עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

הדברת עכברים

הדברת עכברים מתבצעת בשתי שיטות עיקריות: הנחת מלכודות עכברים והדברה באמצעות תיבות האכלה, כאשר במלכודות מומלץ להשתמש כשכמות העכברים בבית נמוכה יחסית, אך אם מדובר במכה קצת יותר רצינית עדיף לבצע הדברה מקצועית באמצעות תיבות האכלה. אז איך בדיוק מתבצעת הדברת עכברים, כמה היא עולה ומה צריך לעשות כדי לפתור את הבעיה לבד - כל הפרטים במאמר הבא.


איך תדעו שיש עכבר בבית?

זה אולי נשמע קצת מוזר, אבל רגע לפני שאתם ממלכדים את כל הבית או מתקשרים בהיסטריה למדביר, כדאי לבדוק שבאמת יש בבית עכבר. חבל שתוציאו את הכסף שלכם שלא לצורך סתם כי עשיתם הר מעכבר מחייך. במידה ואתם בטוחים שיש לכם אורחים לא רצויים בבית, מוזמנים לדלג לפסקה הבאה כדי להבין איך מתבצעת הדברת עכברים בפועל.

זכוכית מגדלת כתומהרוצים להרגיש קצת כמו שרלוק הולמס? אתם יכולים לקחת חתיכת נקניק קבנוס או במבה ולשים אותה במקום גלוי בבית (רצוי במרכז החדר) למשך הלילה. אם אתם רואים שהיא נאכלה קצת, זזה ממקומה או נעלמה משם –  ברכותינו, כנראה שיש עכבר בבית.

זכוכית מגדלת כתומהרמזים נוספים שיעזרו לכם לפענח את התעלומה הם לראות גללי עכברים בבית. את הגללים רואים בדרך כלל באזורי המטבח והמזווה. בהזדמנות זו נספר לכם שעכברים מעבירים מחלות דרך השתן והגללים שלהם ולכן, אם תהיתם לעצמכם האם עכבר מסוכן, התשובה היא כן. בנוסף על כך, לפעמים רואים גם כרסומים קטנים מאוד באוכל.
בניגוד למה שסיפרו לנו בגן, עכברים לא אוהבים גבינה באופן מיוחד ומדובר באוכלי כל, לכן תוכלו למצוא רמזים לנוכחותם בכל אזורי האוכל בבית.
 

עכבר במטבח

הדברת עכברים או הדברת חולדות

אחרי שהבנו שיש מבקר לא רצוי בבית, הגיע הזמן להבין האם באמת מדובר בעכבר. לא תאמינו כמה פעמים נחשוב שיש עכברים בבית ונרצה להיפטר מהם, אך לאחר מכן נגלה בעצם שמדובר בחולדה. למה זה משנה בכלל? בעיקר בגלל שתהליך ההדברה של חולדות שונה מאוד מהדברת עכברים, ולפני שאתם מתחילים בכל התהליך חשוב לוודא שהוא יהיה יעיל. בנוסף, חולדות חיות בביוב ולכן יש צורך להתייחס לצנרת בהדברה שלהן. לעומת זאת, עכברים לרוב מגיעים משדות ושטחים פתוחים ולכן נתייחס אליהם אחרת.

איך תדעו מה יש לכם בבית? טוב ששאלתם! יש כמה הבדלים קטנים שיעזרו לנו לדעת:
אחדגודל: עכבר יהיה בדרך כלל בגודל של 4 סנטימטרים בממוצע. חולדה, לעומת זאת, גדולה באופן משמעותי מעכברים ויכולה להגיע לגודל של 8 ואף 11 ס"מ.

שתייםזנב: לעכברים וגם לחולדות יש זנב ארוך ביחס לגוף שלהם, אך זנב החולדה יהיה עבה יותר מזנב של עכבר.

שלושגללים: לעכבר יש גללים שחורים בגודל ובצורה של גרגר אורז, בעוד גללי החולדה דומים בצורתם אך גודלם כפול משל גרגר אורז.

ארבעהתנהגות: אם אתם רואים כרסומים גדולים במזון, בפירות, בקופסאות של הקורנפלקס ולפעמים גם דברים שנפלו מהשיש בלי שנגעתם בהם, כנראה שמדובר בחולדה. העכבר קטן ממנה בהרבה ולכן הכרסומים שלו באוכל מורגשים בצורה מזערית בלבד. חוץ מזה, גם במקרה של חוטי חשמל או שקעים אכולים בבית, מדובר בחולדות שמשייפות את השיניים שלהן על הדברים שלכם, עכברים לא עושים דברים כאלה.

עכבר וחולדה

אם קראתם את כל זה והבנתם שיש לכם בבית חולדה, תנחומינו, המאמר הזה לא יעזור לכם. אבל הנה מאמר על הדברת חולדות שייתן לכם את כל המידע שאתם צריכים.


הדברת עכברים לבד

אם יש לכם את האומץ והסבלנות, אתם לגמרי יכולים להדביר עכברים בצורה עצמאית על ידי הנחת מלכודות. שימוש במלכודות עכברים יתבצע רק במידה ובעיית העכברים היא מקומית בלבד. כלומר, כשיש שניים - שלושה עכברים בבית.

לפני שאתם קופצים לחנות הקרובה לביתכם ורוכשים את המלכודת הראשונה שאתם מוצאים, חשוב שתדעו שיש כמה סוגים של מלכודות. כששאלנו מדבירים איך ללכוד עכברים נתקלנו בתשובות שונות שנעו בין שלושת סוגי המלכודות הפופולריים: כלוב, קפיץ ודבק, כאשר בשורה התחתונה זה תלוי במה שאתם מחפשים מבחינת רמת האפקטיביות וההומניות של המלכודת.

חשוב לנו שתדעו שמלכודת כלוב היא המלכוד ההומנית ביותר שמאפשרת תפיסה של העכבר בחיים ושחרורו לטבע. מלכודת קפיץ לעומתה, תמית את העכבר במקום ובמלכודת דבק העכבר ימות רוב הפעמים תוך ייסורים רבים.
אם אתם צריכים עוד מידע בנושא, ארגנו לכם מאמר מפורט ומעמיק יותר על סוגי מלכודות עכברים וההבדלים ביניהן שאותו תוכלו למצוא ממש כאן, כך שתוכלו למצוא את המלכודת שהכי מתאימה למקרה שלכם.

מלכודות עכברים

הנחת מלכודות עכברים

קודם כל, שימו לב לכך שעל מנת שהמלכודות יעבדו כמו שצריך, יש להניח אותן בצורה נכונה ומדויקת ולהשתמש במלכודות איכותיות. מה בדיוק זה אומר? טוב ששאלתם:

עכבראת המלכודות כדאי להניח בצמוד לקירות ולא במרכז החדר.
עכברכדי להיות בטוחים שמדובר במלכודות איכותיות ויעילות מומלץ להתייעץ עם המוכרים בחנות או אפילו טלפונית עם מדביר עכברים.
עכבראם תהיתם מה לשים במלכודת עכברים, התשובה היא שכדי למשוך את העכברים ביעילות המרבית מומלץ לשים במבה או חתיכה של נקניק.

 

לבשימו לב: אם לא מניחים את המלכודות כמו שצריך, העכברים עלולים לבקר במלכודת, לקחת את האוכל אך לא להילכד, וכל מה שיקרה הוא שהעכברים ילמדו להיזהר יותר בעתיד. זה, כמובן, יקשה על ניסיונות ההדברה בהמשך. לכן, אם אתם לא בטוחים שתצליחו לבצע את הנחת המלכודות בצורה טובה מספיק, אולי שווה להתייעץ עם מדביר מקצועי או אפילו לבקש ממנו להגיע ולעשות זאת בעצמו.

 

שחרור עכברים

אנחנו בטוחים ששאלתם את עצמכם האם עכברים חוזריםלצערנו, התשובה היא כן. לעכברים יש זיכרון מצוין ואם הם נהנו אצלכם בבית יש סיכוי שהם ירצו ביקור חוזר. לכן, במידה ותפסתם את העכבר בחיים והחלטתם לחוס על חייו, יש לשחרר אותו במקום מרוחק ככל הניתן מהבית (רצוי בשדה פתוח) כדי להקשות עליו למצוא את הדרך חזרה ולעודד אותו למצוא מגורים חדשים.

מדביר מסביר על תהליך זיהוי והדברת עכברים:


הדברת עכברים באמצעות תיבות האכלה

שיטה נוספת של הדברת עכברים היא באמצעות תיבות האכלה (הנקראות גם תיבות הרעלה). בתיבות האכלה נשתמש בדרך כלל כאשר יש חשד למכת עכברים גדולה יחסית ושימוש במלכודות לא יעשה את העבודה כמו שצריך. בנוסף, בבתים צמודי קרקע או בתים סמוכים לשדות חקלאיים (הנמצאים בסיכון גבוה יותר להופעת עכברים), עדיף להשתמש בתיבות האכלה כדי להדביר את העכברים באופן מקיף יותר.

בפועל, תיבות האכלה הן קופסאות המכילות רעל עכברים. אל תדאגו, את הקופסאות אי אפשר לפתוח והן בטוחות לשימוש, אך הן מתאימות בגודל כך שעכבר יוכל להיכנס ולאכול מהרעל. הרעל בתיבות מושך את העברים שחושבים שמדובר במזון. עם זאת, בגלל השימוש ברעל, הדברה באמצעות תיבות האכלה תעשה רק על ידי מדביר מקצועי.

תיבת האכלה עם רעל להדברת עכברים


שימוש בתיבות האכלה לעכברים

מספר 1 צבוע בשלב הראשון, המדביר יניח את תיבות ההאכלה במקומות נסתרים שאין אליהם גישה. למרות שהתיבות צריכות להיות רחוקות מהישג היד של דיירי הבית, חשוב מאוד שהמדביר יראה לכולם איפה נמצאות הקופסאות עם הרעל כדי שידעו לנהוג במשנה זהירות.

 
מספר 2 צבוע בשלב השני, המדביר יעזוב ויחזור לאחר 10-14 ימים לביקורת. אם כמות העכברים לא מאוד גבוהה, זה יכול להיות גם אחרי כמה שבועות או אפילו חודשים. הסיבה לכך היא שאם יש הרבה עכברים שיאכלו מהקופסא, יש צורך למלא בה עוד רעל לעיתים תכופות יותר. במהלך הביקורת המדביר יבדוק האם כל הרעל בקופסה נאכל, במידה וכן הוא יוסיף עוד רעל ויחזור שוב אחרי 10-14 ימים נוספים.
בדרך כלל בשלב הזה המדביר יראה שלא כל הרעל נאכל, מה שאומר שאין יותר עכברים שיאכלו אותו וכנראה שהבעיה נפתרה. בנוסף, חשוב שגם אתם תהיו ערניים ותשימו לב שאתם לא רואים יותר גללי עכברים או סימנים אחרים, כדי שתהיו בטוחים שההדברה אכן הצליחה.

נקודה בסיום התהליך, המדביר אחראי לקחת איתו את קופסאות ההאכלה לאחר שההדברה נגמרה.

עכבר אחריות: האחריות על הדברת עכברים תהיה בדרך כלל בין שלושה חודשים לשנה.

הכנסת רעל להדברה של עכברים לקופסת האכלה

לב שימו לב: הרעל בתיבות ההאכלה פועל עם השהייה והוא מתחיל להשפיע רק לאחר שהעכברים חזרו למאורה שלהם. זה אומר שלרוב, לא תצטרכו לחשוש ממפגש לא נעים עם עכבר מת במקומות לא צפויים בבית.
מסיבה זו בדרך כלל לא נשתמש בתיבות האכלה במשרדים, מכיוון שבמקומות כאלה יש לעיתים קרובות תקרות אקוסטיות או מערכות מיזוג בתקרה. זה עלול לגרום לכך שהעכבר ימות בתקרה והריח שלו יגיע דרך המזגן לכל המשרד (כאילו שהבחור שחימם דגים במיקרוגל לא מספיק...).

אם בכל זאת, עכבר מצא את מותו בין קירות הבית או התקרה ואין לכם מושג איפה - תוכלו להזמין מדביר שיבצע פינוי של הפגר וידאג לחיטוי מקצועי של המקום.


הדברת עכברים - מחיר

מחיר הדברת עכברים נע לרוב בין 400 ל-550  ₪ ומשתנה לפי סוג ההדברה:

כסף מחיר הנחת מלכודות נע בטווח 400-450 ₪ בהתאם למספר המלכודות.

כסף  מחיר הדברת עכברים באמצעות תיבות האכלה יהיה בדרך כלל 500-550 ₪ בהתאם למספר תיבות האכלה הנדרשות ובהתאם לנגישות האזורים בהם ימוקמו התיבות.


איך למנוע מעכברים לחזור אחרי ההדברה?

בשעה טובה העכברים נעלמו לכם מהבית, אבל הדברה מוצלחת של עכברים היא רק תחילת הפתרון וכעת יש עוד כמה צעדים שמומלץ לעשות כדי למנוע מהעכברים לחזור לבקר אתכם:
 

מספר 1 איטום פתחים וחריצים: עכברים נכנסים הביתה דרך חורים קטנים בקירות, רווחים מתחת לדלתות, חריצי חלונות וכדומה. באופן כללי, עכבר קטן יכול להיכנס הביתה אפילו בחור של חצי סנטימטר! לכן, נסו לעשות סיבוב בבית ולאטום כל חור קטן או חריץ שמעורר את חשדכם ויכול להוות פתח לעכברים. נכון, זה בלתי אפשרי לאטום את כל הבית לחלוטין אבל הנה כמה מקומות עיקריים ששווה לכם לבדוק:


נקודה דלתות: כל מרווח קטן בין הדלת לרצפה מספיק לעכבר כדי לעבור מתחת לדלת ולהיכנס, ולכן כדאי לדאוג שלדלת יהיה סף שמגיע עד הרצפה.
נקודה חלונות: אם אין לכם רשתות בחלונות, יכול להיות שזה הזמן. רשתות גם יחסמו כניסה של עכברים הביתה וגם של מזיקים מעופפים למיניהם - שניים במחיר אחד 😊.
נקודה חורים בקירות: מחילה של עכבר אולי לא תיראה כמו חור של חצי עיגול בקיר כמו של טום וג'רי, אבל חורים בקירות שפונים החוצה יכולים להיות אחלה של דרך כניסה לבית שלכם.
 

חור בקיר שדרכו יכולים להיכנס עכברים

 

מספר 2 טפלו בגינה: דשא גבוה וחפצים רבים בגינה מהווים מקומות מסתור נעימים למכרסמים שונים, ולכן אם יש לכם כאלה יכול מאוד להיות שתזכו לביקורים תכופים של עכברים. לכן לא רק שגינה מטופחת תהיה נעימה לכל תושבי הבית, היא גם תמנע הגעה של עכברים (ואפילו של נחשים ומזיקים אחרים).

מספר 3 מנעו גישה למקורות מים ומזון: עכברים בסופו של דבר מחפשים אוכל ומים. לכן, תדאגו לא להשאיר אוכל פתוח, לנקות פירורים ואוכל של חיות מחמד ובדקו שהביוב סגור ושאין מקורות מים עומדים בחצר ובבית.

מספר 4 בדקו משלוחים מהסופר: כן, כן, קראתם נכון. לא נעים לחשוב על זה, אבל לפעמים יחד עם המצרכים שמגיעים מהסופר עלולים להגיע עכברים שתפסו טרמפ עם האוכל והקניות שלכם (מגעיל, אנחנו יודעים). לכן כאשר המשלוח המיוחל מגיע, שימו לב שלא מתחבא שם נוסע סמוי עם אוזניים גדולות וזנב.


מדבירי עכברים מומלצים

אחרי כל זה, החלטתם שאתם צריכים הדברת עכברים אבל גיליתם שהחלילן שלכם מחוץ לעיר? ארגנו לכם רשימה מפורטת של מדבירים שמבצעים הדברת עכברים, המדורגת לפי ציונים של לקוחות קודמים. שיהיה בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

האם אפשר להדביר עכברים לבד?

אפשר להדביר עכברים לבד אבל אם יש יותר משניים או שלושה עכברים יהיה קשה להשתלט על הבעיה לבד ובמקרה כזה כדאי להתקשר למדביר.

איך נבדיל בין עכבר לחולדה?

עכבר קטן בהרבה מחולדה, הגללים שלו קטנים יותר והזנב שלו דק יותר.

האם עכברים חוזרים אחרי ההדברה?

עכברים יודעים לחזור למקום שבו הם מצאו אוכל. לכן, אם העכבר בחיים והחלטתם לשחרר אותו תוודאו שאתם משחררים אותו כמה שיותר רחוק מהבית.

איך למנוע מעכברים לחזור אחרי ההדברה?

כדי למנוע מהעכברים לחזור, איטמו חריצים, כסחו את הדשא, מנעו גישה למקורות מים ומזון ובדקו היטב את המשלוחים שמגיעים מהסופר.

כמה עולה הדברת עכברים?

מחיר הנחת מלכודות עומד בדרך כלל על 400-450 ₪ בהתאם למספר המלכודות.

מחיר הדברת עכברים באמצעות תיבות האכלה יהיה בדרך כלל 500-550 ₪ בהתאם למספר תיבות האכלה הנדרשות ובהתאם לנגישות האזורים בהם ימוקמו התיבות.
 

אנשים שהתעניינו בהדברת עכברים התעניינו גם בזה...

הדברת תיקנים
מחירים של מדבירים
טרמיט
איך לזהות טרמיטים בבית?
ריסוס בבית נגד יתושים
טיפים בנושא מדבירים
הדברת חולדות
עכבר וחולדה
מה ההבדל בין עכבר לחולדה?
נמלים על עוגה לפני הדברה
הדברת נמלים - מחיר
פרעוש לפני הדברה
הדברת פרעושים - מחיר
הדברת פשפש המיטה - מחיר
8 שיטות להרחקת מזיקים טבעית
איך נראים טרמיטים
איך נראים טרמיטים?
עכברושים וחולדות
מה ההבדל בין חולדה לעכברוש?
פשפשי מיטה שצריך להדביר
פשפש המיטה
מלכודת עכברים
מלכודת עכברים
הדברת נמלים טבעית
הדברת נמלים טבעית
פשפש המיטה על שמיכה
איך יודעים אם יש פשפשים במיטה?
הדברת נמלי אש
הדברת נמלי אש
הדברת נמלים בריסוס
הדברת נמלים
פרעוש לפני הדברה
הדברת פרעושים
טרמיטים או תולעי עץ
טרמיטים או תולעי עץ?
גוקים לפני הדברה
הדברת ג'וקים
תיקן גרמני לפני הדברה
הדברת תיקן גרמני
צרעות לפני הדברה
הדברת צרעות
זבוב חול
מה זה זבוב החול?
טרמיטים בעץ
הדברת טרמיטים
קן יונים שיגרור הדברת כיני יונים
הדברת כיני יונים
טרמיטים
מה זה טרמיטים?
עש הבגדים
מה זה עש?
הדברת טרמיטים
הדברת טרמיטים - מחיר
דג הכסף
הדברת דג הכסף
לכידת נחש
לוכד נחשים
יתוש הנמר האסייתי
יתוש הנמר האסייתי
עקיצה שיכולה להיגרם מפשפש המיטה
איך לזהות עקיצות פשפשים?
הדברת פרעושים בחצר
האם פרעושים עוקצים בני אדם?
אריזות מזון אטומות במזווה
הדברת עש המזון
איסוף פגרים
פינוי פגרים
ריסוס נגד יתושים בגינה
הדברת יתושים
כוורת דבורים
הרחקת דבורים
נמלי אש על פרח
נמלים אדומות קטנות - מה זה?
תיקן אמריקאי ותיקן גרמני
תיקן גרמני או אמריקאי - איך מבדילים?
חרק עם חדק
חרק עם חדק - מה זה?
חרק עם מחושים ארוכים
חרק עם מחושים ארוכים - מה זה?
חרק מספריים
חרק מספריים - מה זה?
עש הבגדים
הדברת עש הבגדים
תולעים לבנות קטנות רימות זבובים
תולעים לבנות קטנות במטבח - מה זה?
מלכודת זבובים
הדברת זבובים
הדברה לעסקים
הדברה לעסקים
חדקונית האורז
חדקונית האורז
חדקונית הדקל
הדברת חדקונית הדקל
פשפש המיטה על מזרון
חרקים קטנים במיטה - מה זה?
חרקים בקמח
חרקים בקמח - מה זה?
צנצנת אורז פתוחה
חרקים באורז - מה זה?
חרקים שיכולים להיות בארון במטבח
חרקים בארון מטבח - מה זה?
זיהוי נמלים מעופפות בבית או וטרמיטים
נמלים מעופפות בבית או וטרמיטים?
האם חרקים עוקצים בלתי נראים הם פרעוש או פשפש המיטה
חרקים עוקצים בלתי נראים - מה זה?
יתוש הנמר האסייתי
חרק שחור מעופף עוקץ - מה זה?
פסוקאים שאינם עוקצים
חרק קטן לבן בבית - מה זה?
שיירת נמלי אש במטבח
האם נמלים עוקצות?
יתוש עש
פרפרים קטנים בבית - מה זה?
רישיון מדביר באיוד
איוד בגז - מה זה?
איך נראה קן צרעות
איך נראה קן צרעות?
נמלת אש לפני הדברה
איך נראית נמלת אש?
צרעה מזרחית וצרעה גרמנית
איך נראית צרעה?
קקי של עכברים
איך נראה קקי של עכברים?
קקי של חולדה
איך נראה קקי של חולדה?
פשפש המיטה על מזרון
איך מגיעים פשפשים לבית?
ביצי פשפש המיטה
ביצי פשפש המיטה - איך לזהות?
תיקן אמריקאי בבית
תיקן אמריקאי
טרמיטים או תולעי עץ
חרק שאוכל עץ - מה זה?
חרק מזון
חרק מזון - מה זה?
יקרונית התאנה
יקרונית התאנה
שולחן עץ עם נזק של יקרונית הרהיטים
יקרונית הרהיטים
הדברת חולדות בביוב
הדברת חולדות בביוב
תיקן מזרחי
תיקן מזרחי
תיקן פסים חום
תיקן פסים חום

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק