עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

עיצוב וילה

התהליך של עיצוב וילה ארוך במיוחד וכולל בתוכו הרבה שלבים (הידעתם? סקיצות ותוכניות עבודה הם שני שלבים שונים). בזמן עיצוב וילה חשוב מאוד לקבל כתב כמויות מפורט מהמעצבת ולבקש הצעות מחיר מכמה מעצבות. נשמע לכם כמו סינית? אל דאגה! במאמר נסביר את הכל, נפרט על תהליך העיצוב, המחירים וגם ניתן המלצות למעצבי פנים, מתחילים


מה כדאי לקחת בחשבון כשמעצבים וילה?

בואו נדבר תכלס, למה חשוב לשים לב בעיצוב וילה?

 

וילה פונקציונליות מול נראות בעיצוב וילה:

נשאלת השאלה איך לעצב וילה בצורה פרקטית ופונקציונלית אבל גם לשמור על עיצוב ונראות. בניגוד למה שנהוג לחשוב, האלמנטים האלו לא חייבים ללכת אחד נגד השני. עיצוב וילה מתחיל בחשיבה פרקטית במטרה לענות על הצרכים שמתגוררים בו. מעצבת תדע להבין את הצרכים וליצר מרחב פונקציונלי תוך שמירה על אסתטיקה ויופי. בית שיהיה פרקטי ופונקציונלי ויכיל מקומות אחסון יעזור גם לכם לשמור עליו מסודר ונקי וכך גם מעוצב.

כוכב תכנון נכון של חשמל, כבלים ושקעים ימנע מהבית שלכם להיות מלא בכבלים מסתובבים, בחירת מיקומים נכונים למתגים יכולה ממש לשדרג לכם החיים בבית. זה חשוב גם כשמתכננים את עיצוב הוילה, כי בסופו של יום - למי יש כוח לקום לכבות את האור אחרי שהוא כבר נכנס למיטה לישון?

עיצוב פונקציונלי ואסתטי

 

תאורה במשרד תאורה בוילה:

וילה מכילה חללים גדולים ותקרות גבוהות ולכן חשוב לבחור גופי תאורה עוצמתיים שיספקו אור לבית. גם הבחירה בסוג התאורה חשובה. כדי להבין את ההשפעה שיש לתאורה עלינו נסו לדמיין למשל את ההבדל בין ברים בהם יש תאורה חלשה וצהובה לעומת בתי חולים שם התאורה כחולה וקרירה.

בחירת התאורה מתבססת על כמה פרמטרים:

נורה תאורה טבעית הקיימת בחדר: קודם כל, כשבוחרים תאורה לחדר צריך להבין איזו תאורה טבעית כבר קיימת בו ומאיזה כיוון היא מגיעה. אם למשל בחדר יש חלון גדול ממנו נכנס אור ברוב שעות היום נצטרך גוף תאורה פחות עוצמתי מחדר בו אין חלון למשל.

נורה אור עיקרי ואור משני: עיצוב טוב יכלול לרוב כמה גופי תאורה שמשתלבים יחד. התאורה העיקרית, כלומר התאורה החזקה ביותר, בדרך כלל תמוקם במרכז החדר בתקרה, לעומת תאורה משנית כמו מנורה עומדת, מנורת לילה או ספוטים שהמטרה שלהם היא לתת אווירה נעימה לחדר אבל לא להאיר את כולו.

נורה עוצמה וגוון: כאשר מתכננים תאורה לחדר חשוב להקפיד על עוצמת תאורה נכונה וטמפרטורה (גוון אור). לרוב, מעצבות פנים ממליצות להשתמש בטמפרטורה המדמה אור יום (DAYLIGHT) ולא בתאורה צהובה או כחולה. כדאי להקפיד על זה במיוחד בחדרי עבודה ולמידה.

 

אחזקת גינות עיצוב גינה וחצר לוילה:

כדי שהדשא של השכן לא יהיה ירוק יותר- חשוב להתייחס לחלל החיצוני כחלק בלתי נפרד מהוילה ולקיים בו את אותו סגנון עיצובי שנבחר לבית.

לדוגמא, אם הבית שלכם מעוצב בסגנון מודרני וקריר כדאי לקחת את הסגנון הזה גם בבחירת פינת ישיבה לגינה למשל.

שימו לא כל מעצב פנים הוא גם מעצב גינה וחצר, למעשה, יש אנשי מקצוע שהתפקיד שלהם הוא לתכנן ולעצב גינות אך לעיתים תוכלו למצוא מעצבי פנים שיש להם זיקה לתחום והם יוכלו לעצב עבורכם גם את החלל החיצוני.

 

טכנולוגיה במשרד טרנדים ועיצוב לטווח ארוך:

חשוב להקפיד שהעיצוב ישרת אתכם לעוד שנים רבות וישאר רלוונטי לצרכים שלכם. מעצבת טובה תדע לזהות את הצרכים העתידיים שלכם ולהתחשב בהם. עיצוב פנים כמו שאר תחומי העיצוב מושפע מטרנדים שהולכים ובאים.

כוכב אם אתם רוצים להתאים את עיצוב הוילה שלכם לטרנד, כדאי לעשות את זה בעזרת תמונות, שטיח ומדפים ואפילו כורסא ולא בבחירת אריחים וריצוף.

עיצוב חצר וילה

תהליך עיצוב וילה

כמו שציינו קודם, עיצוב מלא לוילה הוא תהליך ארוך ולפעמים הוא יכול להשתנות בין מעצבים. אספנו עבורכם את השלבים העיקריים בתהליך כדי שתוכלו לדעת פחות או יותר למה לצפות:

 

לחיצת יד פגישת ייעוץ:

בפגישת הייעוץ תשבו עם מעצבת ותשמעו את דעתה לגבי הנכס ולא פחות חשוב - תוכלו להתרשם ממנה ולבדוק האם יש לכם חיבור טוב איתה. כפי שציינו תהליך העיצוב יכול להיות ארוך ולכן תרצו לעשות אותו עם מישהי שאתם מסתדרים איתה.

בפגישת הייעוץ, המעצבת תרצה לראות את הוילה גם אם היא חדשה אבל במיוחד אם אתם גרים בה כבר. למה? כי כך היא תוכל לזהות את הצרכים שלכם מהמקום עצמו. למשל, אם השולחן שבכניסה מלא בתיקים ומפתחות- היא תדע שצריך לחשוב על מקום אחסון בכניסה.

זה השלב בו אתם צריכים לחלום ולחשוב - איך הייתם רוצים שוילת החלומות שלכם תראה? כדי לעשות זאת כדאי שתאספו השראות, אותן תוכלו למצוא ממש בכל מקום (וגם פה בהמשך).

באתרים ייעודים כמו פינטרסט, בעיתון ובמקומות שהייתם בהם. אבל לא רק, כל דבר יכול להיות השראה לעיצוב, גם תמונה שאתם מאוד אוהבים או הספה הוינטג'ית המהממת של סבתא.

אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד ולכן כדאי שגם תדעו מה התקציב שלכם בפגישה זו.

כוכב פגישת ייעוץ עם מעצבת פנים יכולה להתאים למי שמחפש לרכוש וילה ורוצה לדעת מה הפוטנציאל שלה, למי שמתלבט האם לעשות שיפוץ וגם למי שרוצה לעצב וילה ולהתחיל את התהליך.

 

כסף הצעות מחיר:

כדי לחסוך מכם מאמץ נוסף ועוגמות נפש מיותרים, חשוב לסכם מול המעצבת הצעת מחיר מפורטת, הנוגעת בכל הפרטים הקטנים, לפני שמתחילים בתהליך.

משרטוט להדמייה

 

עיצוב גרפי, מדידה סקיצות:

אחרי שסגרתם מול המעצבת סגנון עיצובי והסברתם לה את הצרכים שלכם בעיצוב הוילה היא תתכנן עבורכם סקיצות שונות לעיצוב הבית. מספר הסקיצות משתנה ממעצבת למעצבת, לרוב יהיו 2 סקיצות השונות בתכלית אחת מהשנייה. עליכם יהיה לבחור איזו סקיצה מתאימה לכם יותר ולעיתים קרובות גם ניתן לשלב בין השתיים לכדי עיצוב שתהיו מרוצים ממנו.

 

תוכניות עבודה, כתב כמויות ושרטוטים:

יש לכם סקיצה מכונה? מהמם. היא תכין עבורכם תוכנית עבודה לבעלי מקצוע שתצטרכו בשביל להוציא את השיפוץ לפועל. תוכניות העבודה מפרטות למעשה את עבודות החשמל, אינסטלציה, בנייה, מיזוג אוויר ותאורה של הוילה. בלי תוכניות אלו אי אפשר להתחיל לעבוד. ככל שהתוכניות יהיו מפורטות יותר כך תוכלו להימנע מטעויות יקרות מאוד בהמשך. ממעצבת הפנים תקבלו גם כתב כמויות המכיל את כל העבודות הנדרשות במהלך השיפוץ, חומרים ומידות. עם כתב הכמויות תוכלו להגיע שיפוצניקים ולבקש הצעות מחיר מדויקות.

 

פגישה במשרד הצעות מחיר, קבלנים ואנשי מקצוע:

אחרי שיש לכם כבר תוכנית עבודה מוכנה, כתב כמויות ושרטוטים תזמינו לוילה כמה קבלנים (רצוי לא ביחד) שיראו את העבודה ויוכלו ביחד עם כתב הכמויות, השרטוטים והתוכניות לתת הצעת מחיר. בנוסף, תבחרו את החומרים ואנשי המקצוע האחרים. לפעמים בשלב זה תראו שיש חריגה מהתקציב ותוכלו ביחד עם מעצבת הפנים לחשוב על מה אפשר לוותר כדי שתישארו בטווח שהגדרתם לעצמכם.

כוכב טיפ: מומלץ לקחת כמה הצעות מחיר לפני שסוגרים עם מישהו. זה נכון לעיצוב וילה, וגם לכל דבר אחר בחיים.

 

ריצוף במשרד בנייה ושיפוץ:

לא להאמין, רגע האמת הגיע ומתחילים בשיפוץ. כאן, תפקידה של מעצבת הפנים הוא לפקח שכל שלבי הבנייה נעשים לפי התוכניות. היא תגיע לוילה בכל שלב של השיפוץ כדי לתת הנחיות, לפקח ולתת פתרונות לשאלות ובעיות שצצות בשטח. בסוף השיפוץ תבדוק שהכל תקין ועובד כמו שצריך.

 

מברשת צבע עיצוב הוילה:

בגמר השיפוצים הגיע הזמן לעצב את הוילה, למקם את הרהיטים, הוילונות ומוצרי החשמל. תוכלו גם לסגור מראש עם המעצבת על הום סטיילינג לבית והיא תדאג גם לאקססוריז כמו שמיכות טלוויזיה, מדפים ופרטי נוי אחרים.

וילה מעוצבת

סגנונות לעיצוב וילה

אחרי שעברנו על תהליך העבודה עם המעצבת, חשוב לנו שטעמו גם כמה סגנונות עיצוב שונים, אחרי הכל וילה היא מבנה גדול, יוקרתי ומפואר - ותוכלו לעצב אותה בשלל דרכים. אספנו עבורכם מספר סגנונות לעיצוב וילה מהם תוכלו לקחת השראה לוילה שלכם:

 

עיצוב קלאסי לוילה

עיצוב קלאסי הוא עיצוב שמגיע מאירופה של המאה ה-19, מהארמונות ובתי המלוכה. ומושפע מרומא ויוון הקדומות. עיצוב קלאסי לוילה יכיל הרבה פרטים ואביזרים, נברשות גדולות, קרניז, רהיטים מפוארים ויוקרתיים והרבה קישוטים שייצרו אווירה מלכותית.

 

עיצוב קיר קלאסי בוילה
עיצוב קלאסי לוילה

 

עיצוב מודרני לוילה

בניגוד לעיצוב הקלאסי, עיצוב פנים מודרני מוקדש לפשטות. המטרה היא להקליל ולנקות את החלל מעומס חזותי. גוונים בהירים ניטרליים, פינות אחסון מוצנעות וכל מה שיעזור לכם לשמור על ניקיון וסדר. כדי להקנות מראה מודרני לוילה שלכם, תשתמשו באלומיניום ומתכות עדינות , וגם בזריקות צבע מינימליות.

 

עיצוב וילה מודרני
 

עיצוב נורדי סקנדינבי לוילה

עיצוב פנים נורדי הוא סגנון מנימליסטי ופונקציונאלי מבוסס על הסגנון המודרני והמגיע מארצות סקנדיביה. מה זה מנימליסטי? תכלס זה אומר שהעיצוב של הוילה שלכם יכלול רק רהיטים וחפצים שיש בהם צורך, מינימום רהיטים ועומס. העיצוב הנורדי מייצר אווירה של מרחב, גודל, ניקיון ואוורור. הוא משתמש בצבעים בהירים, פסטלים, חומרים טבעיים ועדינות רבה.

 

עיצוב נורדי לוילה
 

עיצוב כפרי לוילה

מקור סגנון העיצוב הכפרי הוא מאזורים הכפריים של אירופה ופרובאנס. הוא משתמש בטבע ובחומרים בגימור גס ויוצר מראה חמים וביתי. העיצוב הכפרי מנסה לקרב את הטבע לסביבת המגורים ומשתמש בצבעים חומים וחמימים. כדי לעצב וילה בסגנון כפרי תוכלו לבחור ברצפת פרקט עץ, ואפילו לחפות את אחד מהקירות בסלון בפרקט, אף אחד לא יגיד לכם לא.

 

עיצוב כפרי לוילה
 

עיצוב בוהו שיק לוילה

אם פחות התחברתם למינימליזם, אל דאגה - עיצוב בוהו שיק הוא ההפך הגמור. הוא מקושט, מכיל הרבה אלמנטים, צבעוני ומייצר אווירה חמימה בבית. כדי לעצב וילה בסגנון בוהו שיק תשתמשו בטקסטורות, קש, מקרמה, הרבה טקסטיל, צבע, צמחים וחומרים וטבעיים.

 

עיצוב בוהו שיק לוילה

 

כוכב אז איך תדעו מה הסגנון שלכם? ראשית נסו להבין איזו אווירה אתם מנסים לייצר בוילה שלכם? מה חשוב לכם ומה פחות? נסו לחשוב על מקומות שהייתם בהם והתחברתם לעיצוב ולחבר אותו לסגנון. במקרים רבים הסגנון העיצובי הוא חיבור של כמה סגנונות יחד (ויש לזה גם שם- סגנון אקלקטי) במטרה לענות על כל הצרכים שלכם בתוך הוילה. אל דאגה, מעצב פנים יוכל לעשות את החיבור הזה בין הסגנונות שאהבתם בטוב טעם.

חדר אוכל בסגנון אקלקטי

מחיר עיצוב וילה

מחיר טווח המחירים לעיצוב מלא של וילה נע בין 15,00 ₪ ל40,000 ₪.

הטווח מושפע מגודל הנכס, כמות החדרים אותם תרצו לעצב וגם כמובן בהתאם לשירות שתרצו לקבל ממעצב הפנים. בנוסף, יש הרבה השפעה לניסיון ושם בתחום. ככל שהניסיון, המוניטין ושם של המעצבת שלכם גדולים יותר – כך גם המחיר יהיה גדול ליותר, במקרים מסויימים הוא אפילו יעבור את ה 40,000 ₪.

מחיר פגישת ייעוץ בלבד תעלה לכם בין 350 ל-500 ₪.

דוגמאות למחירים של עבודות:

 כוכבעיצוב פנים שכלל הום סטיילינג עבור מבנה קיים של 210 מ"ר, פגישות ייעוץ עבור בחירת צבעים ואקססוריז, ליווי בזמן השיפוץ ותכנון תשתיות של אינסטלציה – 10,760 ₪.

 כוכבעיצוב פנים לקומת כניסה שכלל מטבח, סלון ושירותי אורחים – 10,500 ₪.


מעצבי פנים מומלצים לעיצוב וילות

אתם כבר יודעים שעיצוב וילות הוא תהליך מורכב וארוך ולכן חשוב למצוא מעצבת פנים עם המלצות מלקוחות קודמים שעבדו איתה. כך תוכלו לבדוק האם היא הייתה נחמדה ונעימה, מסודרת ומאורגנת והאם עמדה בלוחות הזמנים. בדיוק בשביל זה הכנו לכם רשימה של מעצבות פנים מומלצים לעיצוב וילות, המדורגים לפי חוות דעת של לקוחות קודמים. בהצלחה!


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק