מוקד טלפוני: 1-700-707-233

תלונות על הובלות

גם הקיץ, כמו בכל קיץ, עשרות אלפי משפחות, יעברו דירה. לאחוז ניכר מהם זה עומד להיות סיוט. כולנו נפגענו. כולנו מכירים את הסיפורים. אז מה עלול להפוך משימה פשוטה, לכאורה – להעביר מספר חפצים ממקום אחד למקום אחר - לסיוט מתמשך?


בדקנו 179 תלונות על חברות הובלה. כל התלונות התקבלו טלפונית, מלקוחות אמיתיים, לאחר שעברו דירה. אם עד היום הסתפקנו בשמועות, כעת, יש לנו מחקר מקיף – מה באמת קורה שם.

תמונה

 


נזק לחפצים (27.4%)

שריטות על הפסנתר? יצאת בזול. כתבתם על הארגזים שביר? איזו הפתעה.... זה באמת שביר. התלונה הרווחת ביותר היא על נזקים לציוד. בלא פחות מ- 49 מקרים מתוך 179 התלונות, הלקוחות סיפרו על נזקים למינהם.

"הם הרסו לי רהיט, שבמקרה זה היה הדבר היחיד, שאמרתי להם, במפורש, להיזהר עליו. זה היה דבר מאוד חשוב ודווקא זה נהרס. הבוס אמר שהוא מבטיח אישית - שהוא יבוא תוך יומיים לתקן את זה - והוא לא הגיע."

"גרועים ביותר! רק נזקים עשו לי.... שני המקררים שלי התחילו להרעיש, הם היו צריכים לסחוב והם החליטו לגרור אותם. המכשירים החשמלים הפסיקו לעבוד. שברו לי מברגה חשמלית. הרדיאטור - גררו אותו לאורך הכביש והגלגלים נהרסו. גועל נפש!"

הלקוח תמיד אשם

המוביל תמיד יאשים אתכם בכל דבר. הרגליים של הספה, הגלגלים של המקרר, הזכוכית של הויטרינה – הכל היה שבור, עקום וסדוק עוד לפני הובלה. אין שום סיכוי שזה קרה במהלך ההובלה או בזמן שהפועלים השליכו את הציוד על המשאית.

אין אחריות

יש אחריות, בהחלט יש, אך היא חלה על נזקים גדולים בלבד. זה ממש לא משנה מה נשבר בהובלה שלכם גם אין צורך לברר האם זה בתוך טווח אחריות. זה לא. נקודה. אז בשביל מה יש אחריות? אתם שואלים. ובכן, זה כלי עזר מצויין לאיש המכירות: "אתם לא רוצים לעבור עם מישהו שאין לו אחריות? נכון?..."

תיקון נזקים

המוביל הנחמד מציע לכם באדיבותו הרבה לחזור אליכם "בימים הקרובים..." ולתקן את הרהיט שנפגע. חכו בסבלנות. אתם תזדקקו להרבה סבלנות כי הוא לעולם לא יגיע.

יש צורך במידה גדושה של נאיביות בכדי להאמין, שאחרי ששילמתם למוביל את מלוא התשלום, הוא באמת יחזור אליכם, במיוחד, בשיא העונה, בשביל לתקן את הדלת של הארון.

לא רק חפצים

כשהרגל של השולחן נשברת זה לא נגמר בזה. סימן החיכוך של הרגל, לאורך קיר הגבס של הסלון, יישמר למזכרת עוד זמן רב. משקופים, מלאי שריטות, בגלל שהמוביל התעצל לפרק את המיטה – זה לא מראה נדיר. גם חדר המדרגות סובל מחוסר המקצועיות של הסבלים. מכות, שריטות ושפשופים בכל פינה ובכל סיבוב.

איך לארוז נכון?

כדי למנוע בעצמכם גרימת נזק לחפצים, וכדי לעשות לעצמכם סדר, הנה כמה טיפים שישמשו אתכם באריזת הדירה


עמידה בזמנים (25.7%)

עליכם להודות למוביל על עצם העובדה שהוא הגיע ביום שקבע עימכם. זה בהחלט לא מובן מאליו. כרבע מהתלונות – 46 מקרים בתחקיר זה - היו בנוגע לעמידה בזמנים.

"היה גרוע! אצלו מילה היא לא מילה ושעה היא לא שעה. הוא אמר שהוא יגיע ב- 12:00. אחר-כך אמר שיגיע ב – 14:00. כבר היינו צריכים לעזוב את הדירה! ואז הוא אמר שהוא יבוא ב- 17:00. בסוף הוא הגיע ב- 20:00! אח"כ הוא עבר לתעריף לילה ולקח יותר כסף."

"היה רע מאוד! הם לא הגיעו בזמן, וכשצילצלתי בשמונה וחצי אחרי שקבענו בשמונה, הוא אמר לי "מה זה האשכנזיות הזאתי..." וזה היה עוד החלק הקל!"

"לא כל הדברים נכנסו למשאית אז בגלל שזה היה קרוב הם לקחו כמה דברים ברגל!!! מה היה קורה אם זאת היתה הובלה לעיר אחרת?!?! הם התחילו לעבוד ביום שישי מ- 08:00 בבוקר וסיימו רק ב 18:00 בערב, כששבת נכנסת ב18:30..."

לא מגיעים

קשה לדמיין סיטואציה גרועה יותר: אתם יושבים ומחכים על הארגזים, שלושה ילדים קטנים מתרוצצים מסביב, אין לכם מושג איפה דחפתם את המטרנה וגם אין אוכל במקרר כי אמרו לכם לרוקן אותו לפני ההובלה...

ישנם מובילים שנוהגים לעשות Over-Booking. המשמעות היא שהם קובעים יותר מהובלה אחת לאותו יום ולאותה שעה בדיוק. מדוע הם עושים זאת? הם פשוט מנסים להרוויח יותר. לדוגמא: המחיר שנקבע איתכם הוא 2500 ש"ח. לקוח אחר שזקוק להובלה בתאריך זהה עומד לשלם 4000 ש"ח עבור הובלה גדולה יותר. המוביל עלול לא להגיע אליכם כלל ואף לא להודיע. כאשר תתקשרו אליו הוא יספר לכם (במידה והוא יענה לטלפון) שהמשאית נגנבה, שאמא שלו בבית חולים ושהפועל שלו שבר את הגב.

איחורים שגרתיים

למען האמת, אם תקבעו עם מוביל לשעת בוקר מוקדמת יש סיכוי סביר שהוא יגיע בזמן. כלומר, איחור אלגנטי של לא יותר משעה-שעתיים. לעומת זאת, אם תקבעו הובלה לשעות הצהריים או אחר-הצהריים - הסיכויים כנגדכם. חברות ההובלה, בשיא העונה, משתדלות לבצע לפחות 2 הובלות ביום, באמצעות כל משאית שברשותם. לכן, אם קבעתם לשעות הצהריים אתם ההובלה השנייה של המשאית ביום זה. כל עיכוב בהובלה שמתבצעת בשעות הבוקר יבוא על חשבונכם.

מתמרחים

המוביל סוף-סוף הגיע. כעת מתברר שבמקום 4 פועלים, כפי שסוכם, הגיעו רק שניים וגם המשאית הגדולה והיפה שראיתם בתמונה (בשורה ארוכה עם עוד 10 משאיות) זה לא בדיוק הטנדר וחצי, הטרנטה, שהגיע בפועל.

הסבלים עושים מאמץ לדחוס את כל הציוד פנימה – עציצים על תמונות, אופניים על עציצים, העיקר לא לעשות נגלה נוספת (על נזקים לציוד דיברנו?). אך חוקי הפיזיקה לא משתנים ולא ניתן להכניס 30 קוב של נפח ציוד לתוך נפח של 20 קוב. אין ברירה – צריך נגלה נוספת, ואתם הולכים לבלות עם הסבלים והארגזים עמוק לתוך הלילה.

לעיתים הבעיה נובעת מהערכה לא נכונה של המוביל ביחס להיקף העבודה אך ברוב המקרים המוביל יודע בדיוק כמה זמן זה ייקח, עם המשאבים שעומדים לרשותו, אך הוא לא יספר לכם. אם המוביל יידע אתכם, מראש, שהמשאית שלו קטנה או שיש לו רק 2 פועלים ולכן ההובלה תארך שעות רבות - ייתכן ותבחרו מוביל אחר.


יחס גרוע (17.3%)

ניתן להמר כי הסיכוי לשמוע "זוזי גברת" גבוה יותר מהסיכוי לשמוע "סליחה יעל, את יכולה בבקשה לאפשר לנו לעבור?". אל תצפו מפועל עם 150 קילו על הגב, אחרי שעות רבות של עבודה, לדבר כמו מוקדנית טרחנית בחברה סלולרית. ב- 31 מקרים הלקוחות התלוננו על היחס שקיבלו.

"הצטערתי על כל רגע! ... הוא פתח עלינו פה! ככה לא מדברים בשוק הכרמל! ... אני לא רוצה להגיד איך הוא בירך אותי! זה היה מכוער!... האיומים בסוף הרסו את ההובלה!"

"... היתה בעיה עם הצוות עצמו של ההובלה שבאיזשהו שלב התחילו לצעוק ולא היו נחמדים. הם לא רצו לעשות כל מיני דברים שביקשנו... הם התחילו לאבד את הסבלנות והבוס היה צריך לטפל בהם. זאת היתה סיטוצאיה לא נעימה."

אנשי המכירות והפועלים

איש המכירות מגיע אליכם הביתה כולו שופע חיוכים, חביב, אדיב ומסביר פנים. ברוב המקרים, מי שיגיע אליכם, מספר שבועות לאחר מכן, יהיו אנשים אחרים, קצת יותר מחוספסים, בלשון המעטה. לעיתים, מי שנותן לכם את הצעת המחיר הוא 'בעל-הבית' ואתם מצפים שהוא יהיה זה שיגיע ביום ההובלה. בחברות הובלה קטנות, שיש להם משאית אחת או שתיים, כנראה שאכן תפגשו שוב את בעל הבית. בחברות הובלה גדולות, לעומת זאת, יש מספר רב של צוותי עבודה. האיכות של כל צוות שונה ממשנהו והסיכוי - שתפגשו שוב את מי שמכר לכם את ההובלה - הוא קטן.

עייפות

כל אדם שמכיר את עצמו יודע שבשעת עייפות 'אין עם מי לדבר'. כך גם עם המובילים. בעונת הקיץ המובילים עובדים כמעט מסביב לשעון. הפועלים עובדים למעלה משתיים עשרה שעות ביום, כל יום. לכן, כדאי לנו לבוא ליום ההובלה עם רמת ציפיות נמוכה ורמת רגישות גבוהה.

שרות חד-פעמי

ברוב השרותים שאנו רוכשים מי שמספק את השרות מנסה, אם כי לא תמיד מצליח, לתת שרות טוב. השיקול שמנחה כל נותן שרות הוא שהלקוח יחזור אליו. שרות הובלות שונה מהותית משרותים אחרים - הוא שרות חד-פעמי באופיו. המובילים, על-פי רוב, לא מצפים שהלקוח יחזור לבצע עימם שרות נוסף בקרוב. עובדה זאת משתקפת ביחס שאנו מקבלים. אין צורך לומר שהם טועים טעות חמורה לגבי זה.


שינויים במחיר (15.1%)

סטטיסטית, מספר התלונות על שינויים במחיר נמוך יותר בהשוואה לנזקים לציוד. למרות זאת, אין ספק שזה הנושא הכאוב ביותר. תחושת חוסר-האונים, העלבון והדחייה הטבעית שלנו מלרדת לרמות נמוכות אלו - משאירים טעם רע בפה הרבה יותר מסט שבור של צלחות, שקיבלנו מתנה לחתונה. ב- 27 מקרים דיווחו הלקוחות על שינויים במחיר המקורי שסוכם.

" הם קבעו איתנו מחיר בטלפון ואז הם שינו אותו כשהם היו אצלנו בדירה. הם טענו שלא נוח להם להשתמש במעלית והעלו את הציוד ברגל... ואז ביקשו סכום גבוה ב-400 ש"ח מהמחיר הראשוני! הם העמידו אותנו במצב לא נעים... "

" בהתחלה הוא עשה עלינו רושם ממש טוב, אבל בסוף הוא קרע אותי מבחינת מחיר. קבענו מחיר מראש, אחר כך הוא העלה את המחיר, מכיוון שאמר ששכח להוסיף מע"מ, שכח להוסיף משהו פה ומשהו שם... היה קשה! "

" ...שהגענו למושב שנמצא באיזור ירושלים הוא יצא מהמשאית ואמר לי: "מה זה המקום הזה, אני לא מגיע לירושלים כי המשאית לא יכולה לעשות את העליות ואם הייתי יודע שיש כאלה עליות לא הייתי עושה את זה." אז הוא אמר לי שאולי אני אוסיף לו כסף על זה..."

שיטות לניפוח המחיר

השיטות המקובלות, הבנאליות ביותר הן לומר שיש יותר ציוד ממה שסוכם, שהאריזה שעשיתם לבד לא הייתה מספיקה (ובעצם הוא גם ארז לכם...) או שהמחיר שנקבע לא כולל מע"מ. לעומת זאת, ישנם מובילים שבהחלט מגלים יצירתיות, ראויה לציון, בשיטות שלהם להוציא מאיתנו עוד מספר שקלים:

תעריף לילה - ההובלה נמרחת הרבה מעבר לזמן שתוכנן ומתחיל להחשיך... ואז המוביל שולף את אחת מהתחבולות היותר מפתיעות – תעריף לילה!  "בגלל הלילה אני צריך לשלם לפועלים יותר... אז אין ברירה אתם צריכים להוסיף עוד 500 שקל אחרת הם עלולים ללכת לי באמצע העבודה..."

פירוק והרכבה - אתם עשיתם את תפקידכם נאמנה והראתם למוביל בדיוק כמה  ארונות יש לכם בבית. לכם היה ברור שהצעת המחיר כוללת את פירוק והרכבת הארונות בבית החדש. כנראה שלמוביל דעה שונה בעניין והוא דורש מכם לשלם תשלום נוסף על כך.

איש המכירות טעה - מי שהיה אצלכם בבית פשוט טעה בהערכת המחיר. כמובן, שזאת בעיה שלכם.

חם - כן, כל כך פשוט, מאוד חם ולכן יש תוספת תשלום. נקודה. מצחיק? אתם לא  תצחקו כשזה יקרה לכם והמוביל יאמר לכם שאם אתם לא מוסיפים לו תשלום אז הוא משאיר את כל הציוד בפתח של הבניין ולא מעלה אותו לדירה החדשה שלכם. (מקרה שקרה)

מרחק גדול - המשאית לא יכולה להתקרב עד כדי סנטימטר וחצי או שניים מפתח הבית ולכן אתם צריכים לשלם יותר.

יותר פועלים - המוביל הביא מספר גדול יותר של פועלים ולכן המחיר עולה.

חלק מחברות ההובלה לא יחכו עד לתום ההובלה וכבר בשלב הצעת המחיר יגישו לכם מחיר מנופח בטענה, שיש להן ביטוח טוב יותר, משאיות גדולות יותר ופועלים חזקים יותר. בסופו של דבר קשה לדעת מתי המחיר באמת סביר ומתי הצעת המחיר להובלה סתם מנופחת, כיוון שהובלה היא שירות ולא מוצר ולכן אין מחיר סטנדרט, שתקף לכל חברות ההובלה.

כדי "שלא יעבדו עליכם", כמו שאומר חיים הכט, תוכלו להיעזר במחירון ההובלות של מידרג, כדי לחשב את הטווח של עלות הובלה דומה לשלכם. המחירון בנוי על דיווחי מחירים של 10,000 לקוחות, שביצעו שירותי הובלה שונים. הוא לוקח בחשבון את המרכיבים המשפיעים ביותר על מחיר ההובלה שהם המרחק, היקף התכולה, החודש והיום בשנה ותוספות שונות כגון: פירוק והרכבה, אריזה, שימוש במנוף ועוד. לחישוב עלות הובלה, לחצו כאן.

מחשבון הובלות - חשבו מה משפיע על עלות הובלה

 


טיפים לפועלים (8.4%)

הסכום של הטיפים עלול לייקר את המחיר הסופי של ההובלה בעשרות אחוזים! בדרך כלל, שאנו מתכננים את ההוצאה עבור ההובלה אנחנו לא מביאים בחשבון עלות זו ובטח ובטח שאיננו מביאים בחשבון את הויכוחים וחוסר הנעימות שכרוכים בזה.

"כל הזמן הוא והפועלים שלו דיברו על טיפ. אמרו שכל העבודה קשה. נתתי את הטיפ והם ביקשו אם אני יכול להגדיל אותו! ברגע שלא הסכמתי עשו לי פרצוף חמוץ... לא הבנתי בכלל למה הוא דורש טיפ "

"בשיא החוצפה, כשנתתי להם טיפ של 250 הם ביקשו מאיתנו 1000 שקל! זה חוצפה ורציתי להתלונן על זה. זה היה פועל שהתנהג בצורה מאוד בוטה. זה היה מחפיר!"

הקשר בין איכות ההובלה לגובה הטיפ

אין קשר. הפועלים עלולים לאחר, לשבור חפצים וגם להאשים אתכם, בקולי-קולות, שלא ארזתם כמו שצריך ואז – כשמגיע רגע האמת – לדרוש את הטיפ כאילו השרות שלהם היה כשל מלצרית מנומסת במסעדת "כרמלה בנחלה". אם חשבתם שהם יפצו אתכם על האגרטל הסיני, שעבר בירושה 7 דורות ושרד 3 הובלות – אז טעיתם. אתם אלו שצריכים לפצות אותם באמצעות טיפ שמן.

שיטות להגדלת גובה הטיפ

בכדי לגרום לכם לתת טיפ גדול יותר הפועלים ישתמשו במגוון שיטות אך עיקרון הפעולה דומה: הם ינסו לגרום לכם חוסר נעימות. הם ידגישו את העובדה שהיו אמורים להיות יותר פועלים, שהספה שלכם כבדה במיוחד, שהפתח צר, שהמעלית קטנה ועוד כל מיני אמירות, רמיזות ופרצופים שיבהירו לכם שהם עובדים קשה במיוחד. בסוף היום, מרוב רחמים או מרוב עצבים אתם כבר תפתחו את הארנק.


הרכבת רהיטים וסידור הציוד (6%)

ישנם מובילים שמתחייבים להרכיב את הרהיטים מחדש אך בפועל אין להם שום מושג איך לעשות זאת. התוצאה בהתאם.

"היה על הפנים. לקחנו אותם שיעשו גם אריזה. ביקשנו ממנו שירשום על כל קופסא לאיפה היא שייכת. הוא אמר שהם משתמשים בשיטת המספרים - כל מספר מסמל חדר. הבעיה היא שהפועלים לא ידעו מה אומר כל מספר ונוצר בלאגן אחד גדול!"

"הם הרכיבו ארון - שהם קיבלו בעבורו כסף - והם הרכיבו אותו ברשלנות ועכשיו צריך לקרוא לנגר שיתקן את הארון."

פירוק ללא הרכבה

כמו בכל דבר אחר בחיים, לפרק זה קל, לבנות מחדש – זה קשה. קל לפרק קשר זוגי, קשה לבנות מחדש. קל לפרק ארון 6 דלתות ו-12 מגירות, קשה להרכיב. למען האמת, קל להרכיב באופן שלא יאפשר לדלתות להיסגר.

מובילים רבים לא טורחים להביא נגר להובלה ולכן, מי שירכיב לכם את הארון יהיה פועל שיודע אומנם לסחוב היטב אך לא להרכיב רהיטים.


שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה הובלה?

אספנו מחירים ששילמו 10,000 לקוחות על שירותי הובלה שונים באתר. עם הנתונים המעניינים בנינו מחירון הובלות, שיכול לחשב בפחות מ- 30 שניות, כמה עולה הובלה. כנסו לקישור ותחשבו את עלות ההובלה שלכם.

איך לבחור מוביל?

מוביל בוחרים רק על פי המלצות. בהובלה יכולים להשתבש אלפי דברים - החל מהאריזה של הדברים עד לפריקה בדירה החדשה. לכן חשוב מאוד לבחור מוביל מומלץ על סמך חוות דעת. תוכלו למצוא במידרג אלפי חוות דעת של לקוחות קודמים על חברות ההובלה המדורגות באתר.

יש אחריות על הובלה?

המוביל שרט את שולחן הזכוכית האהוב, מי צריך לשלם על זה? אז דעו שיש אחריות, אבל היא על נזקים גדולים בלבד, ואם השולחן שלכם לא עונה על ההגדרה הזו אז תצטרכו להתמודד עם השריטה.

צריך לתת טיפ למוביל?

ההחלטה עומדת בידיכם - אם אתם מרגישים שהעובדים עשו מעל ומעבר למצופה תצ'פרו אותם, אבל אל תרגישו חוסר נעימות על אי מתן טיפ כשהעבודה שנעשתה היא בינונית.





אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק