עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

בניית מחשב גיימינג

חלקי מחשב לגיימר הם כמו מצרכים לאופה: אם הם לא איכותיים, המנה לא תצא משהו. אם אתם רוצים לבנות מחשב גיימינג, נסקור כאן על קצה המזלג את כל החלקים החשובים שירכיבו את המחשב, נבדוק מה המידע שאתם צריכים להכין לפני שאתם פונים לטכנאי המחשבים (המשחקים שאתם משחקים הם בסופו של דבר הגורם הקובע) ונברר מה המחיר של בניית מחשב גיימינג. 3... 2... 1... גו!


בניית מחשב גיימינג

גיימרים בדרך כלל בוחרים לבנות את המחשב שלהם ולא לקנות מחשב מוכן. בניית מחשב מאפשרת לבחור ולשלוט באיכות של כל רכיב, ולמעשה לוודא שחלקים כמו כרטיס המסך (שאחראי על הרצת הגרפיקה) והמעבד (שאחראי על הנתונים) יהיו בעלי יכולות גבוהות יותר מאשר במחשב סטנדרטי.

בנוסף, בבניית מחשב גיימינג יש שיקולים אסתטיים כגון הוספת נורות לד צבעוניות או אריזה מזכוכית למחשב, שתאפשר לראות את כל הרכיבים שלו. 

 

תכנון בניית מחשב גיימינג

כשבונים מחשב גיימינג צריך לשקלל בין שיקולי תקציב לשיקולי ביצוע. כלומר, כדי לוודא שאתם לא משקיעים לשווא במחשב חדש שבסופו של דבר לא יכול לעמוד בביצועים הנדרשים למשחקים שלכם, ומצד שני לא מוציאים הון עתק על פיצ'רים שבסופו של דבר לא ישמשו אתכם.

המעורבות שלכם בתהליך הבנייה של המחשב תלויה בכם, מקניה והרכבה של כל החלקים לבד בבית ועד אספקת המידע המינימלי לטכנאי מחשבים שיבצע את כל העניין עבורכם.

 

גיימר

חלקים במחשב גיימינג

במקרה של בניית מחשב גיימינג, השלם הוא בדיוק סך חלקיו. בין אם יש לכם תקציב מוגבל ואתם צריכים לתעדף רכיבים מסוימים על פני אחרים ובין אם אתם מוכנים להשקיע סכומים יותר גדולים, חשוב שתדעו מה מרכיב את המחשב וכיצד כל חלק משפיע על הביצועים שלו. נתחיל:

 

כרטיס מסך

כרטיס מסך הוא החלק החשוב ביותר בבניית מחשב גיימינג, ואם התקציב שלכם מוגבל ואתם מתלבטים איפה להשקיע יותר – זה המקום. כרטיס המסך אחראי על הרצת הגרפיקה של המשחק, וככל שהוא איכותי יותר כך תוכלו להנות מגרפיקה נקייה ומדויקת יותר. כרטיס מסך למחשב גיימינג צריך מינימום של 1660p (פיקסלים) מבחינת רזולוציה. טווח המחירים שלו נע בין 1,200-7,000 ש"ח, ועל אף שאפשר למצוא גם דגמים יותר יקרים, לא סביר שאלו ישפרו את חווית המשחק שלכם.

 

מעבד

כשמו כן הוא – מעבד את הנתונים ואת התהליכים שקורים במחשב. אם המעבד במחשב הגיימינג שלכם חלש מידי, המשחק לא יפעל כראוי ויתקע כל הזמן. הדגם המינימלי של מעבד למחשב גיימינג הוא i5, אך אם התקציב שלכם מאפשר זאת מומלץ ללכת עם i7 או i9. טווח המחירים למעבד שמתאים למחשב גיימינג נע בין 900 -2,000 ש"ח.

 

לוח אם 

לוח האם הוא הרכיב אליו מתחברים כל החלקים האחרים של המחשב, ודרכו הם "מתקשרים". חשוב מאוד לשים לב שלוח האם במחשב הגיימינג שלכם מתאים למעבד שאתם צריכים, ולכן מומלץ לבחור קודם את המעבד ואחר כך למצוא לוח אם שתומך בו.

 

 

קירור

רכיב שדואג לקרר את המעבד שלא "יישרף", וככל שהוא עושה את עבודתו יותר טוב כך הביצועים של המעבד עצמו ישתפרו בהתאם. ישנם שני סוגי קירור:

קפוא קירור אוויר - בא בצורה של מאוורר. נחשב לפחות אפקטיבי, אך בכל זאת יש לו מספר יתרונות: הוא זול (נע בין 30 -500 ש"ח), במקרה של תקלה אפשר לתקן אותו נקודתית ולא תמיד תדרשו להחליף אותו, והוא קל יותר לתחזוקה.

קפוא קירור מים - מערכת מורכבת של צינורות שמשתמשת בנוזל מבוסס מים כדרך לקרר את המעבד. קירור מים מומלץ יותר מקירור אוויר מבחינת הביצועים, והוא גם שקט ואסתטי יותר. לעומת זאת, הוא נוטה יותר לבעיות, ובמקרה של תקלה אי אפשר לתקן אותו. גם אם לא יתרחשו שום תקלות מיוחדות הבלאי שלו הוא די מהיר, ופעם בחמש שנים תידרשו להחליף אותו. טווח העלויות שלו הוא בין 300 -500 ש"ח.

 

מקרר מים למחשב גיימינג

 

זיכרון

ככל שהזיכרון במחשב הגיימינג יותר חזק, כך יותר דברים יכולים לקרות במקביל. לדוגמא, אם כרטיס הזיכרון שלכם חזק המחשב לא יתקשה להתמודד עם שני משחקים ושלושה חלונות של יוטיוב שפתוחים בו זמנית. עוצמת כרטיס הזיכרון שלכם תלויה באיזה משחקים אתם רוצים להריץ. עבור גיימרים מסוימים גודל של 16GB לכרטיס זיכרון יספיקו. 32GB זה כבר כרטיס זיכרון מצוין שיכול להתמודד עם הרוב המוחלט של המשחקים, ו-64GB זה כבר השקעה מיותרת בלי יותר מידי תמורה. מחיר כרטיס זיכרון ינוע בין 300 -800 ש"ח.  

 

מארז

ה"עטיפה" של כל חלקי המחשב. אליו נכנסים לוח האם וכל מה שמורכב עליו. עבור גיימרים, יש הרבה שיקולים ויזואליים בבחירת המארז, והרבה ירצו להשקיע במארז עם דופן מזכוכית שתאפשר לראות את כל רכיבי המחשב, או מארז עם נורות לד צבעוניות. מבחינה פונקציונלית, חשוב לוודא שהמארז יהיה מספיק גדול כדי להכיל את לוח האם שבחרתם, וגם את הקירור אם הלכתם על קירור מים. עלות ממוצעת של מארז היא 500 ש"ח.

 

מסך

איפה שהקסם קורה. יש מגוון עצום של מסכים, וכשאתם בוחרים את המסך האחד (או יותר) שלכם חשוב לברר על זמני התגובה של המסך, וכמובן איכות התמונה שלו. מסך טוב לגיימינג יעלה בין 1,300 -1,500 ש"ח.

 

מסך מחשב גיימינג

 

 


מחיר בניית מחשב גיימינג

מחיר מחיר בניית מחשב גיימינג אצל טכנאי מחשבים מומחה יהיה לא פחות מ-5,000 ש"ח כולל כל המרכיבים, כשעלות העבודה עצמה נעה בין 450 -800 ש"ח (כתלות בסוג החלקים שבחרתם ובמורכבות הבנייה). 

במחיר הזה תשיגו מחשב יחסית בסיסי שלא יתמוך בכל סוגי המשחקים, אבל יספיק למשחקים כמו מיינקראפט. אם אתם משחקים במשחקים מסוג AAA כגון ג'י טי איי או פורטנייט, עלות המחשב תעלה בהתאם. 

מחיר במחיר של 7,500 ש"ח תוכלו לרכוש מחשב שיתמוך ברוב המוחלט של סוגי המשחקים ויריץ אותם באיכות טובה. כמובן, מחשב גיימינג יכול לעלות גם הרבה יותר ולהגיע לסכומים של 20,000 ש"ח, אבל במקרים כאלה הגורמים שמעלים את המחיר הם בעיקר "פינוקים" שלא ממש ישפיעו על הביצועים עצמם.

לבשימו לב: כשאתם קונים מחשב, אל תשכחו לקחת בחשבון גם את העלויות של הציוד ההיקפי: אוזניות, כיסא נוח, עכבר, מקלדת, שולחן ומיקרופון.

 

הרכבת לוח אם למחשב גיימינג

לפני שאתם מתחילים בבניית מחשב גיימינג

כשאתם פונים לטכנאי שיבנה לכם מחשב גיימינג, חשוב מאוד להגיע עם כל האינפורמציה הרלוונטית על מנת לדייק את המחשב כמה שיותר לצרכים שלכם. אחרת המחשב עלול לצאת חלש מידי, או שתוציאו כסף על פי'צרים שאתם לא באמת צריכים. המידע שצריך להיות לכם כשאתם פונים לטכנאי הוא:

אחדבמה משחק המשתמש?

שתייםמה התוכניות העתידיות שלו כגיימר?

שלושמה התקציב?

ארבעבן כמה המשתמש?

חמשהאם יש דרישות מיוחדות (נניח תוכנות כבדות במיוחד שצריכות לרוץ)?

יש מגוון עצום של סוגי חומרה למחשב, וככל שתדייקו את הרצונות והצרכים שלכם כך תוכלו להגיע למחשב הנכון עבורכם בעלות המדוייקת.

 

בניית מחשב גיימינג

 


האם אפשר לבנות מחשב גיימינג לבד

יש גיימרים שבוחרים לבנות את המחשב שלהם לבד, אבל זה לא מומלץ, במיוחד אם אתם יחסית חדשים בתחום ואין לכם ניסיון רב בעיסוק עם החומרה. החלקים שמרכיבים את המחשב הם עדינים מאוד, ובקלות אפשר לשבור חלקים יקרים עם התנהלות לא נכונה. בנוסף, הרכבה לא מקצועית כנראה לא תנצל את מקסימום הביצועים של המחשב (לדוגמא מיקום לא אופוטימלי של הקירור). אם בכל זאת בחרתם לבנות את המחשב לבד, אנחנו ממליצים להתייעץ עם טכנאי מחשבים לפני, ולעשות זאת בליווי מישהו שכבר הרכיב מחשב בעבר. 


טכנאי מחשבים מומלצים

מחשב איכותי לגיימר הוא דבר כל כך חשוב, ועל מנת להוציא מהמחשב שלכם את הביצועים הטובים ביותר, רצוי להיעזר בבעלי המקצוע הטובים ביותר. בדיוק בשביל זה הכנו לכם רשימה של טכנאי מחשבים מומלצים ומדורגים, בליווי ביקורות מפורטות מלקוחות קודמים. כי בניית מחשב גיימינג זה לא משחק 😉.


;

אנשים שהתעניינו בבניית מחשב גיימינג התעניינו גם בזה...

אנטי וירוס מומלץ
מחשב נייד מומלץ
טכנאי מחשבים - טיפים
כרטיס מסך
מה זה כרטיס מסך?
תיקון מחשב נייד | מחירים
תיקון מחשב נייד – מחירים
איך לשמור על המחשב הנייד?
מחשב גיימינג
מה זה מחשב גיימינג?
לוח אם
מה זה לוח אם?
דיסק קשיח
מה זה דיסק קשיח?
טיפים בנושא טכנאי מחשבים
ניקוי מחשב נייד
מה זה חומרה?
זיכרון RAM של מחשב
מה זה זיכרון RAM?
חיבור כונן SSD למחשב
מה זה SSD
מה זה מעבד מחשב?
התקנת ווינדוס 10
מה זה אומר מחשב ללא מערכת הפעלה?
כרטיס מסך במחשב נייד
תיקון מחשב נייד
החלפת מסך מחשב נייד
תיקון מסך מחשב נייד
ניקוי מחשב נייד
מה זה קירור נוזלי למעבד?
תיקון מקבוק
תיקון מקבוק
הטענת סוללה למחשב נייד
איך להטעין מחשב נייד בלי מטען?
hdmi arc
hdmi arc מה זה?
חיבור vga
מה זה vga?
דיסק קשיח
שחזור דיסק קשיח מחיר
כרטיס רשת
מה זה כרטיס רשת?
התקנת אנטי וירוס | שמירה על סוללת מחשב נייד
מה זה אנטי וירוס?
מערכת הפעלה
מה זה מערכת הפעלה
כרטיס קול
מה זה כרטיס קול?
פירמוט מחשב נייד
פירמוט מחשב נייד
החלפת סוללה למחשב נייד
החלפת סוללה למחשב נייד
שחזור דיסק קשיח פנימי
שחזור דיסק קשיח
תיקון אקס בוקס
תיקון אקס בוקס
קידום עסקים בגוגל
מה ההבדל בין מעבד u ל g?
הרצת תוכנה במחשב
ניקוי מחשב
סוני 4
תיקון סוני 4
מקלדת אלחוטית
מה ההבדל בין מקלדת מכנית לרגילה?
הפקת נסח טאבו היסטורי באתר האינטרנט
מה ההבדל בין i5 ל-i7?
מחשב מעבד
מה זה cpu גבוה
לינוקס ווינדוס
מה ההבדל בין לינוקס לווינדוס
החלפת מקלדת שלא עובדת במחשב נייד
החלפת מקלדת למחשב נייד
דיסק קשיח
מה זה איחוי דיסק?
משחה טרמית למחשב
מה זה משחה טרמית?
מחשב
מה זה מחשב מחודש?
מחשב מעבד
מה זה BIOS?
כבל מחשב
מה זה קלט פלט?
מחשב
מה זה דרייבר?
מחשב
מה זה CMD?
דיסק קשיח
מה ההבדל בין ssd ל hdd?
מעבד AMD
מה זה מעבד amd?

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק