עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

מיפוי קרנית

האופטומטריסט שלכם אמר לכם שאתם זקוקים למיפוי קרנית ונבהלתם? אתם יכולים להירגע. מיפוי קרנית היא בדיקה מהירה, לא כואבת ולא פולשנית (ולפעמים אפילו שגרתית) שלרוב תיערך אצל האופטומטריסט או רופא העיניים שלכם. אפשר לעשות אותה דרך הקופה, ובקליניקה פרטית מחירה ינוע בטווח של 150-300 ש"ח. תראו תראו, הנה כל המידע שאתם צריכים על מיפוי קרנית.


מהו מיפוי קרנית

זהו צילום טופוגרפי (כלומר, של פני השטח) של הקרנית. הקרנית היא רקמה שקופה שנמצאת בקדמת העין ומגנה על הקשתית ועל האישון. התפקיד שלה הוא למקד את קרני האור הנקלטות על ידי העין ולכן יש לה תפקיד חשוב בראייה. מיפוי הקרנית הוא בדיקה שמתבצעת על ידי אופטומטריסט או רופא עיניים לאחר בדיקה ראייה שגרתית במקרים הבאים:

נקודה אם התעורר חשד למחלה או לעיוות בקרנית.

נקודה כחלק מתהליך התאמת עדשות מגע אם מבנה הקרנית שלכם מיוחד.

נקודה  כחלק מהבדיקות לפני ניתוח להסרת משקפיים בלייזר.

 

קרנית שזקוקה למיפוי

איך תדעו שאתם זקוקים למיפוי קרנית

עיוות או מחלה בקרנית יכולה להתבטא בראייה לא טובה - בין אם אין לכם משקפיים ובין אם יש ואתם מרגישים שאתם רואים איתם פחות טוב. מיפוי קרנית יתבצע בדרך כלל כאשר מבנה הקרנית הוא אי-רגולרי, כלומר, לא רגיל. לכן, יהיה לכם קשה לדעת בעצמכם שאתם זקוקים דווקא למיפוי קרנית ולא לבדיקת עיניים אחרת, והצורך במיפוי יעלה תוך כדי בדיקת ראייה שגרתית. בנוסף, מיפוי קרנית הוא כלי אבחוני עבור האופטומטריסט ורופא העיניים, כך שאם תזדקקו לו אתם יכולים לסמוך עליהם שידעו לתת לקרנית שלכם את היחס הראוי לה.


תהליך מיפוי הקרנית

מכיוון שהמיפוי הוא צילום של הקרנית במכשור מיוחד, הוא אינו פולשני ואינו מצריך הכנה מקדימה, אפשר לנשום מחייך.

האמת, הוא מרגיש ונראה בדיוק כמו בדיקת עיניים רגילה: האופטומטריסט או רופא העיניים יבקשו מכם להניח את הסנטר על המכשיר ולהצמיד את המצח במקום המתאים (נשמע מוכר, אה?) בזמן שהמכשיר יצלם את העין וימפה את הקרנית שלכם. (לכן, ניתן לבצע בדיקת מיפוי קרנית כבר מהגיל שבו ילדים כבר יודעים לשתף פעולה - גיל שנתיים בערך).

במהלך המיפוי - שלוקח שניות בודדות - המכשיר יצלם את הקרנית שלכם בעזרת קרני אור אינפרה אדומות באלפי נקודות שונות בשטח הקרנית ויבנה הדמיה של מיפוי הקימורים המדוייק של הקרנית שלכם. את התוצאות האופטומטריסט יראה על המסך מיד בתום המיפוי.

צפו במאיר, אופטומטריסט מומלץ, מפרט על תהליך מיפוי קרנית:

 

 

הכנות לפני המיפוי

אם אתם בעלי עדשות מגע, כדאי להוריד אותם 48-72 שעות לפני המיפוי כדי לא לפגוע בבדיקה.

 

תופעות לוואי של הבדיקה

שמחים לבשר שלמיפוי קרנית אין תופעות לוואי. היא לא מערבת הרחבת אישונים, טשטוש או כאב, כך שאפשר להגיע לבדיקה ללא ליווי ואפשר להתנהל אחריה באופן רגיל וללא הגבלות.

 

תוצאות הבדיקה

את מיפוי הקרנית ניתן לבצע בקופת חולים (אך לא בכולן יש את המכשור המתאים), בבית חולים או אצל האופטומטריסט. את תוצאות מיפוי הקרנית שלכם תקבלו מיד בתום הבדיקה, ואת הפענוח תקבלו או מהאופטומטריסט בו במקום או אצל רופא העיניים שלכם. במקרה ואכן התגלה עיוות בקרנית, האופטומטריסט ימשיך את התאמת העדשה או יפנה אתכם להמשך טיפול (במקרה הצורך) אצל רופא עיניים. במקרה שמיפוי הקרנית נעשה כחלק מהבדיקות השגרתיות לפני ניתוח לייזר להסרת משקפיים ונמצאו עיוות או מחלה בקרנית, לא תוכלו לבצע את הניתוח.

 

מיפוי קרנית

מחיר מיפוי קרנית

מחיר מיפוי קרנית ינוע בטווח של 150-300 ש"ח אצל אופטומטריסט פרטי ויכלול את המיפוי ואת הפענוח שלו. אם המיפוי נעשה כחלק מבדיקת התאמת עדשות מגע, המחיר יהיה כלול בתוך הבדיקה ולא בנוסף אליה.

חשוב לדעת שעדשות מגע שיתאימו לקרנית בעלת מבנה מיוחד יהיו יקרות יותר מעדשות מגע רגילות (פי 2.5 או 3) כיוון שהן בעלות צורה מיוחדת שמותאמת למבנה הקרנית הספציפי שלכם.

 

מיפוי קרנית עבור התאמת עדשות

אופטומטריסטים מומלצים

רוצים לראות רק אופטומטריסטים טובים? מצוין. כי במיוחד בשבילכם ערכנו רשימה מסודרת של אופטומטריסטים מומלצים שמתמחים במיפוי קרנית ושמדורגים על ידי לקוחות קודמים. אחרי כל בדיקת עיניים או שירות אחר, אנחנו מתקשרים ללקוח, מקבלים ממנו חוות דעת ומעדכנים את דירוג האופטומטריסט באתר. לבריאות!


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה מיפוי קרנית?

צילום של אלפי נקודות על הקרנית על ידי קרני אור אינפרה אדומות ויצירת הדמיה ממוחשבת של פני השטח של הקרנית. 

האם מיפוי קרנית זו בדיקה כואבת?

מיפוי קרנית היא לא בדיקה כואבת וגם לא פולשנית. 

מה המחיר של מיפוי קרנית?

ניתן לעשות מיפוי קרנית בקופת החולים ואז הבדיקה תהיה ללא עלות. אם רוצים, אפשר לעשות אותה באופן פרטי אצל האופטומטריסט ואז מחירה ינוע בטווח של 150-300 ש"ח. 

האם למיפוי קרנית יש תופעות לוואי?

לא מחייך. מכיוון שהמיפוי הוא בסך הכל צילום, אין בו שימוש באמצעי טשטוש וגם לא בהרחבת אישונים. כך שלאחר הבדיקה תוכלו להמשיך בחייכם כרגיל, לרבות נהיגה. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק