עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

עיצוב חדר אמבטיה קטן

אומרים שביתו של האדם הוא מבצרו, אבל מה אם בתוך המבצר הזה אתם צריכים דקה של שקט? בשביל זה הומצא המבצר שבתוך המבצר – חדר האמבטיה. אז איך אפשר לעצב את חדר השירותים כך שיהיה אפשר להסתגר בו בלי לחוש קלסטרופוביה, מה הם השיקולים שצריך להתחשב בהם כשמעצבים חדר אמבטיה קטן, והאם ילדים יפסיקו לדפוק על הדלת של השירותים ויקלטו את הרמז? יש תשובות לחלק מהשאלות האלה בהמשך.


תכנון ועיצוב חדר אמבטיה קטן

אם שאלתם את עצמכם מה ההגדרה לחדר אמבטיה קטן - חדר אמבטיה יהיה לפחות בגודל 160*160 ס"מ או 230*90 ס"מ, פחות מזה כבר לא יכול להיות חדר רחצה שכולל גם שירותים וגם מקלחת. בכל מקרה נגדיר חדר אמבטיה כקטן בכל חדר אמבטיה שהשטח שלו קטן מ-4 מ"ר.

האתגר העיקרי שעומד בפנינו כשמעצבים חדר אמבטיה קטן הוא כמובן המרחב – בחדרים גדולים אין לנו בעיה של מקום ואפשר להוסיף כל אלמנט שרוצים, בחדר אמבטיה קטן פחות זה יותר: צריך לוותר על חפצים ותוספות ולצמצם כמה שיותר. השיקול המרכזי בבחירת כל פריט בחדר האמבטיה יהיה חיסכון במקום ויצירת תחושת מרחב.

עיצוב חדר אמבטיה קטן בעליית גג

איך מתכננים חדר אמבטיה קטן

כשמתכננים חדר אמבטיה, לא משנה באיזה גודל, המעצבת מתייחסת למרחב הקיים וממקמת את השירותים, המקלחון והכיור בצורה אידיאלית בלי שהם יתנגשו אחד בשני או יפריעו לתנועה בחדר. בחדר אמבטיה קטן המעצבת מוגבלת יותר באפשרויות שלה, ולכן לא תמיד כל אחד מהם יקבל קיר משלו. הנה עוד דברים שצריך להתחשב בהם כשמעצבים חדר אמבטיה:

 

עיצוב תאורה בחדר אמבטיה קטן

אור יוצר תחושה של מרחב, ולכן חשוב לדאוג להרבה תאורה בעיצוב חדר אמבטיה קטן. רוב המעצבות ממליצות על תאורה בגוון צהוב, אך יש כאלו שממליצות על תאורה בגוונים לבנים שנקראת תאורת דיי לייט. תאורה צהובה נותנת תחושה חמימה ורכה יותר, בזמן שתאורה לבנה היא קרה וחזקה יותר. אם יש מקום, כדאי לדאוג לשתי נקודות תאורה: אחת מעל המראה ואחת מרכזית בתקרה. זה יוסיף לתאורה הכללית ויגדיל את החדר, וגם תוכלו לראות את הפנים שלכם במראה יותר טוב. 

תאורה מעל מראה בחדר אמבטיה קטן

 

עיצוב מקלחון בחדר אמבטיה קטן

זה יעציב את חובבי האמבטיות, אבל בעיצוב חדר רחצה קטן נוותר על האמבטיה ונעדיף מקלחון. מקלחון צריך להיות מינימום בגודל 70*70 ס"מ, ועדיף לפחות 80*90, אחרת המקלחת שלכם תהיה צפופה למדי. בחדרי אמבטיה רגילים תוכלו לבחור זכוכית חלבית או שקופה למקלחון, אבל כלל יסוד בעיצוב חדרי אמבטיה קטנים זה עבודה עם זכוכית שקופה שלא חוסמת את שדה הראיה ותופסת מקום במרחב. חדר האמבטיה קטן ממילא, הוספה של זכוכית חלבית תקטין אותו עוד יותר.

בנוסף, כדאי לבחור במקלחון פתיחה שאפשר לקפל את הדלתות שלו פנימה ובכך לפנות מרחב נוסף בחדר האמבטיה כשהמקלחון לא בשימוש. ככלל, לא מומלץ להשתמש במקלחון הזזה, הוא עמיד פחות ודורש יותר תחזוקה. תשתמשו בו רק אם באמת אין מקום למקלחון פתיחה.

עיצוב מקלחונים בחדרי אמבטיה קטנים

 

עיצוב חיפויים וריצוף בחדר אמבטיה קטן

הנה שלושה דברים שכדאי לשים אליהם בחיפוי ובריצוף של חדר האמבטיה:

🧱 כיוון הנחת החיפוי: חולצות עם פסים לרוחב זה משמין, וזה נכון גם לגבי האריחים בחיפוי הקיר – אריחים שמונחים לרוחב יתנו תחושה של קיר רחב יותר, ובחדר אמבטיה קטן כל דבר שמוסיף לתחושת הגודל הוא מבורך.

🎨 צבעים: עוד דבר שנשים עליו דגש בבחירת הריצוף והחיפוי בחדר מקלחת קטן הוא צבעים בהירים – אריחים בגווני לבן או שמנת יתנו תחושה של מרחב, בזמן שאריחים בצבע אפור כהה או שחור יקטינו את המרחב, והוא קטן גם ככה. עם זאת, אם אתם מאוד אוהבים גוונים כהים אפשר לשלב בין אריחים שחורים ללבנים, אבל מומלץ להתייעץ עם מעצבת פנים לפני.

📏 גודל האריחים: בחדרי אמבטיה גדולים תוכלו לרצף עם אריחים בגודל 120*60 ס"מ ולצמצם את כמות החיבורים בין האריחים. בחדרי אמבטיה קטנים זה פחות מומלץ – במהלך עבודת הריצוף הרצף יאלץ לנסר חלק ניכר מהאריחים ולבזבז אותם. עדיף לבחור באריחים קטנים יותר שיאפשרו ניצול מירבי.

בכל מקרה, בכל חדר אמבטיה חשוב לבחור באריחי אנטי סליפ, שהם אריחים מחוספסים שמונעים החלקה, חבל שתחליקו יש לכם פנים יפות.

 

עיצוב כיור וארון בחדר אמבטיה קטן

כמו בכל שאר הדברים בחדר אמבטיה קטן, גם כאן נעדיף את הכיור והארון הכי קטנים שאפשר להשתמש בהם. מומלץ להשתמש בכיור עם ארון מובנה ברוחב 80 ס"מ או 60 ס"מ אם באמת אין מקום.

בכיורים יש שתי אפשרויות – כיור מונח וכיור שקוע. כיור שקוע, כמו שהשם מרמז, שקוע בתוך הארון, בזמן שכיור מונח נמצא על הארון ולא גוזל משטח האחסון שבו. מבחינת ניקיון, לכיור שקוע יש יתרון על כיור מונח, מכיוון שהוא קל יותר לניקוי. בחדרי אמבטיה קטנים תצטרכו להחליט מה חשוב לכם יותר: מקום אחסון בארון, או שיהיה קל לנקות את הכיור. שורה תחתונה: אם שטח האחסון בארון שתחת הכיור חשוב לכם יותר תבחרו בכיור מונח, ואם נוחות הניקיון חשובה יותר תבחרו בכיור שקוע.

מעל הכיור מומלץ להתקין מראה. מעבר לעובדה שמראה היא דבר שימושי בחדר אמבטיה, היא מוסיפה תחושה של מרחב.

חדר אמבטיה קטן עם כיור מונח

 

אסלה בחדר שירותים קטן

סביב האסלה צריך להיות מרחב שיאפשר שימוש נוח. זה אומר שצריך להשאיר מרווח של לפחות 50 ס"מ מכל צד של האסלה ומרווח של לפחות 70 ס"מ מול האסלה. כדאי לבחור באסלה תלויה שתאפשר ניקיון קל יותר של חדר האמבטיה וניאגרה סמויה שתחסוך עוד מקום. באופן כללי בעיצוב חדר אמבטיה קטן תמיד נעדיף להכניס דברים לתוך הקיר אם זה אפשרי.

סוגי אסלות לחדר אמבטיה קטן

 

מיקום החלון בחדר אמבטיה קטן

בעיצוב חדר אמבטיה המעצבת בדרך כלל לא תקבע באיזה קיר לשים את החלון, אלא אם אתם בונים מחדש את חדר האמבטיה. אז מה כן? המיקום של הכיור, האסלה והמקלחון נקבע ביחס לחלון. המיקום האידיאלי לחלון הוא בקיר משלו, אבל העולם הוא לא מקום אידיאלי ואי אפשר לקבל את כל מה שרוצים.

לא מומלץ למקם את הכיור מתחת לחלון – זה מונע מכם להתקין מראה ואיך תוכלו להסתכל לעצמכם בפנים אחרי שעשיתם כזה דבר? בנוסף, אסור למקם את המקלחון כך שיחתוך את החלון, כלומר שהזכוכית של המקלחון תעבור באמצע החלון. אז איפה כן? אפשר למקם את החלון מעל האסלה, זה אמנם לא אידיאלי אבל אם החלון נמוך מספיק הגישה אליו נוחה למדי ולא קשה לפתוח ולסגור אותו. אם החלון נמצא בתוך המקלחון תוכלו להסב אותו לחלון כיס, כלומר חלון שקוע בקיר, כך שאדן החלון שלו ישמש כמדף לשמפואים ויחסוך לכם עוד מקום בחדר האמבטיה.

בכל מקרה, מומלץ להשתמש בחלון מסוג דריי קיפ ולא בחלון פתיחה. חלון דריי קיפ מאפשר פתיחה חלקית ששומרת על הפרטיות שלכם. חלון הזזה ישמש אותנו בעיצוב חדר אמבטיה קטן אם אין לנו ברירה אלא להתקין את הכיור מתחת לחלון. כך נוכל להתקין מראה על עמוד מול החלון ועדיין לפתוח ולסגור את החלון.

מיקומי חלונות בחדרי אמבטיה קטנים

 

דלת בחדר אמבטיה קטן

ברוב החדרים בבית דלתות נפתחות לתוך החדר, אבל בחדר אמבטיה קטן זו יכולה להיות בעיה – הדלת עלולה להתנגש בכיור או באסלה או סתם לגרום לכך שהכניסה תהיה לא נוחה. יש שני פתרונות אפשריים: להתקין דלת שתיפתח כלפי חוץ, דבר שמומלץ בכל שירותים נגישים אגב, או להתקין דלת כיס שנפתחת לתוך הקיר וחוסכת במקום. מחירה של דלת כיס הוא גבוה יותר, ובדגמים פשוטים שלה הבידוד האקוסטי פחות יעיל משל דלת פתיחה, וזה לא אידיאלי בחדר שירותים.

 

מעצבות פנים נותנות פתרונות טכנולוגיים לעיצוב דירה


על מה אפשר לוותר בעיצוב חדר אמבטיה קטן

אין מה לעשות, כנראה שלא תוכלו להכניס את פסל הקפיברה בגודל טבעי לחדר האמבטיה הזה, וזה לא הדבר היחיד שתצטרכו לוותר עליו בתכנון של חדר אמבטיה קטן. הנה מספר דברים שמומלץ לשקול לוותר עליהם כשמעצבים חדר אמבטיה קטן:

 

אחסון

מעבר לארון הקטן שמתחת לכיור, אל תנסו להוסיף ארונות ומדפים, אין לכם מקום לבזבז ואת ארון המגבות אפשר להתקין בחדר אחר.

 

מתלה מגבות

בעיקרון עדיף להתקין מתלה מגבות על הקיר ולא על הדלת, אבל אם צריך לחסוך מקום תמיד אפשר להתקין מתלה על הדלת. אם בוחרים לעשות את זה, חשוב לבדוק שלא מפריעים לפתיחה תקינה של הדלת ושיש מאחורי הדלת מספיק מקום למגבות.

 

ארון

נכון שאמרנו שיש מקום לארון מתחת לכיור, אבל אם הכיור נמצא מול האסלה והארון יפריע לרגליים כשיושבים על האסלה – ותרו עליו וחפשו פתרון אחר, למשל נישה באחד מהקירות.

חדר אמבטיה קטן עם כיור שקוע

עיצוב חדר אמבטיה קטן – מחירים

מחיר עיצוב חדר אמבטיה נע בין 4,000-10,000 ₪. למה טווח המחירים כל כך רחב? כי היקף העבודה של המעצבת משתנה – בתכנון בסיסי של חדר אמבטיה קטן המעצבת תשרטט תכנית לחדר האמבטיה ותייעץ לכם בנוגע לבחירת חומרים. בתכנון מתקדם יותר המעצבת תכין גם תכנית עבודה לאינסטלטור ולחשמלאי ותלווה אתכם לקניות של חיפויים, ריצוף, ארונות, אסלה וכיור.

מחיר מחיר עיצוב בסיסי של חדר אמבטיה קטן נע בין 4,000-6,000 ₪.

מחיר מחיר עיצוב מתקדם של חדר אמבטיה קטן נע בין 6,000-10,000 ₪. תלוי בתקציב השיפוצים והיקף העבודה.

 


מעצבות פנים מומלצות לעיצוב חדר אמבטיה קטן

כמו שהספקתם להבין, עיצוב חדר אמבטיה קטן זה סיפור מורכב. לכן כדאי לכם לבחור מעצבת מנוסה שתוכל ללוות אתכם לאורך השיפוצים ולתכנן עבורכם את חדר האמבטיה הטוב ביותר במסגרת המגבלות הקיימות. כאן תוכלו לראות רשימה של מעצבות פנים מומלצות לעיצוב חדר אמבטיה קטן, עם המלצות של עשרות לקוחות קודמים. מוזמנים לקרוא חוות דעת, לעלעל בגלריות, ולבחור במעצבת ששבתה את לבכם.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה עיצוב חדר רחצה קטן?

מחיר עיצוב חדר אמבטיה קטן נע בין 4,000-6,000 ₪ בעיצוב בסיסי שלא כולל ליווי לקניית חומרי בניה וכלים סניטריים ובין 6,000-10,000 לעיצוב מתקדם.

איך לתכנן חדר אמבטיה קטן?

בתכנון חדר אמבטיה קטן תצטרכו להסתכל על המרחב העומד לרשותכם ולהציב בו את כל האלמנטים הרצויים כך שלא יפריעו זה לזה ויתפסו כמה שפחות מקום. כל פריט שנכנס לחדר חייב להיות הכרחי, ובגוונים שלא יקטינו את המרחב. אבל הכי חשוב – עדיף שמעצבת מקצועית תתכנן את חדר האמבטיה.

כיור אמבטיה מונח או שקוע?

התשובה לשאלה הזאת, כמו להרבה שאלות בחיים, היא שזה תלוי. אם מה שחשוב לכם הוא שיהיה קל לנקות את הכיור ושהמים לא ישפריצו החוצה, כדאי לכם לבחור בכיור שקוע. אם אתם רוצים הרבה מקום אחסון בארון שתחת הכיור, עדיף לכם להתקין כיור מונח.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק