עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

דק לגינה

כשמתקינים דק לגינה יש כמה דקויות שחשוב להקפיד עליהן כמו סוג הדק שבוחרים, התשתית של הדק וגם התחזוקה שבאה אחרי ההתקנה. כאן תוכלו לקרוא איך עושים את זה נכון - מה היתרונות והחסרונות של סוגי דקים לגינה, על מה חשוב להקפיד בזמן ההתקנה וגם מחירים של דק לגינה שיסגרו לכם את הפינה. דקה והתחלנו?

 

דק לגינה

סוגי דקים לגינה

יש הרבה סוגי דקים לגינה כאשר הטוענים העיקריים לכתר הם דק אורן או איפאה. לפני שאתם מתקינים דק לגינה כדאי לעצור דקה ולהקדיש מחשבה לבחירת דק שיתאים לתקציב לכם, לטעם שלכם וגם למקום בו אתם מתקינים אותו:

 

דק אורן

דק אורן הוא קצת כמו טויטה – הוא לא בהכרח האופציה הכי יוקרתית בשוק, אבל הוא איכותי ועושה את העבודה. דק האורן מתאים למי שמחפש דק זמין, נוח לעבודה וזול בהשוואה לדקים אחרים בשוק. לאורן צבע בהיר בעל טקסטורה של "עיניים" שמעניקה לו מראה מחוספס וטבעי. יתרון נוסף שלו הוא שניתן לצבוע אותו בכל גוון שתרצו, אם המראה הכפרי פחות מדבר אליכם. החיסרון היחיד של האורן הוא שמכיוון שמדובר בעץ רך הוא מתבלה מהר יותר בהשוואה לעצים אחרים, לכן הוא פחות מומלץ להתקנה בבריכות או מול שמש ישירה.

 אם בחרתם בעץ אורן, השתמשו בעץ מחוטא שעבר חיטוי נגד מזיקים. מכיוון שהתשתית של הדק באה במגע עם האדמה עלולים להתפתח בה עובש ומזיקים. תוכלו לזהות שמדובר בעץ מחוטא לפי הגוון הירקרק שלו האופייני לתהליך החיטוי.

מחיר דק אורן הוא 280-400 ₪ למ"ר (לא כולל מע"מ)

 

 

דק איפאה

כששאלנו מתקיני דקים מומלצים באתר מידרג איזה דק הכי מומלץ כ-50% מהם בחרו בדק האיפאה. הסיבות לכך ברורות – מדובר בעץ איכותי במיוחד, כבד ודחוס, מה שמבטיח את עמידותו לאורך זמן גם בקרבת מים. בנוסף, לדק איפאה יש שומניות טבעיות, לכן הוא לא דורש תחזוקה גבוהה והחידוש שלו פשוט יחסית. לצד היתרונות הברורים שלו, מחירו של דק איפאה גבוה יחסית בשל עלויות הייבוא הגבוהות שלו ואיכותו. כך למשל, מחירו של דק איפאה גבוה פי 2 בהשוואה לדק אורן. 

מחיר דק איפאה הוא 600-700 ₪ למ"ר (לא כולל מע"מ)

 

דק איפאה לגינה

 

דק סינטטי

הדק הסינטטי מורכב מתערובת שבבי עץ טחונים שמעורבבים בדבקים. השם אומנם יכול קצת להרתיע, אבל האמת שקשה לזהות ממבט ראשוני שלא מדובר בעץ מקורי, מכיוון שהדק הסינטטי ניתן לעיצוב במגוון מרקמים, צבעים ודוגמאות שמדמים עץ טבעי. היתרון המאוד בולט שלו זה שהוא לא דורש תחזוקה כמעט בכלל, מכיוון שהוא לא מושפע ממזג האוויר. בעוד שדק מעץ דורש חידוש אחת לשנה, את הדק הסינטטי לא צריך לחדש והוא יסתפק בשטיפה באמצעות צינור גינה או לחץ מים. אומנם העלויות הראשונית שלו גבוהות יחסית, אבל בגלל שאין צורך לתחזק את הדק לאורך הזמן הסכום צפוי להתקזז.

מחיר דק סינטטי הוא 600-650 ₪ למ"ר (לא כולל מע"מ)

 

 

דק במבוק

דק שעשוי משבבי במבוק דחוסים. לדק הבמבוק יש לא מעט יתרונות – הוא חזק, עמיד בפני שמש ומים ולכן מושלם להתקנה לצד בריכות. בנוסף, ההתקנה שלו אסתטית במיוחד מכיוון שהיא מתבצעת באמצעות ברגים נסתרים. דק הבמבוק לא מצריך תחזוקה גבוהה, כך שגם אם חיפפתם קצת בנושא הזה, הבמבוק אומנם יאפיר אבל ישמור על עמידותו. ואם זה לא מספיק, הבמבוק הוא בחירה אקולוגית לא פחות, מכיוון שלאחר גיזום שיח הבמבוק הוא משקם את עצמו תוך זמן קצר. לא באמת ציפיתם שלא יהיה קאץ' לכל הטוב הזה נכון? המחיר של דק הבמבוק יחסית גבוה.

מחיר דק במבוק הוא 600-700 ₪ למ"ר (לא כולל מע"מ)

 

דק לגינה

אז סקרנו את ארבעת הדקים הנפוצים לגינה, אבל חוץ מהם יש דקים נוספים כמו דק מעץ טיק בורמזי, דק מעץ קומרו וקרוליינה (עץ אלון).


דק לגינה – טיפים להתקנה נכונה

החלטתם לשדרג את הגינה שלכם עם דק? הנה כמה דברים ששווה להתעכב עליהם:

 

וי דאגו לתשתית מתאימה: הקמת בסיס לדק בהתאם לתנאי השטח יכולה להיות ההבדל בין דק שמחזיק חמש שנים לדק שמחזיק חמש עשרה שנים. יש להבדיל בין דק שנבנה על בטון שמשמש לו כבסיס, לבין דק שנבנה על אדמה וחשוף ללחות, רטיבות ותזוזה טבעית של האדמה. לפני שמתקינים דק חשוב לדאוג לפלס את האדמה ולפרוש עליה יריעות מבודדות שיגנו על הדק מפני עשבייה, לחות ומזיקים.

וי הקפידו על גובה: דק לגינה לא מותקן ישירות על הקרקע אלא על רגליים מיוחדות (או אם תרצו קורות עץ) בגובה מינימאלי של 10-15 ס"מ מעל האדמה (ורצוי אף יותר). הגובה מבטיח שלמים מתחת לדק תהיה אפשרות להתנקז כמו שצריך ושהדק שלכם לא יוצף חלילה וחס. את הרגליים חשוב לצפות בזפת קרה שתמנע מהעץ להרקב.

וי השאירו רווחים: קורות הדק מושפעות ממזג האוויר ונוטות להתרחב ולהתכווץ מעת לעת. זאת גם הסיבה שכשבונים דק חשוב להשאיר רווחים בין הקורות, שיבטיחו שהן לא יפגעו אחת בשנייה ויגרמו לשינויים ועיוותים בדק.

 

בניית תשתית לדק לגינה

תחזוקת דק לגינה

אחרי שהתקנתם את הדק אנחנו מניחים שתרצו לשמור עליו מבריק ויפה לאורך זמן. מומלץ לחדש דק כל חצי שנה-שנה בהתאם לסוג הדק ומיקומו בגינה. כך למשל דק אורן או דק שחשוף לשמש רוב שעות היום יזדקק לחידוש לעיתים קרובות יותר, בהשוואה לדק מאיפאה או דק שמותקן בצל.

חידוש מקצועי של דק על ידי בעל מקצוע יכלול קיבוע של הברגים הרופפים בדק, ניקוי באמצעות מכשיר לחץ מים גבוה (גרניק) ושיוף של הדק על ידי מכשיר ליטוש. לאחר ייבוש הדק שאורך יומיים, בעל המקצוע ישמן את העץ בשמן מיוחד כמו BIO-WASH (עץ ועצה) או FLOOD עליהם גם המליצו נגרי דקים מומלצים במידרג כששאלנו אותם איזה שמן מומלץ לדק?.

אם תרצו לחדש זאת בעצמכם, תוכלו לרכוש ציוד כמו שמן לעץ, צבע ומכשיר ליטוש בחנויות עץ ייעודיות. ואם תרצו ממש לשדרג את הנראות של הדק שלכם, תעשו צביעת דק

 


נגרים מומלצים להתקנת דק לגינה

אחרי שטחנו את נושא הדקים עד דק, נשאר למצוא בעל מקצוע שיהפוך את חלום הדק למציאות. כדי שלא תיפלו בין הכיסאות, אספנו עבורכם רשימה של נגרי דקים מומלצים להתקנת דק לגינה. כולם מדורגים לפי חוות דעת של לקוחות קודמים, כך שנשאר לכם רק לבחור את האחד שלכם, ואחר כך ללכת להשתזף בדק ההורס שלכם מחייך


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה המחיר של דק לגינה?

מחיר דק לגינה משתנה בהתאם לסוג הדק ומורכבות ההתקנה:

מחיר דק מאורן לגינה נע בין 280-400 ₪ למ"ר

מחיר דק איפאה לגינה נע בין 1,300-1,000 ₪ למ"ר

מחיר דק סינטטי לגינה נע בין 600-650 ₪ למ"ר

מחיר דק במבוק לגינה נע 600-700 ₪ למ"ר 

דק אורן או איפאה? המומחים במידרג עונים!

שאלנו 25 נגרי דקים ופרגולות על איזה דק הם ממליצים - דק אורן או איפאה?. ביקשנו מהנגרים שימליצו לנו על דק עמיד שלא דורש הרבה תחזוקה. התשובות נטו באופן גורף לכיוון דק האיפאה, ו-72% מבעלי המקצוע בחרו בו כדק שלהם בזכות העמידות הגבוהה שלו. 

 

דק במבוק או איפאה? המומחים במידרג עונים!

שאלנו 19 נגרי דקים ופרגולות על איזה דק הם ממליצים - דק במבוק או איפאה? ביקשנו מהמומחים שימליצו לנו על דק עמיד שמתאים להתקנה בקרבת מים וממטרות. בעלי המקצוע נטו מעט לכיוון דק הבמבוק ו-63% מהם בחרו בו כדק שלהם. המומחים ציינו שמדובר בדק עמיד, שניתן להתקנה נסתרת של הברגים ומתאים להתקנה ליד מים ובריכות בגלל שהוא מונע החלקה.

 

כמה זמן לוקח לשמן דק להתייבש?

זמן ייבוש של שמן דק תלוי בסוג השמן בו השתמשתם. באופן עקרוני ייבוש הסופי של שמן דק לוקח כ-48 שעות.

 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק