עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

ניקוי צואת יונים

כשחושבים על יונה מדמיינים כיכר הולנדית יפה, מלאה יונים שמנקרות בחדווה פירורי לחם מידיהם של תיירים מאושרים, אבל כמו כל בעל חיים גם היונה עושה קקי, או בשמו היוני – "לשלשת". מעבר לעובדה שצואת יונים יבשה גורמת לריח רע, היא גם יכולה להעביר לא מעט מחלות. במאמר הבא תוכלו למצוא את כל המידע וגם טיפים לניקוי צואת יונים באופן עצמאי (רמז – חכו רגע עם המים). אל תעופו לשום מקום!


ניקוי צואת יונים – למה זה חשוב?

אז למה כדאי לנקות צואת יונים בהקדם ולא לחכות לגשם שיסלק אותה?

אזהרה הלשלשת מכילה חומצה שהורסת ריצוף, צבע וגורמת לחלודה.

אזהרה כשצואת יונים מתייבשת היא הופכת לאבקה, נישאת באוויר לדרכי הנשימה שלנו ועלולה להדביק אותנו במחלות (קיימות כ-60 (!) מחלות שעוברות מיונה לאדם).

אזהרה הצטברות לשלשת מהווה כר פורה להתרבות כינים וקרציוני יונים וקשה מאוד להיפטר מהן אחרי שהן נכנסות לבית. אם נראה לכם שהכינים כבר אצלכם בבית, היכנסו וקראו על הדברת כיני יונים.

כיוון שטפילים לא יכולים לחיות ללא פונדקאי (היונה, הביצים או הלשלשת), לא יהיה חשש להתרפצות מחלה אם מרחיקים את המפגע ומחטאים את המקום. לכן, בין אם היונה נמצאת במרפסת, על אדן החלון, במסתור הכביסה או על גג הבניין, מומלץ להתייחס אל צואת יונים בהתאם לביטוי "רחוק- מתוק".

רכב צואת יונים שדבוקה לרכב זמן רוב עלולה לפגוע בצבע הרכב ולכן כדאי להיפטר ממנה בהקדם.

קן יונים שיגרור הדברת כיני יונים

ניקוי צואת יונים – עשה זאת בעצמך!

עכשיו לעניין לשמו התכנסנו, איך לנקות צואת יונים באופן עצמאי? אמנם ניקוי לשלשת לא מצריך כישורים מיוחדים אך מדובר בעבודה מלוכלכת וסיזיפית, בייחוד אם אין לכם כלים מתאימים. בנוסף, ישנה סכנה שכינים וקרציוני יונים ידבקו לבגדים ולעור שלכם ולכן יכול להיות שתעדיפו לוותר על החוויה.

שימו  - ניקוי צואת יונים באזורים מסוכנים כמו גגות רעפים או חלונות גבוהים מצריכה ציוד מיוחד ומחייבת קריאה לבעל מקצוע. אם בכל זאת החלטתם לחסוך קצת כסף ולנקות את צואת היונים באופן עצמאי (בעיקר אם מדובר על כמות קטנה באזור שאינו מסוכן) מיד נפרט על התהליך המומלץ.

ראשית, כדאי להצטייד בדברים הבאים:

  • בגדים ארוכים שיכסו את העור, עדיף כאלה שניתן ללכלך ובמידת האפשר גם לזרוק
  • מסיכה לפנים (כזו של קורונה תספיק על מנת למנוע מכם לנשום את האבקה)
  • שפכטל
  • מטאטא ויעה
  • שקיות אשפה


שלבים לניקוי צואת יונים

אחדתחילה גרדו את חתיכות הצואה הגסות באמצעות השפכטל (שימו לב לא ליפול לטעות הנפוצה של שפיכת מים לפני הגירוד, כיוון שאז תאלצו להתמודד עם עיסה דביקה וריח כפול!)

שתיים לאחר מכן סלקו את החתיכות הגסות לשקיות אשפה אטומות שימנעו מהכינים לברוח. שימו לב לעבוד עם כפפות, מטאטא ויעה ולהימנע כמה שניתן מנגיעה ישירה בצואה.

שלוש שפכו מים מעורבבים בסבון כלים וקרצפו את שאריות הלשלשת בעזרת מטאטא או סקוצ'.

ארבע השלב האחרון בניקוי צואת יונים הוא החיטוי והוא הכרחי על מנת לוודא את הסתלקותם של הקרציונים והכינים. תוכלו להשתמש באקונומיקה או כל חומר חיטוי אחר.

אם החלטתם להזמין בעל מקצוע מדובר על תהליך דומה, תוך שימוש בכלים וחומרים מקצועיים יותר כגון מכונת שטיפה שעובדת בלחץ מים, שואב אבק תעשייתי וחומרי הדברה.

צואת יונים - לפני ואחרי ניקיון

הרחקת יונים = הרחקת צואת יונים

מכיוון שיונה היא יצור טריטוריאלי, ככל שהיא מתרגלת למקום מסוים ורואה בו בית, כך קשה יותר להיפטר ממנה. לכן אחרי שדאגתם לניקוי צואת היונים, כדאי להתקין אמצעים להרחקת יונים, או שמהר מאוד תמצאו את עצמכם סובלים מהרים חדשים של לשלשת. התקנת אמצעים להרחקת יונים ניתן לעשות באופן עצמאי או בעזרת בעל מקצוע.


מחיר ניקוי צואת יונים

מחיר ניקוי צואת יונים נעה בין 300-700 ₪, כאשר המחיר תלוי במספר גורמים:

מחיר גודל האזור שנדרש לנקות

מחיר כמות הלשלשת

מחיר מורכבות המיקום

(מומלץ לעדכן את בעל המקצוע מראש בפרטי המקרה כדי לקבל הצעת מחיר מדויקת יותר).


חברות ניקיון מומלצות לניקוי צואת יונים

עכשיו כשאתם מומחים לניקוי צואת יונים, אתם וודאי מבינים שמדובר במפגע שעדיף להימנע ממנו. אז כדי שתוכלו להיפרד לשלום מיונת השלום, הכנו לכם רשימה של חברות ניקיון מומלצות לניקוי צואת יונים, המדורגים לפי חוות דעת של לקוחות קודמים. כל חוות הדעת באתר מתקבלות מלקוחות קודמים שקיבלו שירות מבעלי המקצוע.


;

שאלות נפוצות לדף זה

האם אפשר לנקות צואת יונים באופן עצמאי?

ניקיון לשלשת יונים לא מצריך כישורים מיוחדים ובהחלט ניתן לעשות זאת באופן עצמאי (בעיקר אם מדובר על כמות קטנה באזור שאינו מסוכן). אך כדאי לקחת בחשבון שמדובר בעבודה מלוכלכת וסיזיפית וקיימת סכנה בהידבקות כינים וקרציוני יונים לבגדים ולעור.

למה חשוב לנקות צואת יונים?

מלבד העובדה שהלשלשת מכילה חומצה שהורסת את הרצפות וגורמת לחלודה, קיימות 60 מחלות שעלולות לעבור מהיונה לאדם. בנוסף, הצטברות לשלשת מהווה כר פורה להתרבות כינים וקרציוני יונים וכאשר אלה נכנסות הביתה קשה מאוד להיפטר מהן.

כמה עולה ניקוי צואת יונים?

עלות ניקוי צואת יונים בלבד מתחילה ב-300 ש"ח ויכולה להגיע לכ-700 ש"ח, בהתאם לגודל האזור שנדרש לנקות, כמות הלשלשת ומורכבות המיקום. כאשר הניקיון מבוצע כהקדמה להתקנת אמצעי הרחקה מדובר על תוספת של 150-300 ש"ח למחיר ההרחקה ולכן חבילה הכוללת גם ניקוי צואת יונים וגם הרחקת יונים, תצא משתלמת יותר.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק