עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

צביעת דק

עם צביעת דק לגינה תוכלו להשיג שתי ציפורים במכה אחת - גם תשדרגו את הנראות של הדק וגם תגנו עליו מפני נזקים שונים. החיסרון הוא שצביעת דק זה יותר כמו טיפול מתיחת פנים מאשר צביעת קיר עם צבעי טמבור, ולא תוכלו להתפרע יותר מדי עם הצבעים, שיסתכמו בגוון שקוף או גווני אדמה. כל הפרטים על צביעת דק, התהליך והמחירים - ממש כאן מחייך


מתי צובעים דק?

בואו נתחיל מלדייק את העבודות - צביעת דק זה השם המפוצץ יותר לשימון דק יחד עם גוון שקוף או גווני אדמה. למה דווקא גווני אדמה? כי גוון כהה או בהיר מדי שלא מתאים לצבע העץ גורם לעץ להוציא חומרים טבעיים מתוכו ולהרוס את הנראות שלו - בייחוד אם מדובר בדק אורן שנוטה להוציא שרף. 

יש שני מצבים עיקריים בהם צובעים את הדק:

עץ  צביעת דק חדש - התחדשתם בדק לגינה? מזל טוב! חוץ מדק ארז ודק איפאה שניתן לשמן אותם ישר עם ההתקנה, בשאר סוגי הדקים מומלץ לתת לעץ להתאקלם לגינה שלכם מינימום חצי שנה, ולצבוע אותו בזמן האביב. שימון מיידי של דק חדש, בייחוד בתקופת הגשמים, מוציא חומרים טבעיים מתוך העץ החוצה והורס את הנראות שלו.

צביעת דק חדש

 

עץ  צביעת דק ישן - אם הדק שלכם התבלה ועברו עליו כמה שנים טובות, או אפילו שנה קשה, הצביעה תהיה חלק מתהליך חידוש דק. את הבלאי תזהו כשתראו שהדק שלכם יבש מאוד, מתפורר, כשהברגים רופפים, כשהדק מלוכלך בכתמים קשים או שומניים, או פשוט כשהדק של השכן מבריק יותר קריצה


תהליך צביעת דק

דק ישן

אם הדק הישן שלכם כבר כמה שנים אצלכם והתחיל לתת אותות מצוקה - למרות שלא פסח עכשיו, אולי באמת הגיע הזמן לצבוע אותו כחלק מחידוש הדק. במקרה כזה, הנה מה שאיש הדקים הדקדקן יעשה:

אחד שלב ראשון - ניקוי דק. כדי לצבוע את הדק כמו שצריך, קודם כל ניפטר מכל הלכלוכים הקשים שיש עליו. אם הדק שלכם ישן מאוד, כנראה שהוא התברך בהמון מהם. במקרה הזה איש הדקים יתחיל בשטיפת הדק עם מכונת לחץ מים (גרניק), ולאחר מכן ישתמש בחומרים שממיסים לכלוכים קשים ומותאמים לעץ שלכם.

כשזה מגיע לחומרי ניקוי אין נוסחה אחת - יש בעלי מקצוע שמעדיפים להשתמש בחומר כימי ויש כאלו שמעדיפים להשתמש בחומרים ידידותיים יותר לסביבה אבל לרוב שני הסוגים הם מעולים, כל עוד יש להם את אישור מכון התקנים. לאחר הניקיון, יש לחכות בין 24-72 שעות עד שהדק יתייבש ויהיה מוכן לקראת השלב הבא.  

ניקוי דק

 

שתיים שלב שני - שיוף הדק. בעל המקצוע ישייף את הדק עם מכונת פוליש גדולה על מנת להגיע לעץ עצמו לאחר שנפטרנו מהלכלוכים. אם יש שכבת לכה על הדק השיוף יעזור גם להסיר אותה. בנוסף, אם הדק ממש השתגע והשתחררו לו הברגים, הדקדקן יחזיר אותם למקומם או יחליף אותם. 

שיוף דק

 

שלוש שלב שלישי - שימון הדק יחד עם הצבע הנבחר. בחידוש דק בלבד, שימון הדק יהיה שימון בשמן ייעודי בלבד או יחד עם תוספת צבע שקוף. בצביעת דק, מוסיפים לחומר המשמן את גוון הצבע הנבחר והמתאים ביותר לדק שלכם, אחרי שהתייעצתם עם בעל המקצוע כמובן. לאחר מכן, יש לחכות בין 24-48 שעות עד שהשמן יתייבש ותוכלו ללכת עליו חופשי. 

צביעת דק

 

דק חדש

מעבר לעובדה שהדק שלכם חדש דנדש ויפה, הוא גם מאוד מתחשב ומוריד לכם את שלב הניקוי והשיוף מהראש. כמובן שלפני צביעת הדק, כדאי לבדוק שאין עליו לכלוכים קשים. בדרך כלל, טאטוא עשבים ולכלוכים גדולים יעשה את העבודה במקרה הזה. לאחר הטאטוא, בעל המקצוע ייגש ישר לעבודה ויתחיל לשמן את הדק יחד עם הגוון המתאים לדק שלכם.

צביעת דק עשה זאת בעצמך

 

חומרים לצביעת דק 

חומרי הצביעה המוכרים שמשתמשים בהם הם flood שמן דק, או WOLMAN שמן דק. באופן כללי, יש שמנים על בסיס מים שהם ידידותיים יותר לסביבה ושמנים על בסיס שמן או אמולסיה (שילוב של מים ושמן) שהם פחות ידידותיים לסביבה, אבל נספגים טוב יותר בדק ומונעים ממנו להירקב לאורך זמן. 

שמן דק

איך תשמרו על הדק שלכם?

כדי לשמור על הדק האהוב שלכם, תוכלו לעשות את הדברים הבאים:

אחד  להתקין פרגולה  כדי להגן עליו מנזקי השמש ומגשם שגורם לו לריקבון.  

מספר שתיים  במקרה של ניקוי דק LESS IS MORE. אין צורך לשטוף אותו כי המים יגרמו לו לריקבון, ולכן, טאטוא יספיק מחייך  האופציה היחידה בה הדק יכול לשרוד מים זה במסגרת ניקוי וחידוש דק, כשאיש הדקים עושה את זה לפי התהליך שהסברנו כאן למעלה. 

שלוש לשמן את הדק שלכם אחת לחצי שנה (או אחת לשנה לפחות), בעזרת החומרים שכתבנו כאן למעלה, בעונת האביב. 


צביעת דק - מחירים

מחיר מחיר צביעת דק לרחבות דקים הקטנות מ-30 מ"ר נע בדרך כלל בין כ- 50-90 ש"ח למ"ר. 

מחיר מחיר צביעת דק לרחבות דקים הגדולות מ-30 מ"ר ינוע בין כ- 30-50 ש"ח למ"ר. 

זכרו סימן קריאה המחיר תלוי בסוג העבודה שאיש הדקים עושה עבורכם וזה משתנה לפי גודל הדק, גודל הגינה והתהליך יש לבצע. ואם הדק שלכם ישן מאוד ואתם צריכים חידוש דק, קראו כאן על מחירי חידוש דקים.


אנשי דקים מומלצים לעבודות עץ לגינה

צביעת דק לגינה יכולה להיות תהליך מורכב לפעמים, אבל היי! תזכו לעשות מתיחת פנים יפה לדק שלכם ולגרום לו להראות כביום היוולדו. אז אם בא לכם לעשות את זה כמו שצריך, תוכלו למצוא כאן רשימה של אנשי דקים מומלצים לעבודות עץ לגינה. שיהיה בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

שימון דק - כל כמה זמן?

כדאי לצבוע דק בעונת האביב עבור שני סוגים הדקים, גם דק חדש וגם דק ישן. באופן ספציפי, מרגע שהתקנתם דק חדש, כדאי לחכות חצי שנה עד שהעץ יתאקלם לסביבה, חוץ מדק ארז ודק איפאה שאותם ניתן לצבוע ישר עם התקנתם. לגבי דק ישן, כדאי לצבוע אותו כשאתם מזהים לכלוכים קשים וכשהוא לא עבר ניקוי זמן רב. 

איזה חומרים טובים לשימון דק?

flood או WOLMAN שמן דק הם הפופולריים ביותר. יש גם חומרים אחרים על בסיס מים (ידיותיים לסביבה) וחומרים על בסיס שמן שהם טובים. בסוף, כדאי להתייעץ עם איש דק לגבי החומר שאתם משמנים איתו את הדק שלכם. 

חידוש דק או צביעת דק - מה עדיף?

חידוש דק נועד בעיקר לדקים ישנים מאוד שלא תחזקו אותם זמן רב (כמה שנים או שנה של הרבה נזקים). צביעת דק גם מתאימה לדקים ישנים והתהליך יהיה דומה לחידוש דק, רק שבצביעה נוסף האלמנט של הצבע (הלם :) ) . צביעת דק בדקים חדשים מקנה לדק החדש לוק אסתטי ויפה יותר, ומאוד מומלצת. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק