עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

ליטוש אבן

אם הסיבה שאתם חושבים על ליטוש אבן היא שהריצוף שלכם סובל משריטות, חורים והבדלי גובה בין הרצפות - ליטוש אבן הוא אכן בדיוק מה שאתם צריכים (אבל אם הריצוף שלכם רק מוכתם או ישן, כדאי שתשקלו הברקה קריסטלית או קרצוף שיעלו לכם הרבה פחות). התהליך, המחירים וכל מה שתרצו לדעת על ליטוש אבן - ממש כאן


סוגי הריצוף המתאימים לליטוש אבן

בגדול כל סוגי האבן הטבעית מתאימים לליטוש אבן: אבן חלילה, אבן מצפה, אבן טרוורטין, בלוסטון, דארמה, ביר זית, מוזאיקה, מרצפות טרצו, בומנייט... בעצם אולי עדיף שנאמר לאיזה ריצוף ליטוש אבן לא מתאים.

איקס קרמיקה וגרניט פורצלן פחות מתאימות לליטוש אבן והוא עלול אף להרוס אותן.

אגב, ליטוש אבן מתאים גם למדרגות ולקירות אבן, אבל לא כל בעלי המקצוע עושים את זה, כך שכדאי לברר מראש. (בסוגריים נגיד שיש בעלי מקצוע שמבצעים ליטוש אבן באופן שונה מליטוש שיש ויש כאלה שמבצעים את אותו התהליך עבור שני סוגי הריצופים. כך שאם יש לכם ריצוף שיש תוכלו לקרוא את המידע המדוייק לכם במאמר על ליטוש שיש.)  


תהליך העבודה של ליטוש אבן

כשבעל המקצוע מגיע לעשות אצלכם ליטוש אבן הוא משתמש במכונת ליטוש ייחודית בעלת כמה דרגות ליטוש והתהליך אורך בין כמה שעות לכמה ימים. שנצלול פנימה? 

מספר 1 צבוע לפני שמתחילים: השלב הזה הוא שלכם - ליטוש אבן הוא פעולה שיוצרת הרבה אבק ובלגן ומן הסתם דורשת רצפה פנויה. לכן, את הרהיטים תצטרכו להוציא אל מחוץ לבית או לרכז בחדר אחד.

אבל אל דאגה, אנשי חברת הפוליש יוכלו לעשות זאת עבורכם; חלקם רואים את הפינוי כחלק מתהליך העבודה וחלקם ידרשו על זה תוספת תשלום של כ-1,000-2,000 ש"ח (כי תכל'ס, הם באו ללטש מחייך). כך שכדי להימנע מהפתעות אנחנו ממליצים לשאול על זה מראש.

אם ריצוף האבן שלכם הוא ריצוף חוץ אתם פטורים מהזזת ספות, אבל שתדעו שהליטוש יכלול גם ניקוי בלחץ מים כשלב ראשוני להסרת הלכלוך. 

 

פינוי רהיטים לפני ליטוש אבן

 

מספר 2 צבוע הכנה לליטוש האבן: בין המרצפות ישנם חריצים שנקראים "פוגות", ובהם בדרך כלל מצטבר לכלוך. לפי מצב הריצוף, אתם תחליטו יחד עם בעל המקצוע אם לטפל בפוגות לפני שיתחיל בליטוש או לא. אם הפוגות מלוכלכות מאוד, בעל המקצוע ירחיב אותן וימלא אותן בדבק מיוחד בצבע המרצפות כדי שבסיום הליטוש הריצוף יקבל מראה אחיד ומבריק. אם בריצוף האבן שלכם יש חורים שתרצו למלא - זה יהיה הזמן גם לזה.

מספר 3 צבוע תהליך הליטוש: בעל המקצוע יתחיל במלאכה בעזרת מכונת ליטוש. בהתחלה ילטש בדרגת ליטוש גסה ולאט לאט יעבור לעדינה יותר עד שיגיע לרמת הגימור.

כוכבית שימו לב: יכול להיות שתזמינו בעל מקצוע כדי שיבצע עבורכם ליטוש אבן, אבל כשהוא יגיע לראות את הריצוף הוא יגיד לכם שאתם צריכים בכלל חידוש אבן - כלומר, פוליש. זה הגיוני וסך הכל אלה חדשות טובות: זה אומר שהמרצפות שלכם לא במצב גרוע כמו שחשבתם והמחיר יהיה נמוך בהרבה מהמחיר שתכננתם להוציא (בטווח של 10-30 ש"ח למטר תלוי בסוג הפוליש).

 

ליטוש אבן

מספר 4 צבוע פיניש: בסיום תהליך הליטוש בעל המקצוע ימרח על הריצוף חומר איטום שנקרא "סילר" שימנע מהריצוף לספוח אליו נוזלים וישמור עליו מבריק לאורך זמן. שימו לב שזה חלק מהתהליך ולכן מחיר הליטוש אמור לכלול גם את מחיר הסילר - וודאו זאת מראש עם בעל המקצוע. 

מספר 5 אם תרצו גימור אקסטרה מושלם תוכלו לבקש מבעל המקצוע לעשות לכם גם פוליש קריסטל למראה ריצוף מבריק ומזוגג (בתוספת תשלום, כמובן), אבל דעו שלא כל בעלי המקצוע עושים את זה.

אגב, אם הריצוף שלכם עשוי בטון כדאי שתדעו שלא כל בעלי המקצוע שמתמחים בליטוש אבן גם עושים ליטוש בטון ושמדובר בעבודה שונה לגמרי.

 

זמן כמה זמן אורך ליטוש אבן?

משך העבודה תלוי כמובן בגודל השטח אותו תרצו ללטש ואורכת בין כמה שעות לכמה ימים. כדי לסבר את האוזן ולתת סדר גודל נאמר שמשטח של 100 מטר ייקח בערך יומיים ללטש, ומשטח של 1,000 מטר ייקח בערך 10 ימים ללטש. קחו בחשבון שאם ריצוף האבן שלכם עשוי מאבן שחורה הליטוש ייקח זמן רב יותר וגם יעלה יותר (פרטים בפסקת המחירים בהמשך).  


סוגי פיניש של ליטוש אבן

ישנם כמה סוגי פינישים לליטוש אבן: 

חשמל ליטוש אבן מבריק - ליטוש כזה יצור מראה רטוב וידגיש את יופיה של האבן.

נקודה שיש ליטוש אבן מט משי - ליטוש חצי מבריק, נותן מראה ביניים בין מט למבריק. 

נקודה שיש שחור ליטוש אבן מט - הליטוש יוצא מראה "יבש" ונקי.

 

כוכבית חוץ מהפן האסתטי שיש לפיניש של הריצוף שלכם, יש לו גם צד בטיחותי שכדאי לקחת בחשבון במיוחד אם גרים בבית ילדים או קשישים: ריצוף מבריק יחליק יותר, ואילו ריצוף מט ימנע החלקה.

 

ליטוש אבן בריצוף פנים

מחיר ליטוש אבן

כמו בכל עבודה שמתומחרת לפי מטרים, ככל שהשטח יהיה גדול יותר כך המחיר למטר יהיה נמוך יותר.

דוגמאות למחירי ליטוש אבן:

דירה 3 חדרים מחיר ליטוש אבן בדירת 3 חדרים של 100 מ"ר - 120-180 ש"ח למטר, תלוי במצב ובסוג המרצפות.

דירה 6 חדרים מחיר ליטוש אבן בבית פרטי בשטח של 300 מ"ר - 120-150 ש"ח למטר.

נקודה שיש שחור ליטוש של מרצפות שחורות יהיה יקר יותר בכ-30% וגם ידרוש יותר מאמץ ומיומנות מצד בעל המקצוע. 

חיפוי אבן בקיר מה לגבי קירות אבן או קירות מחופים אבן? גם את אלו רוב בעלי המקצוע עושים והתמחור נקבע גם הוא לפי מ"ר בדומה לליטוש ריצוף.

מדרגות  אם תרצו ללטש גם את המדרגות שלכם דעו שזה אפשרי ושלכל בעל מקצוע יש שיטת תמחור שונה: יש שמתמחרים לפי מדרגה (סביב 70-120 ש"ח למדרגה) ויש לפי מטר רץ (כלומר, לפי רוחב המדרגה ולא לפי מטר מרובע, סביב ה-200 ש"ח למטר רץ) - כך שכדאי שתשאלו מראש את חברת הפוליש. המחיר נובע מהצורך במכונה מיוחדת וצרה יותר ובמיומנות הגבוהה שנדרשת.


חברות ניקיון ופוליש מומלצות לביצוע ליטוש אבן

עכשיו שקראתם הכל ואתם יודעים בדיוק מה כולל ליטוש אבן ומה המחיר שלו, תוכלו להפסיק ללטוש עיניים במסך ולהתקשר לחברת ניקיון ופוליש מומלצת. בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

מתי כדאי לעשות ליטוש אבן?

אם המרצפות שלכם סובלות משריטות, חורים והבדלי גובה - נראה שליטוש אבן הוא אכן הפתרון עבורכם.

מה ההבדל בין ליטוש אבן לפוליש קריסטל?

הליטוש מסיר שכבה דקה מהריצוף ובכך מסיר את הלכלוך שהצטבר ומיישר את המרצפות. פוליש (או הברקה) לעומת זאת הוא ניקיון יסודי של המרצפות. 

מה המחיר של ליטוש אבן?

המחיר תלוי בגודל השטח ובמצבו ונקבע לפי מטר מרובע. בגדול עבור שטח קטן (100 מ"ר) המחיר ינוע בטווח של 80-150 ש"ח למטר, ואילו ליטוש עבור שטח גדול יותר (נניח 1,000 מ"ר) יהיה בטווח של 80-120 ש"ח למטר. 

לאיזה מרצפות ליטוש אבן לא מתאים?

ליטוש אבן לא מתאים לקרמיקה ולגרניט פורצלן. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק