עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

בדק בית לדירה יד שנייה

קניית דירה יד שנייה היא אירוע משמח אבל גם מורכב. ממש כמו שלוקחים רכב לבדיקה במוסך לפני הרכישה, בדק בית לדירה יד שנייה מאפשר לכם לקבל תמונת מצב עדכנית ומקיפה של מצב הדירה מבחינת תחזוקה ובטיחות ובסופו של דבר, גם לחסוך לכם הרבה מאוד כסף וכאבי ראש בהמשך הדרך. במאמר הבא נראה במה שונה בדק בית לדירה יד שנייה מדירת קבלן, כמה זה עולה ומה עושים אחרי קבלת הדוח. או בקיצור, כל מה שצריך לדעת כדי שהרכישה לא תהייה בכייה לדירות.


בדק בית לדירה יד שנייה

בדק בית פירושו בדיקת כל הליקויים שעלולים להימצא בדירה לפני שקונים אותה – החל מטיב ההדבקה של המרצפות, דרך גובה המעקות, חשמל, אינסטלציה ועד לאיטום הגג ויסודות המבנה.

מי מזמין? את בדיקת הדירה מזמינים הקונים.

מתי מזמנים? אחרי שכבר נקבעו ההסכמות הכלליות לגבי רכישת הדירה ולפני החתימה על החוזה. בחוזה קניית דירה סטנדרטי מצוין שהקונה רוכש את הדירה כפי שהיא וכשהוא מודע למצבה. לכן, חשוב שתהיו מודעים לכל הליקויים שיש או שעלולים להיות בדירה.

 

למה חשוב לעשות בדק בית לדירה יד שנייה?

סרט מדידה  כשאתם קונים דירה חדשה מקבלן אתם זכאים לפי החוק לתקופת אחריות שנקראת "תקופת בדק" שבמהלכה הקבלן אחראי לתקן ליקויים שהתגלו בדירה גם אחרי הקנייה.
בקנייה של דירת יד שנייה אין תקופת אחריות וחוקים שמגנים על הקונה. מרגע הרכישה הדירה היא שלכם, כמו שקיבלתם אותה במעמד החתימה על החוזה. לכן, חשוב שתבדקו טוב את הדירה לפני החתימה כדי לדעת בדיוק איזו דירה אתם קונים.

סרט מדידה  בנוסף, דירת יד שנייה היא ישנה יותר מדירה חדשה מקבלן ועלולים להתגלות בה יותר ליקויים כתוצאה מהתיישנות הבניין, התשתיות ובלאי טבעי.

כוכב נכון שבדק הבית הוא הוצאה כספית נוספת וגם עוד התעסקות בשבילכם כשאתם כבר רגע לפני קבלת המפתחות. למרות זאת, הוא עשוי לחסוך לכם הרבה מאוד כסף וגם עוגמת נפש אם תגלו את כל מה שצריך לתקן לפני שתחתמו על החוזה.
 


מה בודקים בבדק בית לדירה יד שנייה

התהליך של בדק בית לדירה יד שנייה הוא יחסית פשוט. לפני חתימת החוזה מזמינים אדם שהוכשר לצורך זה, והוא יערוך בדיקה של כשעתיים (בהתאם לגודל הדירה וכמות הליקויים שיש בה) שבמהלכה יבדוק כל ליקוי שעלול לא עלינו להימצא בדירה. בסוף הבדיקה, הוא יגיש לכם דוח בדק בית מפורט עם כל הליקויים שיש או שצפויים להיות עם הזמן.

הנה הדברים המרכזיים שבודקים כשעושים בדק בית לדירה יד שנייה:

זכוכית מגדלת כתומהתשתיות: אחד הדברים הכי חשובים שעליהם יסתכל בודק בית הוא שהמבנה עצמו בטיחותי. הוא ימדוד את שיפועי הרצפה, יבדוק סדקים בקירות, ואת פנים הקירות כדי לדעת שהבית יציב ובנוי היטב מהיסודות.

זכוכית מגדלת כתומה צנרת: בבתים ישנים יש סיכוי שהצנרת עשויה מתכת, בניגוד לצנרות בבנייה החדשה שעשויים מפלסטיק. צנרת מתכת היא... איך נגיד את זה בעדינות? צרות צרורות! לכן, אם בבדק הבית יתגלה שבדירה יש צנרת מתכת, קיים סיכוי גבוה שבתוך פרק זמן לא ארוך תצטרכו להחליף את הצנרת מה שיגרור הוצאות נוספות ושיפוצים גדולים.

זכוכית מגדלת כתומה רטיבות בקירות: פיצוץ בצינור, נזילה באחד מקווי הביוב בבניין או איטום לקוי, כל אלה יכולים לגרום לרטיבות בקירות פנימיים. חשוב לציין שבשלבים הראשונים הרטיבות לא תמיד נראית לעין ולכן חשוב לבדוק בעזרת כלים מיוחדים, כמו למשל מצלמה תרמית.

זכוכית מגדלת כתומה חשמל: מערכות חשמל שמותקנות בצורה נכונה הן קריטיות לבטיחות הדיירים. בבדק הבית בודקים את כל מה שקשור בחשמל בבית: הארקה, ארון חשמל תקין, שקעים, כבלי חשמל, שאינם חשופים ועוד.

זכוכית מגדלת כתומה איטום: בבדק הבית בודקים גם פגמים באיטום הבית, מה שעלול להוביל לנזילות. זה קריטי בעיקר אם הדירה ממוקמת בקומה האחרונה בבניין. בבית צמוד קרקע יבדקו היטב גם את איטום הקירות החיצוניים כדי לוודא שלא תהיה כניסה של מים מהגינה לתוך הבית.

 

מד לחץ המשמש לאיתור נזילות סמויות בבדק בית לדירה יד שנייה

דו"ח בדק בית לדירה יד שנייה

כמה ימים אחרי הבדיקה תקבלו דו"ח בדק בית מפורט של כל מה שנבדק בבדירה. הדוח יכלול גם את הדברים התקינים בדירה ויפרט את התקלות ומה יהיו עלויות התיקונים שלהן. בנוסף, הדו"ח כולל גם תמונות של המדדים וסרטוטים שמראים את הליקויים.

לאחר קבלת הדוח ישנם כמה תרחישים אפשריים בקשר לקניית הדירה, הכל בהתאם לתוצאות הדו"ח וההחלטה האישית של הרוכשים: אם התיקונים קלים תוכלו לבחור לרכוש את הדירה בכל זאת, ואם מדובר בליקויים משמעותיים תוכלו להתמקח על המחיר (כבר הזכרנו שהבדיקה הזאת יכולה לחסוך לכם הרבה כסף?) ובמקרים אחרים תוכלו גם לוותר על הנכס.
 

בדק בית

מחיר בדק בית לדירה יד שנייה

כסף מחיר בדק לדירה יד שנייה נע בין 1,000-2,000 ₪ כולל מע"מ.

ככל שהדירה יותר גדולה ויותר ישנה, כך מחיר בדק הבית יעלה כיוון שלבודק הבית תהיה יותר עבודה.
מי שישלם על בדק הבית אגב, הוא תמיד הקונה.

אם אתם רוצים להבין טוב יותר ממה מורכב המחיר, תוכלו לקרוא כאן הצעת מחיר לבדק בית.


בודקי בתים מומלצים לבדק בית בדירה יש שנייה

עכשיו,כשאתם כבר מומחים בכל הקשור לבדק בית לדירה יד שנייה הגיע הזמן לבדיקה! אז לכבוד המאורע הנה רשימת חברות בדק בית מומלצות המתמחות בעריכת בדק בית לדירה שנייה עם ציונים וחוות דעת של לקוחות קודמים. שיהיה במזל!


;

שאלות נפוצות לדף זה

מתי עושים בדק בית לדירה יד שנייה?

בדק בית לדירה יד שנייה עושים אחרי שמסכימים עם המוכר על המחיר והתנאים ולפני החתימה על חוזה המכירה.

כמה עולה בדק בין לדירה יד שנייה?

המחיר של בדק בית לדירה יד שנייה נע בין 1,000 ל-2,000 ש"ח.

מה בודקים בבדק בית לדירה יד שנייה?

בבדק בית לדירה יד שנייה בודקים את התקינות של כל מרכיבי הדירה: חשמל, אינסטלציה, יסודות, רטיבות, שיפועי רצפה, גובה מעקות ועוד.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק