עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

פרגולות עץ למרפסת

התקנת פרגולות עץ למרפסת לא כל כך שונה מהתקנת פרגולה בגינה, אבל יש כמה דגשים שחשוב לשים לב אליהם. המרכזי ביניהם הוא איפה הפרגולה מותקנת, או כמו שאמר אביתר בנאי - האם מדובר בפרגולה למעלה או פרגולה למטה? לרוב, התקנת פרגולות עץ למרפסת בבתים פרטיים תהיה פשוטה יותר בהשוואה לפרגולות בבניין משותף שמצריכות לרוב שימוש במנוף. כאן תוכלו לקרוא באיזה חומרים משתמשים לפרגולות עץ למרפסת, כמה זה יעלה לכם והאם צריך היתר בנייה (לרוב לא). קפה והתחלנו?


פרגולות עץ למרפסת

פרגולת עץ למרפסת היא החלום של כל אחד מאיתנו – היא אסתטית ומשתלבת עם הבית בהרמוניה. אבל לפני שהחלום קורם עור ועמודים, יש כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם:

 

המיקום של הפרגולה 

כדי שתוכלו להתענג על הקפה במרפסת בלי להיצלות, חשוב לוודא שהפרגולה מותאמת למיקום של הבית שלכם ולזמנים בהם אתם יושבים במרפסת. לפני שמתחילים בבניית הפרגולה, יש לבדוק את הכיוונים במרפסת - עד כמה הפרגולה חשופה לשמש, מאיפה באה הרוח ומהי רמת ההצללה הרצויה.

 

סוגי עץ לפרגולה למרפסת

כשמדברים על עצים לבניית פרגולה אין ספק שעץ האורן הוא הכוכב הראשי. מדובר בעץ רך ונוח לעבודה, שמחירו זול ביחס לעצים אחרים בשוק. משפחת האורן כוללת בתוכה שיטות עיבוד שונות של העץ: עץ גושני (גוש של עץ שנחתך בחתיכה אחת, כחלק מגזע עץ שלם) או עץ רב שכבתי (עץ שמורכב מלוחות עץ שונים המודבקים זה לזה לכדי קורה אחת). לרוב בעץ הגושני נהוג להשתמש בבניית פרגולות קטנות יחסית ובעץ הרב שכבתי בבנייה של פרגולות גדולות.

סוגים עצים נוספים לבניית פרגולות הם עץ לבן (אשוח), סידר (ארז) ודוגלס פייר (עץ אשוח בגוון אדמדם)

 

 

קירוי פרגולה למרפסת

יש שיטות שונות לקירוי פרגולה, כאשר הבחירה ביניהם תלויה בכמה שאלות: מה אתם מחפשים – הצללה או קירוי מלא? האם חשוב לכם למנוע חדירת שמש? האם אתם מחפשים קירוי חסין לרעש של גשם?

האופציה הפופולרית (וגם הזולה ביותר) לקירוי פרגולה במרפסת היא סנטף – לוח גלי שמורכב מתערבות של חומרים פלסטיים. הסנטף מגן מפני שמש וגשם, אבל מכיוון שהוא עשוי מפלסטיק כנראה שאם תרצו לשבת בפרגולה בעיצומו של מבול, הרעש יכול להוות מטרד עבורכם. במקרה כזה, אפשר ללכת על הרולקס של הסנטפים – סנטף BH. מדובר בסנטף עבה יותר מהסנטף הפשוט, מה שהופך אותו לעמיד לאורך זמן רב ולחסין מפני רעשים גשם.

עוד אופציות לקירוי פרגולה הן פאנל מבודד, רעפים, במבוק, הצללה באמצעות קורות עץ (סרגלי הצללה) ופוליגל (כן, בדיוק אותו חומר שכולנו פגשנו ביסודי).

 

פרגולת עץ עם סנטף

פרגולות עץ למרפסת צמודת קרקע

פרגולת עץ למרפסת צמודת קרקע היא למעשה הפרגולה הקלאסית, אותה מבצע כל בעל מקצוע בתחום עבודות עץ לגינה. למרות שמדובר בהתקנה סטנדרטית, אין להקל ראש בתכנון שלה ויש לדאוג לתכנון מקדים של השלד ועיגון העמודים של הפרגולה לקרקע באמצעות תושבות מיוחדות.

פרגולת עץ למרפסת צמודת קרקע ניתן לבנות בשתי אופנים: פרגולה עומדת – בנויה משניים או שלושה עמודים ונתמכת בקיר הבית, או פרגולה תלויה – שנראית כמעין פרגולה מרחפת, ללא עמודים, שמחוברת לקיר עם כבלים או מוטות ברזל.

לרוב, נהוג להתקין פרגולה תלויה במרפסות קטנות, בהן מעדיפים להימנע מעמודים כדי ליצור אשליה של מרפסת גדולה יותר. כדאי לקחת בחשבון שמדובר בפתרון יקר יותר בהשוואה לפרגולה עומדת.

 

פרגולת עץ למרפסת צמודת קרקע

פרגולות עץ למרפסת בבית משותף

גם אם אתם גרים בבניין משותף, אין סיבה שתוותרו על חלום הפרגולה. ניתן להתקין פרגולות גם במרפסות שמש ובגגות של בניינים, רק צריך להקפיד לעשות את זה נכון. אם הלכתם על פרגולה עם עמודים, בעל המקצוע יקבע אותם באמצעות תושבות על הריצוף או למעקה הבטון של המרפסת (אם יש אחד כזה). קחו בחשבון שאם יש לכם מרפסת גג שאין בה קיר גבוה, רוב הסיכויים שלא תוכלו להתקין פרגולה תלויה.

עוד דבר שצריך לדעת על פרגולה בבית משותף הוא שמדובר בסיפור טיפה מאתגר, מכיוון שצריך לנייד את החומרים של הפרגולה ובראשם קורות העץ למרפסת. אם הלכתם על פרגולה יחסית קטנה ויש לכם מעלית בבניין עם מפתח רחב, זה יכול להיות עניין יחסית פשוט. כשאין אפשרות כזאת, יש להשתמש במנוף, שמייקר את העבודה ב-600-1,000 ₪. 

 

פרגולת עץ במרפסת בבית משותף

 בניית פרגולה במרפסת דורשת הקפדה על תנאי בטיחות גבוהים. אל תהססו לדרוש מבעל המקצוע שהזמנתם שיציג לכם אישור עבודה בגובה. מעבר לעובדה שאישור כזה יפחית סיכויי פגיעה בגוף או ברכוש, אם הזמנתם בעל מקצוע ללא אישור עבודות בגובה, ויגרם לו נזק (לא עלינו) תהיו חשופים לתביעה.


מחירים של פרגולות עץ למרפסת

מחיר פרגולות עץ למרפסת נע בין 650-1,100 ₪ למ"ר. המחיר מושפע מגודל הפרגולה, גובה הפרגולה, הנגישות למרפסת, סוג העץ ועוד. לרוב, הרף התחתון של המחיר מתייחס להתקנת פרגולה עם עמודים במרפסת קטנה בקומת קרקע, ואילו הרף העליון להתקנת פרגולה תלויה במרפסת בבניין משותף.

 

כדי לעשות את זה קצת יותר פשוט, צירפנו מחירים אמיתיים שלקוחות מידרג שילמו על פרגולות עץ למרפסת:

מחיר התקנת פרגולה 10 מ"ר במרפסת – 6,500 ₪

מחיר בניית פרגולה 20 מ"ר במרפסת – 9,360 ₪

מחיר בניית פרגולה גדולה 25 מ"ר במרפסת– 12,700 ₪

מחיר התקנת פרגולה 20 מ"ר מעץ אורן במרפסת, כולל התקנת סנטף ותאורה – 12,300 ₪

 

פרגולת עץ למרפסת עם קירוי רעפים

היתר בנייה לפרגולה במרפסת

אם יצא לכם להתייעץ עם שכנים או חברים לגביי היתר בנייה לפרגולה במרפסת, סביר להניח שקיבלתם תשובות סותרות. בואו נעשה סדר - ב-2014 במסגרת רפורמת הפרגולות, נכנס תיקון לחוק שקובע כי פרגולה לא זקוקה להיתר בנייה, אלא רק לאישור יציבות מקונסטרוקטור. בפועל, זה טיפה יותר מורכב מכיוון שיש כמה סייגים להיתר, ביניהם פרגולה עד 50 מ"ר, שאין לה קירוי אטום או קירות. את כל התנאים לקבלת אישור פרגולה תוכלו לקרוא ממש כאן.

בדרך כלל תהליך קבלת אישור לפרגולה במרפסת בבית פרטי פשוט יותר בהשוואה לפרגולה במרפסת של בניין משותף. התנאים לקבלת אישור התקנת פרגולה בבניין מחמירים יותר, ולעיתים תאלצו לקבל את הסכמת השכנים שלכם (זה הזמן להתחנף לסימה מועד הבית).

בכל אופן, חשוב לבדוק שהפרגולה במרפסת שלכם עומדת בתנאים הנדרשים לא רק לפי הקריטריונים של חוק התכנון והבנייה, אלא גם לפי התנאים של הרשות המקומית. הרבה פעמים יש התנגשות בין השניים, כפי שיעידו כמה דיירים חסרי מזל שגילו שהם צריכים להרוס את הפרגולה אחרי הבנייה.

פרגולת עץ עם קירוי

בעלי מקצוע מומלצים להתקנת פרגולות עץ במרפסת

בשביל שתוכלו לשבת בשנה הבאה במרפסת ולספור ציפורים נודדות בפרגולה החדשה שלכם, חשוב שתבחרו בבעל מקצוע עם ניסיון בבניית פרגולות והכי חשוב – כמה שיותר המלצות. כאן תוכלו למצוא בעלי מקצוע מומלצים להתקנת פרגולות עץ במרפסת. כולם מדורגים לפי חוות דעת של לקוחות קודמים, כך שלכם רק נשאר למצוא את האחד שלכם. בהצלחה! 


המלצות על בעלי מקצוע מתחומים נוספים:


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה המחיר של פרגולות עץ למרפסת?

עלות פרגולת עץ למרפסת נעה בין 650-900 ₪ למ"ר, בהתאם לגודלה הפרגולה, הנגישות לשטח והחומרים לבניית הפרגולה.

 

סנטף או פוליגל? המומחים עונים!

שאלנו 20 נגרי פרגולות באתר מידרג על איזה קירוי פרגולה הם ממליצים - סנטף או פוליגל? הסנטף ניצח ברוב גדול. כ-85% מבעלי המקצוע בחרו בו בזכות העמידות שלו ועלויות ההתקנה הנמוכות. 

מה עדיף שינגלס או סנטף? המומחים עונים!

שאלנו 13 נגרי פרגולות באתר מידרג על איזה קירוי פרגולה הם ממליצים - שינגלס או סנטף? . רוב בעלי המקצוע אמרו ששניהם טובים באותה המידה, עם נטייה קטנה לשינגלס.

פרגולה מעץ או מברזל? צירפנו תשובה בוידאו!

 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק