עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

תיקון אקס בוקס

פייר, אין הרבה דברים יותר מבאסים מזה שהאקס בוקס מת באמצע המשחק. אבל לא לדאוג, טכנאי טוב כנראה יוכל לתקן את האקס בוקס ולהחזיר אתכם לשגרה מהר, בין אם חיבור ה-HDMI נשבר, הדיסק הקשיח הלך או שספק הכוח התקלקל. בדרך כלל תיקון אקס בוקס מסתכם בהחלפה של החלק התקול, אך ברוב המקרים זאת משימה יחסית מהירה ובעלות סבירה (לרוב בין 350 ל-600 ש"ח). אז בלי יותר מידי משחקים, בואו נתחיל


לפני שמתקנים את האקס בוקס

רגע לפני, חשוב לציין שאם יש ברשותכם אקס בוקס מסוג series S או series X, שווה קודם לבדוק אם יש לכם אחריות. הדגמים האלה יצאו לשוק רק ב-2020, ולכן אם הבעיה לא נובעת מקפה שנשפך על הקונסולה ותאונות דומות, יכול מאוד להיות שהתיקון הוא באחריות החברה בכלל. אקס בוקס וואן הוא קצת יותר ותיק והרבה מהתקלות הנפוצות שלו (לדוגמא בכונן הדיסקים או בדיסק הקשיח) כבר לא במסגרת האחריות.

אחרי שהבהרנו את הנקודה, בואו נסקור את סוגי התקלות הנפוצות באקס בוקס, לצד דרכי התיקון שלהן:  

 

קונסולות אקס בוקס

תיקון פורט HDMI באקס בוקס

התקלה נוצרת לרוב בקונסולות אקס בוקס ש"מטיילות" הרבה. הכנסה והוצאה חוזרת ונשנית של הכבל לשקע שלו (שנקרא בשפה המקצועית "פורט") יכולה לשבור אותו או להרוס את המגעים שבתוכו. אם האקס בוקס שלכם עובר מבית לבית, חשוב לשים לב להיות עדינים ולא להשתמש בכוח מיותר בחיבורים ובניתוקים שלו. 

טעות נפוצה נוספת שתגרום לשחיקה או שבירה של הפורט היא התניידות כשהכבל עוד בתוכו. הכבל המחובר יכול להימשך למטה ולזוז בתוך השקע שלו, מה שעלול ליצור בעיות. כלל אצבע טוב הוא שכל עוד האקס בוקס לא מחובר לטלוויזיה - הכבל לא צריך להיות בתוכו.

למרבה הצער, כמו רוב התקלות באקס בוקס, במקרה הזה הפתרון היחיד הוא החלפה של הפורט על ידי טכנאי מומחה.


רטיבות וקורוזיה באקס בוקס

נתחיל בלציין את המובן מאליו – אקס בוקס ונוזלים לא הולכים ביחד. אנחנו הכי מבינים את הצורך בשלוק קפה (או שוקו) כדי לחדד את יכולות המשחק, אבל על מנת לחסוך מעצמכם עוגמת נפש כדאי לשמור אותו במרחק בטוח מהמכשיר. אם בכל זאת נשפך לכם נוזל על הקונסולה, קחו אותה לטכנאי מחשבים מיד שיתחיל בתיקון האקס בוקס. כן, גם אם הכל עובד פיקס. 

הסכנה העיקרית ברטיבות היא קורוזיה שנוצרת על לוח האם. הקורוזיה נוצרת עם הזמן, והיא יכולה להתפשט ולהחמר. לכן, טיפול מהיר יכול לחסוך לכם מאות שקלים ולהוות את ההבדל בין תיקון אקס בוקס פשוט שיכלול ניקוי של לוח האם לבין החלפה שלו. אז כן, במקרים מסוימים כל שנדרש הוא ניקוי של הלוח על ידי מומחה, אבל במקרים אחרים (כתלות בכמות הנוזל ובכמה זמן הלוח "התבשל" בתוכו) יש צורך בהחלפה של כל הלוח, ולעיתים אפילו של חלקים אחרים שנפגמו מהקורוזיה.

 

לוח אם רטוב

תיקון דיסק קשיח באקס בוקס

הדיסק הקשיח (הארד דיסק) הוא רכיב די עדין, ויכול להינזק ממכות, נפילות, או אפילו אם שמתם לידו מגנט. התנהגות נוספת שיכולה לפגוע בדיסק הקשיח היא ניתוק של האקס בוקס מהחשמל לפני שכיביתם אותו. מצד שני, ייתכן שאנחנו סתם זורקים עליכם את האשמה, כי יכול להיות שהבעיה היא בלאי פשוט. בכל אופן, דיסק קשיח הוא גם אחד מהרכיבים שאין דרך לתקן, ואם הוא אכן מקור הבעיה, אין ברירה אלא לקחת אותו לטכנאי לטובת החלפה.


תיקון ספק כוח באקס בוקס

ספק הכוח באקס בוקס אחראי על ויסות הזרם החשמלי שהמכשיר מקבל, כך שיגיע אליו המתח שהוא "מכיר". התקלה הנפוצה ביותר בספק הכוח היא רכיב שנשרף או התקלקל כתוצאה מהפסקת חשמל בבית. לעומת זאת תקלה בספק יכולה להיווצר גם מקצר שהגיע מלוח האם במקרה של קורוזיה, לכלוך או סתם בלאי. 

החדשות הטובות במקרה של ספק כוח תקול באקס בוקס הם שבהרבה מהמקרים מדובר ברכיב אחד או שניים בתוך הספק שנשרפו, ואז אין בעיה להחליף אותם נקודתית. כמובן, גם פה צריך את העין המיומנת של טכנאי אקס בוקס, גם על מנת לזהות את הבעיה וגם על מנת לפרק ולהחליף את החלקים התקולים.

נקודהשימו לב: אם ספק הכוח לא מתפקד כראוי, עוצמת הזרם יכולה לגרום לתקלות גם בלוח האם וגם בחלקים נוספים. לכן, כדאי לטפל בבעיה מהר ולא להקל בה ראש.

 

קונסולת אקסבוקס

תיקון כונן הדיסקים

מעבר למובן מאליו – מכה או נפילה – כונן דיסקים יכול להינזק גם מדיסקים שרוטים או מלוכלכים שנכנסים לתוכו. חשוב מאוד לשים לב לשלמות ולניקיון הדיסקים, כי גם הכונן הוא רכיב שכמעט תמיד לא מאפשר תיקון ודורש החלפה. שימו לב גם שאתם מאחסנים את הדיסקים שלכם היטב בקופסא המיועדת, מתנהלים איתם בזהירות ומנקים אותם מידי פעם במטלית עדינה ומתאימה.

 


מחיר תיקון אקס בוקס

חשוב לציין שיש עוד חלקים שיכולים להינזק באקס בוקס, כגון המעבד או כרטיס המסך, אך החלפה של חלקים אלו היא כל כך יקרה שבסופו של דבר היא לא משתלמת, ועדיף פשוט לקנות אקס בוקס חדש. אבל אם התקלה בקונסולה שלכם נופלת בתוך אחת מהקטגוריות שציינו למעלה, הנה המחירים להם אתם יכולים לצפות, כשהגורם העיקרי שמשפיע על המחיר הוא הדגם שברשותכם:

רשתמחיר החלפת פורט באקס בוקס: HDMI: 400 -600 ש"ח.

רשתמחיר ניקוי לוח אם באקס בוקס: 100 -500 ש"ח, כשהחלפה של חלקים ספציפיים או של הלוח כולו יעלו בין 500- 1,500 ש"ח.

רשתמחיר החלפת דיסק קשיח באקס בוקס: 350 -600 ש"ח.

רשתמחיר תיקון ספק כוח באקס בוקס: 250 -350 ש"ח, החלפה בין 350 -600 ש"ח.

רשתמחיר החלפת כונן דיסקים באקס בוקס: 250 -350 ש"ח.

 

אקסבוקס מתוקן

איך לשמור על אקס בוקס

בגדול - אל תטלטלו או תפילו את הקונסולה, הרחיקו ממנה נוזלים, התנהלו בעדינות עם כבל ה-HDMI ושמרו על הדיסקים שלכם נקיים מאבק ושריטות.

דרך נוספת לשמור על האקס בוקס היא ניקוי וטיפול במערכת הקירור. המערכת שומרת בעיקר על המעבד, (ולכן כדאי להשקיע בה) מכיוון שמעבד מחומם יתר על המידה יתקע את המשחק במקרה הטוב, וישלח אתכם לחנות לקנות אקס בוקס חדש במקרה הרע. כל שנדרש בשביל לשמור על מערכת הקירור הוא ניקוי שלה מהצטברות של אבק פעם בכמה זמן.

 אם המכשיר שברשותכם יותר ותיק, ואתם מרגישים שגם אחרי הניקוי הוא ממהר להתחמם, שווה לקחת אותו לטכנאי שיחליף עבורכם את המשחה התרמית (חומר שיושב בצמוד למעבד ומווסת את הטמפרטורה שלו). 

 

שחקן אקס בוקס

האם אפשר לתקן אקס בוקס לבד

האקס בוקס הוא מכשיר מורכב, עדין, וכמו שבטח כבר הבנתם רוב התיקונים שלו הם בעצם החלפה של רכיבים. לכן, לא מומלץ לנסות לתקן את האקס בוקס לבד בבית. ניסיון להתעלם מבעיות או לתקן אותן באופן חובבני עלול לגרום לתקלות ברכיבים אחרים ולהעלות משמעותית את עלות התיקון. לכן, אנחנו ממש ממליצים לקפוץ לטכנאי או לפחות להתייעץ עם אחד על כל תקלה. כשיש ספק – אין ספק.


טכנאי מחשבים מומלצים לתיקון אקס בוקס

מקווים שכבר הצלחנו לשכנע אתכם שלמרות שהאקס בוקס עצמו הוא משחק, התיקון שלו הוא לא. אם אתם חושבים שהאקסבוקס שלכם צריך תיקון, צירפנו כאן רשימה של טכנאי מחשבים מומלצים המתמחים בתיקון אקס בוקס. כל הטכנאים מלווים בהמלצות ודירוגים של חובבי אקס בוקס קודמים.


;

אנשים שהתעניינו בתיקון אקס בוקס התעניינו גם בזה...

אנטי וירוס מומלץ
מחשב נייד מומלץ
טכנאי מחשבים - טיפים
כרטיס מסך
מה זה כרטיס מסך?
תיקון מחשב נייד | מחירים
תיקון מחשב נייד – מחירים
איך לשמור על המחשב הנייד?
מחשב גיימינג
מה זה מחשב גיימינג?
לוח אם
מה זה לוח אם?
דיסק קשיח
מה זה דיסק קשיח?
טיפים בנושא טכנאי מחשבים
ניקוי מחשב נייד
מה זה חומרה?
זיכרון RAM של מחשב
מה זה זיכרון RAM?
חיבור כונן SSD למחשב
מה זה SSD
מה זה מעבד מחשב?
התקנת ווינדוס 10
מה זה אומר מחשב ללא מערכת הפעלה?
כרטיס מסך במחשב נייד
תיקון מחשב נייד
החלפת מסך מחשב נייד
תיקון מסך מחשב נייד
ניקוי מחשב נייד
מה זה קירור נוזלי למעבד?
תיקון מקבוק
תיקון מקבוק
הטענת סוללה למחשב נייד
איך להטעין מחשב נייד בלי מטען?
hdmi arc
hdmi arc מה זה?
חיבור vga
מה זה vga?
דיסק קשיח
שחזור דיסק קשיח מחיר
כרטיס רשת
מה זה כרטיס רשת?
התקנת אנטי וירוס | שמירה על סוללת מחשב נייד
מה זה אנטי וירוס?
מערכת הפעלה
מה זה מערכת הפעלה
כרטיס קול
מה זה כרטיס קול?
פירמוט מחשב נייד
פירמוט מחשב נייד
החלפת סוללה למחשב נייד
החלפת סוללה למחשב נייד
שחזור דיסק קשיח פנימי
שחזור דיסק קשיח
מחשב גיימינג
בניית מחשב גיימינג
קידום עסקים בגוגל
מה ההבדל בין מעבד u ל g?
הרצת תוכנה במחשב
ניקוי מחשב
סוני 4
תיקון סוני 4
מקלדת אלחוטית
מה ההבדל בין מקלדת מכנית לרגילה?
הפקת נסח טאבו היסטורי באתר האינטרנט
מה ההבדל בין i5 ל-i7?
מחשב מעבד
מה זה cpu גבוה
לינוקס ווינדוס
מה ההבדל בין לינוקס לווינדוס
החלפת מקלדת שלא עובדת במחשב נייד
החלפת מקלדת למחשב נייד
דיסק קשיח
מה זה איחוי דיסק?
משחה טרמית למחשב
מה זה משחה טרמית?
מחשב
מה זה מחשב מחודש?
מחשב מעבד
מה זה BIOS?
כבל מחשב
מה זה קלט פלט?
מחשב
מה זה דרייבר?
מחשב
מה זה CMD?
דיסק קשיח
מה ההבדל בין ssd ל hdd?
מעבד AMD
מה זה מעבד amd?

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק