עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

מזגן לא מקרר

לא יודעים מה אתכם, אבל מזגן לא מקרר יכול לגמרי להוציא אותנו מדעתנו. אם בחוץ מעל שלושים מעלות ובפנים לא מנשבת עלינו רוח בריח שלג – לא כדאי לעבור לידנו. אז למההההה המזגן לא מקרר? סקרנו כאן את הסיבות השונות שיכולות לגרום למזגן לשבות ואת דרכי הפתרון לכל אחת מהן. עוד תמצאו בפנים: מה כדאי לעשות לפני הטלפון לטכנאי, מחירים של התיקונים השונים שייתכן שתזדקקו להם, וטכנאי מיזוג מומלצים שיוכלו לשכנע את המזגן הלא מקרר שלכם לחזור להתנהג יפה. בואו לקרוא!


על איזה סוג של מזגן לא מקרר אנחנו מדברים?

לפני שנתחיל, בואו נתמקד: כתבנו כאן על מזגן עילי בבית. אם הגעתם לכאן בטעות והבעיה שלכם היא במזגן באוטו, כאן תוכלו לקרוא על תיקון מזגן ברכב.

עוד נסייג ונאמר שמה שתקראו בהמשך נוגע למקרה של מזגן שעובד אבל לא מקרר, כלומר מוציא אוויר אבל החדר נשאר בטמפרטורת מדבר סהרה בואכה גיהנום. אם במקרה שלכם המזגן לא נדלק, כנראה הבעיה היא בשלט המזגן או בעינית. אם תצטרכו החלפת עינית במזגן, היא תעלה לכם לרוב 400-500 ₪.
אם הבעיה היא מזגן שנדלק אבל לא מוציא אוויר, הסיבה היא לרוב תקלה בקבל המנוע או בעיה בכרטיס הפיקוד. כאן תוכלו לקרוא עוד על החלפת קבל במזגן.

מזגן לא מקרר

מזגן לא מקרר – לפני הטלפון לטכנאי

אז המזגן דולק ועושה קולות של רוח, אבל החום המטריף לא עוזב את החדר. מה אפשר לעשות לפני שמערבים אנשי מקצוע?

אחד להנמיך ציפיות

מזגנים אינם אלים (מה חבל) והם אינם כל-יכולים. מזגן 1 כ"ס לא יקרר חדר בגודל 30 מ"ר גם אם הוא יעבוד נפלא. אז אם המזגן שלכם בעצמה נמוכה יחסית לגודל החדר, כדאי להשלים עם הרעיון שסיביר לא תהיה אצלכם באמצע הקיץ. כדי לוודא שאתם אכן סובלים ממזגן לא מקרר ולא ממזגן חלש יחסית, קרבו את היד אל פתח האוויר של המזגן ונסו להרגיש אם האוויר היוצא קר. אם הוא באמת קר, כנראה שמצבכם טוב וסגרו דלתות וחלונות כדי למנוע מהאוויר הקר לברוח מהחדר.

שתיים להנמיך טמפרטורות

 כן אנחנו יודעים שזה מטופש, אבל חייבים להניח את זה על השולחן: לפי שאתם מבזבזים עלות ביקור טכנאי אצלכם, וודאו שהמזגן מכוון נכון, על קור ומעלות נמוכות. שלט מזגן יכול לצאת מכיוון בקלות: אם ילד שיחק בו, אם התיישבתם עליו בטעות, או אם הוא החליט לאתחל את עצמו סתם כדי להרגיש קיים.

שלט למזגן

 

שלוש ובעיקר – לנקות פילטרים

הידעתם? את הפילטרים של המזגן צריך לנקות פעם בשלושה חודשים. אם לא מנקים אותם, עם הזמן הלכלוך המצטבר יכול לגרום לכל מיני תקלות – במקרה שלנו, סתימה שמונעת מהמזגן לקבל אוויר, ולכן המזגן לא מקרר.
איך מנקים פילטרים? פותחים את המכסה של היחידה הפנימית של המזגן, שולפים החוצה את הרשתות הדקות שגרות בפנים, שוטפים בלחץ מים עד שכל האבק והלכלוך יורדים, ומחזירים לאחר ייבוש.
אחרי הניקוי אנחנו מקווים שתשמעו באוזניים את אנחת הרווחה של המזגן שפתאום סוף סוף מצליח "לנשום" ולהכניס אוויר. עוצמת זריקת האוויר של המזגן תתחזק מיד והקירור יורגש בחדר.

איך מנקים פילטרים של מזגן?

 

ניסיתם הכל ולא עבד? לעיתים גם מצטבר עובש בחלקים פנימיים של המזגן שגורם לתקלה וניקוי מזגן מעובש יכול לעזור בכך. עדיין לא עובד? ברכותינו, אל החיים שלכם עומדת להיכנס דמות חדשה ומסקרנת – טכנאי מיזוג. מה הוא יתקן אצלכם וכמה זה יעלה לכם? נפרט כאן את האפשרויות השונות.


מזגן לא מקרר בגלל דליפת גז

מנגנון הקירור של מזגנים מבוסס על דחיסת גז, והסיבה הנפוצה ביותר למזגן שלא מקרר (אחרי הפילטרים בהם טיפלנו בסעיף הקודם), היא חוסר גז. הגז שבמזגן כלוא במערכת סגורה ולא אמור לצאת ממנה כל חיי המזגן. בפועל, התקנה לא טובה, בלאי טבעי אחרי שנים וחבלות יכולים לגרום לסדקים דרכם הגז יכול לברוח ולהשאיר אתכם עם החום לבד.

מתלבט איך מזהים? דליפת גז היא תהליך שלוקח זמן, ולכן אם היא הגורם למזגן הלא מקרר שלכם, המשמעות היא שהפסקת הקירור היא הדרגתית: בכל יום המזגן מקרר פחות ופחות, ומוציא אוויר יותר ויותר פושר.
במקרים נדירים הגז דולף דרך פתח האוויר של המזגן, ותוכלו לראות אותו יוצא כמו עשן לבן.
אם יש לכם גישה למעבה (החלק החיצוני של המזגן), תוכלו לוודא שחוסר גז הוא אכן הבעיה: הפעילו את המזגן על קירור, וגשו למנוע לאחר שתי דקות. בצד השמאלי של המנוע יש שני צינורות של חיבורי גז, אחד קטן ואחד גדול. שניהם אמורים להיות קרים מאד. אם יש הפרש ביניהם, והצינור הגדול קר פחות – כנראה שיש מחסור של גז במערכת.

תיקון איך מתקנים? הטכנאי שתזמינו יאתר את הדליפה ויסתום אותה, וימלא מחדש גז במערכת. שימו לב: מילוי גז בפני עצמו ללא תיקון הדליפה הוא רק תיקון פלסתר והבעיה בוודאות תחזור על עצמה, שהרי החור עוד שם ועם הזמן הגז פשוט יברח דרכו שוב.

מחיר כמה זה הולך לעלות? מחיר מילוי גז למזגן הוא לרוב 300-400 ₪, אם הגישה למזגן נוחה. ­­­­

מחיר איתור ותיקון הדליפה משתנה לפי רמת הסיבוך של העבודה. אם זה היה קל במיוחד, זה יכול להיות כלול במחיר המילוי. אם לקח לטכנאי שעות לאתר ולהלחים, זה יוסיף כמה מאות שקלים לעלות התיקון.

במקרים מצערים במיוחד כשלא ניתן להלחים את החור או הסדק, אין אפשרות לתקן את הדליפה במחיר ריאלי, ותצטרכו להחליף את המזגן כולו.

תיקון דליפת גז במזגן שלא מקרר

מזגן לא מקרר בגלל מדחס שלא פועל

עוד סיבה נפוצה למזגן שלא מקרר היא מדחס מזגן שלא נכנס לפעולה. מדחס (ובלעז: קומפרסור) הוא חלק מהמעבה (כלומר, היחידה החיצונית של המזגן), ותפקידו לדחוס את הגז כדי להפיק את האוויר הקר שיגרום לכם סופסוף להפסיק להזיע. כשהוא לא נכנס לפעולה ורק המאוורר פועל, המזגן מוציא אוויר בטמפרטורה של האוויר שיש בחוץ – שזה פחות כיף.

מתלבט איך מזהים? הפעם נגייס את חוש השמיעה שלכם לטובת משימת הבילוש. לכו אל אזור מנוע המזגן והאזינו. אם אתם שומעים רק רעש של מאוורר, ולא רעש מהמדחס (מן זמזום מכאני של מנוע) כנראה שהמדחס שלכם לא נכנס לפעולה.

תיקון איך מתקנים? יש מגוון חשודים שיכולים להיות אחראים על העובדה המצערת שמדחס המזגן שלכם לא עובד: קבל מדחס, תרמוסטט, כרטיס פיקוד, חיבורי חשמל, או המדחס עצמו. טכנאי המיזוג יצטרך לאתר את האשם ולתקן או להחליף אותו.

מחיר כמה זה הולך לעלות? מחיר התיקון כמובן יהיה לפי סוג התקלה. רוב התיקונים שקשורים למדחס שלא נדלק (החלפת תרמוסטט, תיקוני חשמל קטנים, החלפת קבל וכו') הם בטווח עלויות של 300-550 ₪. אם הבעיה היא בכרטיס הפיקוד תוכלו להיפרד מ-700-1,500 ₪, תלוי בסוג המזגן. אם הבעיה היא במדחס עצמו, ברוב המקרים לא ישתלם להחליף אותו, ותצטרכו להחליף את המזגן כולו. ליבנו אתכם 

מדחס מזגן

 

כל מזגן מכיל בתוכו מערכת די מורכבת, כך שחוץ מהתקלות שקראתם כרגע (גאים בכם שהגעתם עד כה!), יש עוד מגוון סיבות פחות נפוצות שיכולות לגרום למזגן שלכם להפוך את עורו בבוקר יום חמים: תקלה באחד הרגשים (תרמוסטטים), באחד המאווררים או באחד הכרטיסים. כדי לאבחן את המזגן ולאתר את התקלה המדוייקת תצטרכו להיעזר בטכנאי, והוא גם יוכל להסביר איך ממשיכים מכאן.


טכנאי מיזוג מומלצים

מזגן לא מקרר בהחלט יכול להרוס את היום, ואין סיבה שתישארו איתו גם למחר. אז אחרי שניקיתם פילטרים, השלב הבא הוא להתקשר לאיש מקצוע שיחזיר אל הבית שלכם קצת אוויר קריר לנשימה. כאן תוכלו למצוא רשימה של טכנאי מיזוג מומלצים, מדורגים לפי חוות דעת של לקוחות קודמים. מוזמנים לקרוא ביקורות וציונים על הטכנאים באתר ולבחור את האיש שמתאים לכם.

בינתיים, הוראות לאוריגאמי: קחו דף A4 וקפלו אותו קיפול אקורדיון. כעת פרשו את המניפה והשיבו אוויר על פניכם בייאוש עד שהטכנאי יגיע. בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

למה המזגן לא מקרר?

יכולות להיות הרבה סיבות, ועל זה פירטנו במאמר כאן למעלה. סטטיסטית, אם המזגן שלכם מוציא אוויר אבל לא מקרר, כנראה שהפילטרים סתומים או שיש מחסור בגז. כאן תוכלו לראות את התשובות המלאות של הטכנאים לשאלה.

למה מזגן מיני מרכזי לא מקרר מספיק?

חוץ מהסיבות שנוגעות גם למזגן עילי רגיל, כשמדובר במיני מרכזי גם סוללת מאייד סתומה יכולה לגרום לקירור חלש מהרגיל. כאן תוכלו לראות את התשובות של הטכנאים לשאלה.

אנשים שהתעניינו במזגן לא מקרר התעניינו גם בזה...

ניקוי מזגן
ניקוי מזגן – מחיר
מזגן לא מחמם
מזגן לא מחמם - מה עושים?
המלצות על מזגנים
מזגן
מה זה מצב טיפה במזגן?
מילוי גז למזגן - כל מה שצריך לדעת
בדיקת שלט במזגן שנדלק ונכבה לבד
מה זה i feel במזגן
מזגן אינוורטר
מה זה מזגן אינוורטר
מזגן מיני מרכזי
מזגן מיני מרכזי מומלץ
התקנת מזגן
התקנת מזגנים
מזגן מיני מרכזי
מה זה מזגן מיני מרכזי?
תדיראן מיני מרכזי
מה ההבדל בין מזגן מרכזי למיני מרכזי?
תיקון מזגנים
תיקון מזגנים - טיפים ומחירים
התקנת מזגן
מחיר התקנת מזגן
מחיר התקנת מזגן מיני מרכזי
חשבון חשמל מזגן
איך להפחית את צריכת החשמל של המזגן?
מזגן 1 כ"ס בחדר שינה
איך בוחרים מזגן לפי גודל החדר?
שלט למזגן
מזגן מיני מרכזי
קוד תקלה 03 במזגן תדיראן מיני מרכזי
תדיראן מיני מרכזי
תקלה 04 במזגן תדיראן מיני מרכזי
מזגן אינוורטר - מומלץ או לא?
מזגן מולטי אינוורטר
תיקון תקלה במזגן
תקלות נפוצות במזגנים
מולטי אינוורטר או מיני מרכזי? | מדחסי מזגן
מזגן מולטי אינוורטר או מיני מרכזי?
מזגן בחדר שינה
מה זה btu במזגנים?
הפעלה של מזגן
קודי תקלות במזגן
יחידה חיצונית של מזגן
מזגן מרעיש
מזגן מטפטף
מזגן מטפטף
התקנת מזגן בממ"ד
התקנת מזגן בממ"ד
מעבה ומאייד
מה זה מזגן מפוצל?
מאייד ומעבה
מה זה מאייד?
כוח סוס של מזגן
מה זה כוח סוס מזגן?
דמפר למזגן לפני התקנה
דמפר למזגן
מזגן תדיראן
מה זה תקלה e5 מזגן תדיראן?
מה זה מעבה מזגן?
יחידה פנימית של מזגן VRF
מה זה מזגןVRF?
מזגן תדיראן מאתר KSP
תקלה f0 במזגן תדיראן
תיקון תקלה E9 במזגן
תקלה e9 במזגן טורנדו
תיקון תקלה ec במזגן
תקלה ec במזגן אלקטרה
קידוח בבטון בעת התקנת מזגן 1 כ"ס
מחיר התקנת מזגן 1 כ"ס
הפשרת מזגן קופא
מה זה סימן של עץ בשלט של המזגן?
מזגן אחרי פירוק
פירוק מזגן
קבל מזגן
החלפת קבל במזגן
בדיקת גז במזגן
החלפת משאבת חום במזגן
החלפת מדחס שלא נכנס לפעולה
מדחס מזגן לא נכנס לפעולה
מזגן VRF
מזגן VRF
תעלת ניקוז מזגן
ניקוי תעלת ניקוז מזגן
מזגן נייד
מה זה מזגן נייד?
תיקון מזגן מקצר
מזגן מקצר
ריסוס לניקוי מזגן מעובש
ניקוי מזגן מעובש
החלפת צינור ניקוז למזגן
החלפת צינור ניקוז למזגן
מזגן לא נדלק
מזגן לא נדלק
נזילת מים מהמזגן
נזילת מים מהמזגן
מזגן קופא
מזגן קופא
יחידה פנימית "קסטה" במזגן VRF
מה ההבדל בין Vrf ל Vrf Box?
ריח רע מהמזגן
ריח רע מהמזגן
מזגן בחדר שינה
מה זה מקדם יעילות בקירור?
מזגן מחובר לשקע
מה זה מזגן עילי?
מזגן בחדר שינה
קוד תקלה e6 תדיראן
fan במזגן
מה זה fan במזגן? 
תקלה e1 תדיראן
תקלה e1 תדיראן
תקלה e1 תדיראן
תקלה e9 במזגן אלקטרה
מזגן vrf
תקלה f7 במזגן אלקטרה
תיקון תקלה E9 במזגן
מה זה תקלה p3 במזגן סמסונג?
מזגן
החלפת יחידה חיצונית מזגן - מחיר
תעלות מיזוג חשופות
תעלות מיזוג אוויר דקורטיביות - מחיר
מאיץ ומאיץ חלופי של מזגן עילי
החלפת מאיץ למזגן
כרטיס פיקוד למזגן
החלפת כרטיס פיקוד למזגן - מחיר
מזגן עילי
מה זה dry במזגן?
החלפת תריס למזגן
החלפת תריס למזגן
מזגן עילי
האם מזגן מכניס אוויר מבחוץ?
מדחס מזגן ישן
החלפת מדחס למזגן
פתח יציאה מזגן מיני מרכזי
נורה כתומה מהבהבת במזגן מיני מרכזי אלקטרה
מזגן vrf
תקלה f0 במזגן אמקור
פירוק מזגן לצורך החלפת מאיץ
תקלה e5 מזגן אלקטרה
תקלה e4 במזגן תדיראן
תקלה e4 במזגן תדיראן
מזגן אינוורטר
מה ההבדל בין מזגן רגיל לאינוורטר?
מזגן עילי
תקלה f0 במזגן תדיראן אלפא
הנמכת תקרת גבס למזגן
תקלה 08 במזגן תדיראן מיני מרכזי
מזגן עילי
תקלה cl במזגן תדיראן
תקלה e4 במזגן תדיראן
תקלה h1 במזגן תדיראן
הפשרת מזגן קופא
תקלה h6 במזגן תדיראן
תיקון תקלה cf במזגן
תקלה cf במזגן אלקטרה
מזגן
תקלה ch 05 במזגן LG
מזגן עילי
איך בודקים רגש למזגן?
מזגן עילי
קוד תקלה c1 במזגן lg
שעוני לחץ בזמן בדיקה אם חסר גז במזגן
דליפת גז במזגן
מזגן לחדר שינה כולל התקנה
מערכת מיזוג אוויר תעשייתית
מיזוג אוויר תעשייתי
מעבה מזגן מלוכלך
החלפת מעבה למזגן מיני מרכזי
הסתרת מזגן בתקרה
מזגן נסתר לסלון
פתח אוויר חוזר
מה זה אוויר חוזר?
לוח פיקוד לשער חשמלי
תקלה e0 במזגן טורנדו
מזגן קופא
מה זה df במזגן?
fan במזגן
תקלה fe במזגן האייר
מעבה מזגן 1 כ"ס בקומה גבוהה
תקלה p8 מזגן מיצובישי

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק