מוקד מידרג: 1-700-707-233

קונסטרוקציה לגג רעפים

רגע לפני שהכנר עלה על הגג, הוא מן הסתם בדק שהקונסטרוקציה של גג הרעפים עומדת בתקן העומסים המתאים. קונסטרוקציה, או בשמה העברי: שלד, היא מה שמחזיק את הגג מעל הבית, וכדי שהגג יישאר שם, חשוב שהקונסטרוקציה תהיה יציבה ומותאמת לגג אותו היא נושאת. אז איזה סוגי קונסטרוקציות לגג רעפים קיימים, איך בוחרים את זאת שנכונה לכם, וכמה יעלה לכם לבנות גג רעפים? חמש דקות גג, וכל התשובות אצלכם


שלבים בבניית קונסטרוקציה לגג רעפים

בניית גג רעפים היא עבודה גדולה ומורכבת, ואי אפשר פשוט לעלות ולבנות מיד. בשלב הראשון תצטרכו קונסטרוקטור שיתכנן את הגג עבורכם ויאשר שהוא עומד בכל התקנים. אם בניית הקונסטרוקציה לגג הרעפים נעשית כחלק מבניית בית או שיפוץ נרחב, כמו למשל הוספת קומה שנייה, יהיה מעורב בתהליך גם אדריכל שיתכנן את החדרים שתחת הגג וידאג לכל אישורי הבניה הנדרשים. שימו לב שהגגן יוכל להתחיל בבניית הקונסטרוקציה רק אחרי שכל האישורים הגיעו.

קונסטרוקציה לגג רעפים - מבט פנימי

תכנון קונסטרוקציה לגג רעפים

קונסטרוקציה היא כלל הקורות והתומכים שנושאים את הרעפים. תצטרכו לבנות קונסטרוקציה לגג רעפים בבניה של בית חדש ובמקרה של שיפוץ נרחב שמצריך שינוי של מתווה הגג – למשל הוספה של קומה שניה או בנייה של עליית גג.

מי שמתכנן את הקונסטרוקציה חייב להיות קונסטרוקטור, ולא גגן. הקונסטרוקטור צריך לוודא שהקונסטרוקציה של גג הרעפים עומדת בשלושה תקנים:

גגות תקן עומסים של המבנה – כלומר כמה משקל יכול המבנה לשאת, והאם הגג שייבנה לא עובר את מגבלת המשקל הזאת.

גגות תקן עומסים של הקונסטרוקציה – הקורות של הקונסטרוקציה נושאות משקל לא מבוטל. הקונסטרוקטור צריך לחשב כמה ישקול גג הרעפים ולתכנן את הקונסטרוקציה כך שתישא אותו ללא קושי. החישוב יתחשב גם במשקל השלג שעלול להיערם על הגג אם הבית נבנה למרגלות החרמון, או סתם במקום שהוא לא מישור החוף.

גגות תקן רוחות – כל בית חייב להכיל רוח רפאים אחת, זה התקן. בנוסף, רוח שנושבת על הגג היא פקטור שהמהנדס צריך להתחשב בו ולתכנן את החיזוקים והתמיכות בהתאם.

מעבר לתקנים, אופי השימוש שלכם בבית ישפיע גם הוא על תכנון הקונסטרוקציה: אם תרצו שמתחת לגג יהיה חדר גדול בלי אף קורת תמיכה אנכית שתפריע למרחב, הקונסטרוקטור יצטרך לקחת את זה בחשבון ולתכנן את הקונסטרוקציה עם קורות רחבות ועם חיבורים וברגים חזקים מהרגיל. אם תבחרו בחדרים קטנים יותר, הוא יוכל להוסיף תומכים אנכיים – דבר שיקל על התכנון ועל הבניה בהמשך.

מחיר מחיר תכנון קונסטרוקציה לגג רעפים נע בין 50-70 ₪ למ"ר, תלוי במורכבות התכנון. תכנון מורכב יהיה של גג מעל חלל פנוי גדול, בקומה גבוהה, או גג שצריך לשאת משקל גבוה.

מחיר תכנון קונסטרוקציה לגג רעפים בשטח של 150 מ"ר יעלה כ-8,000 ₪, למשל.

הנחת רעפים על קונסטרוקציה

רישוי קונסטרוקציה לגג רעפים

אם אתם בונים מחדש את גג הרעפים שלכם, או שאתם מאחדים מספר גגות, כנראה שאתם חורגים מתכנית הבינוי של הבית שלכם וצריכים להגיש בקשה להיתר בניה. ככלל – כל שינוי במראה הכללי של הגג מצריך אישור.

לפני שבכלל מעלים לגג גגן שיבנה את הקונסטרוקציה, דברו עם הקונסטרוקטור וודאו שהוגשו כל הטפסים הנכונים ושהוועדה לתכנון ובניה אישרה את השיפוץ. בניגוד להרבה תחומים בחיים, בבניה עדיף לבקש רשות מאשר לבקש סליחה.

 

אדריכל מסביר על קבלת היתר בניה


סוגי קונסטרוקציה לגג רעפים

אחרי שהקונסטרוקטור סיים את תפקידו בתכנון קונסטרוקציה לגג רעפים, הוא יעביר את השרביט לגגן שיבנה עבורכם את הקונסטרוקציה לגג הרעפים.

יש שני סוגים של קונסטרוקציה, וכל אחד מהם מתאים לסוג שימוש אחר בחלל שתחת הגג:

 

קונסטרוקציה לגג רעפים חשוף

קונסטרוקציה כזאת מתאימה למי שמעוניין לגור בחלל שתחת הגג. במקום עמודים תומכים אנכיים רבים, יבנו את הקונסטרוקציה עם קורות עץ ברוחב 15*5 או 20*5 ס"מ, כך שנוצרת עליית גג שאפשר להשתמש בה. את הגג עצמו אפשר לחפות בגבס או בעץ. אם אין לכם קירות שפונים החוצה, תוכלו לפתוח חלון בגג הרעפים. עלות בניית גג רעפים חשוף גבוהה משמעותית מבניית גג נסתר.

 

קונסטרוקציה לגג רעפים נסתר

קונסטרוקציה לגג נסתר, כפי שהשם מרמז, מתאימה אם לא אכפת לכם איך החלל שתחת הגג יראה, ואתם לא הולכים להשתמש בו למגורים. קונסטרוקציה לגג רעפים נסתר תעשה שימוש בהרבה עמודים תומכים וקורות הגג יהיו דקות יותר.

קונסטרוקציה לגג רעפים נסתר

חומרים לבניית קונסטרוקציה לגג רעפים

ברוב המקרים הגגן והקונסטרוקטור יעדיפו לעבוד עם קונסטרוקציית עץ, מעבר לעובדה שמדובר בחומר חזק ויציב, הוא מוכר לגגנים וכולם יודעים לעבוד איתו. עם זאת, יש אפשרות נוספת לקונסטרוקציה לגג רעפים – שלד מפלדה דקת דופן. היתרון העיקרי של שלד מפלדה דקת דופן הוא הרוחב והמשקל שלו – הוא תופס הרבה פחות מקום ומעמיס פחות על הגג.

מחיר בניית שלד מפלדה דקה יהיה גבוה ממחיר בניית קונסטרוקציה מעץ. בנוסף, מומלץ להשתמש בקונסטרוקציית מתכת דקת דופן רק כאשר יש תקרת בטון שתומכת בגג הרעפים, כי שלד הפלדה לא יציב כמו קונסטרוקציית העץ, וזקוק לתמיכה נוספת.

בניית קונסטרוקציה לגג מפלדה דקה

בניית גג רעפים

אוקיי, יש לנו את כל האישורים והגגן כבר מוכן לבניית הגג – מה הולך לקרות בפועל?

 

בניית הקונסטרוקציה

בהתאם לתכנית, הגגן יחבר את הקורות אחת לשניה באמצעות ברגי פח חזקים ויציב את העמודים התומכים. לאחר מכן הוא יניח את אלכסוני העץ, עליהם יונחו הרעפים. שיפוע הגג חייב להיות לפחות 30%, כלומר עליה של 30 ס"מ בכל מטר רץ של גג, וזה יתבטא בצורה שבה מניחים את אלכסוני העץ. בכל אופן מומלץ ששיפוע הגג יהיה לפחות 35%, ובמקרים מסוימים גם 50%. ככל שהשיפוע תלול יותר גג הרעפים אטום לגשם יותר.

 

הנחת הרעפים

לאחר שכל הקורות מחוברות ומחוזקות, הגגן והצוות שלו יניחו על הרונסטרוקציה את הרעפים. מומלץ להשתמש ברעפי חרס ולא ברעפי בטון. רעפי חרס עמידים יותר לאורך זמן, וקל יותר להחליף אותם במקרה של תיקונים.

 

איטום ובידוד

ככלל, גג רעפים לא צריך איטום. עם זאת, אם השיפוע של הגג לא תלול מספיק או שאתם רוצים לוודא איטום, תוכלו להדביק תחת הרעפים שכבה של נייר זפת. בידוד הוא חלק קריטי מבניית גג רעפים, גג רעפים לא מבודד יחמם את החדרים שתחתיו בקיץ ויקפיא אותם בחורף. הבידוד המומלץ לגג רעפים הוא בידוד BTI, שמוצמד בין קרשי הקונסטרוקציה ישירות לרעפים. 

 

גימורים

על החלק הזה הגגן לא אחראי אלא דווקא איש גבס. כאן אתם מחליטים כמה מהגג אתם מחפים, והקבלן יבנה תקרת גבס בהתאם לבקשה שלכם. תוכלו גם לבחור להשאיר את קורות הגג חשופות ולחפות את החלקים שבין הקורות בלוחות עץ או בלוחות גבס – עניין של טעם.

בידוד בקונסטרוקציה של גג רעפים

מחיר בניית גג רעפים

מחיר בניית גג רעפים מושפע בעיקר מסוג הקונסטרוקציה:

מחיר מחיר בניית גג רעפים מקונסטרוקציה נסתרת נע בין 500-700 ₪ למ"ר.

מחיר מחיר בניית גג רעפים עם קונסטרוקציה חשופה נע בין 600-1,000 ₪ למ"ר

מחיר מחיר בניית גג רעפים עם קורות מעץ גושני וחיפוי עץ נע בין 1,000-1,200 ₪ למ"ר


גגנים מומלצים לבניית קונסטרוקציה לגג רעפים

בניית קונסטרוקציה לגג רעפים היא תהליך מורכב ויקר למדי, לכן כדאי לעבוד רק עם גגנים שיודעים מה הם עושים. לכן ריכזנו לכם רשימה של גגנים מומלצים לבניית קונסטרוקציה לגג רעפים ורשימה של קונסטרוקטורים מומלצים לתכנון גג רעפים. מוזמנים לקרוא חוות דעת של לקוחות קודמים ולבחור את הגגן שיגרום לכם להרגיש על גג העולם.  


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה לבנות גג רעפים?

מחיר בניית גג רעפים מושפע בעיקר מסוג הקונסטרוקציה:

מחיר בניית גג רעפים מקונסטרוקציה נסתרת נע בין 500-700 ₪ למ"ר.

מחיר בניית גג רעפים עם קונסטרוקציה גלויה נע בין 700-1,000 ₪ למ"ר

מחיר בניית גג רעפים עם קורות מעץ גושני נע בין 1,000-1,200 ₪ למ"ר

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק