עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

שחזור דיסק קשיח

שחזור דיסק קשיח או בשמו הנוסף שחזור כונן, הוא שחזור כל המידע והקבצים שנשמרו על גבי המחשב. לפעמים המחשב לא יאותת לנו במדויק שהוא צריך שחזור דיסק קשיח, ולכן הזיהוי שלו מעט חמקמק. בדיוק בשביל זה ריכזנו לכם כאן את כל המידע על מתי תצטרכו שחזור דיסק קשיח, איך התהליך עובד וכמה זה עולה. תאבקו את הדיסק הקשיח שלכם, אנחנו מתחילים.


דיסק קשיח – קווים לדמותו

לפני שנבין מהו שחזור דיסק קשיח, כדאי שנבין קודם כל מה זה דיסק קשיח בכלל. דיסק קשיח או בשמו השני כונן, הוא רכיב לשמירת נתונים בנפח גדול במחשב, שעוזר בשמירה ושליפה של קבצים. הוא נקרא דיסק קשיח כי הוא ממש נראה כמו דיסק בתוך המחשב. 

בגלל שהוא בעל נפח גדול הוא שומר קבצים רבים, אך החיסרון הוא שהדיסק הקשיח עובד באופן איטי. לכן, הומצא סוג אחר של זיכרון, בשם RAM שהוא מקור האחסון הזמין יותר של המחשב. על ה-RAM, הקבצים נשמרים באופן זמני ונמחקים ברגע שהמחשב נכבה. לעומת זאת, בדיסק הקשיח הקבצים נשמרים גם כשהמחשב נכבה. 

הכוננים המוכרים הם HDD ו-SDD. כונן ה-HDD, הוא דיסק קשיח שכיום נחשב איטי ולא עמיד, ולכן נמצא במחשבים ישנים יותר. כונן ה-SSD, דיסק קשיח שמהיר (פי 20!) ועמיד יותר מה-HDD ולכן הוא נמצא לרוב במחשבים החדשים יותר. להרחבה בהבדלים ביניהם תוכלו להיכנס למאמר על תיקון מחשב נייד

אם תיתקלו במונחים "דיסק קשיח פנימי" ו-"דיסק קשיח חיצוני" דעו שכיום רוב הכוננים הם פנימיים ונמצאים בתוך המחשב. לצד אלו קיימים גם כוננים חיצוניים שנועדו לגיבוי מידע רב ומתאימים יותר למחשבים של חברות ובתי עסק. 

שחזור דיסק קשיח

מתי תצטרכו שחזור דיסק קשיח

תקלה בדיסק הקשיח זה לא כמו שבר במסך שניתן לזהות מיד. יש מקרים שיוכלו להרוס את הדיסק הקשיח ויצריכו בסופו של דבר שחזור דיסק קשיח ומנגד יש מקרים לא חד משמעיים. כאלו שעלולים להרוס את הדיסק הקשיח, אבל באותה מידה יכולים לפגוע ברכיבים אחרים במחשב. 

אלו הן שתי אינדיקציות חזקות שיעזרו לכם להבין האם אתם צריכים שחזור דיסק קשיח:

פירמוט מחשב נייד נפילה של המחשב לרצפה - רלוונטי יותר עבור מחשבים ניידים. במקרה כזה, המחט של הדיסק הקשיח הפנימי נפגע, ולבסוף הורסת אותו. במצב הזה, הדיסק הקשיח מוחק חלק או את כל הקבצים היושבים על המחשב. לכן במקרה כזה, סביר להניח שתצטרכו שחזור דיסק קשיח. 

פירמוט מחשב נייד פירמוט מחשב ללא גיבוי הקבצים – אם פירמטתם את המחשב ורק בדיעבד הבנתם שקבצים חשובים נמחקו ללא שוב, כנראה שתצטרכו שחזור דיסק קשיח. 

דיסק קשיח חיצוני

 

מעבר למקרים הברורים בהם נדרש שחזור דיסק קשיח, יש לנו גם מקרים בתחום האפור – לא נחרצים אבל שווה להיות עם יד על הדופק לגביהם:

פירמוט מחשב נייד הפסקות חשמל חוזרות ונשנות עלולות להרוס את הדיסק הקשיח שלכם ולגרום לו למחוק קבצים. במקרה כזה, קחו טיפ לחיים – התקינו אל פסק בבית כדי למנוע הפסקות חשמל. בלי קשר לדיסק הקשיח, הפסקות חשמל עלולות לגרום לקצר חשמלי ובמקרים גרועים יותר לשריפה בבית. לא נעים. 

פירמוט מחשב נייד הכונן מרעיש ומעלה את מערכת ההפעלה באופן איטי -  בדרך כלל במצב כזה, תשימו לב שהקבצים נמחקו לכם ו/או שהמחשב מקפיץ הודעה שיש לגבות את הקבצים בכונן. ובערך באיזה גיל הכונן מתעייף? לצערינו, אין כאן חוקיות. יש כוננים שיכולים להתעייף לאחר שנה ויש כאלו שיתעייפו לאחר 3, 5 או 10 שנים.

ואיך נשמור על הדיסק הקשיח שלנו? כמו שכבר הבנתם, אין יותר מדי דרכים לשמירת הדיסק הקשיח. מה שכן תוכלו לעשות זה לשמור על המחשב הנייד שלא ייפול על הרצפה, לקנות אל פסק נגד הפסקות חשמל ולקוות שהכונן יתעייף עוד הרבה שנים קריצה

שחזור דיסק קשיח פנימי

שחזור דיסק קשיח – איך זה עובד

חשוב לציין שרוב טכנאי המחשב, ידעו לשחזר דיסק קשיח כשהוא במצב רעוע אבל לא במצב שהוא הרוס לגמרי. יש כאלו שיקראו לסוג התיקון הזה "שחזור לוגי", שחזור לא מורכב מדי שיכול להיגרם מתקלה פיזית שהרסה את הדיסק הקשיח וגרמה למחיקת קבצים. 

שעון מעורר זמן שחזור דיסק קשיח תלוי בחומרת הנזק ויכול לנוע בין 24 שעות עד שבועיים. 

במצב הזה, הטכנאי ישחזר את הדיסק הקשיח בעזרת תוכנה מיוחדת, ובדרך כלל יעשה את זה במשרד או במעבדה שלו. אבל במקרים בהם הטכנאי יזהה שמדובר בדיסק קשיח הרוס לחלוטין, המחשב יישלח למעבדה מיוחדת. במעבדה זו, יש מומחים שעובדים במקום סטרילי לחלוטין ויכולים להתקין כונן מחדש ולשחזר את המידע מאפס. כמובן ששליחה למעבדה מיוחדת תייקר מאוד את עלות שחזור דיסק קשיח, פרטים על המחיר ממש בפסקה הבאה מחייך

חשוב לציין #2 - יש מקרים שגם מעבדה מיוחדת לא תספיק, ולא ניתן יהיה לשחזר את הדיסק הקשיח שלכם. במקרה כזה, לצערינו תצטרכו לשלם את אותו הסכום מאחר ועדיין הושקעה בכך עבודה. 

שחזור דיסק קשיח פנימי

מחיר שחזור דיסק קשיח

כסף מחיר שחזור דיסק קשיח משתנה מאוד ונע בטווח שבין 500-1,000 ש"ח. 

אם מדובר בתקלה שמצריכה שחזור מאפס, הטכנאי ישלח את המחשב למעבדה המיוחדת והמחיר יעלה בסביבות 1,000 ש"ח ואף יותר. שחזור שכזה, תלוי בסוג המחשב, סוג הכונן הקיים עליו ובמידת הנזק שנגרמה לו. 


טכנאי מחשב מומלצים לשחזור דיסק קשיח

אנחנו מקווים שלא תצטרכו שחזור דיסק קשיח, אבל ברגע שזה קורה, נאחל שלא תהיו קשוחים עם הדיסק שלכם ותתנו לו את השחזור שהוא צריך. כדי שכל התהליך יעבור לכם בקלות, ריכזנו כאן רשימה של טכנאי מחשב מומלצים לשחזור דיסק קשיח. לאחר כל שחזור דיסק קשיח, נציג ממידרג מתקשר לקחת חוות דעת וככה אנחנו שומרים יחד אתכם על הדירוגים המעודכנים באתר. 


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך משחזרים דיסק קשיח?

שחזור דיסק קשיח נעשה בדרך כלל על ידי טכנאי מחשבים. כשהוא מאתר שיש תקלה בדיסק הקשיח שגרמה למחיקת קבצים, הוא ישחזר את הדיסק הקשיח בעזרת תוכנה מיוחדת. במידה והדיסק הקשיח הרוס לחלוטין הטכנאי ישלח את הדיסק הקשיח למעבדה מיוחדת. 

מתי משחזרים דיסק קשיח?

אין סימנים ברורים, אבל ברגע שתשימו לב שהקבצים שלכם נמחקים זה הזמן לחשוד שאתם צריכים שחזור דיסק קשיח. מוזמנים להציץ למעלה איך לזהות מתי אתם צריכים שחזור דיסק קשיח. 

כמה עולה שחזור דיסק קשיח?

מחיר שחזור דיסק קשיח משתנה מאוד ונע בטווח שבין 500-1,000 ש"ח. אם צריך שחזור מאפס, דבר שכרוך בשליחת הדיסק הקשיח למעבדה מיוחדת, המחיר יכול לעלות מעל ל-1,000 ש"ח. 

אנשים שהתעניינו בשחזור דיסק קשיח התעניינו גם בזה...

אנטי וירוס מומלץ
מחשב נייד מומלץ
טכנאי מחשבים - טיפים
כרטיס מסך
מה זה כרטיס מסך?
תיקון מחשב נייד | מחירים
תיקון מחשב נייד – מחירים
איך לשמור על המחשב הנייד?
מחשב גיימינג
מה זה מחשב גיימינג?
לוח אם
מה זה לוח אם?
דיסק קשיח
מה זה דיסק קשיח?
טיפים בנושא טכנאי מחשבים
ניקוי מחשב נייד
מה זה חומרה?
זיכרון RAM של מחשב
מה זה זיכרון RAM?
חיבור כונן SSD למחשב
מה זה SSD
מה זה מעבד מחשב?
התקנת ווינדוס 10
מה זה אומר מחשב ללא מערכת הפעלה?
כרטיס מסך במחשב נייד
תיקון מחשב נייד
החלפת מסך מחשב נייד
תיקון מסך מחשב נייד
ניקוי מחשב נייד
מה זה קירור נוזלי למעבד?
תיקון מקבוק
תיקון מקבוק
הטענת סוללה למחשב נייד
איך להטעין מחשב נייד בלי מטען?
hdmi arc
hdmi arc מה זה?
חיבור vga
מה זה vga?
דיסק קשיח
שחזור דיסק קשיח מחיר
כרטיס רשת
מה זה כרטיס רשת?
התקנת אנטי וירוס | שמירה על סוללת מחשב נייד
מה זה אנטי וירוס?
מערכת הפעלה
מה זה מערכת הפעלה
כרטיס קול
מה זה כרטיס קול?
פירמוט מחשב נייד
פירמוט מחשב נייד
החלפת סוללה למחשב נייד
החלפת סוללה למחשב נייד
מחשב גיימינג
בניית מחשב גיימינג
תיקון אקס בוקס
תיקון אקס בוקס
קידום עסקים בגוגל
מה ההבדל בין מעבד u ל g?
הרצת תוכנה במחשב
ניקוי מחשב
סוני 4
תיקון סוני 4
מקלדת אלחוטית
מה ההבדל בין מקלדת מכנית לרגילה?
הפקת נסח טאבו היסטורי באתר האינטרנט
מה ההבדל בין i5 ל-i7?
מחשב מעבד
מה זה cpu גבוה
לינוקס ווינדוס
מה ההבדל בין לינוקס לווינדוס
החלפת מקלדת שלא עובדת במחשב נייד
החלפת מקלדת למחשב נייד
דיסק קשיח
מה זה איחוי דיסק?
משחה טרמית למחשב
מה זה משחה טרמית?
מחשב
מה זה מחשב מחודש?
מחשב מעבד
מה זה BIOS?
כבל מחשב
מה זה קלט פלט?
מחשב
מה זה דרייבר?
מחשב
מה זה CMD?
דיסק קשיח
מה ההבדל בין ssd ל hdd?
מעבד AMD
מה זה מעבד amd?

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק