מוקד מידרג: 1-700-707-233

אוורור גג רעפים

סרטים אירופאים יצרו לעליית הגג תדמית של חלל אפלולי וקריר. אבל כאן, עליית הגג היא המקום הכי חם במזרח התיכון. באמצעות מערכת אוורור לגג רעפים תוכלו להפחית את הטמפרטורה בקומה העליונה בכ-5 מעלות, לחסוך בהוצאות החשמל ואולי אפילו להפחית סכסוכים משפחתיים באמצע אוגוסט. רגע לפני שהחום עולה לכם לגג, בדקנו את כל מה שצריך לדעת על אוורור גגות רעפים.

גג רעפים

אוורור גג רעפים – כך תעשו את זה נכון

מערכות לאוורור גג רעפים אפשר להתקין כחלק מתהליך של בניית הגג, או להתקין על גבי גג קיים וכך להכניס לכם הביתה רוחות חדשות וצוננות. בשביל להבין איך המערכות האלו עובדות, נחשוב רגע על המטרה: אתם רוצים שלא יהיה חם בחלל הגג, כדי שזה יקרה אפשר או לסלק את האוויר החם החוצה, או להכניס פנימה אוויר חדש ונעים. כמובן שהכי אידיאלי הוא שילוב של סילוק והכנסה גם יחד. תוכלו לעשות זאת על ידי שילוב של התקנת רעפי אוורור והתקנת מפוח לגג רעפים.

איך זה עובד? רעפי האוורור מאפשרים כניסה של אוויר חדש, והאוויר החם יוצא החוצה על ידי מפוח (או 'ונטה' בלעז) כך שאתם נשארים רק עם האוויר החדש והנקי בעליית הגג. לפני שנפרט על סוגי המפוחים השונים וההבדלים ביניהם, נרים קצת את האווירה עם רעפי האוורור מחייך
 

מפוח אוויר לגג רעפים

רעפי אוורור לגג רעפים

רעפי אוורור הם רעפים עם קדח פתוח שמתקינים בשלח כותלי הגג, שהוא החלק הנמוך של גג הרעפים. למעשה, רעפי האוורור נותנים אפקט כמו של חלון פתוח שמכניס אוויר חדש פנימה. זה נחמד, אבל לא מספיק. לכן, כדאי לשלב איתם את אחד מהמפוחים, עליהם נדבר בהמשך. אם אתם דלי תקציב, יש לכם גג קטן, או שאתם גרים במקום עם אקלים נוח (ספרו לנו איפה זה) ואתם בוחרים להסתפק רק ברעפי האוורור, תצטרכו להתקין אותם גם ברום הגג (החלק הגבוה), ולא רק בשלח.

אם אתם חוששים מכניסה של יונים או עכברים, אל דאגה! רעפי האוורור מגיעים עם סורג רחב שמונע את כניסתם. עם זאת, הסורגים לא צפופים מספיק בשביל למנוע כניסה של אבק, יתושים או חרקים קטנים, אך תוכלו להתקין רשת צפופה על רעפי האוורור שעושה בדיוק את זה. אבל, קחו בחשבון שרשת כזו גם תצמצם את הכניסה של משב האוויר לחלל הגג.

 

מחיר רעפי אוורור

מחיר מחיר רעף אוורור נע בין 40-60 ₪ לא כולל מע"מ. 
שימו לב, בגג סטנדרטי של 50 מ"ר תצטרכו לפחות 4 רעפי אוורור בכדי להגיע לאוורור מקסימאלי של הגג.
מחיר מחיר התקנה של ארבעה רעפי אוורור הוא כ-400 ₪ לא כולל מע"מ.

רעפי אוורור בגג רעפים

סוגי מפוחים לאוורור גגות רעפים

יש כמה סוגי מפוחים שמתאימים לאוורור גג רעפים ולכן בבחירת המפוח המתאים לכם תצטרכו לקחת בחשבון את גודל הגג, משך הזמן שאתם שוהים בקומה הגבוהה שבבית וכמובן גם תקציב.
יש מפוחי אוויר המסתמכים על משב הרוח, הם זולים ומתאימים בעיקר לגגות קטנים יחסית, ויש מפוחים המופעלים על ידי תרמוסטט וזקוקים לחיבור חשמלי או לקולט אנרגיה סולארית, אלו מפוחים יקרים יותר ומתאימים גם לגג בשטח גדול יותר.

 שימו לב - חלק מאנשי הגגות מוכרים את המפוחים וחלק מהם רק מתקינים אותם. במקרה כזה תוכלו לקנות את המפוח באופן עצמאי בחנות חומרי בניין, ולצורך ההתקנה להזמין את איש הגגות. אם החלטתם לקנות את המפוח באופן עצמאי, אנחנו ממליצים להתייעץ עם איש גגות מומלץ לפני הרכישה, כדי שתוודאו שאתם רוכשים את המפוח המתאים ביותר לגג הרעפים שלכם.

 

מפוח אוויר לגג רעפים

מפוח האוויר הוא אחד מאמצעי האוורור הזולים והנפוצים ביותר לגגות רעפים, לפעמים הוא נקרא גם ונטה מכאנית, לאגר או מפוח שבשבת (כי הוא באמת דומה לשבשבת!), הוא עשוי מאלומיניום עמיד למים ומסתמך על משב הרוח. הבנתם נכון - הוא לא צורך חשמל, זה אמנם נחמד וחסכוני אבל בימים שאין בהם רוח זה די מבאס. אפרופו מבאס, אחת התקלות הנפוצות במפוח האוויר היא חדירה של מי גשם אל תוך המפוח, מה שגורם להיווצרות של חלודה ולרעשי חריקה. כדי לשמור על מפוח האוויר לאורך זמן צריך לשמן אותו לפחות אחת לשנתיים, השימון ייעשה על ידי בעל מקצוע.

 

מפוח חשמלי לגג רעפים (מפוח הכיפה הכתומה)

המפוח החשמלי, או בשמו השני מפוח הכיפה הכתומה (על שם הציפוי הכתום שלפעמים תמצאו עליו), הוא מפוח שמופעל על ידי חשמל ובניגוד למפוח האוויר הוא לא תלוי במצב הרוח סמיילי
המפוח החשמלי נחשב לאמצעי יעיל לאוורור גג הרעפים בעיקר כי יש בו תרמוסטט מובנה ולכן כמו קסם, הוא מתחיל לעבוד רק כשהטמפרטורה בגג עולה ל-30 מעלות. ככה שגם אם אתם לא בבית, תוכלו להיות בטוחים שהגג שלכם מתקרר ואתם תגיעו לבית נעים. מעבר לביטחון שיש מי שמאוורר בשבילכם, תוכלו גם לחסוך את הריבים של מי שכח לכבות או להדליק וכו', שכידוע הוא אחד מהריבים המסוכנים ביותר שמחממים את האווירה בבית.
המפוח החשמלי מגיע בגדלים שונים, בהתאם לגודל הגג שלכם. מפוח גדול הוא אומנם עוצמתי ויעיל לאוורור גג הרעפים, אך גם עלול להרעיש וצורך יותר חשמל. ואפרופו חשמל, בהתקנת המפוח החשמלי נדרש חיבור כבל חשמלי הישר אל המפוח, ולכן מעבר לאיש הגגות תצטרכו להיעזר בחשמלאי שידאג לחיבור כבל חשמל למפוח.

מפוח חשמלי בגג רעפים
 

מפוח סולארי לגג רעפים (וונטה סולארית)

אם אתם רוצים מפוח שלא תלוי ברוח ולא דורש חיבור חשמל, אנחנו ממליצים על מפוח סולארי. למפוח זה מחובר פאנל סולארי שנמצא על מורד הרעפים וקולט את אנרגיית השמש, לכן הוא עובד כל עוד יש אור בחוץ.
המפוח הסולארי הוא אמנם היקר מבין האפשרויות השונות לאוורור גג הרעפים, אבל חשוב לזכור שהוא לא צורך חשמל, לא נדרשת בו עבודה של שימור או תחזוקה, ולכן הוא יכול להחזיק מעמד שנים גם בלי הוצאות נלוות. והיי! גם את המפוח הסולארי לא תצטרכו לזכור לכבות ולהדליק, וכך תשמרו על שלום בית. אז אמנם המפוח הסולארי יקר, אבל אולי כדאי להתייחס אליו כהשקעה לטווח הארוך.

פנאל סולארי על גג רעפים

מחירי מפוחים לגגות רעפים

כשזה מגיע למערכות אוורור גגות רעפים, יש שתי הוצאות שצריך לקחת בחשבון: מחיר ההתקנת המפוח ומחיר המפוח עצמו. מחיר ההתקנה משתנה בהתאם לסוג המפוח שבחרתם, הגודל שלו ונגישות הגג שלכם.

מחיר מחיר התקנת מפוח לגג רעפים נע בין 500-750 ₪ לא כולל מע"מ.

שימו לב שהמחיר הזה הוא עבור בית פרטי וגג סטנדרטי עם התקנה רגילה. ובהתאמה, אם מדובר על גג משותף בבניין רב קומות או גג שדורש הליך ההתקנה מסובך, צפו לעלות התקנה גבוהה יותר.

מחיר מחיר מפוח אוויר בגודל 12  אינץ' הוא כ- 750 ₪.  
את מפוח האוויר יש לשמן אחת לשנתיים, עלות שימון המפוח היא 250 ₪ לא כולל מע"מ.

מחיר  מחיר מפוח חשמלי לגג רעפים נע בין 1,400-1,700 ₪.
 בנוסף למפוח ולהתקנה תצטרכו לשלם גם לחשמלאי שידאג לחיבור נקודת החשמל  למפוח.

מחיר  מחיר מפוח סולארי נע בין 2,500-3,500 ₪.  

 שימו לב שכמות המפוחים שתתקינו תלויה בגודל הגג שלכם, בדרך כלל מפוח אחד יכול להתאים לגג סטנדרטי בגודל של עד 50 מ"ר.


רגע לפני שמתקינים אמצעי לאוורור גג רעפים

בחרתם את המפוח המתאים לכם והזמנתם בעל מקצוע, אבל רגע לפני שתשבו בנעימים בעליית הגג שלכם ותכתבו סיפורים למגירה, יש שני דברים נוספים שכדאי לשים לב אליהם:

 

רוח בידוד לגג רעפים

 עשינו הרבה רוח עם אמצעי האוורור לגגות רעפים, אבל יש גברת אחת שאסור שנשכח והיא  שכבת הבידוד לגג הרעפים, ששומרת על הגג מפני שינויי אקלים קיצוניים, ולכן אנחנו ממליצים לשלב גם אותה כדי לשמור על הגג שלכם נעים. בגדול יש בידודים כמו צמר פלדה אשר מונחים על תקרת הגג, ויש בידודים כמו בידוד תרמי שמונחים על קורות הגג, מתחת לרעפים, בחירת סוג הבידוד צריכה לקחת בחשבון גורמים שונים ובראשם אזור המגורים - ככל שאתם גרים באזור חם יותר כך תצטרכו בידוד איכותי ומאסיבי יותר.

 

קסדה ערנות מונעת אסון

 אל תשכחו לשים לב לבטיחות של איש הגגות שלכם. אמנם זו אחריות של איש הגגות להרכיב ציוד מגן שמתאים לעבודה אותה הוא מבצע, אבל אנחנו מציעים גם לכם להיות ערניים לכך.


גגנים מומלצים לאוורור גגות רעפים

החלטתם שאתם רוצים לאוורר את גג הרעפים שלכם? ברכותינו! עכשיו נשאר לכם לבחור איש גגות אמין ומקצועי, כזה שיעיף אתכם לגג. בדיוק בשביל זה אספנו לכם רשימה של גגנים מומלצים המומחים באוורור גגות רעפים, עם המלצה של אלפי לקוחות קודמים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך מאווררים גג רעפים?

כדי לאוורור גג רעפים צריך לדאוג לכניסה של אוויר חדש לחלל הגג, ואפשרות ליציאת האוויר הקיים. לכן כדאי לשלב רעפי אוורור בשלח הגג שדרכם ייכנס אוויר חדש, ומפוח כדי להוציא את האוויר החם החוצה.

מהם סוגי המפוחים המתאים לאוורור גג רעפים?

יש שלושה סוגים של מפוחים לגג רעפים: מפוח אוויר, מפוח חשמלי ומפוח סולארי.
כל אחד מהמפוחים נקרא על שם מקור האנרגיה עליה הוא מסתמך, ותוכלו לקרוא עליהם בהרחבה בטיפ כאן למעלה.

כמה עולה לעשות רעפי אוורור?

מחירו של רעף אוורור נע בין 40-60 ₪. כמות הרעפים שתצטרכו כדי לאוורר את גג הרעפים תלויה בגודל הגג שלכם. בנוסף למחיר הרעפים, מחיר ההתקנה של ארבעה רעפים כאלו עולה כ 400 ₪ לפני מע"מ

כמה עולה לעשות מפוח אויר לגג רעפים?

מחירי מפוחי האוויר משתנים בהתאם לגודל המפוח.
מפוח בגודל 12 אינץ' עולה כ-750 ₪. בנוסף, מחיר התקנה של מפוח האוויר נע בין 500 - 650 ₪ לא כולל מע"מ. את מפוח האוויר צריך לשמן אחת לשנה וחצי – שנתיים, עלות שימון המפוח היא 250 ₪

כמה עולה לעשות מפוח חשמלי לגג רעפים?

מפוח חשמלי המתאים לגג רעפים בגודל של עד 50 מ"ר עולה בין 1,400-1,700 ₪
מחיר של התקנת המפוח החשמלי נע בין 600-700 ₪ לא כולל מע"מ.
ובנוסף תצטרכו לשלם גם לחשמלאי שידאג לחיבור נקודת החשמל למפוח.

כמה עולה לעשות מפוח סולארי לגג רעפים?

מחיר מפוח סולארי נע בין 2,500-3,500 ₪  
עלות ההתקנה היא כ-750 ₪

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק