עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

סרגלי הצללה

סרגלי הצללה נותנים לפרגולה מראה כפרי ומאפשרים שליטה על כמות הצל שהיא תעניק. יחד עם זאת הם יעלו יותר מקירוי פרגולה אחר ולא יגנו מפני הגשם ללא חיפוי של סנטף מעליהם. במאמר הבא נסביר כל מה שחשוב לדעת רגע לפני שאתם מתקינים סרגלי הצללה אצלכם בבית: אילו סגנונות של סרגלי הצללה יש, איך עובדת ההתקנה וכמה זה יעלה לכם. מתחילים.


סרגלי הצללה

סרגלי הצללה הם סוג של קירוי פרגולה והתפקיד שלהם, ניחשתם נכון, לעשות צל ולהגן עליכם ועל הפרגולה מפני השמש.
כשאנחנו מדברים על סרגלי הצללה אנחנו מתכוונים לקורות עץ המונחות ברווחים שווים אחת מהשנייה על גג הפרגולה, מה שיוצר צל חלקי שנראה כמו פסים לרוחב או לאורך.

סרגלי ההצללה יכולים להיות מותקנים בשתי צורות: קורות עץ השוכבות בצורה אנכית זו לצד זו, או קורות עץ עומדות בזווית אלכסונית של 45 מעלות, מה שנותן מראה של תריס חצי פתוח.

סרגלי ההצלה מעניקים לפרגולה קירוי חלקי, בעוד סוגי קירויים אחרים (כמו למשל סנטף, פוליגל ורעפים) מעניקים קירוי מלא.

סרגלי הצללה אנכיים וסרגלי הצללה אלכסוניים


סרגלי הצללה - יתרונות וחסרונות
 

אם החלטתם ללכת על קירוי פרגולה חלקי, סרגלי הצללה יכולים להיות הפתרון עם לא מעט יתרונות, אבל גם חסרונות:

וי שליטה על כמות הצל- היתרון המרכזי של סרגלי הצללה על פני סוגים אחרים של קירוי פרגולה הוא העובדה שהם מאפשרים לקבוע בדיוק מה כמות האור שתכנס על ידי משחק עם המרווחים שבין הסרגלים (קורות העץ). החוק הוא פשוט - ככל שסרגלי ההצללה יהיו קרובים יותר זה לזה, כך יהיה לנו יותר צל וההיפך.

 חשוב לציין שאין אפשרות לשינויים בין המרווחים בסרגלי הצללה עם קורות אלכסוניות. הסיבה לכך היא שכדי להתקין סרגלי הצללה אלכסוניים יש להזמין את הקורות האלכסוניות כשהן כבר מותקנות על קרשי המסגרת של הפרגולה בעזרת חריצים. באופן כללי סרגלי הצללה אלכסוניים מגיעים בצפיפות גבוהה יותר ונותנים הצללה כמעט מלאה של כ- 90%.

וי מראה- סרגלי הצללה נותנים לפרגולה מראה כפרי ואתם תוכלו להרגיש שאתם גרים בבית קטן בערבה. אנחנו לא יודעים מה איתכם, אבל אנחנו חושבים שזה החלום 😊.
 

איקס מחיר- בניית פרגולה עם סרגלי הצללה יקרה יותר מבניית פרגולה עם קירוי חלקי אחר. הסיבה לכך היא שעבודת ההתקנה מורכבת יותר וכוללת יותר קדיחות והברגות וגם שימוש בכמות נוספת של עץ.

איקס אין הגנה מפני הגשם– סרגלי הצללה אומנם נותנים מחסה מצוין מהשמש הישראלית, אך הם לא נותנים הגנה מהגשם הישראלי כשהוא מחליט להגיע מפעם לפעם. אל תגידו נואש, על סרגלי ההצללה ניתן להוסיף כיסוי של סנטף שיחסום את הגשם, אך זה יבוא בנוסף על קירוי סרגלי ההצללה הקיים וייקר את מחיר הפרגולה.

שימו לב - פגעי מזג האוויר משפיעים על מצב הפרגולה ואחת לכמה שנים יש לבצע חידוש פרגולה הכולל שימון וצביעה של העץ, כשבסרגלי הצללה מדובר בכמות גדולה יותר של עץ שצריך לצבוע. בנוסף, במקרה של סרגלי הצללה אלכסוניים מעט יותר קשה להגיע בצביעה לכל חלקי הקורות בגלל הזווית האלכסונית, וזאת עבודה שדורשת יותר מיומנות ומאמץ.
 

סרגלי הצללה עם חיפוי סנטף מלמעלה

התקנת סרגלי הצללה

התקנה של סרגלי הצללה מתבצעת בדרך כלל כחלק מתהליך בניית הפרגולה כולה. ובכל זאת, אם כבר יש לכם פרגולה עם קירוי אחר ומתחשק לכם לרענן, תוכלו להזמין איש פרגולות לפירוק הקירוי הקודם ולהתקנת סרגלי הצללה במקומו. אז איך התקנת סרגלי הצללה עובדת?


תכנון ועיצוב סרגלי ההצללה

תכנון האור- בשלב הראשון איש הפרגולות יתאם איתכם את כל הפרטים לגבי הפרגולה החדשה שלכם כמו סוג העץ, מבנה, גודל ועוד. כשתגיעו לנושא קירוי הפרגולה הוא ירצה לדעת כמה אור תרצו שיחדור מבעד לקירוי, כשבדרך כלל על כמות האור מדברים באחוזים. תוכלו לתת ל 10%-20%  אחוזים מהאור להיכנס, מה שייתן יחסית הרבה צל, או לתת ל- 40% של אור להיכנס, כך שהפרגולה תהיה מוארת יותר. בכל אופן, כמות האור שתבחרו תשפיע על המרווחים שבין סרגלי ההצללה.

עיצוב סרגילי ההצללה - אחרי שתבחרו את את אחוז האור שייכנס יגיע הזמן לבחירות העיצוביות:

אחד האם תרצו את הסרגלים בצורה אנכית או אלכסונית?
מספר שתיים האם אתם מעוניינים שבגג הפרגולה יונחו הרבה קורות עץ דקות מה שייתן צל עם פסים דקים, או כמות מעטה של קורות עץ רחבות מה שייתן צל אחיד יותר עם פסי צל עבים?
שלוש מה הצבע שתרצו לסרגלי ההצללה?
 אין כאן תשובה נכונה כמובן, הכל נקבע לפי הטעם האישי שלכם.
 

סרגלי הצללה עם צפופים וסרגלי הצללה מרווחים


בניית הפרגולה וסרגלי ההצללה

בסיום הבחירות העיצוביות, איש הפרגולות יתחיל בבניית הפרגולה בהתאם לבחירות שלכם. אם תבחרו בסרגלי הצללה אלכסוניים הוא יצטרך לרכוש מסילות מיוחדות שעליהן מניחים את הקורות באלכסון, ואם מדובר בסרגלים אנכיים זה יהיה עוד שלב בבנייה לצד בניית שלד הפרגולה.


טיפים שלא משאירים צל של ספק

רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, הנה עוד כמה טיפים ששווה שתדעו לפני ההתקנה:

שמש דאגו מראש לבירוקרטיה– כדאי לברר את מדיניות העירייה שבה אתם גרים בנוגע לבניית פרגולה. נוהל אישורי הבנייה ותשלומי הארנונה עבור פרגולות משתנה מעירייה לעירייה.

שמש התקינו סנטף– סנטף לפרגולה שומר על הפרגולה מפני השמש והגשם ועוזר לשמור על הפרגולה לאורך זמן. נכון שמדובר בתוספת תשלום, אך זה בהחלט ישתלם לכם לטווח הארוך.

שמש דאגו לתחזוקה – תחזוקה נכונה של הפרגולה ושל סרגלי ההצללה החשופים במיוחד לשמש תשמור על העץ לאורך זמן ותמנע תיקונים רציניים ויקרים בהמשך הדרך. מסיבה זו, מומלץ לצבוע את הפרגולה אחת לשנה או שנתיים בצבע ייעודי לעץ רצוי של החברות  ADLER או Flood.  אם הפרגולה מחופה בכיסוי סנטף, אפשר יהיה לצבוע גם לעיתים רחוקות יותר בהתאם למצבה.

 

סרגלי הצללה אלכסוניים

מחירי סרגלי הצללה

מחיר סרגלי הצללה קשה לקביעה, מכיוון שברוב המקרים הם באים כחלק מהבנייה הכוללת של הפרגולה. נוסף על כך, מחיר סרגלי ההצללה מושפע מגורמים רבים ביניהם: סוג העץ, גודל הפרגולה, כמות העצים, ועוד. ולכן רוב אנשי הפרגולות יעדיפו לתת הצעת מחיר רק לאחר שמדדו את השטח ובדקו את כל המשתנים הכרוכים בעבודה. כדי לסבר את האוזן, הנה בכל זאת טווח המחירים הממוצע של התקנת סרגלי הצללה:

כסף  מחיר התקנת סרגלי הצללה ינוע בין 200-400 ₪ למטר רבוע.
כסף מחיר הוספת סנטף מעל סררגלי ההצללה ינוע בין 150-200 ₪ למטר רבוע.


כדי לא להשאיר אתכם בצל, הנה דוגמאות למחירים של עבודות אמתיות הכוללות התקנת סרגלי הצללה:

נקודה החלפת גג לפרגולה קיימת הכוללת את פירוק הגג ישן, התקנת סנטף וסרגלי הצללה חדשים ויצירת שיפוע חדש לגג כולל איטום נגד מים - 12,285 ₪.

נקודה התקנת של פרגולת שלמה עם קירוי של סרגלי הצללה הכוללת התקנה של תאורה מובנת - 49,459 ₪.


בניית פרגולות - תמונות מלקוחות מידרג

הקמת פרגולה מעץ גושני בצבע לבן ובגודל 40 מ"ר ...
צילום: ס. מ. נס ציונה.
בניית פרגולה עץ.
צילום: בעילום שם
בניית פרגולה מעץ בחצר כולל תאורה.
צילום: שרון ברק, ירושלים.
התקנת דק עץ בחצר. והרכבת פרגולה שנקנתה בנפרד ...
צילום: בעילום שם
התקנת פרגולה קטנה מעץ.
צילום: עמנואל בן איבגי, חיפה.
חידוש ושימון דק בגודל 120 מ"ר ובניית פרגולה ...
צילום: אשר אפריאט, תל אביב.
התקנת פרגולה תלויה בבית פרטי.
צילום: מורן סיטון, הרצליה.
בניית פרגולה כולל סנטף בגינת דירת גן.
צילום: י. ע. אשקלון.
פירוק פרגולה קיימת והתקנת פרגולת עץ בגודל 4*5.
צילום: איתי צבן, תל אביב.
התקנת סנטף לפרגולה.
צילום: אורי ניצן, תל אביב.

אנשי פרגולות מומלצים להתקנת סרגלי הצללה

כדי למצוא בעל מקצוע ישר אתם לא צריכים סרגל. אתם יכולים פשוט לפנות לאחד מאנשי הפרגולות המתמחים בהתקנת סרגלי הצללה באתר מידרג. אל תדאגו, בסוף השירות נתקשר לשמוע איך היה וגם לכם תהיה הזדמנות לתת חוות דעת ולדרג. שיהיה בהצללה. אה, בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

איזה סוגים של סרגלי הצללה יש?

סרגלי הצללה יכולים לבוא בצורה של קורות ששוכבות זו לצד זו בצורה אנכית, או בזווית אלכסונית במראה של תריס חצי פתוח.

מה המחיר של סרגלי הצללה?

מחיר סרגלי הצללה נע בין 200 ל-400 ₪ למטר רבוע, אך הוא מאוד משתנה בהתאם לסוג שלהם.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק