עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

משקפיים לתינוקות

משקפיים לתינוקות זה כמו כל דבר לתינוקות – קטן וחמוד. אבל, איך הופכים אביזר שביר ופגיע כמו משקפיים למותאם לתינוקות? משתמשים בהרבה בפלסטיק. חוץ מזה יש להם טווח מחירים רחב במיוחד ובניגוד למה שנוטים לחשוב, בדיקת הראייה עצמה מתרחשת אצל רופא עיניים ולא אצל אופטומטריסט. בקיצור, אם גיליתם לאחרונה שאתם צריכים משקפיים לתינוק – אנחנו פה כדי לרכז לכם את כל המידע החשוב


מתי תינוק צריך משקפיים

תינוקות עוברים בדיקת ראיה שגרתית כחלק מסדרת הבדיקות בטיפת חלב בסביבות גיל שבעה חודשים עד שנה, ושם לרוב תגלו אם הילד שלכם צריך משקפיים. הבדיקה מתבצעת אצל רופא עיניים לילדים, שכן אופטמטריסט לא מוסמך לבצע בדיקות ראיה בילדים מתחת לגיל 6. איך תוכלו לדעת לפני אם הילד שלכם סובל מבעית ראיה ויש צורך בבדיקות נוספות? יש כמה סימנים:

משקפיים תינוק שנראה פוזל, שעיניו “בורחות” החוצה או פנימה

משקפיים תינוק שאינו ממקד את מבטו או עוקב אחרי חפצים שזזים לידו

משקפיים תינוק שמשפשף או מגרד הרבה את העיניים

משקפיים מומלץ לא לוותר על בדיקת הראיה השגרתית גם אם לא זיהיתם שום סימן המעיד על בעיה. תינוקות לא יכולים לדבר (עד כמה שידוע לכותבת שורות אלו) ולכן לא יוכלו לספר לכם אם הם מתקשים לראות. לא מעט קורה שילדים סובלים מליקוי ראייה באחת מן העיניים, אך מצליחים לעשות שימוש בעין הבריאה באופן המאפשר להם להתנהג כרגיל – ובגלל זה חשוב להגיע לבדיקות ולמנוע מקרה של החמרה בראיה בגלל היעדר טיפול.

 

משקפיים לתינוק

התאמת משקפיים לתינוקות

עד גיל 6 כל בדיקות הראיה נעשות על ידי רופא עיניים ועם המרשם שלו מגיעים לאופטומטריסט. הבנתם שהתינוק שלכם זקוק למשקפיים, עכשיו על מה צריך לחשוב?

ילדה עם משקפיים עם או בלי שרוך? הפנים של התינוקות עדיין לא מפותחות מספיק וגשר האף שלהם לרוב לא יחזיק משקפיים באופן מיטבי. הטכנולוגיה המתקדמת של ימינו מצאה שני פתרונות נפוצים לבעיה – שרוך שמחובר למשקפיים שתפקידו לחבר את המשקפיים לראש התינוק או מסגרות מותאמות שלא מחייבות שרוך - יש להן אחיזה טובה וסיליקון באיזור האף כדי להתאים את המשקפיים לאף הקטנטן.

איך בוחרים? על פי ההעדפה שלכם ואופי התינוק. תינוק רגוע יותר יוכל להסתדר עם משקפיים ללא שרוך, ואם התינוק שלכם פעיל וזז הרבה מומלץ שתלכו על משקפיים עם שרוך. במקרה כזה, חשוב לשים לב שהשרוך לא נקרע ולוודא שהתינוק לא לועס אותו.

תינוק מרכיב משקפיים

ילדה עם משקפיים איזו מסגרת למשקפיים? תינוקות פחות מבינים שמשקפיים הם דבר יקר ורצוי לא לשבור אותם, ולכן כדאי לוודא שאתם בוחרים מסגרת עמידה עבורם. מסגרת מפלסטיק תהיה לרוב הבחירה העדיפה עבור תינוק, בגלל שהפלסטיק עמיד באופן יחסי, קל על הפנים, זול יותר ולא מעורר אלרגיה (שימו לב שמשקפי מתכת ידועים כגורם לזיהומים בעור, במיוחד אצל תינוקות שעורם רגיש).

המסגרת צריכה להתאים לגודל הפנים של ילדיכם – וודאו שהמשקפיים לא משאירים סימנים על הפנים שלהם או נופלים כשהילד בתנועה.

ילדה עם משקפיים איזה עדשות לבחור? עדשות המשקפיים לתינוקות יהיו לרוב גם כן מפלסטיק – כדי שאם הן חלילה ישברו בזמן שהתינוק איתן לא יהיו לתינוק שברי זכוכית בקרבת הפנים. חשוב לוודא שהעדשות לא כבדות מדי לתינוק שלכם כדי שהוא יוכל להרכיב את המשקפיים לאורך זמן. תוכלו לשדרג את עדשות המשקפיים לעמידות יותר (לדוגמא עדשות מהחומר טריווקס) – אבל זכרו שהמספר של התינוק שלכם עלול להשתנות בתדירות גבוהה בגילאים קטנים ואולי תצטרכו להחליף את המשקפיים תוך זמן קצר.

עדשות המשקפיים צריכות לכסות לתינוק את כל מרחב העין ואפילו יותר ממנו. ילדים מסתכלים על העולם מלמטה ולכן מביטים הרבה פעמים מעלה – וודאו שהעדשות המשקפיים גדולות מספיק גם לכך ואין מרווח 'נטול עדשה' בין העיניים של התינוק לגבות שלו.

משקפיים לתינוק

הנגשת משקפיים לתינוק

הרבה פעמים תינוקות לא יתלהבו במיוחד מהאביזר החדש שיש להם על הפרצוף. אבל, חשוב לזכור שיקח להם זמן להתרגל וכדאי לנסות לעודד אותם בעזרת לא מעט ניסוי וטעיה:  

חתול משקפיים  אם התינוק ממש לא מרוצה מהמשקפיים החדשים, אפשר לנסות להחליף מסגרת או סוג עדשה שיעזרו לו להרגיש יותר בנוח. 

חתול משקפיים  כדאי לעזור לתינוק להתרגל לתחושת המשקפיים על הפנים, רצוי להקפיד שהוא מרכיב אותם כל זמן שהוא ער. 

 

משקפיים על תינוקת

מחיר משקפיים לתינוקות

טווח המחירים של עדשות המשקפיים רחב מאוד, ונע בין 200-3,000 ₪. אם בעיית הראיה משלבת פזילה, צילינידר או סיבוך אחר, המחיר יהיה קרוב יותר לחלק העליון של הטווח. מחיר זה כולל גם את ההתאמה של העדשות לתינוק.

מחיר מסגרת המשקפיים ינוע בין 300-600 שקלים למסגרות סטנדרטיות (למרות שגם לתינוק שלנו מגיע גוצ'י - האופציות קטנות יותר לאנשים הקטנים).

חתול משקפיים לקופות החולים השונות יש הנחות על משקפי ראיה של ילדים ותינוקות, רצוי שתדבקו מה ההנחה שהקופה שלכם מציעה – לפעמים אפילו תוכלו לרכוש את המשקפיים כמעט בחינם.


אופטומטריסטים מומלצים

קשה להתמודד עם חמידות של תינוק, ואז מראים לכם תינוק עם משקפיים (!). כדי לוודא שתצליחו להתמודד עם גוש המתיקות שלכם עם משקפיים, ריכזנו לכם רשימה של אופומטריסטים מומלצים למשקפיים לתינוקות. אחרי שתתאימו לילדכם משקפיים, נתקשר אליכם כדי לקבל חוות דעת על החוויה וככה הביקורות באתר תמיד ישארו מעודכנות 😊  


;

שאלות נפוצות לדף זה

האם המשקפיים יכולים להישבר על התינוק?

משקפיים לתינוקות מיוצרים מפלסטיק עמיד מאוד - גם המסגרת וגם העדשות, וזה מאפשר לתינוקות להרכיב משקפיים ללא חשש לביטחונם.

 

מה המחיר של משקפיים לתינוקות?

טווח המחירים של עדשות המשקפיים לתינוק נע בין 200-3,000 ₪ ומחיר מסגרת המשקפיים ינוע בין 300-600 שקלים. המחיר הכולל של המשקפיים לתינוק ינוע בין 1000-3,500 ₪.

מי מבצע בדיקת ראיה לתינוק?

עד גיל 6 מי שמבצע בדיקות ראיה הוא רופא עיניים ולא אופטמטריסט. עם זאת, עם המרשם למשקפיים שתקבלו מהרופא, תגיעו לאופטומטריסט להתאמת המשקפיים לתינוק.

 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק