עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

לוכד נחשים

פגישה עם נחש בבית או בחצר עלולה להיות חוויה מפחידה. לכן, קודם כל תשמרו ממנו מרחק, נסו שלא יעלם מטווח הראיה שלכם והתקשרו מיד ללוכד נחשים כדי שיפנה אותו מהאזור. עכשיו כשהחלק הקשה מאחוריכם, מוזמנים להססססתכל במאמר הבא כדי להבין מה כוללת לכידת נחשים, כמה יעלה להזמין לוכד נחשים ואיך למנוע מהנחשים להגיע הביתה בעתיד. אפילו לוכדי נחשים מומלצים הבאנו כאן, אז בואו נתחיל


מתי צריך לוכד נחשים

 הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת הוא שגם אם ראיתם נחש, לא תמיד יש לפנות ללוכד נחשים וזה כבר תלוי במקום שבו נתקלתם בו:

נחש אם ראיתם נחש בגינה ציבורית, בפארק או בכל שטח ציבורי אחר, עליכם להתקשר למוקד העירוני. שטחים כאלה הם באחריות העירייה או המועצה ולכן מתפקידה לטפל בנחש בעזרת אנשים מטעמה. אז כל הכבוד על האחריות, אבל אחרי השיחה עם המוקד העירוני התפקיד שלכם נגמר ואתם יכולים לברוח מהמקום ולשכוח מהמפגש הלא נעים הזה.

נחש לעומת זאת, אם ראיתם נחש בחצר הבית או שנתקלתם בנחש בבית, עליכם לפנות ללוכד נחשים כדי שילכוד את הנחש ויפנה אותו. בניגוד לחיות אחרות שאפשר להדביר או להרוג - אין הדברה נגד נחשים, ומכיוון שמדובר בזן מוגן אסור לפגוע בהם. לכן אתם צריכים בעל מקצוע שיבוא ויטפל בנחש ויפנה אותו מהאזור.
 

נחש בחצר לפני לכידה

לפני שפונים ללוכד נחשים

נכון, זה לא נעים לראות נחש בבית. אז קודם כל – נשמו עמוק ונסו לא להילחץ. רוב הסיכויים שמדובר בנחש לא ארסי ובכל מקרה הכל יהיה בסדר 😊. עכשיו בואו נבין מה צריך לעשות במצב הזה:

איקס נתחיל דווקא ממה לא לעשות: בשום מצב אל תנסו ללכוד את הנחש בעצמכם או לפגוע בו! אל תרדפו אחריו ואל תגרמו לו להרגיש מאוים. כשהנחש ירגיש שהוא בסכנה ושאין לו ברירה, הוא ינסה לתקוף או להכיש.

וי אז מה כן לעשות? קודם כל, תדאגו לבטיחות. שמרו על מרחק בטוח של לפחות שני מטרים מהנחש והרחיקו אנשים אחרים ובעיקר ילדים מהמקום. בנוסף, אם יש לכם בעלי חיים, שימו לב שיישארו רחוקים מהאזור כי הם עלולים לנסות לתפוס את הנחש ולסכן את עצמם. בנוסף, אם מתאפשר לכו לנעול נעליים סגורות.


וי אחרי שטיפלנו בבטיחות, זה הזמן להתקשר ללוכד נחשים. שנייה לפני שאתם מרימים את הטלפון, שימו לב שכדי שיוכל לבצע לכידת נחשים, ללוכד צריך להיות רישיון מטעם רשות הטבע והגנים וחשוב לוודא את זה מראש.

 

מתי כנס מידרג? בנוסף, לכידת נחשים היא לא משהו שאפשר להתעכב אתו, ולכן לוכדי נחשים עובדים 24 שעות ביממה. אז גם אם נתקלתם בנחש בשעות הלילה המאוחרות, אל תהססו והתקשרו מיד לבעל מקצוע.


וי  עד שהלוכד יגיע, נסו לשמור על קשר עין עם הנחש כדי שתדעו כל הזמן איפה הוא נמצא. בכל מקרה, הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים להגיד לכם הוא להקשיב להנחיות הטלפוניות של לוכד הנחשים כל הזמן.

 

נחש בבית לפני לכידה

שיחה טלפונית עם לוכד הנחשים

טלפון בדרך כלל לוכד הנחשים ינסה להבין מכם בטלפון באיזה נחש מדובר כדי לדעת אם הוא ארסי או לא. בגלל שאתם כנראה לא הארי פוטר ואין לכם יכולת לדבר עם נחשים, נסו לתאר ללוכד הנחשים בטלפון את מראה הנחש: הסימנים שיש לו על הגב, האורך שלו, מהירות התזוזה שלו וכולי. אם אתם מצליחים, ממרחק בטוח כמובן, נסו לצלם את הנחש ולשלוח ללוכד את התמונה.

טלפון  בכל מקרה, כל עוד לא הוכח אחרת, נתייחס לכל נחש כנחש ארסי ולכן חשוב כל כך לשמור על בטיחות. ישנם סוגי נחשים ארסיים שדומים מאוד לנחשים לא ארסיים וגם אם נתאר ללוכד איך נראה הנחש הוא לא יוכל לקבוע זאת בטלפון וגם לא ירצה לנחש (😊). אז עדיף לא לקחת סיכון.

 

נחש

לכידת נחשים

גם אחרי שסיימתם את שיחת הטלפון, המשיכו לשמור על קשר עין עם הנחש וחכו להגעתו של לוכד הנחשים. הוא יגיע אליכם כשהוא לבוש בצורה מוגנת, עם כפפות ומוט ללכידת נחשים. במידה ואתם יודעים בדיוק איפה הנחש והוא נמצא במקום חשוף, הלוכד יוכל לגשת ישר ללכידה שלו בלי לערוך חיפוש וסריקה באזור.
 

מוט ללכידת נחשים

נחש במידה ואתם לא יודעים איפה הנחש, לוכד הנחשים יצטרך לערוך סריקה באזור ולפנות חפצים בזהירות מהדרך עד למציאת הנחש. לאחר שהנחש נמצא, לוכד הנחשים יתפוס את הנחש בקרבת הראש שלו, כך שלא יוכל לזוז ולהכיש ויכניס אותו למיכל ייעודי עם מכסה הרמטי. אחר כך, הלוכד ייסע לשטח פתוח, לפי הוראות רשות הטבע והגנים, שם הוא ישחרר את הנחש.

נחש יכולים להיות מקרים בהם הנחש לא יימצא - ייתכן והנחש רק עבר בשטח החצר שלכם וכבר המשיך ליעד הבא ובמקרה כזה הלוכד יודיע לכם אחרי הסריקה כי הנחש לא נמצא בשטח הבית ואפשר לנשום לרווחה.

סימן קריאה שימו לב: נכון שאנחנו חיים בתקופה שבה אנחנו אוהבים לתעד הכל וסלפי עם נחש יכול להביא לנו עוד כמה לייקים. סליחה שאנחנו אומרים את זה, אבל צילום הלוכד בזמן עבודתו עלול להפריע, לפגוע בריכוז שלו ובכך לסכן אותו ואת הסובבים. כמו כן, אין צורך לבקש להצטלם עם הנחש או להחזיק אותו, זה מפריע ללוכד, לא בטיחותי ולא נעים לנחש. בקיצור, כל זמן שלוכד הנחשים עובד עדיף פשוט לשמור ממנו מרחק ולתת לו ספייס ללכוד את הנחש בצורה בטיחותית ככל האפשר.

 

לוכד נחשים לוכד נחש

מניעת הגעה של נחשים

כל הכבוד! התמודדתם בהצלחה עם נחש בבית. אז מה עושים עכשיו כדי להימנע מביקורים נוספים של נחשים בעתיד?

כמו שאמרנו מוקדם יותר, אין הדברה נגד נחשים. הנחש הוא זן מוגן ואסור לפגוע בו! אמנם יש בשוק כל מיני חומרים ותרסיסים להרחקת נחשים אך הם לא יעילים לאורך זמן, וחבל על הכסף שלכם. למרות זאת, יש כמה פעולות שתוכלו לבצע בעצמכם כדי להרחיק נחשים מהבית והחצר בעתיד:

מספר 1 דאגו לעשב ולכסח את הדשא: נחשים לא אוהבים להיות חשופים על פני השטח ולכן עשבים שוטים, צמחייה צפופה ודשא לא מכוסח הם מקומות מסתור מצוינים בשבילם. אם תשמרו על החצר נקייה מעשבים הסיכוי שנחשים יחליטו להסתתר בה, ירד.

מספר 2 נקו את החצר: גרוטאות ודברים ישנים שנשארו להחליד בחצר גם הם מקומות מסתור אהובים על הנחשים. לכן, אל תתעצלו וזרקו את האופניים של הילד, הוא כבר בן 30 ולא צריך אותן יותר. באופן כללי, ככל שהשטח יהיה גלוי יותר, הנחשים פחות ירצו להגיע אליו.

מספר 3 דאגו שלא יהיו מקורות מזון לנחשים: אם תדאגו שלא יהיו בבית זוחלים או מכרסמים, לנחשים לא יהיה מה לאכול שם. חד גדיא, מכירים? אז אותו דבר. תדאגו שלא יהיה מזון בבית למכרסמים וזוחלים ואז גם לנחשים שרוצים לאכול אותם יהיה פחות מה לחפש אצלכם. שתי ציפורים במכה אחת 😊.

 

כיסוח דשא נגד נחשים

נורת התרעה גם אם ביצעתם את כל הצעדים האלה, הישארו ערניים. אנחנו יודעים שהקיץ היא העונה החמה של הנחשים שכן אין להם אפשרות להזיע ולווסת את טמפרטורות הגוף שלהם. מה שיגרום לכך שבימי שרב הם יחפשו מקומות קרירים שיעזרו להם לקרר את עצמם כמו לדוגמה, הרצפה שלכם.

 אבל לא רק בקיץ צריך להיזהר, בישראל גם בחורף יכולים להיות ימים חמימים למדי, כך שצריך לשמור על ערנות בכל תקופות השנה ובמיוחד כשמזג האוויר מתחיל להתחמם. לא רוצים להלחיץ או משהו, אבל בפעם הבאה שאתם מסדרים את המחסן או מזיזים חפצים בבית, תסתכלו לאן אתם שולחים את היד. בנוסף לכל זה, אם אתם גרים בסביבה כפרית או בקומת קרקע יש סיכוי גבוהה יותר להימצאות נחשים באזור ולכן מניעת הגעה של נחשים חשובה עבורכם אפילו יותר!

נחש מתחבא במחסן

לוכד נחשים - מחיר

מחיר לכידת נחש תעלה בדרך כלל בין 350-700 ₪.

אם תהיתם למה הטווח רחב כל כך, הסיבה לכך היא שמחיר לכידת נחשים מושפע מכמה משתנים:

נקודה שעת הלכידה: לכידת נחש באמצע הלילה לא תעלה כמו לכידת נחש בשעות היום ותהיה יקרה יותר. המחיר יכול להגיע לפעמים לסכום של 1,200 ₪.

נקודה היקף החיפושים: אם לוכד הנחשים היה צריך לעשות סריקה על שטח גדול או להזיז חפצים רבים, מדובר ביותר עבודה בשבילו ולכן המחיר יעלה בהתאם.

נקודה האם הנחש נמצא: כמו שאמרנו, ישנם מצבים שלמרות כל החיפושים הנחש לא נמצא. במקרה כזה לוכד הנחשים יגבה את הנמחיר הנמוך בטווח, והוא יעמוד על 350-450 ₪.


אם אתם מרגישים שהמחירים קצת מוגזמים, חשוב לזכור שעבודתו של לוכד הנחשים לא נגמרת ברגע שהוא לוכד את הנחש. עכשיו הוא צריך לנסוע במיוחד לשטח פתוח ולשחרר אותו, שזו משימה לא פחות מסוכנת מהלכידה עצמה - וגם היא כמובן, מגולמת במחיר.


לוכדי נחשים מומלצים

אם אדם וחווה היו קוראים ללוכד נחשים בזמן כולנו היינו חיים היום בגן עדן. אז אם אתם צריכים לוכד נחשים אל תחכו ותזמינו אחד כמה שיותר מהר, ואל תשכחו לוודא שיש לו רישיון מטעם רשות הטבע והגנים. לא השארנו אתכם לבד ודאגנו לכם לרשימת לוכדי נחשים מומלצים המדורגים עם חוות דעת של לקוחות קודמים שיגיעו עוד לפני שתספיקו להגיד נחש נשך נחש.


לכידת נחשים - תמונות לקוחות במידרג

ייעוץ טלפוני בנוגע לזיהוי נחש דרך תמונה.
צילום: שלומית אלחנני, חיפה.
לכידת נחש במחסן.
צילום: יובל אשכנזי, חיפה.
לכידת נחש.
צילום: רועי פ. מבשרת ציון.
לכידת נחש במפעל.
צילום: עידן מלאכי, יבנה.
לכידת נחש צפע בבית מגורים.
צילום: עידן שוורצמן, חיפה.
לכידה של נחש צפע.
צילום: חי קלר, הוד השרון.
לכידת נחש צפע בבית פרטי.
צילום: רוני תמיר, בני ציון.
לכידת נחש צפע בבית צמוד קרקע.
צילום: דודי ו. קדימה-צורן.
לכידת נחש.
צילום: קובי נ. חיפה.
לכידת נחש זעמן המטבעות.
צילום: אביעד ו. חיפה.

;

שאלות נפוצות לדף זה

מתי לקרוא ללוכד נחשים?

אם ראיתם נחש בשטח הפרטי שלכם, עליכם לפנות ללוכד נחשים כדי שילכוד את הנחש.

האם אפשר ללכוד נחש לבד?

אסור ללכוד נחש לבד! צריך לקרוא ללוכד נחשים מקצועי שילכוד אותו.

האם לוכד נחשים צריך רישיון?

לוכד נחשים צריך רישיון כדי לעסוק בכך מטעם רשות הטבע והגנים.

איך למנוע מנחשים להגיד הביתה?

כסחו את הדשא, עשבו עשבים ופנו גרוטאות מהחצר כך שלא יהיו לנחשים מקומות מסתור בקרבת הבית. ודאגו שלא יהיו בבית מכרסמים או זוחלים שהנחשים אוכלים.

כמה עולה לכידת נחש?

לכידת נחש תעלה בדרך כלל בין 350-700 ₪. ומשתנה בהתאם לשעה, להיקף החיפוש, והאם הנחש נמצא. כל לוכד נחשים מתמחר את לכידת הנחש בצורה מעט שונה מהאחר.

אנשים שהתעניינו בלוכד נחשים התעניינו גם בזה...

הדברת תיקנים
מחירים של מדבירים
טרמיט
איך לזהות טרמיטים בבית?
ריסוס בבית נגד יתושים
טיפים בנושא מדבירים
הדברת חולדות
עכבר וחולדה
מה ההבדל בין עכבר לחולדה?
נמלים על עוגה לפני הדברה
הדברת נמלים - מחיר
פרעוש לפני הדברה
הדברת פרעושים - מחיר
הדברת פשפש המיטה - מחיר
8 שיטות להרחקת מזיקים טבעית
איך נראים טרמיטים
איך נראים טרמיטים?
עכברושים וחולדות
מה ההבדל בין חולדה לעכברוש?
פשפשי מיטה שצריך להדביר
פשפש המיטה
מלכודת עכברים
מלכודת עכברים
הדברת נמלים טבעית
הדברת נמלים טבעית
פשפש המיטה על שמיכה
איך יודעים אם יש פשפשים במיטה?
הדברת נמלי אש
הדברת נמלי אש
הדברת נמלים בריסוס
הדברת נמלים
פרעוש לפני הדברה
הדברת פרעושים
טרמיטים או תולעי עץ
טרמיטים או תולעי עץ?
גוקים לפני הדברה
הדברת ג'וקים
תיקן גרמני לפני הדברה
הדברת תיקן גרמני
צרעות לפני הדברה
הדברת צרעות
זבוב חול
מה זה זבוב החול?
טרמיטים בעץ
הדברת טרמיטים
קן יונים שיגרור הדברת כיני יונים
הדברת כיני יונים
טרמיטים
מה זה טרמיטים?
עש הבגדים
מה זה עש?
הדברת טרמיטים
הדברת טרמיטים - מחיר
דג הכסף
הדברת דג הכסף
עכבר
הדברת עכברים
יתוש הנמר האסייתי
יתוש הנמר האסייתי
עקיצה שיכולה להיגרם מפשפש המיטה
איך לזהות עקיצות פשפשים?
הדברת פרעושים בחצר
האם פרעושים עוקצים בני אדם?
אריזות מזון אטומות במזווה
הדברת עש המזון
איסוף פגרים
פינוי פגרים
ריסוס נגד יתושים בגינה
הדברת יתושים
כוורת דבורים
הרחקת דבורים
נמלי אש על פרח
נמלים אדומות קטנות - מה זה?
תיקן אמריקאי ותיקן גרמני
תיקן גרמני או אמריקאי - איך מבדילים?
חרק עם חדק
חרק עם חדק - מה זה?
חרק עם מחושים ארוכים
חרק עם מחושים ארוכים - מה זה?
חרק מספריים
חרק מספריים - מה זה?
עש הבגדים
הדברת עש הבגדים
תולעים לבנות קטנות רימות זבובים
תולעים לבנות קטנות במטבח - מה זה?
מלכודת זבובים
הדברת זבובים
הדברה לעסקים
הדברה לעסקים
חדקונית האורז
חדקונית האורז
חדקונית הדקל
הדברת חדקונית הדקל
פשפש המיטה על מזרון
חרקים קטנים במיטה - מה זה?
חרקים בקמח
חרקים בקמח - מה זה?
צנצנת אורז פתוחה
חרקים באורז - מה זה?
חרקים שיכולים להיות בארון במטבח
חרקים בארון מטבח - מה זה?
זיהוי נמלים מעופפות בבית או וטרמיטים
נמלים מעופפות בבית או וטרמיטים?
האם חרקים עוקצים בלתי נראים הם פרעוש או פשפש המיטה
חרקים עוקצים בלתי נראים - מה זה?
יתוש הנמר האסייתי
חרק שחור מעופף עוקץ - מה זה?
פסוקאים שאינם עוקצים
חרק קטן לבן בבית - מה זה?
שיירת נמלי אש במטבח
האם נמלים עוקצות?
יתוש עש
פרפרים קטנים בבית - מה זה?
רישיון מדביר באיוד
איוד בגז - מה זה?
איך נראה קן צרעות
איך נראה קן צרעות?
נמלת אש לפני הדברה
איך נראית נמלת אש?
צרעה מזרחית וצרעה גרמנית
איך נראית צרעה?
קקי של עכברים
איך נראה קקי של עכברים?
קקי של חולדה
איך נראה קקי של חולדה?
פשפש המיטה על מזרון
איך מגיעים פשפשים לבית?
ביצי פשפש המיטה
ביצי פשפש המיטה - איך לזהות?
תיקן אמריקאי בבית
תיקן אמריקאי
טרמיטים או תולעי עץ
חרק שאוכל עץ - מה זה?
חרק מזון
חרק מזון - מה זה?
יקרונית התאנה
יקרונית התאנה
שולחן עץ עם נזק של יקרונית הרהיטים
יקרונית הרהיטים
הדברת חולדות בביוב
הדברת חולדות בביוב
תיקן מזרחי
תיקן מזרחי
תיקן פסים חום
תיקן פסים חום

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק