עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

עמדת טעינה לרכב חשמלי

איזה סוגי עמדות טעינה לרכב חשמלי קיימות היום בשוק, איך תדעו איזו עמדה הכי מתאימה לרכב שלכם ומתי יהיה כדאי לבחור דווקא בעמדת טעינה חכמה? במאמר הבא נסביר לעומק על עמדת טעינה לרכב חשמלי, נוסיף טיפים והמלצות ונעזור לכם לבחור בעמדה המתאימה ביותר.


עמדת טעינה לרכב חשמלי

בואו נתחיל מההתחלה ונעשה סדר בין סוגי עמדות הטעינה לרכב חשמלי הקיימות היום בשוק. אם אתם כבר מכירים את העמדות השונות תוכלו לדלג לפסקה הבאה המתייחסת להתאמת העמדה לרכב שלכם, אבל לטובת אלו שחדשים בתחום, הנה ההבדלים העיקריים בין שלושת סוגי עמדות הטעינה הקיימות:

 

עמדת טעינה ניידת mode 2

נקודה  בקצרה - עמדת טעינה ניידת המתחברת לשקע רגיל. 

 נקודה ובאריכות - לא מדובר בעמדת הטענה סטנדרטית, אלא בכבל אשר מצד אחד מתחבר למכונית ומצד שני לשקע חשמלי רגיל שיש בכל בית. אבל, לפני שאתם רוכשים רק כבל כזה ונוסעים לביתכם, חשוב להבין שעמדת טעינה ניידת מספקת טעינה איטית במיוחד (כמה איטית? סוללה ריקה תתמלא לגמרי אחרי 15 שעות פחות או יותר), כתוצאה מכך שהטעינה עצמה מבוססת על חיבור לשקע חשמלי רגיל ופשוט.

 

כבל עמדת טעינה ניידת לרכב חשמלי

 

עמדת טעינה AC mode 3

נקודה בקצרה – העמדה המתאימה לטעינה ביתית.

נקודה באריכות - עמדת טעינה AC היא עמדת טעינה קבועה בעלת שקע קוח אשר מצריכה עבודה של חשמאלי מוסמך שיחבר את העמדה בקו ללוח החשמל של הבית, יחד עם התקנת מתג ומספק. בזכות העובדה שהיא מספקת עד 22 קילו וואט לשעה, העמדה מאפשרת לטעון סוללה מלאה תוך 6-7 שעות בלבד, ולכן נוחה מאוד לשימוש ביתי ולטעינה בשעות הלילה.

במקרה של עמדת טעינה מהסוג הזה תוכלו להסתפק גם במערכת חשמלית חד פאזית, אבל אם אתם רוצים לשדרג לתלת פאזי אנחנו בהחלט ממליצים, וככה תזכו לטעינה מהירה יותר וגם לחלוקה טובה בין מוצרי חשמל כבדים.

 

עמדת טעינה לרכב חשמלי

 

עמדת טעינה DC mode 4

נקודה בקצרה – עמדות ציבוריות שיטעינו את הרכב תוך עשרות דקות.

נקודה באריכות - כשמדברים על עמדת טעינה מהירה או עמדת טעינה מואצת, לרוב מתכוונים לעמדת הטעינה DC אשר מבוססת על טעינה באמצעות זרם חשמלי ישיר. הזרם הישיר מאפשר לעמדה לספק בשעה אחת החל מ-50 קילו וואט והלאה, מה שמאפשר קבלת סוללה כמעט מלאה תוך 30 דקות בלבד. אבל, כתוצאה מההספק החשמלי הגבוהה, מערכות טעינה מהסוג הזה לא מתאימות לשימוש ביתי, ולכן תוכלו למצוא אותן רק בעמדות טעינה ציבוריות (אשר יכולות להיות גם עמדות AC בחלק מהמקרים).

אבל אל תתבאסו יותר מדי -  ההמלצה היא גם ככה להטעין בעמדות טעינה AC ולא ב-DC לאורך זמן, מכיוון שטעינה מואצת מהסוג השני עשויה לחמם את הסוללה ולהזיק לה. אז פעם בכמה זמן זה בהחלט מומלץ ואפשרי להטעין בעמדת טעינה DC, אך לא באופן קבוע.

 

עמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי מסוג טסלה

איך לבחור עמדת טעינה לרכב חשמלי

בחירת רכב חשמלי זה לא עניין פשוט. בוחנים כמה מכוניות של כמה חברות, משווים ביצועים, תחזוקה ומחירים, ואז מתפנים לדבר חשוב לא פחות – בחירה והתקנה של עמדת טעינה ביתית לרכב החשמלי. אז איך תבחרו עמדת טעינה שתתאים בדיוק לרכב החשמלי שלכם? כמובן שכדאי להתייעץ עם החברה ממנה קניתם את הרכב וגם עם החברה ממנה תרכשו את עמדת הטעינה (מדובר בשני גופים נפרדים לחלוטין), אבל הנה כמה כללי אצבע שיעזרו לכם בתהליך:

 

סוג חיבור הטעינה

אם חשבתם שבכל הנוגע לטעינת רכב חשמלי ההבדלים השונים נובעים רק מסוגי עמדות הטעינה, הרשו לנו לסבך את העניינים יותר, ולספר לכם שיש הבדלים גם בין סוגי חיבורי הטעינה לרכב עצמו. ברכבים חשמליים יש אחד משני החיבורים הבאים: חיבור type1 וחיבור type2, כשההבדלים נעוצים בצורת החיבור וארץ הייצור של המכונית.

 

חיבורי הטענה לרכב חשמלי

 

אז איפה סוגי החיבורים השונים פוגשים אתכם ביום יום? ובכן, בניגוד לעמדות טעינה ציבוריות אשר מתאימות היום לשני סוגי החיבורים, במקרה של עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי, רוב העמדות מתאימות רק לחיבור אחד מבין השניים. אז אחרי שאתם קונים את המכונית ולפני שאתם קונים את עמדת הטעינה, וודאו שאתם קונים עמדת טעינה ביתית שמתאימה לחיבור שלכם.

 

תשתית מתאימה

כשרוצים להתקין עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי, אנחנו בעצם מדברים על עמדות טעינה מסוג AC, אשר נבדלות ביניהן בסוג החברה, הטכנולוגיה ובעיקר בהספק החשמלי שלהן.

אז איך זה קשור לבחירת העמדה? ובכן, החשמלאי שאמור להתקין לכם את העמדה יגיע לביקור ראשוני לפני ההתקנה עצמה, ויבדוק בין היתר את תשתית החשמל והאם ההספק שלה (בין 25-40) יכול להכיל גם את עמדת הטעינה בזמן פעולה. ברוב הבתים החדשים ההספק החשמלי אמור להספיק (במיוחד בעובדה שלרוב מטעינים את הרכב בלילה, כשרוב מוצרי החשמל האחרים לא פעילים) אך בבתים ישנים או בבתים עם מספר מוצרי חשמל כבדים יש סיכוי שההספק הנותר לא יספיק, ויהיה עליכם להוסיף תשלום על הגדלת חיבור החשמל.  

אז מה ההמלצה שלנו? קודם כל לבדוק כמה חשמל יש בבית, ולאחר מכן להתייעץ עם החברה ממנה תקנו את העמדה, אשר תדע לספק לכם עמדה בהספק תואם.

 

עמדת טעינה חשמלית לרכב

 

עמדת טעינה חכמה לרכבל חשמלי

כיום מיוצרות יותר ויותר עמדות טעינה חכמות, אשר בנוסף לטעינת הרכב מאפשרות גם שליטה והפעלה מרחוק, וגם מספקות נתונים על צריכת החשמל של המכונית בזמן הטעינה. אז מתי זה נצטרך במיוחד? כשרוצים להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף, וצריכים להתקזז עם וועד הבית על עלות טעינת הרכב שלכם, אשר מחובר לחשמל המשותף של כל הבניין. אז אם אתם גרים בבניין ועומדים לקנות מכונית חשמלית, שווה אולי להשקיע כבר בעמדת טעינה חכמה, אשר תדע לחשב את צריכת החשמל שלה ולחייב אתכם בהתאם, וכך תאפשר התנהלות נוחה מול וועד הבניין.   

 

עמדת טעינה חכמה לרכב חשמלי

אחריות על עמדת טעינה לרכב חשמלי

בניגוד לרכב שנוסע בעזרת דלק ודורש לא מעט תחזוקה, בדיקות ותיקונים, במקרה של רכב חשמלי רוב ההתעסקות הזאת נמנעת (אין צורך לבדוק שמן למשל) והתחזוקה פשוטה בהרבה. ולמרות זאת, רכב חשמלי הוא עדיין לא מושלם ועלולות להיות בו או בעמדת ההטענה שלו תקלות. מהסיבה הזו, אחד השיקולים המרכזיים שצריכים להנחות אתכם בבחירת החברה ממנה תרכשואת עמדת הטעינה הוא משך האחריות שהחברה מעניקה, ומה כלול בה. תשמחו לשמוע שעל כל קנייה של עמדת טעינה לרכב חשמלי מקבלים אחרית מהחברה ממנה קניתם את העמדה, כשיש חברות שנותנות אחריות שנעה בין שנה לשלוש שנים, ויש חברות שנותנות אחרית אפילו ל-8 שנים.

 

רכב חשמלי נטען בעמדת טעינה

 

מה האחריות הזאת כוללת? זה משתנה בין חברה לחברה אבל בגדול היא תכלול שירות לקוחות, תמיכה מרחוק ובמקרה הצורך גם ביקור של טכנאי או חשמלאי שינסו לאתר את מקור הבעיה. במקרים בהם מדובר בתקלה  שאי אפשר לתקן, החברה אפילו תחליף את העמדה הישנה ותתקין חדשה, אבל כל זאת לפי שיקול דעתה בהתאם לאופי הבעיה.

כל זה נשמע יחסית סטנדרטי לאחריות, אבל תמיד חשוב לשים לב לאותיות הקטנות, כדי לוודא שבאמת תקבלו את מה שמגיע לכם:

אחד אם תבחרו להתקין את העמדה עם חשמלאי שאינו נציג החברה, סיכוי לא רע שהחברה תמנע מלתת אחריות מלאה. חשוב לוודא את הנושא מראש.

מספר שתיים במידה ולא מילאתם את הוראות ההתקנה והפעלה שמספקת החברה, היא תוכל לטעון שהשימוש לא היה כשורה ותמנע גם במקרה הזה מלתת אחריות.  

 שלוש במקרה של "כוח עליון" כמו סופת הוריקן, רעידת אדמה, שיטפון וצרות אחרות (לא עלינו), החברה אולי תנסה לתקן ולפתור את התקלה, אבל לפי האותיות הקטנות שלה היא תוכל להמנע מתיקונים יקרים או מהתקנת עמדה חדשה.

סימן קריאה שימו לב! בגלל שהרכבים החשמליים יחסית חדשים בארץ אין עדיין מספיק חשמלאים פרטיים שעוסקים בתיקון של עמדות הטעינה, ולכן על אחת כמה וכמה - חשוב לבחור בחברה שהאחריות שלה כוללת גם תיקון של טכנאי במידת הצורך. 

עמדת טעינה לרכב חשמלי בחניה

מחיר עמדת טעינה לרכב חשמלי

מחיר טעינת סוללה מלאה של רכב חשמלי נע בין 20-50 ₪ בלבד, אבל ההוצאות הגדולות בסיפור הזה הן ההוצאות החד פעמיות שתשלמו על עמדת הטעינה עצמה וההתקנה שלה.

נקודה מחיר עמדת טעינה AC לרכב חשמלי יתחיל מ-2,000 ₪ ויוכל להגיע גם עד 5,000 ₪, בהתאם לטכנולוגיה ולחברה.

נקודה מחיר התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי תעלה בין 800-1,000 ₪ אם מדובר בהתקנה פשוטה ובסיסית, ועשויה להגיע גם ל-3,000 ואפילו ל-5,000 ₪ אם מדובר בהתקנה מורכבת, במקרה שצריך להגדיל את חיבור החשמל, להעביר תוואי ארוך לאורך הבניין, לחצוב במצרפות החניה ועוד סיבות מגוונות, עליהם כתבנו בהרחבה במאמר על מחיר עמדת טעינה לרכב.


חשמלאים מומלצים להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי

בכל מה קשור לעמדת טעינה לרכב חשמלי, קחו את הזמן, תתייעצו, ואז תבחרו בעמדה המתאימה ביותר. אנחנו מאמינים שככה זה גם עם בעלי מקצוע. תוכלו למצוא כאן המלצות וחוות דעת על חשמלאים המתמחים בהתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי, ומדורגים על ידי לקוחות קודמים, בדיוק כמוכם. תוכלו לעבור על חוות הדעת והדירוגים, להתרשם ולהחליט בהתאם במי להיעזר. תתחדשו!


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה עמדת טעינה לרכב חשמלי?

עמדת טעינה לרכב חשמלי עולה בממוצע בין 2,000-3,000 ש"ח, כשיש עמדות טעינה חכמות ומשוכללות שיעלו גם 4,000-5,000 ש"ח. 

מה זה עמדת טעינה DC?

עמדת טעינה מהירה המבוססת על זרם חשמלי ישיר, אשר תטען את הסוללה במלואה תוך עשרות דקות בלבד. כתוצאה מהתשתית החשמלית המיוחדת לא ניתן להתקין את העמדה בבתים פרטיים אלא רק בעמדות הטענה ציבוריות או מקומות עבודה. 

מה זה עמדת טעינה ניידת לרכב חשמלי?

עמדת טעינה ניידת לרכב חשמלי מבוססת על כבל אשר מצד אחד מחובר אל הרכב ומצד שני לשקע חשמלי רגיל שנמצא בכל בית. זה פתרון נוח במקרה ונתקעים בלי מטען AC או DC בסביבה, אבל שימו לב שטעינה מלאה תיקח שעות מרובות. 

כמה זמן לוקח לטעון רכב חשמלי?

זמן הטעינה משתנה לפי סוג המטען. במקרה של מטען נייד, טעינה מלאה עשויה לקחת יותר מ-12 שעות, במקרה של מטען AC בין 6-8 שעות ובטעינה מהירה DC הסוללה תתמלא תוך קצת יותר מחצי שעה בלבד. 

אנשים שהתעניינו בעמדת טעינה לרכב חשמלי התעניינו גם בזה...

כיריים אינדוקציה עם קרינה
מה זה כיריים אינדוקציה?
מאווררי תקרה מומלצים
מאווררי תקרה מומלצים
כבל הארקה | בדיקת הארקה
מה זה הארקה?
חשמלאים - טיפים
התקנת לוח חשמל
החלפת לוח חשמל - מחירים
מחירים של חשמלאים | החלפת שקע
עבודות חשמל - מחירים
שקע תחת הטיח
מחיר נקודת חשמל
הכן ביתך לחורף – בטיחות בחשמל
ונטה מותקנת על קיר
מה זה ונטה?
המדריך לתלת פאזי
המדריך השלם ללוח החשמל
צינור מרירון
מה זה צינור מרירון?
מילון מושגים בחשמל
טיימר לדוד
טיימר לדוד
ביקורת של חברת החשמל
ביקורת של חברת החשמל
פס צבירה שחור
מה זה פס צבירה?
צינור קוברה
מה זה צינור קוברה?
קצר חשמלי
מה זה קצר חשמלי?
מדידת אמפר
מה זה אמפר?
נורת 60 וואט
מה זה וואט?
מאוורר תקרה
התקנת מאוורר תקרה
בדיקת לוח חשמל
החלפת לוח חשמל
בדיקת הארקה
בדיקת הארקה
עבודות חשמל | חשמלאי מוסמך
חשמלאי מוסמך
התקנת גופי תאורה
התקנת גופי תאורה
שנאי, באדיבות KSP
מה זה שנאי?
פיוז חשמלי
מה זה פיוז?
כיריים אינדוקציה עם קרינה
התקנת כיריים אינדוקציה
התקנת אטמור
התקנת אטמור - מחיר
שעון שבת מותקן בלוח חשמל
התקנת שעון שבת ללוח חשמל – מחיר
החלפת שקע חשמל
החלפת שקע חשמל - מחיר
התקנת ונטה באמבטיה
התקנת ונטה
החלפת מפסק לדוד
החלפת מפסק לדוד - מחיר
עמדת טעינה לרכב חשמלי
עמדת טעינה לרכב חשמלי - מחיר
מונה חשמל
מונה חשמל מחיר
התקנת אטמור
התקנת אטמור
התקנת גופי תאורה
התקנת גופי תאורה - מחיר
הגדלת חיבור חשמל
הגדלת חיבור חשמל
בדיקה תרמוגרפית
בדיקה תרמוגרפית
מגן ברקים לכיריים חשמליות
מה זה מגן ברקים?
ממסר פחת
מה זה ממסר פחת?
עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי
עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי
עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי בבית משותף
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף
בדיקת הארקה
למה צריך הארקה?
ממסר פחת
החלפת פחת מחיר
התקנת נקודות חשמל חדשות במטבח בהתאמה אישית
מה זה קו אפס חשמל?
מפזר חום תנור אמבטיה כבל שקע מוגן מים
התקנת תנור אמבטיה
נקודת חשמל מפוצלת 2 שקעים
פיצול נקודת חשמל
איש מתקין גנרטור חירום לבית פרטי
התקנת גנרטור חירום לבית פרטי
החלפת מתג בתריס גלילה חשמלי
החלפת מתג תאורה
מפסק חדר מדרגות
החלפת מפסק חדר מדרגות
מכשר אל-פסק
מה זה ups?
מפסק חכם לדוד ליד מתגים
התקנת מפסק חכם לדוד
תיקון קצר חשמלי בבניין מגורים
איך לבדוק זליגת חשמל בבית?
מפסק פקט
חיבור מפסק פקט
שקע תלת פאזי
התקנת שקע תלת פאזי
פס צבירה
התקנת פס צבירה
נפילת מפסק
קצר חשמלי בבית
חיבור הארקה לדוד שמש
חיבור הארקה לדוד שמש
תקלה e4 במזגן תדיראן
מה זה קונטקטור למזגן?
סטלבנד
מה זה סטלבנד?
מטען תקין שלא פולט הרבה קרינה
מה זה כבל פנדל?
חשמלאי
מה זה מגר?
לוח חשמל של בית עסק
מה ההבדל בין מאמ״ת למא״ז?

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק