עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

התאמת עדשות מגע

תראו, התאמת עדשות מגע לא דומה לקנייה של מוצר בחנות - אלא יותר לפגישה אצל החייט. 2-3 פגישות ויש לכם עדשות מגע שמתאימות בדיוק לעיניים שלכם והדרכה אישית על הדרך הנכונה להרכיב אותן. מה המחיר?300-500 ש"ח לא כולל העדשות עצמן. אל תמצמצו, כל מה שתרצו לדעת על התאמת עדשות מגע - ממש כאן


עדשות מגע

ממש כמו משקפיים, עדשות המגע כאן כדי לתקן את הראייה - רק שהן עושות את זה באופן בלתי נראה, מה שמאפשר לכם לראות טוב ולהישאר עם המראה הטבעי שלכם. בדומה למשקפיים, גם העדשות דורשות תהליך התאמה בו האופטומטריסט יערוך לכם כמה בדיקות כדי לוודא שהעין שלכם מתאימה להרכבת עדשות - ושהעדשות מותאמות לצורכי העין שלכם.

שימו לב - אם אתם סובלים מעיניים רגישות או ממחלות בקרנית לא תוכלו להרכיב עדשות מגע.
 

התאמה של עדשות מגע

עדשות מגע בהתאמה אישית

כדי שהאופטומטריסט יוכל להתאים את העדשה למידות העין שלכם, תצטרכו לקבוע אצלו תור ולהגיע ל2-3 פגישות (ילדים יצטרכו פחות פגישות, בהתאם ליכולות המוטוריות שלהם). מה יקרה בפגישות? הנה הפרטים:

 

עדשות מגע מפגש ראשון: בדיקת תקינות העין - זוהי סדרה של כמה בדיקות עיניים כשהמטרה היא לוודא את המספר שלכם, את מידת יובש העין ואת קימורי הקרנית (במקרים שהצילינדר שלכם גבוה מ-2 ייתכן שהאופטומטריסט גם יערוך לכם מיפוי קרנית). אם זה נשמע מלחיץ נרגיע ונגיד שמדובר בבדיקות לא כואבות ולאף אחת מהבדיקות אין תופעות לוואי. יכול להיות שבשלב הזה ימליצו לכם על עדשות מגע מולטיפוקל.

אם עיניכם אכן נמצאו תקינות ומתאימות להרכבת עדשות מגע, האופטומטריסט ייצר עבורכם עדשות מגע ניסיוניות - שאותן תקבלו במפגש השני.

משך הפגישה: כשעה.


עדשות מגע מפגש שני: הדרכה - האופטומטריסט יציג בפניכם את עדשות המגע הנסיוניות וידריך אתכם: איך בדיוק מרכיבים עדשה, איך מוציאים אותה מהעין, כמה שעות מותר להיות עם העדשות - ובמקרה שהלכתם על עדשות חודשיות או קבועות - גם איך מחטאים אותן ומטפלים בהן יפה. מהמפגש הזה תצאו עם העדשות הנסיוניות ותקחו אותן איתכם למשך שבוע.

משך הפגישה: בין שעה לשעתיים. תלוי בקצב הלימוד שלכם מחייך.


עדשות מגע מפגש שלישי: קניית עדשות המגע - אחרי שהרכבתם את עדשות המגע שלכם והתנסיתם איתן במשך שבוע, אתם מוכנים לעבור שלב ולקפוץ למים העמוקים. האופטומטריסט יוודא שחלילה לא נגרם נזק לעין ושאתם יודעים בדיוק איך להרכיב ואיך להוציא את העדשה - וישאל אתכם באילו עדשות אתם מעוניינים: יומיות, חודשיות או קבועות. ו… זהו, אחרי שתתחדשו בעדשות מגע אתם חופשיים לגלות את העולם מחדש. טוב, סוג של.

כוכבית  שימו לב - ממספר 4 ומעלה המספר שלכם בעדשות מגע יהיה שונה מהמספר בעדשות המשקפיים שלכם. הסיבה היא שהמשקפיים נמצאים במרחק מהעין ואילו העדשה נמצאת ממש צמודה לה, כך שהמספר המתאים לעדשה שונה. אל דאגה, את החישוב הזה האופטומטריסט יעשה עבורכם.

 

עדשות מגע להתאמה

התאמת עדשות מגע במקרים מיוחדים

הנה מקרים מיוחדים שצריך להתייחס אליהם ושמשפיעים על תהליך התאמת העדשות:

צילינדר - גם מי שיש לו צילינדר יוכל לעבור תהליך התאמת עדשות דומה לתהליך הרגיל ולהרכיב עדשות מגע עם צילינדר שיותאמו לו.

עיניים יבשות - אם היובש קיצוני לא תוכלו להרכיב עדשות מגע. במהלך בדיקת ההתאמה האופטומטריסט יוכל לאבחן ולומר לכם אם טיפות להקלה על יובש יוכלו לעזור לכם.

קרטוקונוס - במקרה כזה תהליך התאמת העדשות יהיה אחר ויכלול מיפוי קרנית ובדיקה של רופא עיניים.


סוגי עדשות מגע

ישנם כמה וכמה סוגי עדשות - ולכל אחת מהן תפקיד אחר.

עדשות מגע עדשות מגע יומיות - כשמן כן הן: אלה עדשות חד פעמיות שזורקים בסוף כל יום. העלות שלהן גבוהה יותר מהעדשות החודשיות והקבועות, אך מצד שני נחסכת לכם עלות תמיסות החיטוי וכאב הראש של הטיפול בהן. עדשות אלו דקות יותר, ולכן פחות מורגשות בעין.

עדשות מגע עדשות מגע חודשיות / קבועות - אלה עדשות שיכולות לשמש אתכם כשנה. הן דורשות טיפול וחיטוי בתמיסה המיועדת להן, בגלל שהן צוברות משקעים והעברת החמצן שבהן יורדת עם השימוש. לרוב עדשות אלו יהיו איכותיות יותר.

אז מה עדיף? תלוי בניסיון שלכם עם עדשות, ברגישות העין שלכם ובתדירות השימוש בעדשות. האופטומטריסט ידע להמליץ על סמך כל אלה.

 

עדשות מגע ונוזל לעדשות

התאמת עדשות מגע לילדים

אולי תתפלאו לשמוע, אבל תיאורטית כבר מגיל 8 ילדים יכולים להרכיב עדשות מגע. למה תיאורטית? כי זה תלוי בעיקר בבגרות של הילד וביכולת המוטורית שלו. בנוסף, אם הצורך הוא אסתטי בלבד ולא בגלל בעיות רפואיות כלשהן, ייתכן שהאופטומטריסט בבדיקת הראיה לילד ימליץ ללכת על משקפיים. בפועל, רוב האופטומטריסטים ימליצו להתחיל להרכיב עדשות סביב גילאי 12-13. 
 


עדשות מגע - מה חשוב לדעת

הנה כמה טיפים חשובים לשימוש בעדשות מגע:

עדשות מגע לא יותר מ-12 שעות ברציפות: לא משנה אילו עדשות בחרתם, לא מומלץ להרכיב אותן יותר מ-12 שעות ביום. יותר מזה והן עלולות לגרום נזק לעין. נוסף על אורך השימוש, חשוב שתדעו גם שאסור לישון עם עדשות.

עדשות מגע לא במים: לא מומלץ להיכנס עם העדשות למים - לא לים ולא לבריכה.

עדשות מגע זה סימן שאתה זהיר: במקרה של גירוי, אדמומיות, כאב, הפרשות או חוסר נעימות בעין מומלץ להסיר מיד את עדשת המגע ולפנות לאופטומטריסט או רופא עיניים.

עדשות מגע אל תזרקו את המשקפיים: גם אם העדשות מתאימות לכם פיקס ואתם מרוצים מהרכישה, אל תמהרו להיפטר מהמשקפיים. שמרו אותם למקרים בהם לא תוכלו להשתמש בעדשות (אם עברתם את ה-12 שעות עם העדשות ועוד מוקדם מכדי ללכת לישון, למשל).

 

עדשות מגע ומשקפיים

מחיר התאמת עדשות מגע

כדי להבין את המחיר של התאמת עדשות מגע נפריד בין מחיר בדיקת ההתאמה של עדשות המגע לבין עדשות המגע עצמן:

מחיר בדיקת התאמת עדשות מגע נע בטווח של 300-500 ש"ח.

מחיר העדשות עצמן תלוי בהרבה משתנים - החל מהצרכים הספציפיים של העין שלכם ועד לחברות השונות והרבות שמוכרות עדשות מגע בארץ. בגדול נגיד שמחיר חבילה של 30 עדשות יומיות ינוע בין 50-200 ש"ח, מחיר חבילה של 6 עדשות חודשיות ינוע גם הוא בטווח של 50-200 ש"ח.


אופטומטריסטים מומלצים להתאמת עדשות מגע

אז אחרי שקראתם הכל על התאמת עדשות מגע, אתם לגמרי בשלים לחלק הפשוט בתהליך: בחירת אופטומטריסט מומלץ. למה פשוט? כי ממש כאן תוכלו למצוא רשימת של אופטומטריסטים מומלצים. בריאות וראייה טובה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך מבצעים התאמת עדשות מגע?

התאמת עדשות מגע מבצע אופטומטריסט על ידי בדיקות ראייה ועיניים כדי לבחור את העדשות המתאימות ביותר לסוג העיניים של הלקוח.

איזה סוגים של עדשות מגע יש?

ישנם שני סוגי עדשות מגע:
עדשות מגע יומיות - עדשות חד פעמיות לשימוש של יום אחד בלבד.
עדשות מגע קבועות/חודשיות - עדשות שיכולות להיות בשימוש כשנה ודורשות טיפול ותחזוקה.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק