מוקד מידרג: 1-700-707-233

תיקון מרזב

מעבר לניקוי התקופתי והחשוב של המרזב, יש לא מעט תקלות במרזב שזקוקות לתיקון. אז מה הם תיקוני המרזב הנפוצים, איך מתקנים את המרזב, איך שומרים עליו לאורך זמן, וכמה עולה תיקון מרזב? עלינו על סולם והורדנו לכם את כל התשובות.

 


תיקון מרזב – תיקונים נפוצים

פתיחת מרזב סתום

אפשר לזהות סתימה במרזב מאוד בקלות: אם ניכר שהמים לא יוצאים מצינור הניקוז, ותעלת הניקוז העליונה עולה על גדותיה, ברכותינו – המרזב שלכם סתום.

פתיחת סתימה במרזב היא התיקון הנפוץ ביותר במרזבים. הסתימה נגרמת בעקבות הצטברות של עלים או לכלוך בתעלת הניקוז העליונה או בצינור הניקוז עצמו.

 

מרזב חיצוני

 

תיקון נזילה בחיבורים

מרזב מורכב מכמה חלקים ולפעמים, מסיבות שונות, החיבור בין חלקי המרזב דולף וצריך לתקן אותו. גם כאן אפשר לזהות את התקלה באמצעות מכשיר פשוט שנקרא זוג עיניים: מזרימים מים במרזב ומסתכלים על החיבורים, אם כל המים מגיעים בשלום לצינור הניקוז בלי לברוח בדרך, המרזב תקין, אם לא - צריך לתקן את המרזב. 

 

תיקון שיפוע מרזב

כדי שהמרזב יעבוד כמו שצריך, המים צריכים שיפוע יציב לזרום בו. אם תעלת הניקוז שוקעת, הגגן יצטרך לתקן את השיפוע של המרזב. התוצאה של שיפועים לא תקינים במרזב דומה לסתימה, כי מה שתראו יהיה מרזב שלא מזרים מים בקצב הרצוי.

לעיניים הלא מיומנות קשה להבדיל בין מרזב עם שיפוע לא תקין למרזב סתום, ולכן מי שיזהה את הבעיה יהיה הגגן. איך בכל זאת תוכלו לזהות בעצמכם שזה תיקון המרזב הנחוץ? מסתכלים על תעלת הניקוז העליונה של המרזב ומנסים לראות אם יש בה מקטע נמוך יותר ביחס לשאר התעלה.

 

תיקון חלודה במרזב

חלודה במרזב זו בעיה שנפוצה בעיקר במרזבי פח ישנים. מרזב עשוי ממתכת והוא מוביל מים, המפגש הזה מוביל לתוצאה הבלתי נמנעת: חלודה וקורוזיה. חלודה יכולה להוביל לנזילות ומצריכה תיקון מרזב מיידי, לפני שהמצב יחמיר.  אפשר לזהות חלודה במרזב רק אם עולים לגג ומסתכלים על המרזב. 

 

תיקון מרזב שהתנתק

אפשר לזהות מרזב מנותק בקלות, הוא יגיד דברים כמו "אני לא מבין מה הבעיה לקנות דירה, קצת עזרה מההורים וקצת עבודה קשה ויש לכם בית משלכם. הדור שלכם פשוט מפונק". חוץ מזה הוא גם לא יהיה מחובר היטב לגג שלכם.

תיקון מרזב שהתנתק דרוש בעיקר אחרי חורף קשה או אחרי שמתקין דודים חאפר עלה לגג ולא נזהר. זה תיקון שנפוץ בעיקר במרזב אלומיניום, שמחובר לגג בברגים אופקיים. מרזב חצי עיגול, שעשוי מפח, נחושת או אבץ, מחובר ישירות לקונסטרוקציה של הגג ולכן סביר פחות שיתנתק.

 

תיקון מרזב שהתנתק

איך מתקנים מרזב

רגע לפני שאתם עולים לגג ומתקנים את המרזב בעצמכם, עצה קטנה: אל תעשו את זה. תיקון מרזבים מצריך ידע מקצועי ולעלות לגג בלי כלים וניסיון זה מסוכן. תמיד עדיף שאיש מקצוע יטפל בזה. עם זאת, הנה דרכי הטיפול בבעיות הנפוצות:

גגות תיקון סתימה במרזב: התיקון מתחלק ל-2. בהתחלה עולים לגג ומנקים את תעלת הניקוז, לאחר מכן מעבירים צינור בצינור הניקוז ומזרימים בו מים בלחץ גבוה.

גגות תיקון שיפועים במרזב: באמצעות רצועות מתיחה (הרצועות האלה שקושרים איתן דברים לרכב) מעלים את חלקי המרזב ששקעו. לאחר מכן מתקנים את החיבורים ומחזקים את הברגים שמחזיקים את הבורג לפי הצורך.

גגות תיקון חלודה במרזב: במקרים של חלודה קלה ניקוי נקודתי במרזב יספיק, כלומר קרצוף יסודי של החלודה, אבל אם מדובר בקורוזיה או חלודה כבדה עדיף להחליף את המקטע הזה במרזב. אפשר להשתמש גם בטלאי איטום נקודתי שמכסה את הנקודה החלודה, אבל זה פתרון לטווח קצר, כך שייתכן שעדיף להחליף את המקטע ולטפל בבעיה מהשורש.

גגות תיקון נזילות בחיבורי המרזב: הגגן ימרח חומר איטום על החיבורים וזה אמור להספיק. לפעמים הגגן יחליט שיש צורך גם להחליף מקטע מסוים מהמרזב. זה יקרה אם בעיות האיטום הן חמורות ויש חורים במקטע הזה, ולהחליף אותו יהיה יעיל בהרבה מלתקן אותו.  

 

גגן מסביר על תיקון מרזבים

 


איך לחסוך תיקון מרזב

כמו שהזכרנו, התיקון הנפוץ ביותר במרזבים הוא פתיחת סתימה. גם את תיקון המרזב הזה וגם תיקונים אחרים אפשר למנוע מראש באמצעות תחזוקה נכונה של המרזב. בחודשים שלפני החורף חשוב לעלות לגג ולנקות את המרזב מעלים ולכלוכים, ולוודא שכל החלקים בו תקינים. כדאי גם לשפוך דלי מים בתעלת הניקוז העליונה ולבדוק אם המים יורדים במרזב או שיש נזילות או סתימה. אם ליד הגג שלכם צומחים הרבה עצים, שווה לנקות את המרזב יותר מפעם בשנה.

 

ניקוי מרזב סתום

תיקון מרזבים - תמונות מהשטח

תיקון נזילה בגג רעפים שכלל איתור המקום הבעיתי ...
צילום: איציק קורדובה, תל אביב.
תיקון דליפה בגג רעפים ועבודות איטום נוספות.
צילום: ענת גפני, תל אביב.
תיקון גג רעפים מחרס כולל החלפת רעפים ותיקון ...
צילום: טובה ג. כפר ורדים.
טיפול בנזילה מגג רעפים. איתור הבעיה של רעפים ...
צילום: דיטה קול רומן, גבעתיים.
איטום נזילות מגג רעפים באמצעות ביטון ומריחת ...
צילום: אלי שמילוביץ, חיפה.
שיפוץ גג רעפים עקב נזילות מים.
צילום: ע. ה. מודיעין.
פתיחת מרזב פנימי בגג וסתימת שתי נזילות מהארובה ...
צילום: רמי צידון, זכרון יעקב.
טיפול בנזילה מצינור אוורור שלא נבנה כראוי.
צילום: אמיליה רוטפרב, כפר סבא.
תיקון נזילה בגג רעפים ישן, כולל הוזזת רעפים ...
צילום: ג. ה. קרית טבעון.
איטום של גג רעפים בעקבות נזילה.
צילום: רביב גלוברזון, מעלות-תרשיחא.

תיקון מרזב מחירים

רוב הגגנים לא יתנו הצעת מחיר לתיקון מרזב בטלפון, ואלו שיתנו לכם הצעת מחיר בלי לראות את התקלה במרזב ככל הנראה יתנו לכם טווח מחירים רחב. זה קורה בעיקר בגלל שיש הבדל בין המרזבים והגגות השונים, והגגן צריך להיות בשטח כדי לזהות במדויק את תיקון המרזב הנחוץ ואת כמות העבודה שתידרש. יהיו גגנים שיסכימו לתת לכם הצעת מחיר בלי להגיע למקום אם תשלחו להם תמונות של המרזב, אבל הצעת המחיר שהם יתנו לא תהיה מדויקת או מחייבת.

חלק מהגגנים יגבו עלות ביקור שנעה בין 250-400 ₪ על ההגעה למקום, ואם תקבלו את הצעת המחיר ותיקחו את הגגן לתיקון המרזב, עלות הביקור תקוזז ממחיר התיקון. אם התקופה היא לא עמוסה, למשל בקיץ, הגגן יסכים להגיע גם בלי לקחת עלות ביקור.  

 

מחיר תיקון מרזב

מחיר מחיר פתיחת סתימה במרזב נע בין 800-1600₪. תלוי היכן ממוקם המרזב (חיצוני/ סמוי), בחומרת הסתימה, נוחות הגישה לגג וגודל המרזב.

מחיר מחיר ניקיון מרזב נע בין 800-1,200 ₪. הטווח מושפע בעיקר מגודל המרזב ומהשאלה האם מדובר בעבודה בגג עם ציוד בטיחות. מחיר ניקוי מרזב שהגישה אליו נוחה הוא כ- 800 ₪, ומחיר ניקוי מרזב בגג תלול וגבוה נע בין 800-1,200 ₪.

מחיר מחיר תיקון שיפועים במרזב נע בין 400-900 ₪. תלוי באורך המרזב.

מחיר מחיר תיקון איטום במרזב נע בין 1,500-3,000 ₪. תלוי באורך המרזב.

מחיר מחיר תיקון נקודתי של איטום בחיבורים במרזב נע בין 1,200-1,800 ₪. תלוי בהיקף התיקון ובנוחות הגישה לגג.

מחיר מחיר החלפה של חלק מהמרזב נע בין 120-180 ₪ למטר רץ.

תמרור הזהרה המחירים לא כוללים מע"מ.

 

מה משפיע על מחיר תיקון מרזב

שיפוע הגג – ככל שהגג תלול יותר, העלייה אליו מסוכנת יותר ומצריכה יותר נהלי בטיחות ולפעמים גם תוספת של כוח עבודה. מחיר תיקון מרזב בגג תלול יהיה גבוה יותר ויכול להיות אפילו כפול ממחיר תיקון מרזב בגג עם שיפוע נוח.

גודל המרזב – ככל שיש יותר מרזב לתקן, המחיר יעלה. תמחור רוב התיקונים הוא אמנם לא לפי מטר רץ, אבל זה לגמרי פקטור משמעותי.

מרזב פנימי או חיצוני – מרזב חיצוני הוא חשוף ויותר קל לגשת אליו ולתקן אותו. בהתאם לזה, מחיר תיקון מרזב פנימי יהיה גבוה יותר ממחיר תיקון מרזב חיצוני.


גגנים מומלצים לתיקון מרזב

כשהלב גואה על גדותיו זה נפלא, כשזה קורה למרזב זה כבר פחות חיובי. כדי למנוע תיקוני מרזב מיותרים וכדי לתקן את מה שכן צריך – ריכזנו לכם רשימה של גגנים מומלצים לתיקון מרזב. איך תוכלו לדעת שהם מומלצים? פשוט תקראו את חוות הדעת של הלקוחות הקודמים. 


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה תיקון מרזבים?

מחיר תיקון מרזב מושפע מאוד מאורך המרזב, גובה הגג והשיפוע שלו.

מחיר פתיחת סתימה במרזב נע בין 800-1,600 ₪.

מחיר ניקיון מרזב נע בין 800-1,200 ₪.

מחיר ניקוי מרזב שהגישה אליו נוחה כ-800 ₪.

מחיר ניקוי מרזב בגג תלול וגבוה נע בין 800-1,200 ₪.

מחיר תיקון שיפועים במרזב נע בין 400-900 ₪.

מחיר תיקון איטום במרזב נע בין 1,500-3,000 ₪.

מחיר תיקון נקודתי של איטום בחיבורים במרזב נע בין 1,200-1,800 ₪.

המחירים לא כוללים מע"מ.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק