מוקד טלפוני: 1-700-707-233

בניית תוכנית אימונים

בניית תוכנית אימונים אישית היא הצעד הראשון שתעשו בדרך לחיים מלאי אושר, עושר וכושר. על שני הראשונים אנחנו לא יכולים להתחייב, אבל בניית תוכנית אימונים תבטיח שאתם מבצעים תרגילים שמותאמים ללוח הזמנים שלכם, מצבכם הגופני וכמובן המטרות שלכם. איך בונים תוכנית אימונים, איזה סוגי אימונים יש וכמה זה הולך לעלות? (כ-200 ₪). הגיע הזמן לשים בצד את כל התוכניות האחרות - כי כאן תמצאו את כל התשובות.


בניית תוכנית אימונים

תוכנית אימונים היא מערך תרגילים שנבנה באופן ייחודי למתאמן בהתאם למטרות שלו, לוח הזמנים שלו והיכולות הגופניות שלו – והיא גם השלב הראשוני שיש לעשות כשמחליטים להתחיל להתאמן ברצינות. אומנם שיטוט מהיר בגוגל יעלה עשרות דוגמאות לתוכניות אימונים מוכנות שתוכלו להדפיס ולתלות על המקרר, אבל אנחנו היינו ממליצים לחשוב על זה פעם נוספת.

באופן כללי, לכל בן אדם יש מבנה אנטומי ייחודי, מטרות שונות, לוח זמנים משתנה וכן היסטוריה רפואית שונה - כך שאימון כושר שיתאים לאדם אחד לא בהכרח יתאים לאדם אחר. מעבר לכך, בניית תוכנית אימונים על ידי מאמן כושר אישי היא הרבה מעבר להרכבת רשימת תרגילים נטו. עבודה על תרגיל באופן שגוי יכולה לגרום במקרה הטוב לבזבוז זמן ואנרגיות בלי שתראו תוצאות, ובמקרה הרע אף לפציעות ונזק גופני. מאמן הכושר יעבוד איתכם על הטכניקה של כל אימון, יוודא שאתם מבצעים אותו כמו שצריך ובמידת הצורך יבצע שינויים והתאמות.

 

בניית תוכנית אימונים

 


איך בונים תוכנית אימונים?

אז הגיע הרגע המיוחל ואתם עומדים להתחיל בניית תוכנית אימונים. אז איך זה עובד? בשני שלבים:

 משקולת שלב התשאול: לפני שמאמן הכושר יבנה עבורכם תוכנית אימונים הוא צריך להכיר אתכם קצת. אחרי שמילאתם טופס הצהרת בריאות המאמן יבקש לדעת קצת יותר על המצב הפיזי שלכם – היסטוריה רפואית, רמת הכושר שלכם והאם יש לכם רקע של פציעות או ניתוחים. בהמשך הוא יבחן את מטרת האימון - חיטוב, ירידה במשקל או בניית מסת שריר, וגם את אורח החיים שלכם – איך נראית השגרה שלכם, כמה זמן בשבוע אתם יכולים להקדיש לאימונים ואפילו מה רמת המשמעת שלכם.

משקולת  שלב התכל'ס: אם חשבתם שבניית תכנית אימון תכלול רק ישיבה במזגן עם מאמן הכושר, דף ועט – חשבו מסלול מחדש והגיעו עם בגדי אימון לפגישת התכנון.  לאחר שלב התשאול (שבו בהחלט תיהנו ממנוחה) המאמן ירצה לבדוק בפועל מה רמת הכושר שלכם, כדי להתאים לכם תוכנית אימונים שתאתגר אתכם מצד אחד, אבל גם תתאים לרמה שלכם מצד שני. תתבקשו לבצע סט או שניים מכל תרגיל כדי לבחון איך אתם מגיבים לכל אימון, עד כמה אתם מתעייפים ואיזה תרגילים אתם מבצעים טוב יותר. אם למשל, המאמן יראה שיש תרגיל שאתם מתקשים בו, הוא יוותר עליו או יתאים אותו לרמתכם.

שימו לב למרות שזה מפתה להצטייד מבעוד מועד בגומיות, משקולות ושאר ירקות - היינו ממליצים לחכות עם הרכישות לאחרי בניית תוכנית האימונים כדי למנוע הוצאות מיותרות. יכול מאוד להיות שלאחר הפגישה עם המאמן תגלו שאתם צריכים בכלל ציוד שונה.

 

בניית תוכנית אימונים עם מאמן כושר

סוגי תוכניות אימונים

שריר אימוןFull body : כשמו כן הוא, אימון פול באדי הוא אימון כוח שמתמקד בכל השרירים בגוף (ידיים, רגליים, בטן, כתפיים, חזה וגב) באימון אחד. במסגרת האימון תבצעו תרגיל אחד או שניים לכל קבוצת שריר, במספר חזרות גבוה (15-20). אימון כזה בדרך כלל מותאם למתחילים שמתאמנים פעמיים-שלוש בשבוע, אבל בהחלט יכול להתאים גם למתקדמים.

שריר אימון AB: לאחר תקופה ממושכת של אימוני פול באדי ואימונים קבועים בחדר הכושר (לפחות 3 חודשים) תוכלו לעבור להתאמן בתוכנית AB. תוכנית אימונים כזו למעשה מחלקת את העבודה על הגוף לשני חלקים, כאשר כל אימון מתמקד בשלוש קבוצות שריר שונות. למשל אימון A– תרגילי חזה, כתפיים ויד אחורית, ואימון B - תרגילי רגליים, גב ויד קדמית. התוכנית מתאימה לאנשים שמתאמנים לפחות שלוש-ארבע פעמים בשבוע.

 

דוגמה ללוח זמנים של מתאמן 4 פעמים בשבוע בתכנית אימון AB:

יום בשבוע

סוג אימון

יום ראשון

אימון A

יום שני

אימון B

יום שלישי

מנוחה

יום רביעי

אימון A

יום חמישי

אימון B

יום שישי ושבת

מנוחה

 
 
שימו לב  חשוב ומומלץ לקחת יום מנוחה בין כל אימון או לאחר יומיים רצופים של אימון, ובכל מקרה להקפיד לא להתאמן על אותה קבוצת שרירים יום אחרי יום. כאן תוכלו לקרוא מה אמרו מאמני הכושר במידרג כששאלנו אותם האם אפשר להתאמן פעמיים ביום?

בניית תוכנית אימונים - מאמן אישי או חדר כושר?

למרות שהמאמנים בחדר הכושר לא נופלים מהרמה והמקצועיות של מאמני הכושר האישיים, חשוב לדעת שיש הבדל אחד ודי משמעותי בין השניים – הזמן שהם יקצו לכם לבניית תוכנית האימונים.

פגישה עם מאמן כושר אישי היא פגישה ממושכת שאורכת כשעה וחצי ומכסה בצורה מקיפה את מצבכם הבריאותי, היכולות שלכם והיעדים שלכם כדי לתפור תוכנית אימון שתתאים למידותיכם באופן מדויק.

מהצד השני, מאמנים בחדר הכושר פוגשים עשרות מתאמנים ביום ויכולים לבנות 10 ואפילו 15 תוכנית אימונים ביום. המשמעות היא שתהליך בניית התוכנית בחדר הכושר הוא קצר יחסית והרבה פעמים מתבסס על תוכניות אימונים מוכנות, שלא תמיד יתאימו באופן ספציפי לצרכים שלכם. חצי הכוס המלאה היא שבניית תוכנית אימונים בחדר כושר מוצעת לכם בחינם במסגרת המנוי, כך שאם אתם מחפשים לחסוך, זה יכול להיות פתרון לא רע בשבילכם.

 

אימון עם מאמן כושר אישי

ליווי לאחר בניית תוכנית אימונים

אחרי שהמאמן עבד איתכם על הטכניקות השונות ושלח אתכם הביתה עם תוכנית אימונים מותאמת אישית – עכשיו זה הזמן שלכם לעבוד מחייך. יש מתאמנים שיפנו באופן חד פעמי למאמן רק לצורך בניית תוכנית אימונים, ואחרים שימשיכו עם מאמן הכושר לצורך ליווי והדרכה צמודה. אם אתם שייכים לקבוצה הראשונה, שימו לב שהאידיאל הוא להיפגש עם המאמן כל חודש, מכיוון שיש צורך לשדרג מפעם לפעם את תוכנית האימונים. עם הזמן, הגוף שלנו הולך ומתרגל (ויש שיגידו מתחשל) לאימוני הכושר, ולמרות שהחיים הרבה יותר נוחים ככה, זה גם מסלול בטוח לאימון שלא יניב תוצאות. אז אל תשכחו להיות עם יד על הדופק, ולעדכן את המאמן כשהתרגילים כבר לא עושים עליכם רושם.


מחיר בניית תוכנית אימונים

המחיר הממוצע לפגישת בניית תוכנית אימונים עם מאמן כושר אישי הוא 200 ₪. במידה והמאמן ירחיק מאזור מגוריו כדי להגיע אליכם המחיר יכול לקפוץ ל-250-300 ₪.

המחיר כולל את בניית תוכנית האימונים, לימוד הטכניקה וליווי טלפוני במידת הצורך.


מאמני כושר מומלצים לבניית תוכנית אימונים

החלטת להיכנס לכושר? צעד קטן מהספה וצעד גדול בשבילך. עכשיו רק נשאר למצוא מאמן כושר שיבנה לך תוכנית אימונים שתתאים למטרות וליכולות שלך. כדי לא למתוח את העסק יותר מדי, צירפנו רשימה של מאמני כושר מומלצים לבניית תוכנית אימונים, לפי המלצות של לקוחות קודמים. ושיהיה אימון נעים.


שאלות נפוצות לדף זה

מה המחיר של בניית תוכנית אימונים?

על בניית תוכנית אימונים תשלמו כ-200 ₪. המחיר יכול לטפס גם ל-250-300 ₪ במידה ומאמן הכושר ירחיק כדי להגיע לאיזורכם.

האם צריך לקחת אבקת חלבון? המומחים עונים!

שאלנו את מאמני הכושר באתר מידרג האם צריך לקחת אבקת חלבון? - זאת בהנחה שאנחנו מתאמנים שלוש פעמים בשבוע אימוני כוח, במטרה להעלות מסת שריר, וצורכים מנת חלבון אחת ביום. רוב מאמני הכושר היו תמימי דעים ואמרו שאין צורך לקחת אבקת חלבון, מאחר שברוב המקרים ניתן להשיג את מנת החלבון ישירות דרך המזון.

 

האם אפשר להתאמן עם שרירים תפוסים? המומחים עונים!

 שאלנו את מאמני הכושר המדורגים באתר מידרג האם מומלץ להתאמן עם שרירים תפוסים? מאמני הכושר היו חלוקים בדעותיהם. חלקם אמרו שאין בעיה להתאמן עם שרירים תפוסים והיתר המליצו על אימון קל בלבד.

 

אנשים שהתעניינו בבניית תוכנית אימונים התעניינו גם בזה...

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק