עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

בדק בית לבניין

בדק בית לבניין אמנם לא יגלה מי מהשכנים השאיר אחריו טיפות של זבל במסדרון, אבל לחלוטין יגלה האם הבניין נבנה בהתאם לתכנון המקורי שלו, והאם יש בו ליקויים שעלולים לעשות צרות בהמשך. מה בודקים בבדק בית לבניין, כמה זה עולה ומה עושים עם הדו"ח? שמחים ששאלתם! בדוק שכל התשובות כאן


בדק בית לבניין

המטרה בבדק בית לבניין היא לאתר את הליקויים בחללים המשותפים בבניין. בשונה מבדק בית רגיל שבו בודקים ליקויים בתוך הדירה, בבדק בית לבניין בודקים ליקויים גלויים וסמויים שעלולים להימצא בחדר המדרגות, במסדרונות, בחניות ובכל החללים המשותפים של הבניין. זאת הסיבה שאנשי המקצוע קוראים לבדיקה הזאת "בדיקת רכוש משותף".
 אם נמצאים ליקויים בבניין (וכמעט תמיד נמצאים ליקויים), הדיירים יראו לקבלן את בדק הבית והוא יהיה אחראי לתקן את כל התקלות שמופיעות בו.


סרט מדידה  מי מזמין בדק בית לבניין? מכיוון שבדק הבית נעשה עבור חלקים שעומדים לשימוש כל דיירי הבניין, ועד הבית הוא זה שמזמין את הבדיקה.

סרט מדידה  מתי עושים? אפשר לעשות בדק בית לבניין בכל זמן. עם זאת, מומלץ לעשות אותו כשהקונים נמצאים בשלב המכירה הראשוני (שנקרא גם שלב הפרוטוקול הראשוני). בשלב הזה הקבלן עדיין עובד בבניין וחומרי העבודה שלו עדיין שם, מה שאומר שהוא יוכל לתקן את הליקויים באופן מידי. אחרי שהקבלן מוסר את המפתחות לקונים הוא עוזב את הבניין ועובר לפרויקט הבא שלו ויהיה קשה לגרום לו לחזור בשביל התיקונים. בקיצור, לא כדאי לחכות עם בדק הבית לרגע האחרון!


בדק בית לבניין מסחרי

גם לבית עסק, משרדים או כל בניין מסחרי אחר אפשר ומומלץ לעשות בדק בית. בדק בית לבית עסק יהיה דומה מאוד לבדק בית לבניין מגורים, אבל תהיה התמקדות בבדיקת רטיבות בקירות הפנימיים והחיצוניים והתייחסות מעטה יותר לדברים כמו צנרת, כיוון שהבניין לא משמש למגורים.
 


מה בודקים בבדק בית לבניין

בבדק בית לבניין בודקים את כל חלקי הבניין מלבד הדירות עצמן. הבדיקה כוללת את כל מרכיבי הבניין: חשמל, צנרת, איטום, קירות, ריצוף ועוד.

האזורים שאותם בודק הבית יבדוק כדי לגלות את הליקויים הם:

נקודה גג: הגג הוא הבסיס לאיטום טוב של כל הבניין. בגלל שזה לא כל כך נעים לראות גג רטוב, בדיקת גג הבניין כוללת בעיקר את איטום הגג. זה אומר מדידת השיפועים בגג, שיפועי המרזבים ווידוא שכל חלקי הגג אטומים בפני מים.


נקודה מעליות: אם בבניין יש מעלית, בודק הבית יבדוק שאין סכנה של נזילות לפיר המעלית (שקורות בגלל איטום תקול בגג). הוא יבדוק גם את משקופי המעלית והדלתות כדי לראות שהן נפתחות בצורה תקינה ללא רעש וללא תקלות.


נקודה חדר המדרגות: בחדר המדרגות בודקים שאין נזילות בקירות הפנימיים. בדיקת חדר המדרגות כוללת גם בדיקה של הטיימר שאחראי על התאורה ומדידה של מעקות המדרגות כדי לוודא שהם עומדים בתקני הבטיחות.

 

בדיקת גג בבדק בית לבניין



נקודה הלובי והמסדרונות שבין הדירות: חלק זה כולל מדידה של המשקופים והחלונות (אם יש), בדיקה של חיפוי הקירות ושהדבקת הריצוף תקינה. אם הקירות מחופים בשיש בודק הבית יבדוק שהוא הודבק בצורה ישרה וחזקה.

נקודה מחסנים / מרתף: כדי שהסרוויסים של דודה עמירה לא ירטבו, חשוב לאתר אם יש נזילות בקומת המחסנים ולבדוק שעבודות הצבע והטיח נעשו בצורה נכונה.

נקודה כניסה וחניות: בכניסה לבניין ובחניות הדגש יהיה על ביובים. בודק הבית יבדוק את מערכות הביוב והניקוז ויראה שאין שקיעות בקרקע, מה שעלול לגרום להצפות בחורף.

נקודה קירות חיצוניים: בדיקת הקירות החיצוניים כוללת איתור נזילות ובדיקה של עבודות הצבע והטיח. חשוב לבדוק במיוחד אם הבניין צבוע מבחוץ בשליכט צבעוני. ברגע שמיישמים צבע שליכט אי אפשר לתקן, רק לצבוע מחדש ובגלל זה חשוב לשים לב לזה כבר בשלב בדק הבית.

נקודה בטיחות: בכל חלקי הבניין יבחן גם ההיבט הבטיחותי. זה יבוא לידי ביטוי בבדיקה שמערכות החשמל מותקנות בצורה בטיחותית ושאין שקעים חשופים, מניעת נפילות על ידי בדיקה של סורגים בחלונות וגובה מעקות, בדיקה שמערכות האזעקה והספרינקלרים עובדות ועוד.
 

ליקויים בחדר מדרגות בבדק בית לבניין

דו"ח בדק בית לבניין

בין יום לחמישה ימים לאחר בדק הבית בבניין ועד הבית יקבל דו"ח בדק בית מפורט המכיל את כל הליקויים שנמצאו בבדיקה. את הדו"ח הוועד יחלק לשאר הדיירים ויעביר כמובן גם לקבלן בבקשה לתקן את הליקויים שנמצאו לפני מסירת המפתחות.

דו"ח בדק בית לבניין מורכב מ:

אחד פרטי הבודק והכשרתו.

שתיים רשימת המכשירים שבהם הוא השתמש למציאת הליקויים. לדוגמה, מצלמה תרמית לאיתור רטיבות בקירות.

שלוש תרשימים ותמונות שמראים את המדידות השונות שנעשו בבדק הבית.

ארבע פירוט עלויות התיקון של כל ליקוי וליקוי.


כוכבית אם ויכוח בין קוני הדירות לבין הקבלן מגיע לתביעה בבית משפט (שלא נדע) דו"ח בדק הבית של הבניין יכול לשמש בתור חוות דעת הנדסית קבילה כעדות לבית משפט כל עוד הוא חתום על ידי הנדסאי או מהנדס בניין. דו"ח בדק הבית יראה שהליקויים היו עוד לפני האכלוס של התושבים ולא נגרמו כתוצאה משימוש לא סביר שלהם בנכס. זאת הסיבה שחשוב לשמור את דו"ח בדק הבית ולא לאבד אותו.

 


מחיר בדק בית לבניין

מחיר של בדק בית לבניין נע בין 200 -400 ₪ לכל דירה בבנין, ותלוי כמובן במספר הדירות בבניין ובשטח שלו כאשר ככל שיש בבניין יותר קומות ודירות, המחיר לדירה ירד.

כדי להבין טוב יותר את סדרי הגודל, הנה דוגמאות למחירי בדק בית לבניינים שונים:

כסף מחיר בדק בית לבניין של 4 קומות ינוע בין 5,000- 6,000 ₪ לכל הבניין. 

כסף מחיר בדק בית לבניין של 15 קומות ינוע בין 12,000 – 15,000 ₪ לכל הבניין. 

כסף מחיר בדק בית לבניין מסחר בגודל 2,500 מ"ר יעלה כ6,500 ₪. לכל הבניין. 


בודקי בתים מומלצים לבדק בית לבניין

בשביל למצוא בודק בית לבדק בית לבניין לא צריך לכנס במיוחד ישיבה של הוועד. לצורך הזה בדיוק, הכנו לכם רשימת בודקי בתים שאותם כבר בדקו לקוחות קודמים ונתנו להם חוות דעת והמלצות.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מתי עושים בדק בית לבניין

בדק בית לבניין עושים בשבלב המכירה הראשוני, לפני קבלת המפתחות מהקבלן.
 

כמה עולה בדק בית לבניין

מחיר של בדק בית לבניין נע בין 200 -400 ₪ לכל דירה בבניין וללוי בכמות הקומות וגודל הבניין.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק