מוקד מידרג: 1-700-707-233

התקנת דלת ממד

תכירו את דלת הממד - היא כבדה, חזקה, והכי חשוב, היא שומרת על הבטיחות של כולנו. הדלת עצמה עשויה מפלדה, וכשמתקינים אותה חשוב לוודא שכיוון פתיחת הדלת כלפי חוץ, ובהתאם לתקן המידות שקבע פיקוד העורף. איך מתקינים דלת ממד, מה המידות התקניות שלה וכמה זה עולה? כל המידע על התקנת דלת ממד במאמר הבא.


סוגי דלתות ממד

נתחיל בעיקר, לא משנה אם החדר עשוי מבטון ויש בו חלונות ממד, כל עוד אין דלת ממד, חדר הממד לא נחשב מוגן. מה כל כך מיוחד בדלת? דלתות הממד עשויות מחומרים חזקים כמו פלדה ומתכת (בדיוק בגלל זה הן כל כך כבדות), וכך הן מבטיחות סגירה הרמטית והגנה מפני נזקים במקרים של מצבי חירום.

את דלת הממד תצטרכו להתקין בבניית הממד עצמו, וקבלן הבנייה ידאג לבצע את ההתקנה של הדלת. לעומת זאת, אם יש לכם כבר ממד עם דלת ישנה שעשתה את שלה והגיע הזמן להחליף אותה, תצטרכו להזמין מתקין דלתות שיחליף את הדלת הישנה לדלת ממד חדשה.

 

יש שני סוגי פתיחה לדלת ממד שתוכלו להתקין: דלת ממד עם פתיחה רגילה או דלת הזזה לממד. 

 דלת ממד רגילה היא דלת לבנה שנפתחת כלפי חוץ, תמצאו אותה ברוב חדרי הממד.

 שימו לב: דלתות ממד שנפתחות כלפי פנים לא תקניות, חשוב שדלת הממד תיפתח כלפי חוץ כדי שבמצבי חירום יהיה קל יותר לפתוח אותה ולהיכנס או לצאת מהחדר.

כוכב טיפ מאיתנו: אם אתם משתמשים בממ"ד כחדר רגיל, תוכלו להתקין בנוסף לדלת ממ"ד דלת פנימית רגילה לשימוש יום יומי, ודלת הממ"ד הכבדה תישאר פתוחה, לכל צרה שלא תבוא.

 

 דלת הזזה לממד

אם אתם רוצים דלת ממד עם פתיחה נוחה יותר, תוכלו להתקין בממד דלת הזזה. המשקל של הדלת כבד באותה מידה כמו הדלת הרגילה, אבל היא נעה על ציר גמיש כדי שיהיה נוח לסגור ולפתוח אותה, ועל הדרך היא גם חוסכת מקום 😊.

נורה חשוב לדעת: המחיר של דלת הזזה לממד נחשב ליקר יותר, פשוט כי היא נכנסת לכיס פנימי בקיר (כלומר, ממש לתוך רווח בפנים הקיר שנבנה במיוחד בשבילה), או במשקוף מיוחד שאפשר לגרור את הדלת עליו, ולכן ההתקנה שלה מורכבת יותר לעומת דלת ממ"ד רגילה.

 

דלת ממד במרחב מוגן

דלת ממד תקנית

כל דלתות הממד מיוצרות לפי תקנים מחמירים שנקבעו על ידי פיקוד העורף, חשוב לוודא שהדלת שלכם מיוצרת לפני התקנים האלו:

 

מידות דלת לממד

לפי התקנות שנקבעו, רוחב דלת ממד תקני במרחב מוגן של דירה הוא 70 ס"מ או 80 ס"מ, והגובה התקני של הדלת הוא 200 ס"מ. עובי הדלת התקני הוא 15 מ"מ פלדה, עובי שמונע חדירה של רסיסים.

 שימו לב: אם אתם בונים ממד חדש, חשוב לדעת שתקבלו טופס 4 (אישור על אכלוס) רק לאחר התקנה של דלת ממד תקנית.

 

דלת ממד ודלת פנימית

תהליך התקנת דלת ממד

כל דלתות הממד מיוצרות במפעל ייעודי לייצור דלתות ממד, משם מזמין מתקין הדלתות שלכם את דלת הממד שעושה את דרכה אליכם עד לשלב בו הוא יתקין את הדלת. ההתקנה עצמה מתחלקת לשתיים, התקנת דלת ממד עם משקוף והתקנה ללא משקוף:

 

התקנת דלת לממד ללא משקוף

בדרך כלל התקנה של דלת ממד בלי משקוף מתבצעת רק בהחלפה של דלת ממד עם משקוף קיים, ככה שלא צריך לשלם אקסטרה גם על התקנת המשקוף. בהתקנה של דלת ממד חדשה והחלפה של דלת ממד ישנה, תצטרכו להזמין מתקין דלתות שיתקין את הדלת.

 

התקנת דלת לממד עם משקוף

התקנה של דלת ממד עם משקוף חדש תתבצע במידה והמשקוף עצמו כבר רקוב ואתם צריכים לחדש גם אותו. התקנת דלת ממד עם משקוף חדש תייקר את המחיר ב-35 אחוז.

 שימו לב: אם אתם בונים ממד חדש, את התקנת הדלת יבצע קבלן הבנייה שיבנה עבורכם את המרחב המוגן.  

 

הוספת דלת פנימית לדלת ממד
 

ייצור ואספקת דלת לממד

אספקה של דלת ממד עד ההתקנה עצמה תיקח בין שבועיים לחודש, בדרך כלל זה לוקח זמן כי לא תמיד דלתות הממד נמצאות במלאי, וצריך להזמין אותן במיוחד.

בתהליך הייצור דלתות ממד עוברות צביעה בתנור, ומגיעות בצבע לבן. נשמע משעמם? תמיד אפשר לגוון ולהדביק טפט על הדלת שיוסיף קצת צבע 😊.

 

 

אחריות על ההתקנה של דלת לממד

על דלת הממד עצמה תקבלו אחריות מהחברה שמייצרת את הדלת, ורוב החברות יתנו לכם כשנה אחריות על דלת הממד. בנוסף לכך תקבלו אחריות ממתקין הדלת על טיב ההתקנה עצמה, שנעה בין שנה לשנתיים.


מחיר התקנת דלת ממד

מחיר התקנת הדלת הסופי כולל את מחיר הדלת ואת ההתקנה עצמה.

כסף מחיר התקנה ואספקה של דלת ממד נע בין 6-12 אלף ₪, בהתאם לסוג ההתקנה ולסוג הדלת.

כסף מחיר התקנת דלת ממד רגילה נע בין 5,000-6,000 ₪, לא כולל משקוף.

כסף מחיר התקנת דלת ממד רגילה עם התקנת משקוף נע בין 7,000-8,000 ₪.

כסף מחיר התקנת דלת הזזה ממד גבוה ב40% מדלת ממד רגילה ונע בין 11,000-12,000 ₪, כולל הכנת משקוף.

 שימו לב: המחירים לא כוללים מע"מ.


מתקיני דלתות ממד מומלצים

התקנת דלת לממד דורשת מידות מיוחדות והתקנת הדלת כלפי חוץ בלבד, בשביל זה חשוב לבחור מתקין דלתות איכותי שיתקין את דלת הממד כמו שצריך. ריכזנו לכם כאן רשימה של מתקיני דלת לממד עם המלצות של אלפי לקוחות קודמים שתוכלו לבחור מתוכה את מתקין הדלתות המתאים. לאחר כל התקנה של דלת לממד אנחנו מתקשרים לשמוע איך היה, ומעדכנים את חוות הדעת והציון באתר.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה המידות התקניות לדלת ממד?

התקנות שנקבעו למידות עבור דלת ממד על ידי פיקוד העורף הן רוחב דלת של 70 ס"מ או 80 ס"מ, וגובה של כ- 200 ס"מ. עובי הדלת התקני הוא 15 מ"מ פלדה, עובי שמונע חדירה של רסיסים.

כמה עולה דלת לממד?

מחיר התקנה ואספקה של דלת ממד נע בין 6-12 אלף ₪ בהתאם לסוג ההתקנה ולסוג הדלת, כאשר דלת ממד רגילה נע בין 5-8 אלף ₪ לעומת מחיר דלת הזזה לממד שנע בין 11-12 אלף ₪.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק