עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

עדשות מגע עם צילינדר

עדשות מגע עם צילינדר יהיו לרוב מותאמות אישית, אז תרגישו מיוחדים – המוצר שלכם יחיד ומיוחד! עדשות צילינדר יהיו מעט יותר יקרות מעדשות רגילות ותצטרכו לעשות גם קצת יותר בדיקות להתאמה אידיאלית שלהן, אז תהיה לכם הזדמנות להתחבר לאופטומטריסט שלכם 😊 בואו לקרוא מה נדרש מכם כדי לראות יותר טוב ולהתאים עדשות מגע עם צילינדר


מה זה צילינדר

צילינדר הוא הדרך לתקן לקות ראיה בשם "אסטיגמציה". אסטיגמציה היא מצב בו קרני האור לא מצליחות להתמקד בצורה אחידה לנקודה אחת, מה שיוצר מצב של ראיה מטושטשת. הרבה פעמים צילינדר גורם לתסמינים הדומים לרוחק או קוצר ראיה, אבל התיקון הוא שונה ודורש עדשות אחרות ומיוחדות.  

עין רגילה לעומת עין עם צילינדר

תהליך התאמת עדשות צילינדר

התאמת עדשות מגע עם צילינדר היא מעט מסובכת יותר מהתאמה של עדשות מגע רגילות. למה? כי מבנה הקרנית של אדם עם אסטיגמציה (לקות הראיה שאותה מתקנים בעזרת הצילינדר) הוא לא בהכרח עגול וסימטרי ויש צורך בהתאמה מיוחדת של עדשות המגע למבנה העין כדי למנוע מצב בו העדשה "מחליקה" מהעין. 

לרוב, תהליך התאמת העדשות ידרוש מכם להגיע פעמיים אל האופטומטריסט - בפעם הראשונה תבצעו שורה של בדיקות (כבר נפרט עליהן) ובפעם השנייה כבר תקבלו את העדשות הניסיוניות ויסבירו לכם איך להשתמש בהן, ואם הן מתאימות אז תוכלו לקבל את המרשם הקבוע בלי לקבוע עוד תור. אם הן לא יתאימו לכם בצורה מיטבית, אז תצטרכו להגיע פעם נוספת לאופטומטריסט.

 

בדיקת עיניים לעדשות עם צילינדר

בדיקות לקראת התאמת עדשות צילינדר

האופטומטריסט יבצע מספר בדיקות כדי לוודא התאמה מדויקת של העדשה למבנה העין שלכם:

עין בדיקת תשבורת (רפרקציה בלעז) – מטרתה לבדוק את קרני האור שמגיעות אל העין ולוודא שהן נשברות במקום המתאים ומתרכזות לנקודה אחת ברשתית. אם כבר גיליתם שיש לכם צילינדר, הבדיקה תראה את זווית הפגיעה המדויקת של הקרניים ותסייע בהתאמת העדשות.

עין  בדיקת מיפוי קרנית (טופוגרפיה בלעז) – בדיקה שמאפשרת לראות את פני השטח של קרנית העין. בבדיקה ימדדו את יכולת שבירת האור של הקרנית והמבנה שלה והאופטומטריסט יוכל ליצור תמונה תלת ממדית של פני הקרנית שגם היא תסייע בהתאמת העדשות.

עין  בדיקת מנורת סדק – הבדיקה מסייעת לזהות בעיות במבנה העין, היא מגדילה את העין מאוד בלי ליצור חום ולגרום לאי נעימות. בדיקה זו גם יכולה לבחון אם העדשה יציבה בעין או תזוז ותפריע למרכיב אותה.

עין  בדיקת מספר – כשהמספרים של בעיית הראיה גבוהים (צילינדר או מספר גדול מ 3 -4), אז לרוב המספר (מרשם) של העדשה והמשקפיים לא יהיו זהים. לכן גם אם אתם יודעים מה המספר שלכם וזה אומת אצל רופא, עדיין תצטרכו לבצע בדיקת ראיה חוזרת לפני התאמת ההעדשות.

עין  בדיקת עיניים כללית – כמו בהתאמה של עדשות מגע ללא צילינדר, נדרש לבדוק מה מצב העין והאם ניתן בכלל להתאים לה עדשות מגע. אם יש אלרגיה מסוימת, דלקות חוזרות ונשנות או יובש – יכול להיות שלא תוכלו להרכיב עדשות מגע בכלל. גם צילינדר גבוה מאוד יכול לגרום לכך שלא תוכלו להרכיב עדשות.

 

בדיקת עיניים להתאמת עדשות

 

למרות שיש לא מעט בדיקות וזה נשמע טיפה מלחיץ, אין מה לדאוג - אתם תעשו את כל אלו בפגישה אחת וזה אפילו לא יקח לכם את כל היום. הבדיקות יכולות להיות מעט לא נעימות אבל לא אמורות לכאוב, ובסופן יתאימו לכם עדשה טובה 😊


סוגי עדשות מגע עם צילינדר

בדומה לעדשות מגע לשיפור ראיה, יש כמה אפשרויות לייצור עדשות מגע עם צילינדר. האבחנה הראשונה בין סוגי העדשות היא תדירות ההחלפה שלהן – עדשות יומיות או חודשיות.

עדשות מגע עדשות יומיות כמו ששמן רומז, מחליפים עדשות יומיות כל יום וזורקים את העדשות הישנות לפח. הן קלות יותר לתפעול ולא צריך לנקות אותן לפני השימוש, אבל המחיר גבוה בהתאם.

עדשות מגע עדשות שבועיות או חודשיות הן עדשות רב פעמיות שיש לנקות אותן כל יום, הן לרוב זולות יותר מעדשות יומיות.

אבחנה נוספת היא החומר ממנו עשויה העדשה - לרוב תשמעו את המונחים "עדשה קשה" ו"עדשה רכה".

עדשות מגע עדשה רכה תהיה נוחה יותר לעין בדרך כלל ותתאים את עצמה במידה מסוימת למבנה העין. עם זאת, לא תמיד יוכלו להתאים לכם עדשות רכות, למשל אם יש לכם מבנה עיניים מיוחד או בעיות ראיה עם מספרים גבוהים.

עדשות מגע עדשה קשה היא פחות גמישה ותותאם לאנשים עם בעיות ראיה מסובכות יותר. למרות שהן פחות נוחות מעדשות רכות, הטכלונוגיה שלהן תמיד מתקדמת ויוצרים המון שינויים כדי לאפשר נוחות מקסימלית גם עם עדשה קשה, הן כבר לא יבשות כמו בעבר ולא יוצרות גרד.

 

הרכבת עדשות עם צילינדר

איך מטפלים בעדשות מגע עם צילינדר

חשוב להבין שעדשות מגע הן עצם זר בגוף שלנו, וחשוב שנתחזק אותו כמו שצריך כדי למנוע דלקות או סיבוכים אחרים (שלא נדע).

עדשות מגע וודאו שאתם מגיעים לבדיקה חוזרת אחת לחצי שנה אצל אופטומטריסט – הוא יוודא שהצורך שלכם לא השתנה ושאין נזקים חריגים מהרכבת העדשות תקופה ממושכת.

עדשות מגע נקו את העדשות כל פעם שאתם מרכיבים אותן. אם מדובר בעדשות יומיות, אין צורך לנקות אותן, אבל חשוב לשים אותן רק עם ידיים נקיות.

עדשות מגע המנעו מלהירדם עם עדשות – זה יכול לגרום לגירוי ולכאוב לכם.

 

טיפ חשוב - שמרו את המשקפיים שלכם. גם אם ההתאמות נוחות לכם מאוד ואתם מתים לזרוק את המשקפיים, קחו בחשבון שעדשות יכולות ללכת לאיבוד בקלות ולפעמים יהיו מצבים שלא יהיה לכם נוח איתן (כמו בים או בבריכה לדוגמא). אז גם אם אתם לא מאמינים שתלכו עם משקפיים יום נוסף בחייכם, שימו אותם במגירה ולא בפח, למקרה חירום. 

 

עדשות מגע עם צילינדר

מחיר עדשות מגע עם צילינדר

טווח המחירים של עדשות מגע הוא די רחב. הסיבה לכך היא שככל שבעיית הראיה מורכבת יותר, ייצור העדשות יהיה מסובך יותר וייקח יותר זמן. פעמים רבות האופטומטריסט יוכל להתאים לכם עדשות מגע שקיימות בשוק, אבל אם בעית הראיה שלכם משלבת עוד דברים חוץ מצילינדר, האופטומטריסט יצטרך להכין את העדשות בעצמו.

מחיר מחיר של עדשות עם צילינדר בלבד יהיה כ-200 ₪ לחבילת עדשות שבועיות (בחבילה לרוב יש בין 30-60 עדשות), עדשות אלו לא צריכות התאמה אישית.

מחיר מחיר של עדשות עם צילינדר ומספר ינוע בין 300  לכמה אלפי שקלים. ככל שהמספר גבוה יותר כך המחיר יקר יותר. אם אין עדשות בשוק שתואמות למאפיינים שלכם בדיוק והאופטומטריסט יצטרך לייצר כאלו, המחיר יהיה קרוב יותר לכמה אלפים.

 

מחיר פגישת התאמת עדשות עם אופטומטריסט

למחיר העדשות תצטרכו גם להוסיף את התשלום לאופטומטריסט. פגישה אצל אופטומטריסט להתאמת עדשות עם צילינדר תעלה כ-500 , מחיר זה כולל גם את העדשות הניסיוניות שתקבלו.

חשוב לוודא שיש לאופטומטריסט שלכם אחריות על התאמת העדשות. אומנם לא תקבלו אחריות על אובדן עדשה או קרע, אבל אם העדשות לא נוחות לכם או שאתם מרגישים שהן לא משפרות את הראיה שלכם, האופטומטריסט אמור להחליף אותן ללא תוספת תשלום.

 

עדשות מגע צילינדר

אופטומטריסטים מומלצים

אז מה שרואים משם אתם לא רואים מכאן? ריכזנו עבורכם רשימה של אופטומטריסטים מומלצים להתאמת עדשות מגע עם צילינדר! כל האופטומטריסטים באתר דורגו על ידי לקוחות קודמים וקיבלו ציונים טובים, ככה שתוכלו להיות רגועים שאתם בידיים טובות. שיהיה בהצלחה! 😊


;

שאלות נפוצות לדף זה

למי מתאימות עדשות מגע עם צילינדר?

עדשות מגע עם צילינדר יכולות להתאים לכל מי שיכול להרכיב עדשות מגע. מי שמתמודד עם אלרגיה, דלקות חוזרות ונשנות או יובש - ייתכן ולא ניתן להתאים לו עדשות מגע כלל. 

יש אחריות על עדשות מגע עם צילינדר?

רוב האופטומטרסיטים לא נותנים אחריות על אובדן עדשה או קרע. אם העדשות לא נוחות לכם או שאתם מרגישים שהן לא משפרות את הראיה שלכם, האופטומטריסט אמור להחליף אותן ללא תוספת תשלום.

אפשר לישון עם עדשות מגע?

לא ניתן לישון עם עדשות מגע כי זה עלול לגרום לזיהומים ודלקות. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק