עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

רמפה לכסא גלגלים

התקנת רמפה לכסא גלגלים לנכים היא הכרחית במרחב הציבורי והמוסדי, או בבתים פרטיים. לרוב, רמפה לכסא גלגלים עשויה מברזל, ויש לה תקן שיפוע שמוודא שהיא בטוחה לשימוש. מה השלבים להתקנת רמפה לכסא גלגלים, תקני הבטיחות ומה המחיר? במאמר הבא ריכזנו את כל המידע, כדי שלא יהיה לכם שום מכשול בדרך😊


התאמת רמפה לכסא גלגלים

בהתקנה של רמפה לכסא גלגלים, חשוב להתאים את הרמפה לשטח בצורה הטובה ביותר. את הרמפה אפשר להתקין על גבי מדרגות או בסמוך להן.

איך מתאימים רמפה למעבר של נכים עם כסא גלגלים? הנה:

רמפה לכסא גלגלים   גובה ההתקנה – במקרה של מדרגות גבוהות בשטח קטן, למשל בשטח עם מדרגות בגובה חצי מטר על גבי אורך של מטר - אי אפשר להתקין את הרמפה כי השיפוע לא יהיה תקני ויכול לגרום לסכנת נפילה.

כוכבית קטנה במקרה של שטח בעייתי, תצטרכו להתייעץ עם קונסטרוקטור לתכנון בניית הרמפה לכסא הגלגלים.

רמפה לכסא גלגלים   רמפה קבועה או ניידת – אם הצורך ברמפה לכסא גלגלים הוא בשביל שימוש קבוע בבית פרטי או נגישות למעבר בשטח ציבורי, רמפה קבועה תהיה הפתרון המתאים. אבל אם אתם צריכים את הרמפה רק לעיתים רחוקות, בשביל נסיעות או מעבר במקומות לא נגישים, תוכלו לקנות רמפה ניידת לכסא גלגלים.

כוכבית קטנה במקרים של חוסר מקום לרמפה קבועה, אפשר להתקין רמפה מתקפלת על גבי המדרגות, ככה שאפשר לקפל אותה כשאתם צריכים להשתמש במדרגות (ממש כמו הרמפות המתקפלות באוטובוסים).

רמפה לכסא גלגלים   עזרי בטיחות נוספים – כדי להבטיח שהרמפה לכסא גלגלים בטוחה לשימוש, יש צורך להתקין בשני הצדדים שלה מאחזי יד מברזל, שמספקים אחיזה בטוחה לאדם על כסא גלגלים, או למי שמושך את הכסא על גבי הרמפה.

 

רמפה לכסא גלגלים מברזל

התקנת רמפה לכסא גלגלים

התקנת רמפה לכסא גלגלים מתבצעת בכמה שלבים ומסתיימת תוך 10-14 ימי עבודה.

הנה השלבים:

אחד מדידת השטח – רגע לפני הכנת הרמפה, יגיע אליכם מסגר כדי לבדוק ולמדוד את השטח ולתכנן אתכם את הרמפה שתהיה הכי מתאימה למקום ולשימושים שלכם.

שתיים הכנת הרמפה לכסא גלגלים – המסגר יכין את הרמפה במסגרייה, לאחר שהזמין את החומרים המתאימים לרמפה שלכם. לרוב רמפות לכסא גלגלים עשויות מברזל שעובר תהליך גלוון ואחר כך צביעה בתנור, הם אלו שמונעים הופעת חלודה על החומר.

כוכבית קטנה בטיחות הרמפה - הרמפה בנוייה בשיפוע, כדי למנוע מצב של החלקה של כסא הגלגלים, המסגרת מייצר את הרמפה מפח ברזל עם טקסטורה מחוספסת.

שלוש התקנת הרמפה – בשלב האחרון, המסגר יגיע אליכם כדי להתקין את הרמפה וירכיב אותה על גבי השטח הדרוש. אם הרמפה גדולה וארוכה היא תגיע בצורה פריקה, שזה אומר שהיא תגיע בחלקים שאותם המסגר ירכיב אחד לשני. לאחר מכן הוא יקבע את הרמפה אל המדרגות או אל האדמה בעזרת קידוח הרגליים של הרמפה.

הרמפה לכסא הגלגלים מוכנה, אבל רגע לפני שנתחיל להתגלגל עליה, חשוב לדעת שהיא מספיק בטוחה לשימוש. ממש בפסקה הבאה תמצאו את התקנים של רמפה לכסא גלגלים.

 

רמפה לכסא גלגלים מברזל מחוספס

תקן רמפה לכסא גלגלים

כדי שהרמפה לכסא גלגלים תהיה בטוחה לשימוש, יש תקנים שקובעים את השיפוע של הרמפה ואת הרוחב שלה כדי שתתאים למעבר של כסא הגלגלים.

אלו התקנים:

אישור תקן שיפוע לכסא גלגלים – לפי התקן הישראלי, השיפוע המקסימלי של רמפה לכסא גלגלים הוא 8%.

שימו לב שימו לב: שיפוע של 8% הוא אמנם השיפוע שמותר על פי התקן, אבל לשימוש יום יומי בבית, זה עלול להיות קשה ולא נוח. מומלץ שמעבר בשיפוע על רמפה ביתית יהיה 5%, שיספק מעבר קל יותר ופחות מאומץ לאדם על כסא גלגלים.

סרגל מדידה מידות רוחב הרמפה – רוחב הרמפה לכסא גלגלים המוגדר בתקן הישראלי הוא בטווח של 110-130 ס"מ לרמפה בשטח ציבורי. רמפה ברוחב כזה תאפשר מעבר נוח של כסאות גלגלים בשני הכיוונים ותתאים בעיקר במקומות ציבוריים. אם אתם מתקינים רמפה לכסא גלגלים בשטח פרטי, רוחב רמפה נע בין 72-80 ס"מ.

 

רמפה לכסא גלגלים במרחב ציבורי

מחיר רמפה לכסא גלגלים

המחיר של רמפה לכסא גלגלים משתנה בהתאם לגודל הרמפה ולאופן התקנה שלה.

שקל מחיר רמפה לכסא גלגלים באורך מטר עד שלושה מטרים, נע בין 2,500-3,500 ₪.

שקל מחיר התקנה של מאחז יד לרמפה לכסא גלגלים נע בין 300-350 ₪ למטר אורך.

שימו לב שימו לב: מומלץ לבדוק אם אתם זכאים לסיוע במימון הנגשה של דירה לנכים ושל דרכי הגישה לדירה ממשרד הבינוי והשיכון. לפני שאתם מתקינים רמפה לכסא גלגלים, שווה לכם לבדוק את הזכויות שלכם 😊


מסגרים מומלצים להתקנת רמפה לכסא גלגלים

אם עזרנו לכם לפנות קצת מכשולים מהדרך, כל שנשאר לעשות זה למצוא מסגר מקצועי, שיתקין רמפה יציבה ובטוחה לכסא הגלגלים. בדיוק בשביל זה ריכזנו רשימה של מסגרים מומלצים להתקנת רמפה לכסא גלגלים, שתוכלו לבחור מתוכה את המסגר המתאים עבורכם. לאחר כל התקנה של רמפה אנחנו מתקשרים לשמוע איך היה ומעדכנים חוות דעת וציון באתר. בהצלחה!

 


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה התקנים להתקנת רמפה לכסא גלגלים?

כדי שרמפה לכסא גלגלים תהיה מספיק בטוחה לשימוש, התקן הישראלי קובע ששיפוע הרמפה לא יעלה על 8%. שימו לב ששיפוע של 8% הוא לא נוח לשימוש, ולכן מומלץ לבצע שיפוע נמוך יותר של 5% כדי שיהיה מעבר קל יותר ופחות מאומץ לאדם על כסא גלגלים. בנוסף, תקן רוחב הרמפה לכסא גלגלים נע בטווח של 110-130 ס"מ, רוחב המאפשר מעבר לכסאות גלגלים משני צדי הרמפה במקומות ציבוריים.

מה המחיר של רמפה לכסא גלגלים?

מחיר רמפה לכסא גלגלים באורך מטר עד שלושה מטרים, נע בין 2,500-3,500 ₪. בנוסף, התקנה של מאחז יד לרמפה לכסא גלגלים, נעה בין 300-350 ₪ למטר אורך.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק