עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

אימון לנשים בהריון

גם אם לא היית סגנית אלופת הארץ בריצה, כושר בזמן הריון הוא מותר ואפילו מומלץ! לך וגם לעובר שלך. החל משיפור מצב הרוח ועד הכנת הגוף ללידה, לאימון לנשים בהריון יש לא מעט יתרונות. כרגע מומלץ להשאיר בצד את אופני ההרים והגלשן ולעבור לשחיה, יוגה או הליכה קלה. מחיר אימון אישי בהריון נע בין 150-250 ואם תרצי להתאמן בקבוצה זה כבר יעלה פחות. רכזנו כל מה שאת צריכה לדעת על אימון לנשים בהריון. מוכנה? צאי לדרך שריר לכיוון שמאל


האם מותר להתאמן בזמן הריון

קודם כל, אם לא הגעת להריון בשיא כושרך, מומלץ להתייעץ עם רופא עוד בתחילת ההיריון לגבי סוגי הכושר שמתאימים לך.

מחקרים רבים הראו שלאימון כושר בזמן הריון יש לא מעט יתרונות, ביניהם - הפחתה בתופעות לוואי כמו עייפות, בחילות, הפחתת כאבי גב, סיוע לעיכול ולמניעת עצירות, שיפור היציבה, חיזוק שרירי רצפת אגן והבטן, איזון העלייה במשקל, וגם בפן המנטלי - פעילות גופנית כידוע משפרת את מצב הרוח ומפחיתה מתח וחרדה (שלא חסרים לנו בזמן ההריון).

שימו לב באופן כללי אפשר להתאמן כמעט בכל פעילות ספורטיבית, אבל במידה. תקופת ההיריון היא לא הזמן ללמוד סוגי כושר חדשים או לשפר הישגים, אלא להקשיב לגוף ולהתאמן בקצב הנכון לך. ההמלצה היא להתאמן שלוש פעמים בשבוע, חצי שעה כל פעם, ובהתאם לשלב ההריון.

 


אופי אימון לנשים בהריון

עכשיו כשמנינו את כל הסיבות למה אפשר ואפילו מומלץ להתאמן בזמן ההריון, זה הזמן להסתייג ולומר שלא כל אימון מתאים לנשים בהריון. אז איזו סוג פעילות גופנית מתאימה לזמן ההיריון ואיזה כדאי להשאיר ב- to do list לשנה הבאה?

פעילות מומלצת בזמן הריון:

וי הליכון והליכה בחוץ

וי יוגה ופילאטיס

וי שחייה

וי אימון משקולות

וי רכיבה על אופני כושר נייחים

וי אימוני כוח מתונים

וי תרגולי מתיחות וחיזוק שרירי הליבה

וי פעילות אירובית מתונה

 

פעילות לא מומלצת בזמן הריון:

איקס אימון מאומץ

איקס תרגילים שגורמים ללחץ תוך בטני (כפיפות בטן, תרגילי בטן בעזרת מכשירים ייעודיים)

איקס ענפי ספורט "מסוכנים" (רכיבה על סוסים, רכיבה על אופניים, גלישה, משחקי כדור וכו')

 

זה מה שאמרו מאמני ומאמנות כושר המדורגים באתר כששאלנו איזו פעילות כושר מומלצת בזמן הריון:

 

סוג פעילות מומלצת בזמן היריון

אימון לנשים בהריון לפי טרימסטר

לפי המלצות משרד הבריאות מומלץ להקפיד על אימוני כושר בכל שלב של ההריון, כאשר לכל טרימסטר יש את הרגישויות והסיכונים שלו:

תות אימון כושר בטרימסטר 1 - למרות שלא נמצא קשר ברור בין אימוני כושר לסיכוי גבוה יותר לסיום הריון, מותר לחשוש! הטרימסטר הראשון הורידו עצימות ואל תאתגרו את עצמכן. בכל מקרה העייפות, הבחילות וההרגשה הכללית בחודשים הראשונים לא מאפשרת לזוז יותר מדי. אימון כושר בטרימסטר הראשון מתמקד בלשמור על הקיים, מבלי לאתגר את הגוף.

אבוקדו אימון כושר בטרימסטר 2 - ברגע שנפטרת מהבחילות וההקאות אפשר לחזור לפעילות שאהבת לפני ההריון. בין אם זה שחייה, יוגה או הליכה בערבים, בשלב הזה את יכולה לעלות את הדופק ואפילו להרים משקולות (כדי להתכונן להרמת התינוק). כל אימון שלא כולל קפיצות או שיש בו סיכון לנפילה יכול לעבוד!

אבטיח אימוני כושר בטרימסטר 3 - לקראת סוף ההריון הכל כבר מתחיל להיות קשה וכבד יותר. האימון בטרימסטר השלישי מתמקד בגמישות, הנעת האגן, נשימות ועוד היבטים שיכולים לעזור לך להתכונן ללידה. תוכלו להיעזר בטבעת פילאטיס, כדור פיזיו או כדור OverBall לחיזוק רצפת אגן. בנוסף בשלב זה של ההריון לא מומלץ לשכב הרבה על הגב ואם אתן מתאמנות על מזרון, כדאי לשים כרית מתחת לראש.

 

אימון מתיחות בהריון

אימון בהריון – גורמי סיכון

מי שבכל זאת צריכה להישמר יותר בזמן ההריון ולהתייעץ עם רופא ומאמן כושר לפני שהיא פותחת בשגרת אימונים היא מי שעונה על אחד או יותר מהקריטריונים הבאים:

רשת הפלות בהריונות קודמים.

רשת הריון מרובה עוברים.

רשת יתר לחץ דם.

רשת סוכרת הריון.

רשת הריון אחרי טיפולי פוריות.

רשת בעיות בגדילת העובר.

רשת מחלות כרוניות.

 

תמרור הזהרה בנוסף, אם במהלך האימון את חווה דימום, ירידת מים או צירים מוקדמים, דופק לב לא סדיר, קוצר נשימה או צירים לאחר אימון, יש להפסיק מיד את האימון.

בועת דיבור ליתר ביטחון תוכלי להיעזר במבחן הדיבור - במהלך האימון תקשרי עם המאמנת או עם שאר המתאמנות. אם את לא מצליחה לדבר ברציפות, כדאי להוריד את הקצב ואפילו לעצור.


מחיר אימון לנשים בהריון

שקל מחיר אימון כושר אישי לנשים בהריון נע בין 150-250 ₪ לאימון של כ-50 דקות.

שקל מחיר אימון כושר בקבוצה לנשים בהריון נע בין 60-120 ₪ לאימון, בהתאם לסוג האימון.

 

המחיר משתנה בהתאם למספר גורמים:

אחד מיקום האימון - אימון בבית הלקוח או בחדר כושר עולה יותר.

שתיים ליווי תזונתי - האם האימון מלווה בייעוץ תזונתי.

שלוש ניסיון המאמנת - כמו בכל תחום, מאמנים מנוסים עולים יותר.

ארבע מיקום גיאוגרפי - לא צריך להרחיב נכון?

 

כסף אם את רוצה לחסוך, תמיד עדיף לקנות חבילת אימונים הכוללת בניית תוכנית אימונים מסודרת שמורידה את העלות לכל אימון בנפרד. זה גם ייתן לך מוטיבציה להתמיד.


מאמני כושר מומלצים לאימון כושר בהריון

עכשיו כשהחלטת שאת הולכת על זה, הגיע השלב להחליט על דרך פעולה. ליתר ביטחון ריכזנו לך רשימה של מאמני ומאמנות כושר מומלצים לאימון לנשים בהריון, שיוכלו להתאים לך תוכנית כושר אישית וללוות אותך בזמן ההריון, ואולי אפילו אחרי הלידה. כל מאמני הכושר באתר מדורגים על פי חוות דעת של לקוחות קודמים, כך שהדירוג תמיד נשאר בכושר 


;

שאלות נפוצות לדף זה

איזה אימון מומלץ לנשים בהריון?

ההמלצה היא להתאמן שלוש פעמים בשבוע, חצי שעה כל פעם, ובהתאם לשלב ההריון. פעילויות מומלצות לנשים בהריון הריון - הליכון והליכה בחוץ, יוגה ופילאטיס, שחייה, אימון משקולות, רכיבה על אופני כושר נייחים, אימוני כוח מתונים, תרגולי מתיחות וחיזוק שרירי הליבה, פעילות אירובית מתונה.

איזה אימון לא מומלץ לנשים בהריון?

תקופת ההיריון היא לא הזמן ללמוד סוגי כושר חדשים או לשפר הישגים, אלא להקשיב לגוף ולהתאמן בקצב הנכון לך. פעילות לא מומלצת בזמן הריון כוללת פעילות מאומצת, תרגילים שגורמים ללחץ תוך בטני והשתתפות בענפי ספורט "מסוכנים" כמו רכיבה על סוסים, רכיבה על אופניים, גלישה, משחקי כדור וכו'.

כמה עולה אימון לנשים בהריון?

מחיר אימון כושר אישי לנשים בהריון נע בין 150-250 ₪, מחיר אימון כושר בקבוצה לנשים בהריון נע בין 60-120 ₪ לאימון, ואם את רוצה לחסוך, עדיף לקנות חבילת אימונים הכוללת בניית תוכנית אימונים מסודרת שמורידה את העלות לכל אימון בנפרד.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק