עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

התקנת גנרטור חירום לבית פרטי

זה היה היום הכי חם בשנה. עמדתם לשבת על הספה במזגן ואז נפל החשמל, שוב. אם נמאס לכם שזה קורה ברחוב שלכם כל פעם שמישהו מדליק מזגן (או שיורדת טיפת גשם), תוכלו להתקין גנרטור חירום לבית פרטי. כאן תוכלו לקרוא איך מתקינים את הגנרטור, מי יכול להתקין (רמז: לא אתם), כמה זה עולה ואיזה גנרטור חירום לבית פרטי כדאי לבחור (בנזין, סולר או גז). בואו נתחיל, ונקווה שהחשמל לא יפול שוב בינתיים.


התקנת גנרטור חירום לבית פרטי

לא כולם יודעים, אבל התקנת גנרטור חירום לבית פרטי מתבצעת רק ע"י חשמלאי. התפקיד שלו הוא לחבר את הגנרטור ללוח החשמל של הבית, ומשם החשמל זורם בזמן הפסקת חשמל. שימו לב שאמנם כל חשמלאי רשאי להתקין גנרטור חירום לבית פרטי, אבל חשוב לברר אם יש לו ניסיון בהתקנת גנרטורים, כי זה מצריך מיומנות.

 

איש מתקין גנרטור חירום לבית פרטי

איך לבחור גנרטור חירום לבית פרטי

הבחירה בגנרטור חירום לבית פרטי תלויה במכשירי החשמל בבית ובהעדפות שלכם, ותמיד כדאי להתייעץ עם חשמלאי לפני הקנייה. בכדי שתבואו כמה שיותר מוכנים, ריכזנו פרמטרים חשובים שיעזרו להם להחליט איזה גנרטור חירום אתם צריכים לבית שלכם: 

 

התאמת הגנרטור למערכת החשמל

הבחירה בגנרטור תלויה ברשת החשמל הביתית. מערכת חשמל תלת-פאזית צריכה גנרטור תלת-פאזי. אם המערכת חד-פאזית, גנרטור חד-פאזי יספיק לכם. 

שימו לב - גנרטור תלת-פאזי יהיה יקר יותר מחד-פאזי.

 

לוח חשמל תלת פאזי

 

ההספק של הגנרטור

כל גנרטור מייצר הספק מסוים של חשמל (ואט, בשפה המקצועית), כשהגנרטורים הביתיים הקטנים ביותר מייצרים 1,000 ואט, והגנרטורים הגדולים מייצרים עד 12,000 ואט.

 

נקודה איך תדעו כמה ואט אתם צריכים? תלוי אם אתם רוצים לחבר גנרטור חירום רק לחלק מהמכשירים בבית (כמו מקרר, כדי שלא יתקלקלו מוצרי החלב והבשר הנמצאים בו) או לכל האזורים והמכשירים בבית. בכל אופן, גנרטור חירום לבית פרטי יהיה בדרך כלל בעל הספק של 3,500-6,500 ואט.

 

נקודה איך תדעו מה הגודל המדויק שאתם צריכים? הנה השיטה לחישוב כמות הואטים הנדרשים:

במפרט הטכני של כל מכשיר חשמלי יש פירוט של הוואטים שהוא דורש, שמסומן ב-W. כדי לדעת בדיוק כמה וואט אתם צריכים, חברו יחד את כל הוואטים של כל המכשירים, והגדילו את המספר ב-25% (אחוז זה נקבע בגלל שהוא מאפשר הגנה על המכשירים משינויים במתח החשמלי). 

לדוגמה, זקוקים ל-2,000 ואט? רכשו גנרטור 2,500 ואט. 

 

זרם חשמל שימו לב - גנרטור בעל הספק גבוה יותר יהיה יקר יותר. אבל, גנרטור חירום לבית פרטי בעל הספק גדול, יהיה רגיש פחות לשינויים בזרימת החשמל (במקרה של הפסקת חשמל או תקלה), וישמור יותר על מכשירי החשמל הגדולים בבית.

 

רעש

כל גנרטור מרעיש ללא יוצא מן הכלל. אבל יש גנרטורים מושתקים שמצופים בחומר שמעמעם משמעותית את הרעש. אם אתם גרים בבית פרטי והשכנים יחסית קרובים, כדאי להתקין גנרטור חירום מושתק (בכל זאת, מספיק שנפל לשכנים החשמל, לא צריך גם להרעיש להם…) בנוסף, חשוב לדעת שגנרטור ביתי מושתק יהיה יקר יותר מגנרטור רגיל.

 

 

גנרטור מושתק

 

סוג הדלק של הגנרטור

גנרטור חירום לבית פרטי יכול להיות מונע באמצעות 3 סוגים של דלק. על כל גנרטור רשום לאיזה דלק הוא מתאים. הנה פירוט של היתרונות והחסרונות של כל דלק:

 

דלק ליצור חשמל בנזין - נחשב לדלק הכי זול. הוא קל משקל ביחס לסולר אבל דורש יותר תחזוקה.

 

דלק ליצור חשמל סולר (לגנרטור דיזל) -לעומת הבנזין, הסולר דורש פחות תחזוקה והוא סותם פחות את הגנרטור. אבל לא הכל מושלם, והוא נחשב לכבד ויקר יותר. 

 

דלק ליצור חשמל גז - זול יותר מסולר ונחשב לקל משקל, שקט, וניתן לחבר אותו לבלון גז או למערכת הגז הביתית. בנוסף, ניתן לשלב אותו בגנרטור עם בנזין. חשוב לדעת שהוא הכי דליק מבין כל הסוגים.

 

גודל מיכל הדלק

לפני שאתם קונים גנרטור חירום לבית הפרטי שלכם, תשאלו את עצמכם - האם אנחנו סובלים מהפסקות חשמל ממושכות או שהחשמל נופל לזמנים קצרים בלבד? אחרי שתגיעו לתשובה, בררו כמה שעות אתם צריכים שהגנרטור יעבוד, ולפי זה ביחרו את גודל המיכל.

 

מילוי בנזין בגנרטור חירום לבית פרטי

 

תוספות חשובות

לצד כל הפרמטרים שיעזרו לכם לבחור גנרטור חירום לבית פרטי, חשוב לוודא שבגנרטור שלכם יש שני דברים חשובים: 

מד דלק לגנרטור מייצב מתח - הרוב הגדול של הגנרטורים כולל מייצב מתח ששומר על מכשירי החשמל בבית. כך שלפני הרכישה, חשוב לבדוק שהוא קיים גם בגנרטור שלכם.

 

מד דלק לגנרטור מד דלק - בידקו שיש בגנרטור הביתי שלכם מד שמתריע לפני שהדלק מסתיים, ונכבה אוטומטית אם הדלק אוזל.


מערכת ההפעלה של גנרטור חירום לבית פרטי

לפני שתתקינו גנרטור חירום לבית הפרטי שלכם, חשוב שתבחרו עבורו מערכת הפעלה. זו מערכת נפרדת מהגנרטור והחשמלאי יכול להתקין אחת לפי בקשתכם. יש 2 סוגים של מערכות הפעלה שניתן לחבר לכל גנרטור:

 

גנרטור חירום לבית פרטי מפסק הפעלה ידני:

בדיוק כמו שהוא נשמע, בגנרטור עם מפסק הפעלה ידני מכבים ומדליקים את הגנרטור באופן ידני מהמפסק בלוח החשמל (כמו שמכבים ומדליקים את האור בבית).

יתרונות יתרונות: מדליקים את הגנרטור רק כשממש צריך, בהפסקות חשמל ארוכות.

חסרונות חסרונות: הגנרטור לא נדלק כשאתם לא בבית (זה הזמן להיפרד מהגלידה במקפיא אם נסעתם לסופ"ש). חיסרון נוסף הוא שהגנרטור לא נכבה כשהחשמל חוזר, ותצטרכו לגלות על כך מהשכנים ולכבות אותו בעצמכם.

 

גנרטור חירום לבית פרטי לוח הפעלה אוטומטי:

בניגוד למפסק הידני, במערכת הפעלה אוטומטית יש בקר שמזהה אם החשמל מחברת חשמל נפסק, ומדליק את הגנרטור לאחר מספר שניות של השהייה.

יתרונות יתרונות: החשמל נדלק גם כשאתם לא בבית, והמקרר שלכם ימשיך לעבוד. בנוסף, הגנרטור נכבה ברגע שחוזר החשמל מחברת חשמל.

חסרונות חסרונות: לוח אוטומטי יקר יותר במאות שקלים, והגנרטור יכול להידלק ולהיכבות הרבה אם החשמל של חברת חשמל חוזר והולך באופן לא סדיר. מצב כזה עלול לפגוע גם במכשירי החשמל בבית. ליתר ביטחון, כדאי לחבר את מכשירי החשמל הגדולים למייצב מתח או מגן ברקים שניתן לקנות בחנויות.

 

שימו לב! קיימים גם גנרטורים עם מערכת אל-פסק UPS אוטומטית ללא מנגנון השהיה, והגנרטור מתחיל לעבוד מיד. לרוב אין בה צורך בבתים פרטיים, אלא במקרים מיוחדים, כי היא יקרה יותר, צורכת המון חשמל (היא מטעינה את עצמה כשהחשמל פועל), ומתאימה בעיקר למכשור רפואי וחדרי מחשבים גדולים.

 


תהליך התקנת גנרטור חירום לבית פרטי

אחרי כל מה שאמרנו עד עכשיו, בואו נעבור על כל השלבים של התקנת גנרטור חירום בבית הפרטי שלכם:

 

גנרטור חירום לבית פרטי הכנת מעמד בטון - הגנרטור מגיע עם גומיות בתחתיתו שמגנות עליו, אך כדאי בכל זאת להכין עבורו מעמד מבטון ולא להניחו על האדמה. בחלק מהפעמים תצטרכו להכין לגנרטור מעמד לפני בואו של החשמלאי, ולעתים הוא יכין עבורכם. תתאמו איתו מראש.

גנרטור חירום לבית פרטי התקנת סככה - החשמלאי יקים סככה מאווררת לגנרטור שתגן עליו מפני גשם (יש גנרטורים שמגיעים עם הגנה מתנאי מזג האוויר).

גנרטור חירום לבית פרטי העברת כבלים - החשמלאי יעביר כבל בין הגנרטור ללוח החשמל על ידי קדיחת חור בקיר הבית.

גנרטור חירום לבית פרטי חיבור הגנרטור - החשמלאי יחבר את הגנרטור ללוח החשמל ויחבר אליו מפסק ידני או מערכת הפעלה אוטומטית, לבחירתכם.

 

גנרטור חירום לבית פרטי

מחיר התקנת גנרטור חירום לבית פרטי

עלות ההתקנה של גנרטור חירום לבית פרטי משתנה מאוד ותלויה בתנאים הבאים:

כסף המרחק של הגנרטור מלוח החשמל - הכבל שמחבר בין הגנרטור ללוח חשמל הוא יקר. ככל שהוא ארוך יותר עלות ההתקנה מתייקרת. הגיוני סך הכל.

כסף שיטת ההעברה של הכבל - אפשר לתלות את הכבל על עמודים גבוהים או להטמין אותו באדמה. הטמנה יקרה יותר כי היא אורכת זמן רב, בעיקר אם יש שביל בטון או בלוקים שצריך לחצות.

כסף מערכת הפעלה ידנית או אוטומטית - התקנה של מערכת אוטומטית אורכת יותר זמן, והיא יקרה יותר בהתאם.

כסף גודל ההספק - ככל שהגנרטור בעל הספק (ואט) גבוה יותר, כך התקנתו תהיה יקרה יותר.

 

אז כמה התקנת גנרטור חירום לבית פרטי באמת עולה? בואו ניתן דוגמה קונקרטית שתעשה לנו סדר:

 

התקנת גנרטור חד-פאזי 3,500 ואט, הממוקם במרחק 10 מטר מלוח החשמל, עם העברת כבל מוטמן בתוך האדמה (ללא מדרכה) ומערכת הפעלה אוטומטית, תעלה בממוצע 1,800 ש"ח. התקנות יכולות להגיע עד ל-3,500 ש"ח, ויעלו יותר רק במקרים חריגים. לעומת זאת, מחיר התקנת גנרטור עם מערכת ידנית, תוך בחירה באפשרויות הזולות ביותר בהתקנה, יגיע למאות שקלים בלבד.

 

גנרטור חירום בחצר ליד עץ

התקנה בטוחה של גנרטור חירום

כאשר מתקינים את הגנרטור, חשוב להיות מודעים לכמה כללי בטיחות. בכל זאת, ייצור חשמל הוא בדרך כלל תהליך שמתבצע במקום רחוק:

 

סכנה פליטת פחמן חד חמצני:

כולנו יודעים שיצור חשמל הוא תהליך מזהם, וזו הסיבה שהוא מתרחש בתחנות חשמל מרוחקות מבני אדם. גנרטור גם פולט פחמן חד-חמצני, שרעיל לבני אדם ובעלי חיים. מהסיבה הזו, יש כמה כללי ברזל שחשוב להקפיד עליהם בהתקנת גנרטור חירום לבית:

נקודה להתקין גנרטור רק בחלל פתוח - בחצר או בגג. ברוב המקרים לא ניתן להתקין אותו במרפסת.

נקודה חשוב להעמיד את הגנרטור במרחק של 7 מטרים לפחות מהבית, ולהעמיד אותו כך שלא יפלוט את הפחמן לכיוון הבית או בתי השכנים.

נקודה נסו לקנות גנרטור עם חיישן פחמן, שמכבה את הגנרטור במקרה של הצטברות רמות גבוהות של פחמן.

בלי הרבה מים להגן כל הגנרטור מתנאי חוץ - חשוב להרחיק את הגנרטור מאבק, אדמה ולכלוך, ולהגן עליו בצורה בטיחותית מגשם. יש להתקין אותו רחוק מחפצים, עצים וצמחייה סבוכה שעלולה להפריע לעבודתו (גם הגנרטור צריך שיתנו לו ספייס לפעמים…)


חשמלאים מומלצים להתקנת גנרטור חירום לבית פרטי

כמו שכתבנו בהתחלה, לא כל חשמלאי יודע מספיק איך להתקין גנרטור. ריכזנו עבורכם רשימה של חשמלאים מומלצים להתקנת גנרטור חירום לבית פרטי, המדורגים לפיו חוות דעת מלקוחות קודמים. מאחלים לכם ימי קיץ ללא הפסקות חשמל!


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה גנרטור?

גנרטור הוא מכשיר לייצור חשמל שעובד על דלק (בנזין, סולר, גז ועוד). אפשר להתקין גנרטור במקומות שאין בהם גישה לחשמל, או להתקין אותו לקראת מצבי חירום שבהם מפסיקה אספקת החשמל (הפסקות חשמל). 

מה זה גנרטור מושתק?

גנרטור מושתק מצופה בחומר שמחליש את הרעש שהגנרטור מייצר בזמן שהוא פועל.

אנשים שהתעניינו בהתקנת גנרטור חירום לבית פרטי התעניינו גם בזה...

כיריים אינדוקציה עם קרינה
מה זה כיריים אינדוקציה?
מאווררי תקרה מומלצים
מאווררי תקרה מומלצים
כבל הארקה | בדיקת הארקה
מה זה הארקה?
חשמלאים - טיפים
התקנת לוח חשמל
החלפת לוח חשמל - מחירים
מחירים של חשמלאים | החלפת שקע
עבודות חשמל - מחירים
שקע תחת הטיח
מחיר נקודת חשמל
הכן ביתך לחורף – בטיחות בחשמל
ונטה מותקנת על קיר
מה זה ונטה?
המדריך לתלת פאזי
המדריך השלם ללוח החשמל
צינור מרירון
מה זה צינור מרירון?
מילון מושגים בחשמל
טיימר לדוד
טיימר לדוד
ביקורת של חברת החשמל
ביקורת של חברת החשמל
פס צבירה שחור
מה זה פס צבירה?
צינור קוברה
מה זה צינור קוברה?
קצר חשמלי
מה זה קצר חשמלי?
מדידת אמפר
מה זה אמפר?
נורת 60 וואט
מה זה וואט?
מאוורר תקרה
התקנת מאוורר תקרה
בדיקת לוח חשמל
החלפת לוח חשמל
בדיקת הארקה
בדיקת הארקה
עבודות חשמל | חשמלאי מוסמך
חשמלאי מוסמך
התקנת גופי תאורה
התקנת גופי תאורה
שנאי, באדיבות KSP
מה זה שנאי?
פיוז חשמלי
מה זה פיוז?
כיריים אינדוקציה עם קרינה
התקנת כיריים אינדוקציה
התקנת אטמור
התקנת אטמור - מחיר
שעון שבת מותקן בלוח חשמל
התקנת שעון שבת ללוח חשמל – מחיר
החלפת שקע חשמל
החלפת שקע חשמל - מחיר
התקנת ונטה באמבטיה
התקנת ונטה
החלפת מפסק לדוד
החלפת מפסק לדוד - מחיר
עמדת טעינה לרכב חשמלי
עמדת טעינה לרכב חשמלי - מחיר
מונה חשמל
מונה חשמל מחיר
התקנת אטמור
התקנת אטמור
התקנת גופי תאורה
התקנת גופי תאורה - מחיר
הגדלת חיבור חשמל
הגדלת חיבור חשמל
בדיקה תרמוגרפית
בדיקה תרמוגרפית
מגן ברקים לכיריים חשמליות
מה זה מגן ברקים?
ממסר פחת
מה זה ממסר פחת?
עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי
עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי
עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי בבית משותף
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף
עמדת טעינה לרכב חשמלי
עמדת טעינה לרכב חשמלי
בדיקת הארקה
למה צריך הארקה?
ממסר פחת
החלפת פחת מחיר
התקנת נקודות חשמל חדשות במטבח בהתאמה אישית
מה זה קו אפס חשמל?
מפזר חום תנור אמבטיה כבל שקע מוגן מים
התקנת תנור אמבטיה
נקודת חשמל מפוצלת 2 שקעים
פיצול נקודת חשמל
החלפת מתג בתריס גלילה חשמלי
החלפת מתג תאורה
מפסק חדר מדרגות
החלפת מפסק חדר מדרגות
מכשר אל-פסק
מה זה ups?
מפסק חכם לדוד ליד מתגים
התקנת מפסק חכם לדוד
תיקון קצר חשמלי בבניין מגורים
איך לבדוק זליגת חשמל בבית?
מפסק פקט
חיבור מפסק פקט
שקע תלת פאזי
התקנת שקע תלת פאזי
פס צבירה
התקנת פס צבירה
נפילת מפסק
קצר חשמלי בבית
חיבור הארקה לדוד שמש
חיבור הארקה לדוד שמש
תקלה e4 במזגן תדיראן
מה זה קונטקטור למזגן?
סטלבנד
מה זה סטלבנד?
מטען תקין שלא פולט הרבה קרינה
מה זה כבל פנדל?
חשמלאי
מה זה מגר?
לוח חשמל של בית עסק
מה ההבדל בין מאמ״ת למא״ז?

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק