עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

התקנת גדר במבוק

חוץ מהפנדות בסין, לצמח הבמבוק יש קהל מעריצים אדוק גם בישראל שאוהב להתקין אותו בכל פינה – בדק, בפרגולה וגם בגדר. למקרה שתהיתם למה התקנת גדר במבוק כל כך נפוצה - היא פשוט הפתרון הטוב ביותר למי שמחפש גדר טבעית ויפה לגינה במינימום השקעה. לפני שאתם מכריזים שאין כמו במבוק, בואו לקרוא על היתרונות בהתקנת גדר במבוק, החסרונות (מישהו אמר שמש ישראלית?) וגם כמה תעלה לכם התקנת גדר במבוק אם תבחרו להיעזר בבעל מקצוע.

 

גדר במבוק

איפה אפשר להתקין גדר במבוק?

גדר במבוק ממש לא מוגבלת רק להתקנה על גדר כניסה. היא יכולה לתפקד כמחיצה בפינות בהן רוצים לייצר הפרדה בין שכנים, הסתרת אזורים בגינה שידעו ימים יפים יותר, ואפילו כקירוי למרפסות שמש.

גדר במבוק מגיעה במספר וריאציות שונות, כשהנפוצה ביניהם היא גליל מוכן שמורכב מקני במבוק שמחוברים אחד לשני. את הגליל פורשים ממש כמו מחצלת ומתקינים על גדר קיימת, או בכל מקום אחר שבו יש קונסטרוקציה מוכנה. זה גם הזמן להרגיע את מי שאין לו תשתית מוכנה ורואה את חלום גדר הבמבוק מתרחק– במקרה כזה בונים תשתית של עמודי ברזל או עץ ועל גביה מתקינים את גדר הבמבוק.

 

גדר במבוק שמותקנת על גדר קיימת

יתרונות של גדר במבוק

גדר במבוקזולה: גדר הבמבוק היא הפתרון הזול ביותר לתיחום חצרות. הדבר נכון במיוחד כשמתקינים גדר במבוק על פני תשתית קיימת. אבל גם כשנדרשת הקמת תשתית מאפס, גדר במבוק עדיין זולה יותר מפתרונות אחרים כמו גדרות ברזל או עץ.

גדר במבוקפשוטה להתקנה: גדר הבמבוק פשוטה במיוחד להתקנה, בייחוד כשמתקינים אותה על גבי גדר קיימת. במקרה כזה, גם ההנדימן החבוי בכם יוכל להתקין את הגדר לגמרי לבד בתוך זמן קצר (בהמשך נסביר איך בדיוק). אל חשש, גם כשצריך להתקין קונסטרוקציה במיוחד עדיין מדובר בעבודה יחסית פשוטה שבעל מקצוע מיומן יוכל לבצע תוך 2-3 פגישות.

גדר במבוקטבעית: אם אתם מחפשים גדר שתיתן לכם תחושה של בית קטן בערבה, ותשתלב באופן הרמוני עם הגינה, גדר במבוק היא בהחלט פתרון לא רע.

גדר במבוקעמידה: היא אולי משדרת מסר של גדר חלשה, אבל האמת היא שגדר במבוק עמידה למדי מפני רוחות, סופות וגשמים (כמובן בתנאי שמתקינים אותה כמו שצריך) ויכולה להחזיק בין 7-10 שנים.

גדר במבוקידידותית לסביבה: אם אתם רוצים להרשים את חברים שלכם בשיחות סלון, תוכלו לספר להם שאתם אקולוגים. בעוד ששימוש בעצי איפאה או אורן מהם בונים גדר עץ, דורש כריתה של עצים רבים ושתילה של עצים חדשים במקומם, הבמבוק הוא שיח שגם לאחר הכריתה שלו יכול לשקם את עצמו בזמן קצר ולהגיע לגבהים עצומים. נכון שאתם מרגישים יותר טוב עכשיו?

 

גדר במבוק שמותקנת בבית פרטי

חסרונות של גדר במבוק

גדר במבוקדוהה: אז כבר ציינו שגדר במבוק יכולה לעמוד ולהחזיק שנים רבות, אבל לצערנו המראה שלה דווקא פחות חסין מפני נזקי מזג האוויר. הבמבוק שחשוף לשמש הישראלית הקופחת דוהה ומאפיר עם הזמן. בניגוד לדק, גדר במבוק לא נהוג לשמן או לחדש מכיוון שזה לא ממש יועיל לשמירה על הבמבוק לאורך זמן. מה שכן תוכלו לעשות זה לצבוע את הבמבוק לאחר הדהייה, אבל התוצאה הסופית לא בהכרח תהיה מאוד אסתטית.

גדר במבוקלא אטומה: אומנם יש גדרות במבוק שמגיעות עם מרווחים קטנים יחסית, אבל אם אתם מחפשים גדר דיסקרטית, כזאת שתשים חוצץ מוחלט ביניכם לבין השכנים (או בין השמש), לא בטוח שגדר במבוק היא התשובה.

 

גדר במבוק לא אטומה

התקנת גדר במבוק – איך זה עובד?

התשובה לשאלה הזאת תלויה בתשתית בגינה, או יותר נכון בשאלה אם יש בכלל תשתית:

 

התקנת גדר במבוק על גדר קיימת

בהנחה שיש תשתית קיימת להתקנת גדר הבמבוק (כמו גדר ברזל) הרווח הוא לגמרי שלכם. במקרה כזה תוכלו להתקין את הגדר בעצמכם; פשוט הניחו את גדר הבמבוק על הקונסטרוקציה והשחילו חוטי ברזל או אזיקונים בין עמודי הבמבוק לקונסטרוקציה. שימו לב שהשימוש באזיקונים אמנם קל יותר, אך הוא פחות מומלץ מכיוון שהם נוטים להתייבש בשמש ולהתפורר במהלך הזמן.

 

התקנת גדר במבוק עם אזיקונים

 

 

התקנת גדר במבוק מאפס

אם אין לכם תשתית קיימת לגדר במבוק, תוכלו לקרוא לבעל מקצוע שמתמחה בעבודות עץ, שיביא איתו את גליל הבמבוק ויבצע את ההתקנה בכמה שלבים פשוטים:

קני במבוק הכנות: עוד לפני שבעל המקצוע יגיע לבצע את ההתקנה רצוי שהוא יגיע אליכם כדי לבחון את תנאי השטח, ויתאים גליל במבוק שמתאים ברוחבו ובאורכו לשטח ההתקנה (וכמובן לטעם שלכם) לאחר מכן, הוא ייקח מידות ויסמן את המקום הרצוי להתקנת הבזנטים/העמודים המרכיבים את הקונסטרוקציה.

קני במבוק קיבוע: בשלב השני, הוא ייקבע עמודי ברזל או בזנטים (מוט מתכת זוויתי) במרחק של מטר עד מטר וחצי אחד מהשני. לרוב, התקנת קונסטרוקציה פשוטה יותר ברצפת בטון מאשר באדמה, מכיוון שניתן לחבר את הקונסטרוקציה ישירות לבטון ללא צורך ביציקת בטון חדשה.

קני במבוק מתיחת כבל ברזל: לאחר קיבוע העמודים, הוא ימתח חוטי מתכת לאורך העמודים (עליון, מרכזי ותחתון) אליהם תתחבר גדר הבמבוק.

קני במבוק חיבור גדר הבמבוק: אחרי שההכנה לגדר הבמבוק עומדת איתנה, נשאר לחבר את גדר הבמבוק אל הקונסטרוקציה. בעל המקצוע יעשה זאת באמצעות חוטי ברזל או אזיקונים אותם יחבר אל חוטי המתכת שהעביר בעמודים. אחר כך, תוכלו להתפנות להשוויץ בגדר החדשה שלכם מחייך

 

גדר במבוק עם תשתית חדשה

מחיר התקנת גדר במבוק

אז אחרי שתחמנו לכם את הדברים המרכזיים שצריך לדעת על התקנת גדר במבוק, נשאר להבין כמה עולה ההתקנה. כאן זה המקום לציין שיש לא מעט שיכולים להשפיע על המחיר; האם יש תשתית להתקנת גדר במבוק, סוג התשתית (אדמה או בטון) עובי הבמבוק ועוד.

מחיר מחיר התקנת גדר במבוק על תשתית קיימת נע בין 100-150 ₪ למ"ר

מחיר מחיר התקנת גדר במבוק כולל תשתית (על בטון) נע בין 200-250 ₪ למ"ר

מחיר מחיר התקנת גדר במבוק כולל תשתית (על אדמה) עומד בממוצע על 300 ₪ למ"ר

 

כוכביתהמחיר כולל את גדר הבמבוק


איך לבחור גדר במבוק

החלטתם ללכת על הבמבוק? מצוין, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את גדר חלומותיכם:

דוב קואלה סוג הגדר: עד עכשיו דיברנו על גדר במבוק מהסוג הנפוץ ביותר – גליל במבוק שתוכלו למצוא בחנויות בית שונות כמו איקאה, הום סנטר ו-ACEאבל כדאי להכיר שיש אופציות נוספות למגוונים שמבינכם. מי שמחפש גדר במראה מוקפד למשל, יכול להתקין גדר במבוק שמגיעה בתוך מסגרת עץ או ברזל. מכיוון שמדובר בעבודה שדורשת מלאכת מסגרות או נגרות, רק חלק מבעלי המקצוע מבצעים אותה וחשוב לברר לפני.

עוד אופציה למי שמחפש גדר במבוק עבה, במראה יותר "במבוקי", היא מוטות במבוק אותן ניתן למצוא במרכזי גינון גדולים, שגם יבצעו עבורכם את ההתקנה. כמובן ששתי האופציות יקרות יותר מגדר הבמבוק הפשוטה.

דוב קואלה עובי הבמבוק: גדר במבוק מגיעה בעוביים שונים, כאשר העובי הסטנדרטי והמומלץ הוא 14-16 מ"מ. בגדרות בעובי 14-16 מ"מ ומעלה קני הבמבוק מחוברים עם חוט ברזל שמושחל ביניהם, מה שמבטיח את יציבות וחוזק הגדר. לעומת זאת, כשמתקינים גדר דקה יותר בעובי 10-12 מ"מ ומטה לא ניתן להשחיל חוט בשל המרווחים הקטנים בין הקנים, ויש ללפף אותם באמצעות חוט ברזל - שיטה פחות מומלצת, מכיוון שהעמודים יכולים להתנתק יותר בקלות.

דוב קואלה צבע הבמבוק: ניתן למצוא גדרות במבוק בצבעים שונים: חום, צהוב, ירוק ואפילו שחור. הסוג הנפוץ הוא במבוק בגוון צהוב-חום אותו תוכלו למצוא במגוון חנויות לציוד בית, או אצל בעל מקצוע שמתמחה בעבודות עץ לגינה.

 

גדר במבוק שמותקנת במסגרת עץ

בעלי מקצוע מומלצים להתקנת גדר במבוק

אם החלטתם להשאיר את מלאכת התקנת גדר במבוק בידיים של איש מקצוע, רצוי שזה יהיה אחד שיוצא מגדר הרגיל – כלומר, עם ניסיון בגדרות במבוק והמלצות מלקוחות אמיתיים. כאן תוכלו למצוא רשימה של בעלי מקצוע להתקנת גדר במבוק בדיוק כאלה. מוזמנים להיכנס ולקרוא ביקורות על בעלי המקצוע המדורגים ולבחור את האחד שלכם. שיהיה בהצלחה מחייך


התקנת גדר במבוק

התקנת גדר במבוק בחצר פרטית באורך 24 מטר.
צילום: דרור צבן, מזכרת בתיה.
התקנת גדר במבוק בחצר בגודל 47 מ"ר כולל שני ...
צילום: שירן טל סופרין, תל יצחק.
התקנת גדר במבוק בגינה באורך של כ-5 מ'.
צילום: Lior Amar, תל אביב.
תיקון גדר במבוק.
צילום: מוטי כהן, נתניה.
חידוש דק מעץ אורן והתקנת גדר במבוק.
צילום: אסנת גינל, הוד השרון.
התקנת גדר מבמבוק למרפסת.
צילום: גל גוזלן, נס ציונה.
התקנת גדר מבמבוק לאורך כ-15 מטרים.
צילום: מריוס זכריה, תל אביב.
התקנת גדר במבוק באורך 41 מטר בגינה פרטית.
צילום: אילן קומרוב, חדרה.
אספקת והתקנת גדר במבוק באורך 20 מטר בגינת בניין.
צילום: שמעון פוגלהוט, חיפה.
התקנת גדר במבוק באורך 25 מטר אחרי פירוק הגדר ...
צילום: שבי רוטמן, תל אביב.

;

שאלות נפוצות לדף זה

מה המחיר של התקנת גדר במבוק?

מחיר התקנת גדר במבוק עם תשתית עולה כ-100-150 ₪ למ"ר

מחיר התקנת גדר במבוק כשאין תשתית נע בין 200-400 ₪ למ"ר

המחיר משתנה בהתאם לתנאי השטח, אורך הגדר וסוג הבמבוק.

מה העובי המומלץ לגדר במבוק?

הבחירה בעובי הבמבוק תלויה בעיקר בהעדפות שלכם, אבל באופן כללי ההמלצה היא לקחה בעובי 14-16 ס"מ ומעלה. במבוקים בעובי דק יותר (10-20 ס"מ) בנויים מקנים שמלופפים באמצעות חוט מתכת, מכיוון שאין אפשרות להשחיל חוט ביניהם. הלפוף נחשב עמיד פחות מהשחלת החוטים, לכן מומלץ לקחת במבוקים בעובי 14-16 ס"מ, 20-22 ס"מ, 30-35 ס"מ ומעלה. 

 

 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק