מוקד מידרג: 1-700-707-233

חלון לגג רעפים

האם הסתכלתם היום לשמיים? אם התשובה היא לא כי גג הרעפים שלכם מפריע לשדה הראיה, חלון יכול להיות הפתרון. חלון לגג רעפים הוא מקור נהדר לאור טבעי ולאוורור של החדר. אז איזה סוגי חלונות קיימים, איך יודעים איזה חלון מתאים לגג שלכם, ומה מחיר התקנת חלון לגג רעפים? התשובות לכל השאלות כאן.

 


מי צריך חלון לגג רעפים

אם החלטתם לשפץ ולבנות חדר בעליית הגג, ככל הנראה תתקלו בשתי בעיות: הראשונה היא שאוויר חם עולה למעלה, מה שגורם לחדר להתחמם בקיץ, והשניה היא שאין מקום לבנות חלון בקיר, מה שאומר שאור טבעי לא נכנס לחדר. חלון בגג הרעפים פותר את שתי הבעיות – הוא מכניס המון אור טבעי, שחוסך לכם עלויות של תאורה חשמלית, ואפשר לפתוח אותו ולהזרים אוויר לחדר. שימוש נוסף בחלון לגג רעפים הוא כפתח שירות לגג, שיאפשר גישה נוחה כשתרצו לצאת לנקות את המרזב או לתקן מספר רעפים.

 

חלונות לגג רעפים

סוגי חלונות לגג רעפים

חדרים שונים מצריכים חלונות שונים, אומר פתגם סיני עתיק. בגג רעפים זה נכון אפילו יותר. ההבדל העיקרי בין החלונות הוא סוג הצירים שלהם:

 

חלון גג רעפים עם ציר עליון

חלון עם ציר עליון שנפתח כלפי חוץ. תוכלו לבחור בין ציר עליון שנפתח רק חלקית ולא עד הסוף, בדומה לחלון דריי קיפ, לבין ציר דלת שמאפשר לכם לפתוח את החלון לחלוטין ואפילו לצאת דרכו לגג. חלון עם ציר עליון מתאים לחדרים עם גג נמוך, כך שפתיחת החלון לא גוזלת מרחב מהחדר הקטן ממילא.

 

חלון גג רעפים עם ציר אמצעי

ציר אמצעי נמצא במרכז החלון. זה מאפשר לכם גם להפוך את החלון ולנקות בקלות את הצד החיצוני שלו. עם זאת, אי אפשר להשתמש בחלון הזה כפתח שירות לגג הרעפים, אלא אם אתם רזים מאוד. בנוסף, כשפותחים אותו הוא נכנס לחדר, ולכן כדאי להשתמש בו בחדרים עם תקרה גבוהה.

 

חלון גג רעפים עם ציר כפול

ציר כפול הוא הטוב שבשני העולמות, הוא גם חלון עם ציר עליון שאפשר לפתוח כלפי חוץ, והוא גם חלון עם ציר אמצעי. אבל בגלל שטוב לא מגיע בחינם כמובן שהוא גם יקר משמעותית יותר מהחלונות האחרים, ותכף גם נפרט את העלויות של כל אחד מהחלונות.

 

חלון לגג רעפים ציר אמצעי

חלון קוקיה לגג רעפים

חלון בגג רעפים הוא לא תמיד נוח – לא כולנו גבוהים מספיק כדי לפתוח אותו, ולמי יש כוח לחפש עכשיו את המוט שפותח את החלון. בדיוק בגלל זה הומצא חלון הקוקיה. מדובר בתוספת רצינית למבנה ולשלד הגג, ולא בעבודת התקנה קצרה שמתבצעת בחלון בגג. קבלן הגג מוסיף מעין מרפסת קטנה לגג, ובתוכה אפשר להתקין חלון רגיל. אם חלון הקוקיה חורג מגבולות המבנה המקורי תצטרכו לקבל אישור בניה מהוועדה העירונית לתכנון ובניה.

מחיר מחיר בניית חלון קוקיה נע בין 6,000-10,000 ₪ לתשתית ברוחב 1.20 ובגובה מטר, ובין 10,000-15,000 ₪ לתשתית לחלון ברוחב 2 מטרים ויותר. אם תרצו לבנות קוקיה גדולה יותר תצטרכו כבר לשנות את השיפוע של הגג בחזית אחת ולהגביה אותו. מחיר הגבהה של חזית גג רעפים יכול להגיע גם ל-20,000 ₪.

את החלון עצמו לא הגגן יתקין, ותצטרכו להזמין איש אלומיניום כדי שיתקין אותו.

 

חלון קוקיה בגג רעפים

איפה מתקינים חלון לגג רעפים

לפני שתתקינו את החלון בגג הרעפים, חשוב להחליט איפה בדיוק למקם אותו. מומלץ להתקין את החלון במקום נגיש, כלומר לא גבוה מ-180 ס"מ. אם זאת לא אופציה תאלצו לקנות מוט לפתיחת החלון או מנוע חשמלי שמתחבר לחלון ומאפשר לכם לפתוח אותו עם שלט.

שיקול נוסף שכדאי להתחשב בו הוא המרחק בין קורות הגג – התקנה של חלון במרווח בין שתי קורות בשלד הגג היא גם מהירה וגם זולה משמעותית מאשר התקנה שבה הגגן צריך לנסר קורות וליצור מסגרת עץ חדשה שתתמוך בחלון.

 

תהליך התקנת חלון בגג רעפים

התקנת חלון בגג רעפים יכולה לקחת שעתיים במקרה של גג פשוט, וכמה ימים במקרה של גג מורכב יותר, למשל גג שהגישה אליו לא נוחה או שצריך לנסר את מוטות השלד של הגג.

במקרה הפשוט הגגן יעלה על הגג עם החלון, יפנה מספיק רעפים בשביל ליצור חור מעט גדול יותר מהחלון, ינסר את הלוחות שתומכים ברעפים, ירכיב את החלון ויתקין אותו בגג ואז יסגור סביבו את הרעפים עד שהחלון אטום לחלוטין.

במקרה של הרכבת חלון גדול, למשל 70*140 ס"מ, כנראה שהגגן יצטרך לנסר את אחת מקורות השלד של הגג ולהוסיף מסגרת עץ תומכת לחלון.

במקרה של הרכבת חלון לגג רעפים מחופה בגבס, הגגן ינסר את תקרת הגבס שנמצאת תחת החלון שהתקין, אבל אז תצטרכו להזמין איש גבס כדי שיסדר את התקרה מחדש, כי אנשי גגות לא מתעסקים בשפכטל או גבס.

 

התקנת חלון לגג רעפים

מחיר חלון לגג רעפים

מחיר התקנת חלון לגג רעפים מתחלק לשני גורמים – מחיר החלון, שאותו אתם יכולים לקנות בעצמכם או לבקש מהגגן שיקנה בשבילכם, ומחיר ההתקנה.

 

כמה תשלמו בתכלס על חלון לגג רעפים

מחיר מחיר התקנת חלון על גג רעפים בשיפוע נוח הוא כ- 2,000 ₪.

מחיר מחיר התקנת חלון על גג רעפים בשיפוע תלול מ-35 מעלות יכול להגיע ל- 3,000 ש"ח

מחיר מחיר חלון בגודל 70*118 עם ציר עליון הוא כ- 2,500 ₪, תלוי בעיקר במותג ובעיצוב.

מחיר מחיר חלון בגודל 70*118 עם ציר אמצעי נע בין 2,800-3,100 ₪.

מחיר מחיר מוט טלסקופי לפתיחת חלון בגג רעפים נע בין 300-500 ₪

 

מה משפיע על מחיר חלון לגג רעפים

מותג החלון – רוב הגגנים ממליצים על חלונות של חברת VELUX, שהיא חברה אמינה והחלונות שלה עמידים לאורך שנים, אבל חלונות של וולוקס יכולים לעלות בין 300-500 ₪ יותר מאשר חלונות דומים ממותגים אחרים.

גודל החלון – ככל שהחלון גדול יותר, המחיר שלו יעלה. גודל החלון משפיע בצורה דומה גם על מחיר ההתקנה.

סוג הציר – כמו שכבר ציינו, יש שלושה סוגים של צירי חלונות. ציר עליון הוא הציר הזול ביותר, ציר אמצעי נשאר נאמן לשמו והוא במקום השני, ואילו חלון גג עם ציר כפול הוא היקר ביותר.

                                                                                                 

מה משפיע על מחיר התקנת חלון לגג רעפים?

שיפוע הגג – שיפוע גג מינימאלי הוא 30%, כלומר עלייה של 30 ס"מ בכל מטר רץ של גג. גגות תלולים יותר יספקו הגנה טובה יותר מפני גשמים, אבל גם קשה יותר לעלות עליהם והגגן יצטרך לעלות עם עוד פועל ולפעמים גם עם ציוד בטיחות ורתמות, דבר שיעלה את מחיר התקנת החלון.

מספר החלונות – מחיר ההתקנה לכל חלון יורד כאשר מתקינים כמה חלונות בגג הרעפים.

 

חלון קוקיה רחב בגג רעפים

גגנים מומלצים להתקנת חלון לגג רעפים

בין אם אתם רוצים לצעוק מהחלון שלכם פעם בשעה עגולה כמו קוקיה ובין אם אתם רוצים חלון רגיל לגג הרעפים, תצטרכו גגן מקצועי ואמין שיתקין אותו עבורכם. במיוחד בשביל הסיבה השנייה, ריכזנו לכם רשימה של גגנים מומלצים להתקנת חלון לגג רעפים, עם המלצות של מאות לקוחות קודמים. מוזמנים לקרוא חוות דעת ולבחור את הגגן שייקח אתכם לשמים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה חלון לגג רעפים?

מחיר התקנת חלון לגג רעפים נע בין 2,000-4,000 ₪, תלוי במורכבות הגישה לגג ובגודל החלון.

מחיר חלון סטנדרטי, כלומר בגודל 70*118, נע בין 2,000-2,800 – תלוי בסוג הציר ובחברה המייצרת.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק