עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

אימון אחרי לידה

אימון אחרי לידה אפשרי רק כאשר הגוף מאושש מספיק (לרוב בין 4-8 שבועות לאחר הלידה), ואחרי שהצטיידת באישור רפואי. אם לא היית ספורטאית לפני ההריון, כדאי שלא תאיצי בעצמך ותתני לגוף שלך את הזמן והחמלה שמגיעים לו כדי לחזור לכושר. מה המחיר של אימון אחרי לידה? (בממוצע בין 150-250₪), מה הוא כולל? ואיך תשלבי אימון כושר אחרי לידה כשאין לך בכלל שגרה? מידע, טיפים ורשימת מאמני כושר מומלצים, במיוחד בשבילך לב


מתי לחזור להתאמן אחרי לידה

אימון אחרי לידה אפשרי רק כאשר הגוף מאושש מספיק ואת מצויידת באישור רפואי:

רשת לאחר לידה רגילה - מומלץ לחכות 4-6 שבועות לאחר הלידה.

רשת לאחר לידה קיסרית - מומלץ לחכות 6-8 שבועות לאחר הלידה.

שימו לב קחי בחשבון שאם היית ספורטאית לפני ההריון, כנראה תחזרי מהר יותר לכושר. אבל אם לא, כדאי שלא תאיצי בעצמך ותתני לגוף שלך את הזמן והחמלה שמגיעים לו כדי להתאושש ולחזור לכושר.

 


אימוני כושר מומלצים אחרי לידה

לאחר הלידה את צריכה ללמוד את הגוף שלך מחדש - הן מבחינת הממדים והן מבחינת היכולות שלו. לכן חשוב להקפיד על חזרה מתונה לפעילות תוך שימת דגש על חיזוק הבטן ורצפת האגן. אלה סוגי האימון המומלצים לנשים אחרי לידה:

משקולת תרגילי מזרן לחיזוק הבטן - תרגילים כמו פלאנק, אופניים, תרגילים בעמידת שש ועוד, עוזרים לחיזוק השרירים המקיפים את הבטן התחתונה שאחראים לייצוב הגב התחתון ומונעים כאבי גב.

שימי לב! חשוב לבדוק את מצב ההיפרדות הבטנית שלך לפני החזרה לשגרת אימונים כדי לא לגרום לנזק. 

משקולת פעילות אירובית - הליכה או שחייה פעמיים בשבוע למשך חצי שעה.

משקולת פילאטיס - חיזוק שרירי רצפת האגן, הידיים, הרגליים והכתפיים. בנוסף תרגילי פילאטיס מסייעים לשיפור יציבה והידוק שרירי הבטן במצב של היפרדות בטנית.

משקולת יוגה - יוגה היא דרך מצוינת לחזור לכושר לאחר לידה באופן מתון ותוך הקשבה לגוף שלך, מבלי להתחרות באף אחד.

 

תרגילים לרצפת האגן

 

אימונים לא מומלצים אחרי לידה

בדיוק כמו אחרי ניתוח, החודשים שלאחר הלידה הם חודשי שיקום לגוף שלך. לכן מומלץ לא להעמיס עליו יתר על המידה ולהימנע מהפעילויות הבאות:

איקס הרמת משקלים כבדים - מותר להרים משקולות במשקלים מדודים בהתאם להמלצת המאמן.

איקס כפיפות בטן ושכיבות שמיכה - עלולות להחמיר את ההיפרדות הבטנית לאחר הלידה.

איקס Overtraining - ביצוע אימונים אינטנסיביים מדי שעלולים לפגוע מבחינה פיזית ומבחינה מוראלית.

 איקס ריצה, קפיצה ואימון Hiit - עדיף להשאיר לחודשים מתקדמים יותר, אחרי שהגוף חוזר לעצמו.


טיפים לאימון אחרי לידה

אם בשגרה רגילה קשה לנו לשמור על שגרת אימונים רציפה, לאישה אחרי לידה קשה פי 10. גוף פצוע, חוסר בזמן, עייפות וחוסר שינה אלו רק חלק מהסיבות שנותנות לך את כל הזכות שבעולם לנצל את מעט הזמן שיש לך למנוחה.

עם זאת, לאימון אחרי לידה יש יתרונות רבים שיכולים לעשות לך ממש טוב: שיפור מצב הרוח, הפחתת תסמיני חרדה ודיכאון, חיזוק השרירים ושיפור צפיפות העצם (שמסייע במניעת דלקות פרקים והתכווצויות), הגברת האנרגיה ושיפור הדימוי העצמי.

 

אבל איך עושים את זה? הכנו כמה טיפים שיכולים לעזור לך:

וי התחילי להתאמן אך ורק אחרי שאת מקבלת אישור רפואי - וגם אז שימי לב להגבלות הרפואיות והקפידי עליהן.

לוח שנה תכנני זמן לאימוני כושר מראש - הגדרת זמן כללי לאימון (כמו יום שלישי בערב) תגרום לך להתכונן לאימון ותגדיל את הסיכוי שתבצעי אותו גם אם יהיו בלת"מים.

מד מהירות בחרי באימונים פשוטים ברמת עצימות מדורגת - לזרוק את עצמך למים אחרי לידה ולנסות להתאמן כמו שהתאמנת לפני ההריון, רק יגרום לתחושת כישלון עצמי ולדחיית האימון הבא. התחילי מאימונים קלים יחסית שיספקו לך תחושת הצלחה.

עגלת תינוק שלבי אימוני כושר אישיים עם פעילות ביום יום - להתאמן רק מתי שהבייבי ישן זה לא תמיד חכם. שלבי הליכות, תרגילי מזרן, ואפילו תרגילים לחיזוק רצפת אגן בפעולות הרגילות שלך במהלך היום.

חולצה אל תישארי בפיג'מה - יציאה מהבית עם נעלי ספורט ובגדים נוחים לאימון יעזרו לך להפוך גם הליכה למכולת לסוג של אימון!

 

אימון אחרי לידה עם התינוק

איך להוריד בטן אחרי לידה - טיפים של מומחים

רגע לפני שאת חוזרת לאימונים אחרי הלידה, חשוב לצאת מנקודת הנחה שהגוף שלך השתנה ושהוא לא בהכרח יחזור להראות כמו לפני הלידה. זה לא אומר שלא תיראי מעולה, רק שהשאיפה באימון היא להגיע למצב הכי טוב ביחס למי שאת כיום ולא למי שהיית.

כששאלנו את מאמני הכושר המומלצים באתר איך להוריד בטן אחרי הלידה, אלה התשובות המרכזיות שהם ענו:

אחד להיכנס לגירעון קלורי - כלומר להוציא יותר אנרגיה ממה שמכניסים.

שתיים לעשות אימוני כוח - מראה חטוב נגרם כתוצאה מהעלאה במסת השריר. אימוני כוח (בדגש על תרגילי בטן שלא מפעילים לחץ תוך בטני) יסייעו בזה.

שלוש לעשות פעילות אירובית - מועילה לירידה במשקל וטובה גם להעלאת המורל.

ארבע להקפיד על תזונה נכונה - ולא לאכול בעמידה! בנוסף אפשר להתחיל תהליך ליווי עם דיאטנית מוסמכת.

 

נורה נשים רבות שואלות האם כדאי להיעזר בחגורת בטן בהריון ולאחר הלידה. אז התשובה הרווחת היא שאפשר לשים חגורת בטן למספר שעות ביום, אבל לא לצפות לפתרון קסם. חגורת בטן לא מחליפה אימונים, תזונה נכונה ואורח חיים בריא.


מחיר אימון אחרי לידה

תדירות האימונים המומלצת לאחר לידה (במידת האפשר כמובן) היא שני אימונים בשבוע, באורך 45-60 דקות לאימון.

שקל מחיר אימון כושר אישי אחרי לידה דומה למחיר אימון אישי רגיל ונע בין 150-250 ₪ (לא כולל התשלום לבייביסיטר)

שקל מחיר אימון כושר אישי אחרי לידה בבית הלקוחה נע בין 180-300 ₪

שקל מחיר אימון כושר אישי אחרי לידה כולל ייעוץ תזונתי - 350 ₪

שקל רוב מאמני הכושר עובדים בשיטה של כרטיסיות, וככל שרוכשים יותר אימונים מראש המחיר פר אימון יורד. אבל לפני שאת רוכשת כרטיסייה, וודאי שאת מתחברת למאמן ולשיטת האימון.

 

אימון קבוצתי לאחר לידה

מאמני כושר מומלצים לאימון אחרי לידה

בין אם את רוצה להוריד במשקל, לחזק את הגוף או סתם להשקיע בעצמך - אימון אחרי לידה זה רעיון מצוין. כדי שתיהי בטוחה שהמאמן האישי שלך מתמחה באימון אחרי לידה, צרפנו לך רשימה של מאמני ומאמנות כושר מומלצים, המדורגים על פי חוות דעת של לקוחות קודמים! בשעה טובה קריצה


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק