עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

תיקון מנעולים

מנעולים הם חלק אינטגרלי מאבטחת הבית, אבל כמו כל מוצר אחר, גם הם לפעמים מתקלקלים. תיקון מנעולים הוא בדרך כלל עבודה מהירה שלוקחת גג שעה, ותעלה לכם בין 250-900 ש"ח. לא רק זה, אפילו יש סיכוי טוב שתצליחו לפתור את הבעיה בעצמכם, אבל אנחנו ממליצים לעשות את זה אחרי התייעצות עם מנעולן, כי התנהלות לא נכונה יכולה גם לגרום עוד נזק.


מנעולים – נעים להכיר

לפני שאנחנו נכנסים לבעיות האפשרויות שיכולות להיות במנעולים ואיך לתקן אותן, בוא נעבור קצת על הרקע. בגדול, המנעול מורכב משני חלקים: צילינדר ומנגנון. הצילינדר הוא החלק לתוכו משחילים את המפתח, וכשמסובבים אותו הוא מפעיל את המנגנון, שדוחף את הצירים החוצה וכך נועל את הדלת. הצילינדרים שמשתמשים בהם בימנו הם די אחידים (אם כי עדיין יש צילינדרים שנחשבים יוקרתיים יותר), אך לעומת זאת, במנגנון עצמו יש שני סוגים עיקריים, שונים זה מזה:

מנעול רב בריח

מנעול שריונית חסם

לשני הסוגים האלה יש מספר חיקויים יותר זולים בשוק שפועלים באופן דומה, ואם המנעולן שלכם מחליט שהגיע הזמן להחליף את המנגנון, כדאי להתייעץ איתו לגבי הסוגים השונים והתחליפים שלהם, גם מבחינת איכות וגם מבחינת מחיר.

שני עקרונות שחשוב לזכור בתיקון מנעולים:

אחד יכול מאוד להיות שאתם יכולים לתקן את המנעול שלכם לבד ולחסוך את עלות הביקור של מנעולן.

שתייםאם תתעלמו מבעיה מספיק זמן כנראה יגרם נזק שיעלה את עלות התיקון. ככה שאם אתם מרגישים שהמפתח כבר לא מסתובב כמו פעם, הדבר הראשון לעשות הוא ליצור קשר עם מנעולן. הוא יתדרך אתכם מה לעשות, ובמידה והבעיה לא תיפתר, יגיע לביקור ויתקן בעצמו.

 


תיקון מנעולים

הדבר העיקרי שצריך לזכור לגבי תיקון מנעולים זה שמנעול הוא מערכת סגורה. מה זה אומר? שלרוב, אם אחד החלקים מתקלקל, לא משתלם להחליף רק אותו ועדיף פשוט להחליף את כל הצילינדר או את כל המנגנון (תלוי במקור הבעיה). ובכל זאת, יש מספר בעיות שאפשר לתקן בלי לפתוח את המערכת ובלי להחליף דבר.

 

תקלות בצילינדר

הרמז הראשון לבעיה בצילינדר הוא: קושי בסיבוב או חוסר תזוזה של המפתח. יש שתי תקלות עיקריות שיכולות להתרחש בצילינדר, ובשתיהן הפתרון הראשון שננסה הוא שימון בעזרת שמן ספריי:

רשתבלאי: אם הבעיה היא בלאי, המפתח לפעמים יסתובב, לפעמים יתקע ולפעמים יסתובב. בלאי יכול להתבטא בשחיקה או חלודה. אם גם אחרי שימון המפתח נתקע בסיבוב, אין ברירה אלא להחליף צילינדר.

רשתלכלוך: חול, אבק ושומן הם חלק מהחיים, ולפעמים הם גם נכנסים לנו לתוך הצילינדר ותוקעים אותו. גם פה, נחליף את הצילינדר אם השימון לא עובד.

 

צילינדר

 

תקלות במנגנון

בעיות במנגנון בדרך כלל יתבטאו בקושי של הבריחים להיכנס לתוך החורים שבמשקוף. יכולות להיות לזה כמה סיבות:

רשתבלאי: כמו כל מכשיר מכני אחר, גם המנגנון פשוט נשחק עם זמן ושימוש. אם החלקים שבמנגנון סובלים מבלאי שממש לא מאפשר למנעול לתפקד (והדלת לא נפתחת או לא ננעלת), אין מנוס חוץ מלהחליף אותו.

רשתדלת לא מכוונת: לפעמים דלת יכולה קצת לשקוע, אם תולים עליה משקלים כבדים או סתם מהתרופפות של הצירים לאורך זמן. כמובן שברגע שהדלת יוצאת מכיוון, הבריחים כבר לא נמצאים בקו אחד עם ה"בתים" שלהם במשקוף, מה שמקשה על הנעילה. במקרה כזה, כל מה שצריך לעשות הוא לכוון מחדש את הדלת על ידי חיזוק הצירים, עבודה שמנעולן יכול לבצע עבורכם בלי בעיות.

רשתעיקום בריחים: קורה כאשר אנחנו מנסים לטרוק דלת על מצב נעול, כלומר, סוגרים את הדלת כשהבריחים של הנעילה בולטים החוצה. במקרה כזה הבריחים יחטפו מכה שעלולה לעקם אותם, מה שלא יאפשר להם להיכנס לחורים. אם הבריחים התעקמו, יהיה צורך להחליף את כל המנגנון. ככה שאם אתם מנסים לתת יציאה דרמטית, תוודאו שהבריחים נמצאים בפנים.

 

 

מפתח נשבר במנעול

לא רק מנעולים סובלים מבלאי, גם מפתחות. ולפעמים מפתחות ישנים נשברים בתוך הצילינדר. למנעולנים יש מכשור מיוחד שמאפשר להם להחליק החוצה את המפתח השבור בלי לגרום נזק לצילינדר, אבל במקרים מסוימים גם זה לא עובד ואז תיאלצו להחליף את הצילינדר עצמו עם המפתח בתוכו.


מחיר תיקון מנעולים

תיקון מנעול בדרך כלל יעלה בין 250-850 ש"ח, ואם נרד קצת יותר לפרטים הקטנים, המחירים מתחלקים ככה:

דלת מחיר תיקון צילינדר: 250-300 ש"ח

דלת מחיר החלפת צילינדר: 300-650 ש"ח

דלת מחיר כיוון דלת: 250-300 ש"ח

דלת מחיר חילוץ מפתח: 250-300 ש"ח

דלת מחיר החלפת מנגנון: 500-900 ש"ח


מנעולנים מומלצים לתיקון מנעולים

המנעול הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר באבטחת הבית, ומנעול שבור או תקוע יכול לגרום להרבה תסכול וחששות. לכן, אספנו לכם רשימה של מנעולנים מומלצים לתיקון מנעולים, מלווים בדירוג וביקורות של לקוחות קודמים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה להחליף צילינדר?

זה תלוי בסוג הצילינדר שתבחרו, אבל החלפת צילינדר תעלה בין 300-650 ש"ח, כשבדרך כלל המחיר יהיה יותר לכיוון הנמוך של הסקאלה.

כמה עולה להחליף מנעול?

ברוב המקרים אתם לא תחליפו את המנעול כולו, אלא רק את הצילינדר או רק את המנגנון. החלפת צילינדר עולה בין 300-650 ש"ח, והחלפת מנגנון עולה בין 500-900 ש"ח.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק