עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

משקפיים אור כחול

משקפי אור כחול נועדו כדי לשמור על העיניים שלנו מנזקי המסך. אנחנו חשופים למסכים כל הזמן, אבל איך נדע שהגזמנו? אם כואבות לכם העיניים בסוף היום ואתם עייפים אחרי מספר שעות מצומצם מאוד, הבשורה היא שהגיע זמנכם. כמה משקפיים נגד אור כחול עולות ואיך הן עובדות? הביטו, ריכזנו לכם את התשובות פה


מה זה אור כחול

טווח גלי אור

 

אז קודם כל, מה זה אור כחול? כמו שאפשר לראות בתמונה (ובלי לחזור על שיעורי אופטיקה מהתיכון) טווח של גלי אור מסוימים, מעבר ל-380 ננומטר, נחשבים לאור כחול (גם מעבר, אבל אורכי גל אלו לא נמצאים בטווח הראיה של בני אדם). אור כחול הוא בעצם קרינה, כמו כל אור אחר. מה מסוכן דווקא בו? טווח הגל של האור הכחול הוא קצר יחסית ולכן פוגע באופן משמעותי יותר ברשתית העין ואפילו יכול לגרום לנייוון שלה ועיוורון במקרים קיצוניים.


למה אור כחול מסוכן

האור הכחול מפזר את האור שנקלט בעין בתוך הרשתית, מה שגורם לעין להתאמץ יותר ולהתעייף מהר יותר. כולנו מכירים מימי בידוד הקורונה את תחושת הצריבה בעיניים אחרי שלא קמנו מהבינג' בנטפליקס יום שלם – זה בדיוק מה שנזקי האור הכחול גורמים לנו להרגיש.

מרבית האור הכחול שאנחנו רואים נפלט מהשמש, אבל כמו שהצלחתם לנחש – מסכים שונים גורמים לפליטה מוגברת של האור הכחול וגם נורות פלורסנט חזקות מאוד. העובדה שהאור הכחול מגיע בעיקר מהשמש גורם לגוף שלנו לקשר אותו לשעות ערות, ולכן חשיפה ממושכת בלילה או בערב לאור כחול יכולה לגרום גם לקושי להירדם - לא סתם אמא ביקשה שתקראו ספר לפני השינה ותוותרו על התוכנית האחרונה בטלוויזיה.

משקפיים אור כחול

משקפיים אור כחול

אם העבודה שלכם כוללת ישיבה מול מסך וצמצום שעות המסך נשמע כמו בדיחה לא מצחיקה – אולי שווה לכם לשקול לקנות משקפיים למחשב נגד אור כחול. המשקפיים האלו אוספות את הקרניים וממקדות אותן, מה שמונע את פיזור הקרניים ברשתית ושומר על העיניים מהאור הכחול.

 

איך משקפיים לאור כחול עובדות?

עדשות המשקפיים למחשב מיוצרות בגוון צהבהב שמנוגד לכחול (זוכרים את ספקטרום הצבעים מהיסודי?) ועוזר לסנן ולהגביל את האור הכחול שחודר דרכן. הצבע הצהבהב משנה מעט את הצבעים שאנחנו רואים כשמרכיבים את המשקפיים ולפעמים יש צורך בהתרגלות, אז אם אתם מעצבי פנים או מעצבים גרפיים תזכרו להוריד את המשקפיים לפני בחירת צבעים 😉.

מסנן לאור כחול יכול להגיע באופן מובנה לעדשות או להגיע כציפוי שמותאם לכל עדשה רגילה. יש הבדל מינימלי במחיר שנרחיב עליו בהמשך אבל עיקר ההבדל הוא בנראות – מעטפת של ציפוי צהוב או עדשה צהובה כולה. שתי השיטות נמצאו כיעילות באותה מידה נגד אור כחול.

צפו במאיר, אופטומטריסט מומלץ, מסביר על משקפיים למחשב, שמסננות אור כחול:

 


למי מתאימות משקפיים אור כחול

חשוב לזכור שאנחנו חשופים לאור כחול כל הזמן, שכן הוא נמצא באור השמש, וחשיפה מצומצמת אליו אינה מסוכנת והיא חלק מהחיים בכדור שלנו כבר אלפי שנים. אבל, חשיפה מוגברת וממושכת יכולה להזיק. אם אתם מרגישים כאבים בעיניים, כאבי ראש וראיה מטושטשת אחרי יום ארוך מול המחשב, וזה דבר שחוזר על עצמו כמה פעמים בשבוע – משקפיים לאור כחול יכולות להקל עליכם.

מבוגרת עם משקפיים ניתן להוסיף את המסנן גם למשקפי ראיה ולעדשות מולטיפוקל או עם צילינדר – אבל הטכנולוגיה טרם הגיעה לעולם עדשות המגע.

מבוגרת עם משקפיים ניתן לרכוש משקפיים לאור כחול גם למי שאין לו בעיות ראיה בכלל – וככה לדאוג שגם לא תתפתח אחת.

מבוגרת עם משקפיים מומלץ להוסיף את הסנן לכל משקפיים לתינוקות או ילדים כי העיניים שלהם רגישות פי כמה לקרינת האור הכחול.  

משקפיים למחשב

מחיר משקפיים אור כחול

משקפי ראיה מחיר משקפיים אור כחול ללא מספר הוא כ-100 ש''ח, ותוכלו למצוא אותן גם בפחות אם תחכו למבצעים שונים.

משקפי ראיה אם אתם רוצים להוסיף את הסנן למשקפי הראיה שלכם, האופטומטריסט יוכל לעשות זאת כשהוא מכין לכם את המרשם לעדשות המשקפיים. מחיר משקפיים אור כחול עם מספר יוסיף למחיר כ-200 ש''ח לזוג עדשות משקפיים.

משקפי ראיה ציפוי של הסנן על עדשות של משקפיים קיימים יעלה כ-30 ש''ח פחות מעדשה עם סנן מובנה. מחיר ציפוי אור כחול הוא כ- 170 ש''ח לזוג עדשות.


איך לצמצם את נזקי האור הכחול

מעבר למשקפיים – מה יכול לעזור לצמצם את נזקי האור הכחול? אז זה קצת כמו איך לא להירטב בגשם – לא לצאת החוצה בגשם, כך גם ניתן למנוע את נזקי האור הכחול. אבל איך אפשר ב-2022 להימנע ממסכים? אי אפשר. מה בכל זאת הפיתרון -

איש עם משקפיים קודם כל לנסות לצמצם את החשיפה למסכים לשעות הערות ולא לשלב מסכים בשגרת הלילה. חשיפה לאור כחול בשעות של אור מזיקה פחות לעיניים ולא משבשת את מחזור השינה הטבעי שלנו.

איש עם משקפיים ברוב סוגי המכשירים החכמים יש אפשרות ל"night mode" – מצב שמסנן את האור הכחול, העברת המכשירים שלכם למצב לילה יכולה להקל על העומס בעיניים. חשוב לדעת שמצב זה מקל על החשיפה לאור הכחול אבל לא יכול לבטל אותה לגמרי (אחרת כחול לא יהיה חלק מהצבעים שאתם רואים במחשב).

 

סינון אור כחול

אופטומטריסטים מומלצים

כל הסימנים הצביעו על כך שאתם צריכים לצמצם את האור הכחול שאתם מסתכלים עליו כדי לעזור לראיה שלכם? ריכזנו לכם רשימה של אופטומטריסטים מומלצים להתאמת משקפיים אור כחול. אחרי שתבקרו אצל האופטומטריסט, צוות המוקד יתקשר אליכם כדי לקבל חוות דעת על השירות וככה נשמור על הביקורות באתר מעודכנות 😊


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה להוסיף למשקפיים סנן אור כחול?

ציפוי אור כחול לעדשות משקפיים יעלה כ-170 ש''ח. עדשות ראיה שמסננות אור כחול יהיו כ-200 ש''ח תוספת למחיר העדשות. 

מה מסוכן באור הכחול?

האור הכחול מפזר את האור שנקלט בעין בתוך הרשתית, מה שגורם לעין להתאמץ יותר ולהתעייף מהר יותר. טווח הגל של האור הכחול הוא קצר יחסית ולכן ההשפעה שלו גדולה יותר משאר טווחי האור. 

איך אפשר לצמצם את נזקי האור הכחול?

ברוב סוגי המכשירים החכמים יש אפשרות ל"night mode", מצב זה יפחית את פליטת האור הכחול מעט. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק