מוקד מידרג: 1-700-707-233

ניקוי מרזב

לא צריך לחכות לנזילה או סתימה כדי להיזכר שהמרזב שלכם קיים. ניקוי מרזב אחת לשנה, בבית משותף או בבית פרטי, חשוב כדי לתחזק את המרזב ולשמור עליו. מה כולל ניקוי מרזב, כל כמה זמן צריך ניקוי מרזב ולמה בכלל צריך את זה? אנחנו כאן כדי לתת לכם את כל התשובות.

 

ניקוי מרזב

מה כולל ניקוי מרזב ואיך מנקים?

קודם כל, כדי לעשות סדר, נחלק את המרזב בגג רעפים לשני חלקים עיקריים - תעלה וצינור, ולשני סוגים - פנימי וחיצוני.

התעלה היא מאוזנת ונמצאת בסוף השיפוע של הרעפים. היא מקבלת את מי הגשמים ומזרימה אותם לצינור. כשהתעלה נמצאת מתחת לרעפים והצינור שמתחבר לתעלה נמצא בין קירות הבית ולא גלוי לעין, זהו מרזב פנימי. אם ניתן לראות את התעלה והצינור - זה מרזב חיצוני.

כשמדברים על ניקוי מרזב, לרוב מתכוונים לניקוי התעלה. אם מצטברים בתעלה עלים, לכלוך או לשלשת, זה מונע מהגשם לזרום דרך הצינור ויוצר סתימות. 

  על אף שמרזב פנימי פחות חשוף לנזקי מזג האוויר ממרזב חיצוני, מומלץ לנקות גם אותו פעם בשנה, במיוחד בגלל שאם נוצרות בו סתימות - הנזילה קורית בתוך הבית ולא מחוצה לו, וזה הרבה יותר מבאס. 

 

תהליך ניקוי המרזב

איך ניקוי המרזב מתבצע בפועל? הגגן יתחיל בלנקות את האבק בעזרת הידיים, מטאטא או שואב אבק ולאסוף את העלים לשקית. חלק מהגגנים גם ישטפו את האזור בקצת מים. אם המרזב פנימי או נמצא בשיפוע חד, הגגן יצטרך לפרק שורה של רעפים, ולפעמים אפילו יותר, כדי שיוכל להגיע אליו. אל דאגה - הגגן יחזיר את הרעפים המפורקים למקומם מיד לאחר סיום הניקוי. במקרה של ניקוי מסיבי של המרזב הגגן יפתח את החיבורים שבין חלקי התעלה וינקה ביניהם.

ממש כמו הרצפה בבית שלכם - גם על המרזב אין לכם איך לשמור שיהיה נקי תמיד, אז אין ברירה אלא להקפיד על ניקיון תקופתי ולתחזק אותו בהרבה חום ואהבה.

 

ניקוי מרזב ראשוני בעזרת הידיים

ניקוי מרזב - תדירות וחשיבות

אחרי שפירטנו מה בדיוק כולל ניקוי מרזב, נבין כל כמה זמן מומלץ לנקות את המרזב ולמה חשוב להקפיד על כך. 

 

מטאטא לניקוי מרזב כל כמה זמן צריך ניקוי מרזב?

ניקוי מרזב מומלץ מידי שנה, כמה שיותר קרוב לתחילת החורף. הסיבה היא שבקיץ מצטבר הרבה אבק, שבגשם הראשון הופך לבוץ - מה שמכביד על המרזב ויכול לגרום לבעיות. וגם, ובכן, כי בחורף יורדים גשמים - זה המאני טיים של המרזב ואנחנו צריכים אותו הכי חד שיש.

קחו בחשבון שאם יש עצים בקרבת הגג שלכם, ייתכן שתצטרכו לנקות את המרזב יותר מפעם אחת בשנה, בגלל נשירת עלים ולשלשת ציפורים. בכל מקרה, בעל המקצוע יוכל להעריך לפי סביבת הגג שלכם כל כמה זמן המרזב צריך ניקוי.

 

מטאטא לניקוי מרזב למה צריך ניקוי מרזב?

ניקוי מרזב נחוץ כדי לוודא שהמים שמגיעים אליו זורמים ועוברים כמו שצריך. כמות גדולה מידי של לכלוך עלולה להכביד על המרזב ולגרום לשינוי הזווית שלו, ואם מדובר במרזב חיצוני - אף לקריסתו. ניקוי מרזב תקופתי יכול למנוע סתימות, חלודה וקורוזיה.

ניקוי מרזב ופתיחת סתימה במרזב אולי דומים מבחינת אופי העבודה, אבל בעוד שפתיחת סתימה מהווה פתרון לבעיה נקודתית, ניקוי מרזב הוא פעולה שיש לעשות אותה באופן שוטף. ניקוי המרזב ותחזוק נכון שלו יכול למנוע סתימות.  

 

לעוד מידע על תחזוקת מרזב, תוכלו לצפות באיתמר, גגן מדורג במידרג:


ממה מושפע מחיר ניקוי מרזב?

יש כמה וכמה גורמים שמשפיעים על מחיר ניקוי מרזב: גובה הגג, שיפוע המרזב, האם הרעפים ישנים או שאפשר לדרוך עליהם, האם המרזב פנימי או חיצוני ומה אורכו, כמה לכלוך מצטבר בו והאם צריך לפרק את הרעפים כדי לנקות אותו.

בקיצור, מילת המפתח היא נגישות. ככל שהמרזב יעשה חיים קשים יותר לגגן ויהיה לו קשה להגיע אליו ולנקות אותו - העבודה תעלה יותר.

כמובן שגם כמות המרזבים משפיעה על המחיר: העבודה בבית שמוקף מרזבים ותעלות שצריך לנקות תעלה יותר. עם זאת, ככל שיש יותר מטרים של מרזב לנקות, המחיר פר מטר יירד.


ניקוי מרזב - מחיר

מחיר במידה ואין צורך לפרק רעפים, מחיר ניקוי מרזב ינוע בין 80-100 ₪ למטר רעף.

מחיר במידה ויש צורך לפרק רעפים, מחיר ניקוי מרזב ינוע בין 150-200 ₪ למטר רעף.

מחיר למרות המדידה לפי מטר רעף, המחיר למינימום עבודה הוא כ- 800 ₪, כיוון שהגגן מתמחר גם את הזמן וההגעה שלו למקום, מעבר לעלות ניקוי המרזב.

מחיר מחיר ממוצע של ניקוי מרזב לא נגיש יכול לנוע בין 1,500-2,500 ₪. נגישות המרזב נמדדת לפי הפרמטרים עליהם הרחבנו למעלה.

מחיר במקרים נדירים, בהם מאוד קשה להגיע למרזב, מחיר ניקוי המרזב יכול להגיע גם ליותר מ-2,500 .


ניקוי מרזב באופן עצמאי

ברמת העיקרון עבודת ניקוי המרזב היא לא מסובכת, ואם המרזב נגיש ולא גבוה מידי אפשר לנקות אותו לבד. עם זאת, לא מומלץ לקחת את הסיכון - גגנים מוסמכים לעבוד בגובה, ובמידה וניקוי המרזב צריך להיות מסיבי יותר, יש להם את המיומנות הנדרשת לעשות זאת.

 

סימן קריאה שימו לב! אל תיקחו סיכון גם עם בעל המקצוע - אם החלטתם להזמין בעל מקצוע, בדקו שיש לו רישיון בתוקף לעבודה בגובה וביטוח.


גגנים מומלצים לניקוי מרזב

אז אחרי שהבנתם שניקוי מרזב הוא חשוב לא פחות מכל ניקיון אחר בבית ויכול למנוע הרבה בעיות, עכשיו הגיע הזמן לבחור את הגגן המתאים בשבילכם. בדיוק בשביל זה הכנו רשימה של גגנים מומלצים שקיבלו חוות דעת וציונים מלקוחות קודמים. כי כשהמרזב נקי הוא מותק סמיילי.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה ניקוי מרזב?

ניקוי מרזב הוא ניקוי תקופתי שיש לבצע, בדרך כלל אחת לשנה לפני החורף. ניקוי המרזב כולל את ניקוי התעלה שאוגרת את מי הגשמים.

למה צריך ניקוי מרזב?

ניקוי מרזב נחוץ כדי לוודא שהמים שמגיעים אליו זורמים ועוברים כמו שצריך.

ניקוי מרזבים - כמה זה עולה?

עלות ניקוי מרזב משתנה בהתאם לנגישות המרזב. ככל שהמרזב פחות נגיש כך העבודה תעלה יותר. מינימום עבודה יעלה בין 400-700 ₪, בעוד ניקוי מרזב לא נגיש יכול לעלות בין 1,500-2,500 ₪.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק