עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

ליטוש מדרגות

מדרגות הבית נשחקו וצברו כמויות של שריטות ושקעים? מדרגות הבניין נשארות שחורות גם אחרי השטיפה השבועית? לפני שאתם פונים להחלפת הריצוף, יכול להיות שליטוש מדרגות יפתור את כל הבעיות (טוב לא את כולן, אבל את מה שנוגע למדרגות). קחו בחשבון שהתהליך יקר ולוקח כמה ימים אבל התוצאה לגמרי שווה את זה. כל המידע והטיפים על ליטוש מדרגות כאן.


מה זה ליטוש מדרגות

ליטוש מדרגות זה תהליך שיוף והשחזה שמייצר מראה אחיד וחדש לריצוף פגום או ישן, מבלי להחליף אותו, זה מדהים, אנחנו יודעים. ליטוש מדרגות מומלץ אם בא לכם לעשות מייקאובר למדרגות ישנות ויתבצע גם לאחר שיפוץ וריצוף חדש, במטרה ליצור משטח ישר וחלק.

את הליטוש מבצעים בעזרת מכונה ייעודית. בתחתית מכונת הליטוש מחוברות דיסקיות יהלום או אבן יהלום (חומר חזק מאוד), אשר משייפות שכבה דקה של הריצוף ובכך מסירות כתמים, שריטות ולכלוך, מיישרות את גובה הרצפות וחושפות את מראה הריצוף המקורי. התהליך דורש מעבר על השטח מספר פעמים, כל פעם עם דיסקית ברמת ליטוש שונה (מתחילים מליטוש גס וממשיכים עד שלב ליטוש עדין לגימור אחיד) ולסיום מריחת שכבת סילר. שכבת הסילר תדאג לשמר את עבודת הליטוש, למנוע ספיגה של חומרים ולהגן על הריצוף מפגמים וכתמים בעתיד.

לפני ואחרי ליטוש מדרגות

מתי צריך ליטוש מדרגות

מדרגות הבית או הבניין הן המרצפות שאנו דורכים עליהן הכי הרבה ו... מנקים לעיתים רחוקות יותר. עגלות, אופניים וסתם לכלוכים של חיי היום יום גורמים לכך שריצוף המדרגות צובר כתמים, שריטות ומכות וכמו כל חומר, נשחק לאורך השנים.

אז מתי צריך לעשות ליטוש למדרגות?

וי אם לריצוף יש שריטות, חורים, חריצים, הבדלי גובה בין מרצפות ופציעות.

איקס אל תתבלבלו, אם לריצוף המדרגות שלכם יש כמה כתמים או שכבת לכלוך שלא יורדת בשטיפה, פוליש זה מה שאתם מחפשים (ולשמחתכם - זה זול יותר). פוליש זה תהליך עדין יותר של קרצוף שמשאיר את הרצפות נקיות ומבריקות מבלי לפגוע באבן.


סוגי מרצפות המתאימות לליטוש

רגע לפני שממשיכים, בואו נראה איזה סוגי אבנים מתאימות לליטוש?

וי אבן טבעית: מרצפות שיש (מכל הסוגים) ומרצפות פרלטו או טרצו.

איקס גרניט פורצלן או קרמיקה: מרצפות כאלו לא יעמדו בליטוש.

איקס אבנים שבורות או אבנים עם חורים עמוקים מדי: במקרה כזה גם הדבק הכי חזק שעומד לרשות חברת הניקיון לא יעזור, האבן צריכה החלפה.

סימן קריאה שימו לב: מדרגות בטון מתאימות גם לליטוש אך מדובר בתהליך טיפה שונה, לכן כדאי לציין זאת מראש ולוודא שחברת הניקיון יודעת להתעסק עם ליטוש בטון.

ריצוף שלא מתאים לליטוש

תהליך ליטוש מדרגות

הזמנו ליטוש מדרגות, מה הולך לקרות עכשיו?

מספר 1 הכנה לפני הבלאגן: תהליך ליטוש מדרגות גורם להרבה מאוד אבק ולכלוך, לכן אנחנו ממליצים לכם להגן על כל מה שנמצא סביב המדרגות כמו חפצים, ספות, ארונות, וילונות וכו'. בנוסף, בשלבים מסוימים אסור לדרוך על הרצפות במשך שעות ולכן כדאי להיערך לכך מראש.

מספר 2 מילוי חורים: אם יש חורים, חריצים או פציעות באבן, חברת הניקיון תדאג למלא אותם באמצעות מריחה של דבק שיש בצבע האבן (אל תדאגו, זה ישתלב באבן יפה אחר כך עם הליטוש).

מספר 3 ליטוש רבותיי ליטוש: הגענו לשלב של הליטוש עצמו. פה יש שתי אופציות והבחירה תהיה בידי איש הניקיון בהתאם לסוג הריצוף ומצב המדרגות: 

נקודה ליטוש במכונת ליטוש קטנה: עוברים עם מכונת פוליש קטנה (אליה מחוברות דיסקיות יהלום) לאורך כל מדרגה, מספר פעמים, כל פעם עם דיסקית אחרת בדרגת ליטוש גבוהה יותר, עד לשיוף מלא של השכבה העליונה של האבן. מתחילים מדיסקית בדרגת ליטוש אחת (הגסה ביותר) וממשיכים עד לדרגה חמש או שבע (העדינות ביותר), תלוי בסוג הריצוף שיש לכם.

נקודה ליטוש ידני: עוברים על כל מדרגה עם ניירות מים (מעין ניירות שיוף מיוחדים לליטוש אבן ושיש, הם נחשבים לדרגת ליטוש אחת) ודלי עם מים ומסיר שומנים, משייפים עד לחשיפת הצבע המקורי של האבן. זהו ליטוש שיוצר פחות לכלוך ובלאגן ומתאים יותר לחדר מדרגות.

אנחנו יודעים שזה נשמע מפתה לנסות את השיטה הזו לבד ולחסוך כסף, אבל אנחנו לא ממליצים על כך. תהליך הליטוש דורש מיומנות גבוהה וידע מקצועי ולכן עדיף לתת לחברות הניקיון לדאוג לזה, על מנת להגיע לתוצאה הרצויה ולשמור על הריצוף.

נורת התרעה שימו לב: מדובר רק בניירות מים! אלו ניירות שיוף ייעודיים שמתאימים לליטוש מדרגות. אם איש הניקיון משתמש בסקוץ' או בנייר שיוף לעץ הוא יעשה נזק ושריטות לרצפה. לכן, וודאו שאנשי הניקיון משתמשים רק בניירות מים.

מכונת ליטוש לליטוש מדרגות

מספר 4 מריחת שכבת סילר להגנה: לאחר הליטוש נדרש לחכות בין שבוע לחודש (תלוי בסוג הריצוף ובמזג האוויר) עד למריחת שכבת סילר - להגנה ארוכת טווח. בזמן הזה, ניתן לדרוך על המדרגות, רק בלי כוס קפה ביד כי כתמים שיווצרו בשלב הזה עלולים להישאר ולהיות בלתי הפיכים. 

נורה שימו לב: לאחר מריחת סילר אסור יהיה לדרוך על המדרגות למשך לפחות 24 שעות כדי לתת לחומר להתייבש לגמרי ולכן, מומלץ לבקש מחברת הניקיון להשתמש בסילר ווקס - זהו סילר על בסיס מים, איכותי כמו סילר מבחינת שכבת ההגנה שהוא מספק ואפילו נותן ברק. היתרון שלו הוא שהוא מתייבש תוך שעה - שעתיים. שימוש בסילר ווקס על בסיס מים לא ישבית את בני הבית או את דיירי הבניין ליום שלם והוא עולה כמו סילר רגיל כך שזה לא יעלה את מחיר העבודה קריצה.


תחזוקת מדרגות

ליטוש מדרגות אמור להישמר בין 10-15 שנים לפחות, בהנחה שאתם דואגים לתחזוקה שלהן. מה דרוש כדי לשמור על תחזוקה טובה? מאוד פשוט:

נקודה אל תשאירו על המדרגות את שקית הזבל, לא תרצו כתמי כורכום שנזלו מהפח.

נקודה הקפידו לשטוף את המדרגות בחומרי ניקוי ייעודיים בלבד והתרחקו מחומרים על בסיס חומצות או חומרים כימיים כמו אקונומיקה.

נקודה אל תשטפו עם הרבה מאוד מים כשאתם שוטפים את המדרגות, זה יכול לגרום להשחרה של האבן.

מדרגות בטון: בגלל שבטון הוא חומר שסופג נוזלים בקלות וכך נוצרים בו כתמים די מהר, מומלץ לבצע ליטוש מדרגות בטון כל שנתיים או לפי צורך.

תחזוקה לשמירה על מדרגות

מחיר ליטוש מדרגות

בשונה מליטוש רצפה, ליטוש מדרגות דורש שימוש בכלים מיוחדים והרבה עבודה. לכן, חברות ניקיון שונות עשויות לתמחר ליטוש מדרגות בשיטה אחרת:

סימן קריאה כל המחירים ללא מע"מ.

כסף תמחור לפי כמות מדרגות: מחיר ליטוש מדרגות ינוע בין 80-120 ש"ח למדרגה

כסף תמחור לפי קומות (אם מדובר בבניין): מחיר ליטוש חדר מדרגות ינוע בין 1,000-1,200 ש"ח לקומה

כסף תמחור לפי מטר רץ (לפי רוחב המדרגה): מחיר ליטוש מדרגות יהיה סביב ה- 200 ש"ח למטר רץ

כסף מחיר ליטוש מדרגות בטון ינוע בין 100-120 ש"ח למטר
 

מה משפיע על מחיר ליטוש מרצפות
 

נקודה מרצפות בצבע שחור: על מרצפות שחורות רואים שריטות ולכן הן דורשות מאמץ, זהירות ומיומנות גבוהה יותר של חברת הניקיון.

נקודה סוג שיש: ליטוש שיש קשה, כשמו כן הוא, יהיה קשה יותר, ייקח יותר זמן ובהתאם יקר יותר מאשר ליטוש שיש רך. מרצפות שיש קשות נפוצות הן: קוורץ, גרניט, בזלת וחלילה (שהיא חלילה יכולה אפילו לשבור את הדיסקיות של מכונת הליטוש).

נקודה חורים במרצפות: ליטוש מרצפות פצועות מאוד (שריטות, שקעים וכתמי חומצה) או מרצפות טרוורטין (שהן בצורתן הטבעי מלאות חורים) דורש יותר עבודה ולכן יקר יותר.


חברות ניקיון ופוליש מומלצות לליטוש מדרגות

ליטוש מדרגות זאת עבודה שכדאי לתת לחברה אמינה לעשות. בדיוק בשביל זה הכנו לכם רשימה של חברות ניקיון ופוליש מומלצות, שקיבלו דירוג גבוה על ליטוש מדרגות מלקוחות קודמים. לאחר שהמדרגות שלכם יבריקו, נשמח לשמוע מכם על חווית השירות ולקבל ציונים וחוות דעת על חברת הניקיון.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה ליטוש מדרגות?

שיוף מרצפות שנעשה במטרה ליצור מראה חדש, אחיד וחלק למדרגות.

פוליש או ליטוש?

אם מדובר בכתמים קלים או שכבת לכלוך - פוליש זה התשובה. אם בריצוף יש חריצים, שריטות או הבדלי גובה - כנראה שיש צורך בליטוש.

כמה עולה ליטוש מדרגות?

ליטוש מדרגות הוא תהליך שדורש עבודה רבה ולכן יקר יותר מפוליש. ליטוש מדרגות מתומחר טיפה שונה בין בעלי מקצוע ועשוי לעלות בין 80-120 ש"ח למדרגה, 1,000-1,200 ש"ח לקומה או כ- 100-120 ש"ח למטר רץ.

האם כל סוגי הריצוף מתאימים לליטוש?

לא, רצפה שבורה מדי, ריצוף גרניט פורצלן או קרמיקה לא יכולים לעבור ליטוש. ריצוף שיש, פרלטו, טרצו וכל אבן טבעית - מתאימות.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק