מוקד מידרג: 1-700-707-233

צביעת פורמייקה

ארונות הפורמייקה במטבח או באמבטיה שלכם נראים עייפים? אולי הגיע הזמן לצבוע אותם. עבודה עם פורמייקה היא מעט מורכבת, אבל אם יש לכם רצון טוב וידיים מיומנות זאת לגמרי יכולה להיות עבודה של "עשה זאת בעצמך". אז בלי מריחות מיותרות – כאן תמצאו את כל המידע על צביעת פורמייקה, צבעים מומלצים, תהליך הצביעה ומחירים.


צבעים לצביעת פורמייקה

אז נכון שצביעת פורמייקה היא עבודה מעט מורכבת, אבל אל חשש – כששאלנו את אנשי הצבע המדורגים באתר האם אפשר לצבוע פורמייקה רובם ענו שכן.

עכשיו נסביר - פורמייקה זה חומר יחסית זול, שעשוי מנייר אריזה ועבר חימום בטמפרטורות גבוהות מאוד. בגלל התהליך הזה הפורמייקה היא חומר אטום ולא ניתן לצבוע עליה ישירות. לכן, חשוב לצבוע קודם בעזרת צבע יסוד שיקשר בין הפורמייקה לבין הצבע הנבחר, ומומלץ להשתמש בצבע יסוד רב שימושי של טמבור.

פורמייקה

אם תהיתם אילו סוגי צבעים מומלצים לצבע הנבחר, עדיף שהם יהיו צבעי עץ על בסיס שמן או מים. נכון, מדובר בחומרים שונים אבל שניהם טובים לעץ. ההבדל היחידי ביניהם הוא שהשמן מדיף ריח חזק מאוד ופחות ידידותי לסביבה בהשוואה לצבע המים – ומכאן והלאה זה לשיקולכם.

אז עברתם את ההתלבטות על סוג הצבע ועכשיו אתם מתלבטים מה עדיף טמבור או נירלט, ובמקרה הזה, שניהם מעולים.

בכל אופן, אם צביעה בשני שלבים נשמעת לכם ארוכה ומסובכת תשמחו לדעת שיש גם צבעים שכבר מכילים צבע יסוד ויחסכו לכם לקנות את צבע היסוד והצבע הנבחר בנפרד.
 

טמבור או נירלט

שלבי צביעת פורמייקה

בין אם תזמינו חברות חידוש ושדרוג מטבחים או תחליטו לצבוע פורמייקה לבד, אלו השלבים שתצטרכו לעבור:

רולרשיוף – לא מדובר בשלב חובה, אבל מומלץ לשייף רהיטי פורמייקה כדי להגיע לשכבה העמוקה יותר של הרהיט.

רולר ניקוי הפורמייקה – לפני שניגשים לצביעה עדיף לנקות את הרהיט עם מטלית לחה וטרפנטין או טינר, ולהוציא שאריות אבק שאתם לא רוצים שיידבקו לצבע. לאחר מכן, מומלץ לחכות שהרהיט יתייבש (כחצי שעה).

רולר צביעה בצבע יסוד – ברוב המקרים שלב הצביעה מתחלק לשניים כאשר השלב הראשון הוא צביעה בצבע יסוד ("פריימר" בשפת אנשי הצבע). יש להמתין בין שעתיים לשלוש שעות כדי שצבע היסוד יתייבש.

רולר  צביעה בצבע הנבחר – כמו שכתבנו בפסקה למעלה רצוי לבחור בצבע עץ על בסיס מים או שמן, בגוון שמתאים לכם. את הצבע כדאי לצבוע בשתי שכבות או אפילו יותר כדי לקבל גימור חלק וטוב. לאחר הצביעה כולה, יש לחכות 24 שעות או עד לייבוש מלא.

רולר  גימור - שלב רשות. אם אתם רוצים שארונות הפורמייקה יבריקו,  מירחו בסיום שכבה של לכה. ואם אתם תוהים כמה זמן לוקח ללכה להתייבש, רוב אנשי הצבע שלנו המליצו עד 24 שעות. 
 

צביעת פורמייקה

שימו  - בצביעה עם צבע שמכיל כבר צבע יסוד, תוכלו לצבוע איתו ישירות לאחר הניקוי.

אם אתם רוצים עזרה ויזואלית, צפו בישי שמסביר על השלבים לצביעת פורמייקה:


שיטות לצביעת פורמייקה

שיטה נפוצה ביותר לצביעת פורמייקה היא על ידי רולר מספוג, שמעניק גימור חלק ויפה. יש כאלו שיצבעו את הפורמייקה בעזרת התזה, אבל השיטה הזו מלכלכת וכשמה כן היא - מתיזה את הצבע לכל עבר. בדיוק בגלל מורכבות השיטה הזו, מומלץ לפרק את חלקי הרהיט מהצירים שלו כדי לצבוע אותם בצורה שתשאיר את המרחב נקי.

רעיון בין אם אתם צובעים בעזרת רולר או התזה, קחו טיפ – שימו מסקינטייפ בין רהיט הפורמייקה לבין הקיר (במידה והרהיט מחובר לקיר, כמו ארון מטבח) וככה תשמרו על הבית שלכם נקי יותר. 
 

פירוק רהיט פורמייקה מהציר

מחיר צביעת פורמייקה

כסף מחיר צביעת פורמייקה על ידי צבעי נע בין 80-120 ₪ כולל העבודה והצבע, לצביעת דלת ארון של מטבח או אמבטיה.

בנוסף, מורכבות העבודה משחקת כאן תפקיד. אם יש ידיות שיקשו על הצביעה, או אם צריך לשייף את הרהיט לעומק והעבודה מורכבת, זה יעלה יותר.

מזגן לא מחמם  חשוב להזכיר שאם הפורמייקה שלכם יוצאת ממקומה (אי אפשר לפספס את זה, החומר מתנפח ויוצא מהמקום) - לא ניתן לצבוע את הרהיט ועדיף כבר לקנות חדש.


חברות חידוש ושדרוג מטבחים מומלצות

הגעתם לכאן והבנתם שאתם יכולים לצבוע פורמייקה בעצמכם? אשריכם. במידה ואתם רוצים לתת לבעל מקצוע לעשות את העבודה, ריכזנו לכם כאן רשימה של חברות חידוש ושדרוג מטבחים מומלצות. לאחר כל עבודת צביעת פורמייקה, אנחנו מתקשרים ללקוחות שיצביעו על רמת שביעות רצונם וככה אנחנו שומרים על הדירוגים מעודכנים באתר.


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך צובעים פורמייקה?

בגדול, מדובר בתהליך שכולל ניקוי של הרהיט, צביעה בצבע יסוד (מומלץ בצבע יסוד רב שימושי של טמבור) ולאחר ייבוש של שעתיים-שלוש, צביעה עם הצבע הנבחר.

בפסקה כאן למעלה תוכלו למצוא את התהליך המפורט, מוזמנים להציץ :)

איזה צבע מומלץ לצביעת פורמייקה?

מבחינת צבע היסוד עדיף להשתמש בצבע יסוד רב שימושי של טמבור. 

מבחינת הצבע הנבחר אפשרי להשתמש בצבעי עץ על בסיס שמן או מים, כשחשוב לדעת שהשמן מדיף ריח חזק ולא כל כך ידידותי לסביבה בהשואה לצבע המים. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק