עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

תיקון צנרת ללא הרס

תיקון צנרת ללא הרס הוא איך נאמר, תיקון לא בצינורות המקובלים. אם בעבר נאלצנו לשבור רצפות ולהחליף את הצנרת, השיטה החדשה – תיקון צנרת ללא הרס מאפשרת להיכנס לצנרת בקלות, לאתר את התקלה באמצעות סיב אופטי או רובוט (כן, כן) ולאחר מכן לסגור את החור בצנרת באמצעות שרוול ייעודי, טלאי או התזה של חומר אפוקסי. אחרי שסגרנו את החור הזה, נשאר להבין מתי אפשר לתקן צנרת ללא הרס וכמה זה עולה מחייך


מתי צריך לתקן צנרת?

היא אולי נראית כל יכולה, אבל האמת שגם הצנרת הדירתית שלנו לא חסינה בפני גורמים סוררים שדורשים תיקון צנרת:

צינור נוזלשורשים בביוב: שורשי עצים (במיוחד של עץ הפיקוס) הם מעריצים מושבעים של צנרת הביוב שמכילה מים ומינרלים, ומנצלים סדקים כדי להיכנס אליה. בדרך כלל ההשתלטות העוינת תסתכם בסתימה רצינית בביוב, שדורשת קריאה לשירותי ביובית לחיתוך השורשים באמצעות מכשיר ייעודי (דיזה). בתרחיש אחר ופחות סימפטי, השורשים יכולים לגרום לסדקים ושברים של ממש בצנרת ויאלצו אתכם להחליף או לתקן את הצנרת.

צינור נוזלבלאי טבעי: גם לצנרת שלנו יש תאריך תפוגה – בייחוד צנרות ממתכת שנוטות לצבור עם השנים חלודה או אבנית. הבלאי בצנרת עלול לגרום לנזילות או פיצוצים בצנרת. הרבה פעמים ניתן לתקן את הצנרת, אבל קחו בחשבון שאם הצנרת נמצאת בשלבי גסיסה, עדיף להחליף את הצנרת.

עוד סיבות לפגיעות בצנרת יכולות לנבוע משינויים בשטח (כמו תזוזה של האדמה), חפץ שחדר לצנרת (ברגים למשל) או התקנה לקויה של הצנרת. 

 

שבר בצנרת בגלל שורשים בביוב

מתי אפשר לעשות תיקון צנרת ללא הרס?

זוכרים שפעם כדי לתקן צנרת הייתם צריכים לחפור ברצפה, לשבור את הריצוף ולהחליף את הצנרת? טוב לא אתם, האינסטלטור. עד לא מזמן זאת הייתה שיטת העבודה היחידה לתיקון צנרת אבל היום, בזכות פלאי הטכנולוגיה, ניתן לטפל בצנרת גם בלי להפוך את הבית לאתר בנייה.

נשמע טוב? אין ספק, אבל הקאץ' הוא שלא תמיד תוכלו לבחור בשיטה האלגנטית - תיקון צנרת ללא הרס ניתן לעשות אך ורק בצנרת ביוב (צנרת של מי שפכים ודולחין) ולא בצנרת אספקת המים. הסיבה לכך היא שאיטום צנרת דורש הכנסת מעין שרוול או טלאי שמותאמים לקוטר של צנרת עבה כמו צנרת ביוב, אבל פחות לצנרת דקה כמו צנרת אספקת מים.

קחו בחשבון שגם בצנרת ביוב לא תמיד נוכל לבצע תיקון ללא הרס. זה תלוי בעיקר במצב הצנרת - אם היא מתחילה להתפורר או סובלת מקורוזיה משמעותית, הרבה פעמים עדיף להחליף ולא לתקן אותה. בנוסף, אם הבעיה בצנרת נובעת מתנאי השטח (כמו כשל בהתקנה או תזוזה של הצינור) תיקון נקודתי לא יעזור בטווח הארוך, ויש לפתור את הבעיה מהשורש.

שימו לב מחיר תיקון צנרת ללא הרס יהיה ברוב המקרים גבוה יותר מהחלפת צנרת, כך שאם השיקול שמנחה אתכם הוא כלכלי, והאבק והרעש פחות מפריעים לכם – שקלו להחליף את הצנרת. במקרה כזה, מומלץ לבחור בצנרת פלסטיק שנחשבת עמידה יותר בהשוואה לצנרת ברזל, וגם פשוטה יותר להתקנה.

 

 


איך עובד תיקון צנרת ללא הרס?

אם הצנרת שלכם התגלתה כמועמדת פוטנציאלית לתיקון צנרת ללא הרס, הגיע הזמן לטפל בה. אז איך זה מתבצע? שמחים ששאלתם, בכמה שלבים פשוטים:

אחדאיתור הבעיה: לפני שמתחילים לטפל בצנרת צריך לעלות על הסדק או החור בצנרת, ולהכין את השטח לקראת התיקון. כדי לעשות זאת יש להכניס לצנרת אמצעי לאיתור נזילות דרך בריכת הביוב או מתוך הבית דרך הקו של האסלה. האיתור יתבצע באמצעות סיב אופטי  -מכשיר זעיר שמתחברת אליו מצלמה. אופציה נוספת היא להשתמש ברובוט מיוחד (הייטק באינסטלציה חברים!) שמתחבר למצלמה בשידור חי ומאפשר לאתר את הנזילה באופן מדויק.

 

צילום צנרת ביוב לפני תיקון ללא הרס

 

מספר שתיים ניקוי הצנרת: אחרי שזיהינו את התקלה, נשאר לנקות את הצנרת מעצמים סוררים ולהכין אותה לתיקון. הרובוט שהזכרנו מקודם לא משמש רק לאיתור נזילות, הוא ממש מולטי-טאסקינג שמסוגל לנקות את תוואי הצנרת משורשי עצים, אבנים או ברגים. הרובוט מרסק ומסלק את העצמים השונים באמצעות ראשים שונים שמתחברים אליו (מקדחה, שרשראות חיתוך ועוד) כדי שהאינסטלטור יוכל לתקן את הצנרת בראש שקט.

שלוש תיקון הצנרת: לאחר הטיפול הראשוני של הרובוט, ניגשים לתקן את הצנרת באמצעות אחת מהשיטות הבאות: טלאי (פאצ'), שירוול (ליינר) או התזה אפוקסית. עוד ניגע בשיטות השוונת ממש למטה, אבל מה חשוב לדעת כרגע זה ששלוש השיטות מאפשרות תיקון צנרת בצורה נקייה שלא מערבת אבק או רעש.

 

רובוט לתיקון צנרת ביוב ללא הרס

מי עושה תיקון צנרת ללא הרס?

גם אם הצנרת שלכם מתאימה לתיקון ללא הרס כמו שכפפה מתאימה לאינסטלטור (או פומפה), זה לא בהכרח אומר שכל אינסטלטור ידע לבצע את העבודה, מכיוון שמדובר בתחום חדש יחסית שמצריך ציוד יקר ומיומנות. אחרי שמצאתם את בעל המקצוע המיוחל – זה לא מחייב כמובן, אבל רצוי לבחור באינסטלטור שמשלב כלי עבודה נוספים כמו ביובית (כשיש צורך בחיתוך שורשים בביוב) או ציוד לאיתור נזילות. כדי להבטיח שאתם תוקפים את הבעיה מכל הכיוונים.


שיטות לתיקון צנרת ללא הרס

צנרת ביוב פאצ' (הטלאה): מתאים לתיקון חור משמעותי ונקודתי בצנרת (בין 60 ס"מ למטר). בשיטה זו מחדירים לצנרת מעין בלון שהחלק החיצוני שלו עטוף בבד (טלאי). הבד ספוג בחומר מתקשה שעשוי מפיברגלס (חומר איטום מסיבי זכוכית) ודבק ייחודי. את הבלון מנפחים לתוך הצנרת במיקום הרלוונטי של החור, כך שהוא מדביק את הבד לדפנות הצינור וסותם את החור.

צנרת ביוב ליינר (שירוול): מתאים לשימוש כשיש חורים רבים בצנרת. שיטה זו מאוד דומה לפאצ', רק שכאן משתמשים בשרוול עם חומר מתקשה (פולימרי). בשיטה זו, מחדירים את השרוול לתוך הצנרת כך שהוא נדבק לדפנות הצינור, ולכל אורכו (בשונה מהפאצ' שסוגר חור נקודתי). כך נוצר מצב בו יש מעין צינור בתוך צינור והמים עוברים בצינור הפנימי שהוחדר במקום בצינור החיצוני שפגום.

צנרת ביוב התזה אפוקסית: כשאין אפשרות להשתמש בפאצ' או בליינר בעקבות חוסר גישה או זווית בעייתית של הצנרת, נהוג להשתמש בהתזה אפוקסית. זוכרים את הרובוט שכיכב במערכה הראשונה? אז חוץ מהכנת הצנרת לקראת התיקון, הוא יכול גם לאטום חורים בצנרת באמצעות התזת חומר אפוקסי. בדומה לפאצ', גם התזה אפוקסית מתאימה לסגירת חורים נקודתיים ולא לטיפול בצנרת מחוררת.

 

הכנת פאץ לתיקון צנרת ללא הרס

מחיר תיקון צנרת ללא הרס

טווח המחירים של תיקון צנרת ללא הרס מאוד (אבל מאוד) רחב ומושפע מאורך הצנרת, הגישה לצנרת וסוג התיקון. כך תיקון נקודתי של צנרת באמצעות פאצ' יכול להתחיל מ-3,000 ₪, ואילו תיקון תוואי צנרת שלם באמצעות שרוול יכול להגיע גם ל-10,000 ₪ ואפילו ל-50,000 ₪ בהתאם לאורך הצנרת.

כדי לא להשאיר לכם חורים בעלילה, צירפנו דוגמאות להצעות מחיר של תיקון צנרת ללא הרס:

 

תיקון צנרת ללא הרס - דוגמה ראשונה

נקודה השיטה: פאצ'

נקודה המחיר: 3,000 ₪ ל-60 ס"מ

 

תיקון צנרת ללא הרס - דוגמה שנייה

נקודה השיטה: התזה אפוקסית
נקודה המחיר: 2,500 ₪ למטר

 

תיקון צנרת ללא הרס - דוגמה שלישית

נקודה השיטה: שירוול 
נקודה המחיר: 25,000 ₪ ל-5 מטרים

 

כוכבית המחירים מתייחסים למקרים ספציפיים בלבד. שימו לב שתמחור העבודה יכול להיקבע רק בשטח בהתאם למשתנים שצויינו למעלה.


אינסטלטורים מומלצים לתיקון צנרת ללא הרס

תיקון צנרת ללא הרס היא שיטה יחסית חדשה בשוק, לכן קל ליפול על אינסטלטורים שיבטיחו לנו שיטות שונות ומשונות לטיפול בצנרת וישאירו אותנו עם לב שבור וצנרת נוזלת. כדי להמנע מזה, צירפנו לכם רשימה של אינסטלטורים מומלצים לתיקון צנרת ללא הרס, לפי חוות דעת של לקוחות קודמים. שיהיה בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה תיקון צנרת ללא הרס?

תיקון צנרת ללא הרס זו למעשה שיטה לטיפול בליקויים בצנרת ביוב מבלי לשבור רצפות או לחפור כדי להגיע אליה. התיקון מתאפשר בצורה סטרילית דרך בריכת הביוב החיצונית. התיקון מתבצע באמצעות הכנסת בלון עם פאצ' (טלאי) או שרוול לתוך צנרת הביוב שסותמים את החור בצנרת. שיטה נוספת לתיקון צנרת ללא הרס מתאפשרת באמצעות התזה של חומר אפקוסי שאוטם חורים/סדקים בצנרת.

איך מאתרים נזילת מים בדירה? צירפנו סרטון שיסביר הכל!

 

אנשים שהתעניינו בתיקון צנרת ללא הרס התעניינו גם בזה...

ברז כיור
המלצות על ברזים
אינטרפוץ 4 דרך
מה זה אינטרפוץ?
אינסטלטורים מחירים
מחירים של אינסטלטורים
אביזרי אינסטלציה
המלצות על אסלות, ניאגרות וצנרת
אסלת רימלס
מה זה אסלה רימלס?
בידה
מה זה בידה?
ברז ניל
מה זה ברז ניל?
סיפון
מה זה סיפון למכונת כביסה?
צינור להולכת מים
מה זה צינור דרג 16?
אסלת רימלס
מה זה מושב אסלה הידראולי?
בדיקת לחץ מים
איך בודקים לחץ מים?
החלפת צנרת
הגברת לחץ מים
הגברת לחץ מים
ניאגרה סמויה | יתרונות וחסרונות
ניאגרה סמויה
אסלה תלויה
תיקון ניאגרות סמויות
ברז פרח
מה זה ברז פרח?
ברז סוללה
מה זה ברז סוללה?
ברז
החלפת ברזים
טוחן אשפה מותקן בכיור
התקנת טוחן אשפה
תיקון טוחן אשפה תקוע
תיקון טוחן אשפה
מסנן מים דירתי
מסנן מים דירתי
התקנת נקודת מים מתחת לרצפה
התקנת נקודת מים
מדיח כלים
התקנת מדיח כלים
משאבה טבולה
תיקון משאבה טבולה
שסתום אל חוזר
שסתום אל חוזר
בדיקת נזילה מהניאגרה
תיקון נזילה בניאגרה
פתיחת סתימה בכיור
פתיחת סתימה בכיור
משאבה טבולה
מה זה משאבה טבולה?
פתיחת סתימה באסלה דרך ברך ביקורת
פתיחת סתימה באסלה
בידה ליד אסלה סמויה
מה זה אסלה קצרה?
אינטרפוץ 4 דרך
החלפת אינטרפוץ
טיפים בנושא אינסטלטורים
אינטרפוץ
מחיר התקנת אינטרפוץ
סיפון
מה זה סיפון?
אביק לאמבטיה מפלסטיק
מה זה אביק?
צינור עיוור
מה זה דרג צינור?
החלפת אסלה
החלפת אסלה
פתיחת סתימה באמבטיה
פתיחת סתימה באמבטיה
אסלה תלויה בחדר אמבטיה
התקנת אסלה תלויה
מכונת כביסה
התקנת מכונת כביסה
ברז אמבטיה
החלפת ברז אמבטיה
טוחן אשפה מותקן בכיור
מה אפשר לטחון בטוחן אשפה?
החלפת קו ביוב
החלפת קו ביוב מחיר
אביק לאמבטיה מפלסטיק
החלפת אביק לאמבטיה
החלפת סיפון
החלפת סיפון מחיר
סיפון אמריקאי
מה זה סיפון אמריקאי?
טחינת קליפות של תפוח אדמה בטוחן אשפה בכיור
מה זה טוחן אשפה?
תיקון פיצוץ בצינור
תיקון פיצוץ צינור מים – מחיר
התקנת צנרת ביוב
החלפת צנרת ביוב
צינור אוויר
מה זה צינור אוויר?
מצוף לניאגרה
החלפת מצוף לניאגרה - מחיר
מחיר החלפת צינור מים ראשי
ניאגרה סמויה
החלפת גומייה בניאגרה סמויה
החלפת מנגנון ניאגרה מונובלוק
החלפת מנגנון ניאגרה מונובלוק
כיור אמבטיה
החלפת כיור אמבטיה
קופסת ביקורת פתוחה
הוספת מחסום ריח לקופסת ביקורת
בר מים
התקנת בר מים
שסתום אל חוזר
מה ההבדל בין מז״ח לאל חוזר?
צנרת גיבריט
צנרת גבריט
בידה לאסלה סמויה
התקנת בידה לאסלה סמויה
תיקון ברז מטבח
תיקון ברז גרואה
תיקון ברז מטפטף
תיקון ברז חמת
ברז ניל
החלפת ברז ניל
פתיחת סתימה בכיור
פתיחת סתימה בצנרת
פתיחת סתימה בצנרת האמבטיה
פתיחת סתימות קשות
הגברת לחץ מים | השיבר פתוח?
מה זה שיבר?
אסלת מונובלוק
מה זה אסלת מונובלוק?

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק