מוקד מידרג: 1-700-707-233

התקנת צוקל למטבח

התקנת צוקל למטבח תגן על ארונות המטבח שלכם מחדירה של מים וממכות מיותרות, והיא גם תשמור מקום ייעודי לבהונות הרגליים שלכם בזמן שאתם מכנים טוסט. אבל איך תדעו איזה צוקל הכי מתאים לכם - עץ, פורמייקה או בכלל PVC? מי ידע בכלל שיש כמה סוגי צוקלים? ומה זה צוקל לעזאזל?! בדיוק בשביל זה אספנו עבורכם את כל מה שתצטרכו לדעת לפני התקנת צוקל למטבח; סוגים ומחירים של הצוקלים השונים, וגם שלושה שמות נוספים למילה צוקל! (טוב, אולי לא את הכל אתם ממש חייבים לדעת).

 

התקנת צוקל למטבח

יתרונות התקנת צוקל למטבח

צוקל, סוקל, מסד ואפילו Toe Kick בהולנדית (בוהן בועטת!), הן כולן מילים מתוקות לתיאור הפאנל שנמצא בתחתית הארון במטבח. שלא כמו ארונות רגילים, את ארונות המטבח מניחים בהגבהה של כ-10 ס"מ מהרצפה ומתחתיהם מותקן הצוקל, בזווית פנימית יותר מהארון. למה? כדי שיהיה מקום לרגליים להיכנס קצת פנימה, וכך נוכל להיצמד אל השיש עם כל חזית גופנו (וברוך השם יש חזית). הצוקל מסתיר בחינניות את המרווח שנוצר בין ארונות המטבח לרצפה, ומעבר למראה האסתטי שנוצר, להתקנת צוקל למטבח יש שני יתרונות מרכזיים:
אחד מניעת חדירה של מים ולכלוך - התקנת צוקל למטבח תמנע חדירה של מים, אבק ולכלוך אל מתחת לארון.
שתיים הגנה על ארונות המטבח - הצוקל יגן על תחתית ארונות המטבח מפני בעיטות רגליים, או מכות שנגרמות מדפיקות המגב והמטאטא בזמן ניקוי המטבח.

 

צוקל למטבח

מתי אפשר להתקין צוקל למטבח?

אז מתי מתקינים צוקל? טוב ששאלתם. לרוב, התקנת הצוקל היא חלק מבניית ארונות המטבח, אבל יש גם מקרים בהם תצטרכו להתקין תוספת של פס צוקל: כמו במקרה של הוספת ארונות מטבח, התקנה של דלת למדיח אינטגרלי או שסתם יש לכם צוקל שבור. בכל אחד מהמקרים האלו, תתכנו את תוספת הצוקל יחד עם נגר המטבחים, בהתאם למראה המטבח שלכם.


סוגים שונים של צוקל למטבח

את פס הצוקל למטבח אפשר להכין כמעט מכל חומר שתרצו: החומרים הנפוצים להתקנת צוקל למטבח הם PVC, עץ או פורמייקה, וכמובן שלכל אחד מהחומרים יש יתרונות וחסרונות. אפשר לעשות צוקל מחומר שזהה לארונות המטבח שיש לכם, אך ניתן גם לגוון ולבחור צוקל מחומר אחר.
בחירת הצוקל המתאים למטבח שלכם תיעשה על פי הרגלי השימוש שלכם במטבח ולפי הבחירה העיצובית שמתאימה לכם. שימו לב שיש צוקלים שעשויים מחומרים שרגישים למים, כך שאם אתם אוהבים לשטוף את המטבח בשיטת שפוך וגרוף כדאי לכם לבחור בצוקל עמיד במים.

 

ניקוי מטבח עם צוקל אלומיניום

 

צוקל PVC למטבח

צוקל PVC עשוי מתערובת של כמה חומרים סינתטיים. הוא יכול להגיע בגוונים שונים אבל בדרך כלל תמצאו אותו בצבעי לבן, שחור או גוון כסוף שדומה לאלומיניום.

יתרונות של חשבונית ירוקה | וי היתרון הגדול בהתקנת צוקל למטבח מחומר PVC זה שהוא עמיד למים וחומרי ניקוי.

איקס לצוקל PVC אין המון חסרונות, מלבד ההחלטה העיצובית כמובן, אבל זה כבר עניין של טעם וריח ואנחנו לא עומדים להתווכח.

 

צוקל PVC למטבח

 

צוקל עץ למטבח

צוקל שעשוי מעץ יכול להתאים בעיקר אם יש לכם ארונות מטבח מעץ, ואתם רוצים שהצוקל יתאים להם. את העץ ניתן לצבוע לכל צבע שתרצו אך שימו לב שנגר המטבחים מורח עליו שכבה של לכה על מנת לשמור עליו.

יתרון היתרון בהתקנת צוקל מעץ למטבח הוא בעיקר סגנון העיצוב הכפרי שלו והעובדה שניתן לצבוע אותו בגוונים שונים.

איקס לצוקל עץ יש לא מעט חסרונות: הוא נחשב יקר יותר מסוגי הצוקלים האחרים, ולא כל כך עמיד למים.

 

צוקל עץ למטבח

 

צוקל פורמייקה למטבח

פס צוקל שעשוי מפורמייקה מורכב משכבה של תערובת עץ ועליה שכבת פורמייקה שמגיעה בגוונים שונים, כך שתוכלו לבחור את הגוון שהכי מתאים למטבח שלכם.

יתרון צוקל פורמייקה יכול להתאים להרבה סוגי מטבחים בזכות אפשרויות העיצוב שלו, והוא נחשב לעמיד יותר למים מאשר צוקל עץ.

איקס חשוב לזכור שהפורמייקה היא שכבה דקה המונחת על גבי עץ סיבי, ואם תשפכו הרבה מים על יד הצוקל יכול להיות שהמים יחלחלו גם אל העץ וירקיבו אותו מפנים.

 

צוקל פורמייקה למטבח

 

פאנל קרמיקה למטבח

אם אתם אוהבים לשטוף את המטבח שלכם עם הרבה מים, יש אפשרות אחרת שאולי יכולה להתאים עבורכם: פאנל קרמיקה שיורכב בתחתית הארונות ויחליף את הצוקל למטבח.

יתרון היתרון של פאנל קרמיקה לארונות מטבח הוא העמידות המרבית שלו למים ולחומרי ניקוי.

איקס החיסרון העיקרי של פאנל קרמיקה על פני צוקל, זה שכאן תצטרכו למצוא את הרצף שיתאים את הקרמיקה שיש לכם בשאר המטבח וירכיב אותה בצורה מדויקת אל תחתית הארון.

 

ניקוי מטבח עם צוקל עץ

איך מתקינים צוקל למטבח?

התקנת הצוקל למטבח יכולה להיעשות על ידי ברגים, הדבקה או חיבור של קליפסים מיוחדים אל רגלי ארונות המטבח. שיטת ההתקנה תלויה בסוג המטבח שיש לכם ובסוג הצוקל שבחרתם.
בזמן התקנת הצוקל למטבח, חשוב לדעת ששיטת ההתקנה תקבע אם הצוקל יהיה ניתן לפירוק בקלות או שיהיה קבוע. אמנם עכשיו אתם עסוקים בהתקנה, ומי חושב על פירוק, אבל אם תהיה לכם תקלה בתשתית המטבח ותצטרכו גישה אל מתחת לארונות, פירוק הצוקל יכול להיות קריטי. לצוקל קל לפירוק יש יתרונות, אך קחו בחשבון שהוא פחות עמיד ולכן יכול להתפרק גם כשלא תרצו.

 


מחיר התקנת צוקל למטבח

ברוב המקרים, התקנת צוקל למטבח מחושבת כחלק ממחיר התקנת מטבח שלם. אם אתם מעוניינים בהתקנת צוקל כעבודה בודדת, קחו בחשבון שהעלות שלו תהיה יקרה יותר באופן יחסי מאשר במובלעת של התקנת מטבח שלם. למה? כי מעבר לחומר הגלם שתבחרו, עיקר התשלום לנגר המטבחים הוא לצורך חיתוך הצוקל, הצביעה וההרכבה שלו.
בתהליך התקנת צוקל למטבח, נגר המטבחים יגיע אליכם הביתה פעמיים; פעם אחת על מנת למדוד את המטבח לפני הכנת הצוקל, ופעם נוספת על מנת להרכיב את הצוקל שהכין עבורכם.

הצעת מחיר הרחקת יונים מחיר התקנת פס צוקל PVC למטבח נע בין 700-900 ₪ כולל מע"מ.

המחיר הזה הוא עבור מטבח סטנדרטי של כ-4 מטר רוחב. בנוסף, קחו בחשבון שאם תרצו צוקל עשוי עץ תצטרכו להוסיף כמה מאות שקלים, תלוי בסוג העץ, שיטת הצביעה ותוספות מיוחדות שתרצו על הצוקל.


נגרי מטבחים מומלצים להתקנת צוקל למטבח

החלטתם שאתם עושים מקום לבהונות שלכם ומתקינים צוקל למטבח? ברכותינו! עכשיו נשאר לכם לבחור נגר מטבחים אמין ומקצועי. בדיוק בשביל זה אספנו לכם רשימה של נגרי מטבחים מומלצים להתקנת צוקל למטבח. רק שהזרת שלכם לא תקנא אחרי שהיא תשמע שעשיתם מקום מיוחד לבוהן.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה צוקל למטבח?

צוקל למטבח הוא הפאנל שנמצא בתחתית הארון במטבח, מטרתו העיקרית היא לשמור על ארונות המטבח שלכם מפני חדירה של מים, לכלוך ואבק.

באיזה חומר מומלץ לעשות צוקל למטבח?

יש חומרים שונים בהם ניתן לעשות צוקל למטבח, כמו PVC, צוקל מעץ מלא או צוקל פורמייקה. כשאתם בוחרים את סוג הצוקל המתאים לכם כדאי לחשוב על שיקולים כמו עמידות החומר למים ולחומרי ניקוי.

כמה עולה התקנת צוקל למטבח?

מחיר צוקל למטבח משתנה בהתאם לסוג הצוקל שבחרתם, ובהתאם לשטח המטבח שלכם, אך עיקר התשלום יהיה לבעל המקצוע על עבודת החיתוך הצביעה והרכבה של הצוקל.
לדוגמה: התקנת פס צוקל PVC למטבח באורך של 4 מטר - כולל את חומרי הגלם וההתקנה, נע בין 700-900 ₪ כולל מע"מ.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק