מוקד מידרג: 1-700-707-233

תכנון אי למטבח

אי יכול להיות שדרוג נפלא למטבח שלכם, אבל אם לא יהיו לכם 80 ס"מ בין ארונות המטבח לאי, לא תוכלו לנוע במטבח בנוחות. אז מה היתרונות של אי למטבח? איזה משטח עדיף לאי? מה המחיר של תכנון אי למטבח? כמה משחקי מילים אפשר לעשות עם המילה 'אי'? ריכזנו לכם כאן כל מה שצריך לדעת על תכנון אי למטבח. אם יש רק פריט אחד שאתם צריכים לקחת לאי שלכם זה ממש המאמר הזה.

 

אי למטבח עם שיש לבן

מה האפשרויות בתכנון אי למטבח?

כשמדברים על תכנון אי למטבח, חשוב לדעת שיש הרבה אפשרויות וסגנונות: סגנון מודרני או כפרי, משטח עץ או שיש וגימור פורמייקה או פולימר. בואו נעשה קצת סדר:

סוג האי

בדרך כלל האי עומד באמצע המטבח, במנותק משאר ארונות המטבח. תודו שזה מפתיע והשם שלו לא מסגיר אותו בכלל. בכל אופן, אפשר להשתמש בשני צדדי האי כמגירות אחסון, אפשר לנצל חלקים גדולים יותר לישיבה ואפשר להנמיך את משטח האכילה ממשטח העבודה. בקיצור, כל האפשרויות פתוחות לגמרי לפי הצורך שלכם, וכמובן שאנחנו ממליצים להתייעץ עם נגר המטבחים כדי להבין את כל השיקולים והצרכים שלכם. כמו כן, אם המטבח שלכם קטן מדי, אפשר להצמיד צד אחד לקיר ובכך לייצר חצי אי. כמו שתראו בהמשך, סוג וגודל האי הם מרכיבים קריטיים בתכנון אי למטבח, כך שלא שווה להקל בזה ראש.

 

סגנונות עיצוב

את האי אפשר לעצב בהרבה סגנונות - כפרי, מודרני, יוקרתי או כל דבר שתבחרו. אמנם סגנון האי תלוי בעיקר בסגנון המטבח הקיים, אך לעיתים דווקא תרצו לשבור קצת את הסגנון ולהוסיף גוון אחר למטבח.

 

סוג גימור 

את הגימור של האי ניתן לעשות בפורמייקה, פולימר או בצביעה בתנור. גם כאן זה בעיקר תלוי בסגנון המטבח וברצון שלכם. באופן כללי, הפורמייקה היא חומר פרקטי, קל לתחזוקה ועמיד לשנים רבות. תוכלו למצוא אותה בעיקר במטבחים מודרניים. גם הפולימר נחשב לגימור מעולה ועמיד, והוא מתאים יותר למטבח בסגנון כפרי. לעומת זאת, צביעה בתנור קשה לניקוי, נשרטת בקלות וקצת פחות מומלצת על ידי בעלי מקצוע.

 

כמות מגירות 

כמות המגירות נקבעת כמובן לפי גודל האי, אך אתם בהחלט יכולים לשחק עם זה. לצורך העניין, בתכנון אי למטבח קטן תוכלו לבחור לעשות 2 מגירות של 37 ס"מ, או לעשות שלוש מגירות של 30, 30 ו15 ס"מ. זה תלוי בסגנון ובצורך שלכם.

 

אי גדול במטבח

תכנון אי למטבח לפי מידות

אחד הדברים החשובים בתכנון אי למטבח הוא המידות של האי עצמו והמטבח הקיים. כלל ברזל - אי למטבח עושים רק אם יש מספיק מקום במטבח.

אז מה חשוב לוודא? ראשית, חשוב שיהיה מרחק מינימלי של לפחות 80 ס"מ בין האי לארונות. זהו תנאי הכרחי שבלעדיו לא יהיה לכם מספיק מקום לתזוזה במטבח ולא תוכלו לפתוח ארונות בצורה נוחה. בעיקרון, אפשר לעשות אי בכל גודל שתרצו אבל קחו בחשבון שאי קטן מדי לא יספק לכם משטח עבודה ומקומות אחסון. שטח המינימום המומלץ לאי הוא 90x100 ס"מ כך שאם אין לכם מקום לזה, ממש לא כדאי לעשות את זה בכוח.

כדי שתוכלו לעבוד בנוחות, רצוי שגובה האי יהיה כגובה המטבח - 90 ס"מ. אם תרצו, תוכלו לעצב את האי בדירוג: כך שמשטח העבודה יהיה בגובה המטבח ומתחתיו יהיה משטח נמוך יותר לאכילה. אם תתכננו גם את הכסאות בנוסף לתכנון אי למטבח, מומלץ לשים אותם בגובה של 30 ס"מ פחות מגובה משטח האכילה.

 


תכנון אי למטבח - שיש או עץ?

אחת ההתלבטויות הנפוצות בתכנון אי למטבח היא האם לעשות משטח שיש או עץ. משטח עץ ייתן יותר חיים, אור וחמימות למטבח, בעוד שמשטח שיש הוא פרקטי יותר, עמיד לעבודה יומיומית ונשמר לאורך זמן.

השאלה העיקרית שתצטרכו לשאול את עצמכם היא למה משמש האי. משטח עץ אמנם נראה נפלא, אבל לרוב הוא מתאים לתצוגות. זאת אומרת, אם יש לכם ילדים ואתם מתכוונים לאכול ולעבוד על האי, הוא עלול להישחק מהר יותר משתכננתם: העץ רגיש מאד לשריטות ועבודת המטבח היומימיות עשויה לפגוע בו.

בכל מקרה, אם אתם מתכננים אי למטבח עם משטח מעץ, תוכלו לבחור בין בוצ'ר ללאמי. הבוצ'ר הוא משטח עץ שעשוי מהרבה חתיכות עץ קטנות, והלאמי הוא משטח הבנוי מפסי עץ ארוכים כך שממש תוכלו לראות את מוטות העץ. הבחירה בין שני המשטחים תלויה בסוג המראה שאתם מחפשים אך חשוב שתדעו שהלאמי נחשב לעמיד וחזק יותר.


תמונות של תכנון אי למטבח במידרג

בניית אי למטבח.
צילום: הגר גולדברג, בית שמש.
בניית אי למטבח ומגירות.
צילום: אדוארד ברנסון, חיפה.
התקנת מדיח באי מטבח במקום מדפים, והתקנת משטח ...
צילום: אורן בן קיקי, אור עקיבא.
בניית והתקנת ארון סביב אי במטבח.
צילום: בני רונן, גבעתיים.
ייצור והתקנת אי למטבח כולל מגירות עם טריקה ...
צילום: יעלה ברקת, חולון.
הוספת ארונות, מזווה ואי למטבח.
צילום: אלונה בר אדון, הרצליה.
בניית אי במטבח כולל מגרות וארונות.
צילום: אמנון וינשטין, יקנעם עילית.
בניית אי למטבח בגודל 1*90 מעץ.
צילום: חנן אהרונובויץ, ראשון לציון.
בניית אי למטבח.
צילום: מ. ז. פתח תקווה.
בניית אי במטבח.
צילום: אדי שטיין, חולון.

חשמל, גז ואינסטלציה בתכנון אי למטבח

אם אתם מעוניינים להתקין כיריים, כיור או מדיח כלים באי המטבח שלכם, דעו שזה לגמרי אפשרי במהלך תכנון אי למטבח. כמובן שזה תלוי בגודל האי שלכם ומומלץ ללכת על זה רק באיים גדולים יחסית. בכל מקרה, אם החלטתם ללכת על זה, תצטרכו לתכנן את החשמל, הגז והאינסטלציה טרם ההתקנה.

יש נגרי מטבח שיוכלו לתכנן לכם את התשתיות באי, אך במקרה שלא, תצטרכו לפנות לחשמלאי ולאנשי מקצוע נוספים בעצמכם. כמו כן, בניגוד לאי רגיל שאינו מחובר לקרקע וניתן להזזה, אי עם כיור וכיריים מחובר לקרקע ולא תוכלו לשנות את מיקומו לאחר ההתקנה

 

אי למטבח עם כיור

מה היתרונות של אי למטבח?

כמו שנרחיב בהמשך, תכנון אי למטבח מצריך הרבה מחשבה ולא תמיד בטוח שזה יתאים למטבח שלכם. אבל אם יש לכם מטבח מספיק גדול, לאי במטבח יש הרבה יתרונות שיכולים לשדרג ולחדש לכם את המטבח:

וי אחסון - אי במטבח מאפשר לכם מקום רחב של אחסון במגירות. אם עד היום הסתבכתם עם כל הסירים, האי יפנה לכם אחלה מקום לכל האוצרות שלכם. הוא יהיה "אי המטמון" אם תרצו. זאת גם בלי צורך בתוספת של ארונות מטבח.

וי משטח עבודה - אי במטבח יכול לשמש כמשטח עבודה נוסף, ויגדיל את מרחב התנועה בזמן הבישולים. "אי תנועה" אם תרצו. בנוסף, משטח העבודה על האי מאפשר לעבוד עם הפנים לילדים ולראות איך הם נהנים להרוס לכם את הספה.

וי מקום ישיבה - האי יכול לשמש גם כפינת אוכל או כמקום ישיבה. אמנם לא תעשו שם ארוחות חג, אבל לאי יש ממש פוטנציאל להפוך למרכז הבית. נצלו את זה, שלא יהיה אי בודד.

וי סטייל - מלבד היתרונות הפרקטיים, תכנון נכון של אי למטבח יוסיף לכם הרבה יופי וסטייל. את האי תוכלו לעצב ולהתאים למטבח הקיים כך שהוא ישב בתוכו בדיוק כפי שתרצו ויחסוך אי ודאות לגבי המטבח שלכם.
לפעמים הכנסת אי למטבח פותחת את התאבון לשינוי המראה של שאר הארונות - אם אתם בעניין, תוכלו להתרענן בחידוש הפרזול של הארונות, החלפת הדלתות, או צביעתן.

 

אי למטבח עם שיש

תהליך התקנת אי למטבח

אז החלטתם שאתם רוצים להתקין אי למטבח. מגניב אבל מה עכשיו? בהתחלה נגר המטבחים יגיע אליכם לתכנון האי. הוא ימדוד, ישרטט ויחד תגיעו להסכמות לגבי עיצוב האי שלכם והצעת המחיר הסופית עבור כל העבודה והחומרים. זמן הכנת האי הוא בין חודש לחודשיים ומשתנה בין נגר לנגר. לאחר שהאי יהיה מוכן, הנגר יגיע אליכם ויציב אותו בתוך המטבח. יש לציין שאי סטנדרטי לא מחובר לרצפה, כך שאם תרצו לשנות את המיקום שלו בהמשך זה לגמרי אפשרי.

אם אתם צריכים לסדר את תשתיות החשמל והמים, תצטרכו לקרוא לחשמלאי מבעוד מועד. כמו שציינו למעלה, יש נגרי מטבחים שהם גם חשמלאים, אך לא כולם כאלו ושווה לברר את זה עוד בשיחת הטלפון הראשונה. בכל מקרה, החשמלאי ואנשי המקצוע הנוספים יסדרו את התשתיות ולאחר מכן נגר המטבחים יתקין לכם את האי. בשלב האחרון, החשמלאי יגיע לחבר את התשתיות ולוודא שהכל עובד כמו שצריך. במקרה הזה, כמובן, האי יהיה קבוע בקרקע ולא יוכל לשנות את המיקום בהמשך.

 

אי שיש למטבח

כמה עולה אי למטבח?

מחיר בניית ותכנון אי למטבח נע בין 7,000-18,000 ₪ בממוצע ומשתנה לפי מספר פרמטרים -

מחיר גודל האי: ככל שהאי יהיה גדול יותר, המחיר צפוי לעלות באלפי שקלים. לדוגמה, על אי בגודל 90x150 סנטימטרים תשלמו 10,000 ₪ בממוצע, בעוד שעל אי בגודל 90x200 תשלמו 15,000 ₪ בממוצע.

מחיר סוג הגימור: אם תבחרו בציפוי פולימר, המחיר צפוי להיות גבוה בכמה מאות שקלים ביחס למחיר ציפוי פורמייקה.

מחיר סוג המשטח: משטח עץ יקר יותר ממשטח שיש כך שעל פלטת בוצ'ר תשלמו עוד 2,000 ₪ בממוצע.

מחיר כמות וסוג המגירות: ככל שיהיו יותר מגירות כך המחיר יהיה גבוה יותר. באופן כללי, 6 מגירות יעלו בממוצע 4,000 ₪. בנוסף, ניתן לבחור במגירות מחברות סיניות או מחברות יקרות יותר. מגירות מחברות סיניות זולות בכ-100 ₪ בממוצע למגירה.

 

הצעות מחיר לדוגמה של תכנון אי למטבח

אנחנו יודעים שטווח המחירים של תכנון אי למטבח הוא רחב והפרמטרים המשפיעים עליו רבים, לכן ריכזנו לכם מספר הצעות מחיר של תכנון אי למטבח שיעשו לכם קצת סדר -

1. תכנון אי למטבח - הצעת מחיר לדוגמה

גודל האי: 90x200 ס"מ.

סוג הגימור: פורמייקה.

סוג המשטח: שיש.

מספר המגירות: 6.

כסף סה"כ מחיר תכנון אי למטבח - 15,000 ₪.

 

2. תכנון אי למטבח - הצעת מחיר לדוגמה

גודל האי: 90x150 ס"מ.

סוג הגימור: פורמייקה.

סוג המשטח: בוצ'ר.

מספר המגירות: 6.

כסף סה"כ מחיר תכנון אי למטבח - 12,000 ₪.

 

3. תכנון אי למטבח - הצעת מחיר לדוגמה

גודל האי: 90x100 ס"מ.

סוג הגימור: פורמייקה.

סוג המשטח: שיש.

מספר המגירות: 3.

כסף סה"כ מחיר תכנון אי למטבח - 7,000 ₪.

 

אי גדול במטבח מודרני

נגרי מטבחים מומלצים לתכנון אי למטבח

אי לגמרי הולך לשנות לכם את האווירה במטבח, כך ששווה להשקיע בבחירת הנגר בתכנון. בדיוק בשביל זה ריכזנו לכם כאן רשימה של נגרי מטבחים מומלצים לתכנון אי למטבח. לאחר כל עבודה, נציג אתר מידרג יוצר קשר עם הלקוח ומקבל ממנו חוות דעת, ככה שהציונים באתר תמיד מעודכנים. אי אמון לא יהיה פה.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה היתרונות של אי למטבח?

אי למטבח יכול לשמש כמשטח עבודה נוסף, שטח אחסון רחב ומקום ישיבה של כל בני הבית. ובכלל, עם תכנון אי למטבח תוכלו להוסיף הרבה סטייל ולשדרג לגמרי את המטבח שלכם.

איך לתכנן מטבח לפי מידות?

בתכנון אי למטבח חשוב שישארו לפחות 80 ס"מ מרווח בין ארונות המטבח לאי. אם אין לכם את המרחק הזה, שווה לוותר כדי שעדיין תוכלו לנוע במטבח בנוחות. ניתן לעשות את האי בכל המידות שתרצו, אך גודל המינימום המומלץ הוא 90x100 ס"מ.

כמה עולה תכנון אי למטבח?

מחיר תכנון אי למטבח נע בין 7,000-18,000 ש"ח ומשתנה לפי גודל האי, סוג הגימור, סוג המשטח וכמות המגירות. כך לדוגמה אי בגודל 90x200 ס"מ עם משטח שיש יעלה לכם כ-15,000 ש"ח בממוצע.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק