עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

יתוש הנמר האסייתי

בדרך כלל אפשר להרחיק את יתוש הנמר האסייתי מהבית בכמה צעדים פשוטים, בין השאר ייבוש המים העומדים באזור ועל ידי התקנת רשתות, אך יש מקרים שבהם תצטרכו גם הדברה מקצועית. במאמר הבא תמצאו טיפים שיעזרו לכם להבין האם אכן זכיתם לביקורו של יתוש הנמר האסייתי, איך אפשר להיפטר ממנו בלי שתצטרכו לרוץ בכל הבית עם כפכף ביד וכמה כל זה אמור לעלות


יתוש הנמר האסייתי – נעים להכיר

את יתוש הנמר האסייתי תזהו בעזרת הגוף הקטנטן והשחור שלו, רגליו המאורכות והנקודות הלבנות על הגוף שלו (שנותנות לו מראה מנומר ואופנתי ומכאן השם).

 

עקיצת יתוש מגרדתעקיצת יתוש הנמר האסייתי

את התהילה המפוקפקת שלו השיג יתוש הנמר האסייתי דווקא בזכות העקיצות המאוד כואבות שלו. על אף שמדובר ביצור פצפון, העקיצות שלו מתנפחות מאוד ומאדימות. ואם לא די בזה, הן גם כואבות מאוד (אגב מי שעוקצת זאת הנקבה - לא בקטע מגדרי או משהו).

שמש לעומת סוגי יתושים אחרים, יתוש הנמר האסייתי פעיל בכל שעות היממה ולכן אם נעקצתם מיתוש בשעות היום כנראה שמדובר ביתוש נמר אסייתי.

 

יתוש הנמר האסייתי

 

סכנה האם יתוש הנמר האסייתי מסוכן?

מעבר לכך שהעקיצות של יתוש הנמר האסייתי מאוד כואבות ומגרדות, הוא גם יכול להעביר סוגים שונים של מחלות, הבולטת מביניהן היא קדחת מערב הנילוס. לכן, במידה והיתוש נגוע הוא גם עלול להיות מסוכן.

אנחנו לא אומרים שצריך להיכנס לפאניקה בכל פעם שרואים יתוש, אבל חשוב לנקוט באמצעים להרחקתו מהבית, עליהם נרחיב בהמשך המאמר ואף לדאוג לביצוע הדברת יתושים.

לידע הכללי, יתוש הנמר האסייתי לא תמיד היה פה. הוא עלה לארץ הקודש דרך צמיגים של מכוניות שיובאו לארץ ובתוכם היו מים עומדים.
מאז שהם הגיעו ארצה, היתושים הולכים ומתרבים. אנחנו בטוחים שתמיד תהיתם האם יש יתושים בחורף, אז רוב היתושים פעילים בעיקר בקיץ וזאת בעצם הסיבה שהנמרים האסייתים מתרבים בקצב מדאיג. יתושי הנמר האסייתי פעילים ומטילים ביצים בכל עונות השנה.

 

יתוש הנמר האסייתי וזחלים במקור מים

איך נפטרים מיתוש הנמר האסייתי

בואו נדבר תכל'ס – כולנו רוצים לדעת איך נפטרים מיתוש הנמר האסייתי?
הדבר הכי יעיל הוא לנקוט בצעדי מניעה להרחקת היתושים ובמקרים מסוימים לשלב אותם עם הדברה מקצועית.

אם זה נשמע לכם קצת מוגזם, וכל מה שרציתם הוא להזמין מדביר יתושים ולגמור עם כל הסיפור, אתם צודקים. הבעיה בהדברת יתוש הנמר האסייתי היא שכל הסיפור קצת יותר מורכב, וגם במידה ומבצעים הדברה, היתושים עדיין יכולים להמשיך ולהגיע לאזור הבית לאחר מכן. לכן חשוב כל כך לבצע פעולות משלימות להדברת יתוש הטיגריס האסייתי, שיפתרו את הבעיה לטווח הארוך.

מתי כדאי להדביר את הנמר האסייתי?
אחד הרבה יתושים: אם מדובר בכמות יתושים בלתי נסבלת תוכלו להזמין הדברה מקצועית, אבל כדי שזה יהיה אפקטיבי לאורך זמן תצטרכו שההדברה תעשה באופן קבוע (אחת לחודש, למשל).

מספר שתיים הדברה לאירועים נקודתיים: אם תכננתם לארח אירוע משפחתי בחצר שלכם ואתם פוחדים שהדודה תקווה לא תפסיק להתלונן על החצר מלאת היתושים, תוכלו להזמין הדברה. חשוב שהדברת הנמר האסייתי תהיה יום או יומיים לפני האירוע ולא יותר, שכן אם תזמינו הדברה מוקדמת מידי, חומרי ההדברה יתפוגגו והיתושים יחזרו לחגוג איתכם.
 

הדברת החצר נגד יתוש הנמר האסייתי

מניעת הגעה של יתוש הנמר האסייתי

כמו שאמרנו קודם, רגע לפני שאתם מתקשרים למדביר, שווה לבצע את הצעדים הבאים:

אחד יבשו כל מקום שיש בו מים עומדים: זחלים של יתוש הנמר האסייתי מתפתחים במקורות מים. אלה לא חייבים להיות מקווי מים גדולים, הזחלים יכולים להתפתח אפילו במים שנשארו בפקק של בקבוק!

אתם יכולים להשאיר את בגדי החאקי והטורייה בארון, אתם לא הולכים לייבש ביצות. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לייבש תחתיות של עציצים או כל כלי אחר שמכיל מים עומדים.

בנוסף, מומלץ לבדוק גם בגג ובפרגולה שאין הצטברות של מי גשמים שלא שמנו לב אליהם.

ביובית ישנם מקרים קשים יותר של מים עומדים בשוחות ביוב שנסתמו וכדומה, שגם הם עלולים להוות בית גידול עבור יתוש הטיגריס האסייתי. במקרה של בעיות מורכבות בסגנון הזה יכול להיות שתצטרכו שירותי ביובית שישאבו את המים עבורכם, אולם ברוב המקרים מדובר במים בכמויות קטנות שבהן תוכלו לטפל לבד.

 יתוש חשוב להגיד שיתושי הנמר האסייתי יכולים לעוף מרחקים יחסית גדולים. לכן, גם אם בעיית המים נמצאת בכלל אצל השכן (או שאתם גרים בקרבת אגם, אתר בנייה או אזור מים אחר), אתם יכולים לסבול מהיתושים גם כן.

במקרה כזה הבעיה תהיה מורכבת יותר וכנראה שלא תהיה לכם שליטה במצב. בגלל זה, לא תהיה ברירה אלא להגיע להסדר כלשהו עם השכנים, במקרה הטוב, או לפנות לעירייה כדי להגיע לפתרון, במקרה הרע.
 

תחתיות עציצים עם מים שבהן יכולים להתפתח זחלים של יתוש הנמרר האסייתי

 

מספר שתיים התקינו רשתות לחלונות: זה אולי קצת מובן מאליו, אבל רשתות לחלונות הכרחיות במניעת כניסת יתושים הביתה. לפחות לא תצטרכו לשבת בסלון כשאתם מרוחים בחומר נגד יתושים משל הייתם בקמפינג. להתקנת רשתות לחלונות, תוכלו לפנות לבעל מקצוע מתחום האלומיניום שמתמחה בהתקנת רשתות לחלונות.

שלוש תלו קוטל יתושים אלקטרוני במרפסת: קוטלי יתושים אלקטורוניים, הידועים גם בתור "מכשיר נגד יתושים" או "נו... המנורה הסגולה הזאת שהיתוש טס לתוכה ועושה זזזצצצ כזה" גם הם יעילים כדי להיפטר מיתוש הנמר האסייתי.

קוטל יתושים אלקטרוני שימו לב, אם אתם משאירים את קוטל היתושים בתוך הבית כשהחלונות פתוחים, אתם פשוט מושכים את הנמרים האסיתיים פנימה. לכן, שימו את קוטל היתושים במרפסת, או הקפידו שהחלונות סגורים אם הקוטל בתוך הבית.

 

קוטל יתושים אלקטרוני במרפסת נגד יתוש הנמר האסייתי

 

שיטה נוספת היא להכין מלכודת ביתית ללכידת יתושי הנמר האסייתי.

איך עושים את זה, אתם שואלים? בסרטון הבא תוכלו לראות איך להכין בעצמכם מלכודת יתושים שלב אחרי שלב:


תרסיס חיטוי נוסף על מלכודות ביתיות, ישנם גם חומרי הדברה שונים נגד יתושים שניתן לקנות ולהשתמש בהם לבד, אבל מכיוון שמדובר בחומרים שאין צורך ברישיון עבורם, הם לא חזקים כמו חומרי הדברה שבהם משתמש מדביר מקצועי עם רישיון, והם יעילים פחות.

אם ביצעתם את כל הצעדים האלה ויתושי הנמר האסייתי ממשיכים לשגע אתכם, אנחנו משתתפים בצערכם. כנראה שיש כמות גדולה של יתושים וכדאי לשקול להזמין הדברה מקצועית.


הדברת יתוש הנמר האסייתי

כמו שכבר אמרנו, למדבירים יש רישיון להשתמש בחומרי הדברה חזקים ויעילים יותר שלאדם הממוצע אין אפשרות להשתמש בהם (לא שאנחנו קוראים לכם ממוצעים או משהו קריצה).
הדברת יתוש הטיגריס האסייתי תתבצע בכמה שלבים:

 

אחד שלב ראשון - בדיקה

 המדביר ירצה לברר האם אכן מדובר ביתוש הנמר האסייתי בכלל. לכן, הוא יגיע לביצוע ניתור ובדיקה וישאל אתכם שאלות מכווינות כמו האם נעקצתם מהיתוש ובאיזה שעות ביום.

בהמשך המדביר יסייר בסביבת הבית, יחפש מקומות של מים עומדים ויראה האם הוא רואה בהם זחלים של היתושים. הסיבה לכך שהוא יסתובב בסביבת הבית ולא בתוכו היא שברוב המקרים ריסוס הבית נגד יתושים הוא לא אפקטיבי ואת ההדברה מבצעים מחוץ לבית.

ביצת מים עומדים לאחר שהוא יאתר איפה יש מים עומדים, המדביר יבקש מכם  לדאוג לייבושם (אנחנו בטוחים שהקשבתם להוראות שלנו, לכן בשלב הזה כבר לא אמורים להיות אצלכם מים עומדים מחייך).
 

עץ בשלב זה בהבדיקה המדביר יבדוק גם את כמות הצמחייה בחצר. ככל שיש יותר צמחייה (ובעיקר עצים), יש יותר מים וכמו שכבר למדנו, יותר מים = יותר יתושי נמר אסייתי. מה שאומר שכשתתחיל ההדברה, המדביר ירסס את העצים והצמחים בחצר.

בסיום שלב הניתור והבדיקה המדביר ייתן גם הצעת מחיר בהתאם לגודל השטח שיש להדביר וכמות הצמחייה בחצר. פירוט נוסף על מחיר הדברת יתוש הנמר האסייתי, בפסקה הבאה.

 

 שימו לב: לא חייבים לעשות פגישת מקדימה ולא כל המדבירים מגיעים לעשות ניתור ובדיקה, חלקם יסתפקו בכך שתשלחו להם תמונות או סרטונים של אזור החצר ותתארו להם את הבעיה בטלפון.

גם כאן, כמו בהרבה מקרים שבהם נעזרים בבעל מקצוע, חשוב שיהיה תיאום ציפיות מראש, ושבעל המקצוע ידע את היקף העבודה מראש על מנת שלא יהיו הפתעות בזמן ביצוע מבחינת כמות העבודה ומבחינת המחיר.

 

הדברת צמחייה בחצר נגד יתוש הנמר האסייתי

 

מספר שתיים  שלב שני - ההדברה

יתוש בשלב השני המדביר יבוא ויבצע את ההדברה עצמה. הדברת נמר אסייתי עושים רק מחוץ לבית, במקורות הדגירה של היתושים. לכן, מרססים את קירות הבית החיצוניים בחומר הדברה נגד יתושים.

אם התעניינתם אגב, אז לחומר קוראים בשם (המקורי) "באג". חומר זה הוא חומר במינון חזק מאוד ולכן לא תוכלו לרסס אותו בעצמכם. בנוסף לקירות החיצוניים, המדביר ירסס באותו החומר את הצמחייה בחצר הבית וגם את העצים.

דג בבתים שבהם יש בריכת דגים בחצר, חשוב לדעת שיש סכנה להדביר בקרבת הבריכה, מכיוון שחומרי ההדברה מסוכנים לדגים. מצד שני, יש לכם פה מקור מים עומדים שיכול להיות בית גידול נפלא בשביל זחלי היתושים (ונוראי בשבילכם). 

דרך יצירתית על מנת לפתור את הבעיה היא להכניס דגי גמבוזיה לבריכה, מהסיבה הפשוטה שדגי הגמבוזיה אוכלים את הזחלים של יתושי הנמר האסייתי.

 

עוד טיפ קטן מאיתנו: כשמדבירים את העצים מומלץ לעשות את זה בתהליך שנקרא ערפול, שבו המדביר ישתמש במכשיר בשם (הכה מפתיע) מערפל. המערפל מפזר את חומרי ההדברה בצורת ענן ובכך יכול להגיע גם לאזורים הגבוהים של העץ, שגם שם הנמרים האסייתים אוהבים להסתתר.

לפני ההדברה, שאלו את המדביר האם הוא משתמש בערפול כדי לדעת שהוא יוכל לתת לכם הדברת צמחייה מקיפה.

 

הדברת יתוש הנמר האסייתי בעזרת מערפל בצמרות העצים

הדברת יתוש הנמר האסייתי - מחיר

כסף מחיר הדברת יתוש הטיגריס האסייתי לרוב יעמוד על 400-800 ש"ח. 
ככל ששטח ההדברה גדול יותר עבודת המדביר תהיה קשה יותר, הוא ישתמש ביותר חומר והמחיר יעלה בהתאם. לכן, המחיר תלוי בגודל החצר והבית שאותם מדבירים ויתעדכן בדרך כלל לפי כמות הדונמים או המטרים שצריך להדביר.
גורם משמעותי נוסף שמשפיע על המחיר הוא כמות הצמחייה. את הצמחייה צריך לרסס וככל שיש יותר צמחייה המחיר יעלה בהתאם.


מדבירים מומלצים

אם קראתם את כל זה והחלטתם להדביר את הנמר האסייתי בצורה מקצועית. הכנו לכם רשימה של מדבירים שמבצעים הדברה של נמר אסייתי. הכל כדי שלא יעקצו אתכם (מחייך).


;

שאלות נפוצות לדף זה

האם יתושי הנמר האסייתי פעילים בחורף?

יתושי הנמר האסייתי פעילים במהלך כל עונות השנה.

איך נפטרים מיתוש הנמר האסייתי?

הצעדים החשובים הם ייבוש כל מקורות המים העומדים והתקנת רשתות בחלונות. במקרים קשים או נקודתיים ניתן גם לבצע הדברה מקצועית בסביבת הבית.

האם עקיצת יתוש הנמר האסייתי מסוכנת?

עקיצת הנמר האסייתי לא נעימה, מתנפחת ומגרדת מאוד. כמו כן, יתוש הנמר האסייתי יכול להעביר סוגי מחלות שונים ולכן חשוב לנקוט בכל האמצעים כדי להרחיק אותו מהבית כמה שאפשר.

מה מחיר הדברת יתוש הנמר האסייתי?

מחיר הדברת יתוש הטיגריס האסייתי נע בין 400-800 ש"ח. המחיר תלוי בגודל השטח להדברה ובכמות הצמחייה. ככל שיש יותר משניהם, כך המחיר יהיה גבוה יותר.

אנשים שהתעניינו ביתוש הנמר האסייתי התעניינו גם בזה...

הדברת תיקנים
מחירים של מדבירים
טרמיט
איך לזהות טרמיטים בבית?
ריסוס בבית נגד יתושים
טיפים בנושא מדבירים
הדברת חולדות
עכבר וחולדה
מה ההבדל בין עכבר לחולדה?
נמלים על עוגה לפני הדברה
הדברת נמלים - מחיר
פרעוש לפני הדברה
הדברת פרעושים - מחיר
הדברת פשפש המיטה - מחיר
8 שיטות להרחקת מזיקים טבעית
איך נראים טרמיטים
איך נראים טרמיטים?
עכברושים וחולדות
מה ההבדל בין חולדה לעכברוש?
פשפשי מיטה שצריך להדביר
פשפש המיטה
מלכודת עכברים
מלכודת עכברים
הדברת נמלים טבעית
הדברת נמלים טבעית
פשפש המיטה על שמיכה
איך יודעים אם יש פשפשים במיטה?
הדברת נמלי אש
הדברת נמלי אש
הדברת נמלים בריסוס
הדברת נמלים
פרעוש לפני הדברה
הדברת פרעושים
טרמיטים או תולעי עץ
טרמיטים או תולעי עץ?
גוקים לפני הדברה
הדברת ג'וקים
תיקן גרמני לפני הדברה
הדברת תיקן גרמני
צרעות לפני הדברה
הדברת צרעות
זבוב חול
מה זה זבוב החול?
טרמיטים בעץ
הדברת טרמיטים
קן יונים שיגרור הדברת כיני יונים
הדברת כיני יונים
טרמיטים
מה זה טרמיטים?
עש הבגדים
מה זה עש?
הדברת טרמיטים
הדברת טרמיטים - מחיר
דג הכסף
הדברת דג הכסף
לכידת נחש
לוכד נחשים
עכבר
הדברת עכברים
עקיצה שיכולה להיגרם מפשפש המיטה
איך לזהות עקיצות פשפשים?
הדברת פרעושים בחצר
האם פרעושים עוקצים בני אדם?
אריזות מזון אטומות במזווה
הדברת עש המזון
איסוף פגרים
פינוי פגרים
ריסוס נגד יתושים בגינה
הדברת יתושים
כוורת דבורים
הרחקת דבורים
נמלי אש על פרח
נמלים אדומות קטנות - מה זה?
תיקן אמריקאי ותיקן גרמני
תיקן גרמני או אמריקאי - איך מבדילים?
חרק עם חדק
חרק עם חדק - מה זה?
חרק עם מחושים ארוכים
חרק עם מחושים ארוכים - מה זה?
חרק מספריים
חרק מספריים - מה זה?
עש הבגדים
הדברת עש הבגדים
תולעים לבנות קטנות רימות זבובים
תולעים לבנות קטנות במטבח - מה זה?
מלכודת זבובים
הדברת זבובים
הדברה לעסקים
הדברה לעסקים
חדקונית האורז
חדקונית האורז
חדקונית הדקל
הדברת חדקונית הדקל
פשפש המיטה על מזרון
חרקים קטנים במיטה - מה זה?
חרקים בקמח
חרקים בקמח - מה זה?
צנצנת אורז פתוחה
חרקים באורז - מה זה?
חרקים שיכולים להיות בארון במטבח
חרקים בארון מטבח - מה זה?
זיהוי נמלים מעופפות בבית או וטרמיטים
נמלים מעופפות בבית או וטרמיטים?
האם חרקים עוקצים בלתי נראים הם פרעוש או פשפש המיטה
חרקים עוקצים בלתי נראים - מה זה?
יתוש הנמר האסייתי
חרק שחור מעופף עוקץ - מה זה?
פסוקאים שאינם עוקצים
חרק קטן לבן בבית - מה זה?
שיירת נמלי אש במטבח
האם נמלים עוקצות?
יתוש עש
פרפרים קטנים בבית - מה זה?
רישיון מדביר באיוד
איוד בגז - מה זה?
איך נראה קן צרעות
איך נראה קן צרעות?
נמלת אש לפני הדברה
איך נראית נמלת אש?
צרעה מזרחית וצרעה גרמנית
איך נראית צרעה?
קקי של עכברים
איך נראה קקי של עכברים?
קקי של חולדה
איך נראה קקי של חולדה?
פשפש המיטה על מזרון
איך מגיעים פשפשים לבית?
ביצי פשפש המיטה
ביצי פשפש המיטה - איך לזהות?
תיקן אמריקאי בבית
תיקן אמריקאי
טרמיטים או תולעי עץ
חרק שאוכל עץ - מה זה?
חרק מזון
חרק מזון - מה זה?
יקרונית התאנה
יקרונית התאנה
שולחן עץ עם נזק של יקרונית הרהיטים
יקרונית הרהיטים
הדברת חולדות בביוב
הדברת חולדות בביוב
תיקן מזרחי
תיקן מזרחי
תיקן פסים חום
תיקן פסים חום

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק