עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

התקנת ספרינקלרים

התקנת ספרינקלרים, או בשמם המקצועי מתזים לכיבוי אש, היא תהליך ארוך ויקר אך משתלם. אם הגעתם לפה, כנראה שאתם ועד בית בבניין רב קומות, או בעלי בית מלון, בית עסק או מפעל, שרוצים להיות בראש שקט אם שריפה תפרוץ חלילה. כדי להבין למה זה כזה יקר, ריכזנו לכם כאן את כל הפרטים על תהליך התקנת ספרינקלרים, סוגי ספרינקלרים וחשיבות ההתקנה שלהם. תשקיעו קריאה - יהיה אש קריצה


איך ספרינקלרים עובדים

הספרינקלרים או המתזים עצמם נקראים אמפולות, והם למעשה מעין כדורי זכוכית שתלויים במרכז התקרה ומחוברים לצנרת המים. בזמן שהם חשים בעליית חום המתקרבת ל-68 מעלות, הם באופן אוטומטי מפוצצים את הזכוכית ומתיזים מים לכל עבר. 

בנוסף, הם מחוברים למערכת ההפעלה שמצלצלת ומתריאה לאנשים במקום על שריפה. במקביל, מערכת ההפעלה מתקשרת לטלפון שנצרב עליה על ידי מתקין הספרינקלרים (בדרך כלל צורבים את הטלפון של בעל העסק), כדי להודיע שהיא הופעלה. תודו שזה גאוני!

ספרינקלרים

 

כוכבית חשוב לציין שברגע שמערכת המתזים הופעלה, הספרינקלרים לא יחזרו להיות מה שהיו. לאחר השריפה, יש לקרוא לאנשי התקנת ספרינקלרים מחדש כדי לתחזק את המערכת, להחליף את הספרינקלרים ולמלא מים בצינורות. 


מתי מתקינים ספרינקלרים

אם אתם בעלי עסק שצריך אישור כיבוי אש, מפעל חדש, בית מלון או ועד בניין בבניין מגורים מעל ל-8 קומות – אתם מחויבים בהתקנת ספרינקלרים או במערכות גילוי אש כלשהן, לפי רשות הכבאות הארצית. בכל מקרה אחר, תוכלו לבחור להתקין ספרינקלרים מתוך רצון להגן על המבנה ועל חיי אדם. 

נקדים ונאמר שעדיף להתקין ספרינלקרים במשרדים ובעסקים שעדיין לא אוישו. אם כבר איישתם את המקום ואתם עדיין זקוקים להתקנת מתזים, זה לגמרי אפשרי רק יקשה מעט על התהליך (בדומה לשיפוץ שנעשה כשאנשים נמצאים בסביבה). 

אם אתם מחפשים להזיז ספרינקלרים - תוכלו לקרוא על כך עוד.

מערכת ספרינקלרים

תהליך התקנת ספרינקלרים

תהליך התקנת ספרינקלרים, שלא כמו התקנת גלאי עשן, מתחלק למספר שלבים ואורכו משתנה ממקום למקום. ככל שהחלל שלכם גדול יותר, כך תהליך ההתקנה ייקח יותר זמן. מעבר לגודל, הרבה זמן מושקע גם בקבלת האישורים הנחוצים ממכון התקנים. לא נשאיר אתכם על אש קטנה, אלו השלבים שתצטרכו לעבור:

1. בדיקת אפיון רשת מים

לפני שמתקינים ספרינקלרים צריך לערוך בדיקת אפיון רשת מים לפי תקן ישראלי 1596. הבדיקה נועדה לוודא את תקינות לחץ המים שעובר במערכת המים במקום ונעשית על ידי מהנדס מים או מתכנן ספרינקלרים מוסמך.

אך אל חשש, מתקין הספרינקלרים ידאג לביצוע הבדיקה ולהזמנת המהנדס. למה הבדיקה חשובה? כי ללא לחץ מים מתאים מים לא יוכלו לצאת מהספרינקלרים בזמן שריפה וכל הפואנטה של התקנת ספרינקלרים תתפספס. 

ספרינקלרים במשרד

 

אם יש פער בין לחץ המים שהעירייה מספקת לבין לחץ המים שדרוש להפעלת מערכת הספרינקלרים, או אם מדובר בבניין גבוה מאוד, תצטרכו להתקין משאבת מים שתייקר לכם את העסק. 

מזגן לא מחמם לאחר הבדיקה, תצטרכו לקבל אישור ממכון התקנים שלחץ המים תקין ואפשר להתחיל לעבוד. 

 

2. תכנון ספרינקלרים

כדי לתכנן את המערכת תצטרכו לשלוח את התוכניות האדריכליות של החלל שלכם למתקין הספרינקלרים.

המתקין יבנה תכנית להתקנת הספרינקלרים ובה יתאים את הכמות וסוג הספרינקלרים במיוחד לצרכי החלל שלכם לפי אותן התוכניות. 

גם כאן, הבירוקרטיה נכנסת לתמונה והתכנון יצטרך לקבל אישור ממכון התקנים לאחר סיומו. 

 

3. התקנת ספרינקלרים

אחרי שמתקין המתזים שלכם וידא שלחץ המים תקין וקיבל אישור על תכנון המערכת, הוא יתחיל להתקין את צנרת המים, הספרינקלרים, מערכת ההפעלה ואת משאבת המים במידה ויש צורך. 

 

4. האישור הסופי

אחרי שהספרינקלרים מותקנים ומוכנים להגן עליכם, חשוב לוודא שאתם מקבלים אישור סופי על מערכת הספרינקלרים ממכון התקנים או ממעבדה מוסמכת - זה קריטי! כדי לקבל את האישור, מכון התקנים ישלח נציג מטעמם שיבדוק את עבודת ההתקנה שנעשתה.

במידה ויש הערות, המתקין מחויב להיצמד להערות ולשנות את ההתקנה לפיהן. לאחר השינוי, נציג ממכון התקנים יגיע שוב לבדוק את העבודה ואם היא נעשתה כראוי – תקבלו סוף סוף את האישור הסופי מחייך

ספרינקלר בודד

 

שימו  - לצורך קבלת האישור, תצטרכו לשלם אגרה או שתסכמו מראש עם מתקין הספרינקלרים שהוא ישלם את האגרה, והמחיר יגולם כבר בתוך המחיר של ההתקנה כולה. 

כמו שהבנתם, תהליך התקנת ספרינקלרים הוא מאוד דינמי ויכול להשתנות תוך כדי עבודה. מרגע בדיקת אפיון רשת מים ועד קבלת האישור הסופי, יעבור מינימום חודש ולעיתים התהליך יכול לקחת כמה חודשים, אם האישורים מתעכבים. 


סוגי ספרינקלרים

יש סוגים שונים רבים של ספרינקלרים שההבדל ביניהם הוא בעיקר בצורת התזת המים ובנראות. ריכזנו לכם כאן את הספרינקלרים הנפוצים שקיימים בשוק:

ספרינקלרספרינקלרים תלויים – אלו הספרינקלרים הרגילים כמו שפירטנו כאן למעלה, שתלויים במרכז התקרה ומתיזים את המים לכל עבר.

ספרינקלרספרינקלרים סמויים – אלו הספרינקלרים היפים, שמאופיינים במראה נקי בו הפיה של המתזים נגלית לעין ואילו הצנרת מוסתרת. ספרינקלרים סמויים, נועדו למקומות שרוצים לשמור על עיצוב אסתטי כמו בתי מלון.

אבל אל תתבלבלו, העובדה שהם סמויים לא גורעת מהעבודה שלהם והם עובדים בדיוק כמו ספרינקלרים תלויים רגילים. כאן, כל הנוצץ זהב וספרינקלרים סמויים יהיו יקרים בערך בכ-200 ₪ מספרינקלרים רגילים. 

הנה תמונה שתמחיש לכם את ההבדל בין התלויים (מימין) לבין הסמויים (משמאל):

ספרינקלרים סמויים ותלויים

 

ספרינקלרספרינקלרים צידיים – ספרינקלרים שמותקנים בצידי התקרה ומתיזים את המים לכל עבר. בנוסף, הם בדרך כלל מותקנים במקומות בעלי סכנת התלקחות רגילה ולא במקומות בעלי פוטנציאל התלקחות גבוה, כמו חניונים למשל.

ספרינקלרספרינקלרים תלויים כיסוי מורחב – ספרינקלרים שצורת התזת המים שלהם מכסה שטח רב, מתאים למקום ענק שמצריך מעט מתזים וכיסוי של שטח רחב. 


התקנת ספרינקלרים מחיר

מחיר כאן זה קצת טריקי, מחיר התקנת ספרינקלרים יכול להתחיל ב-20 אלף ₪ למקומות קטנים ולהגיע עד 400 אלף ₪ ואפילו יותר, במקומות גדולים כמו מרכזי קניות. 

במה זה תלוי אתם שואלים? גודל החלל, סוג הספרינקלרים, כמות הצינורות, קוטר הצינורות וסכנת ההתלקחות – ככל שסכנת ההתלקחות גבוהה כך המחיר יתייקר.

בגלל שמדובר בעלות משמעותית, חשוב לוודא טוב טוב מה כלול במחיר – איזה סוג ספרינקלרים תקבלו, מה הכמות והאם המחיר מכסה את עלות כל הבדיקות והאישורים. 


מתקיני ספרינקלרים מומלצים

אמנם התקנת ספרינקלרים היא תהליך מורכב, אבל במקרה של אסון היא יכולה להציל את חייכם או את חיי העסק שלכם. כדי שתוכלו להיות בראש שקט ולהפקיד את העסק שלכם בידיים טובות, ריכזנו לכם כאן מתקיני ספרינקלרים מומלצים אש! בסיום כל התקנת ספרינקלרים, אנחנו מתקשרים ללקוחות ומבקשים מהם לדרג את בעלי המקצוע.


;

שאלות נפוצות לדף זה

ספרינקלרים מה זה?

מדובר במערכת כיבוי אש אוטומטית שמתאימה לבתי עסק, בניינים גבוהים, בתי מלון ומפעלים על מנת להתריע לבעל העסק על פריצת שרפה במקום, גם כשאין אנשים בסביבה. 

מערכת ספרינקלרים היא חובה בכל בית עסק ובניינים מעל ל-8 קומות, לפי רשות הכבאות הארצית. קראו כאן למעלה לעוד פרטים :)

מהי עלות מערכת ספרינקלרים?

טווח המחירים של התקנת מערכת ספרינקלרים הוא גדול. המינימום יהיה 20 אלף ש"ח למקום קטן, ויכול להגיע עד חצי מליון למרכזי קניות ענקיים. 

מה משפיע על המחיר? גודל המקום, כמות וסוג הספרינקלרים שיש להתקין בהתאם לרמת הסכנה של ההתלקחות במקום, אם צריך להתקים משאבת מים, גודל וקוטר הצינורות שמותקנים.

מהם ספרינקלרים סמויים?

ספרינקלרים סמויים הם סוג מיוחד של ספרינקלרים שלא ניתן לראות את החיבור שלהם לצנרת המים, ולכן נראים בסגנון אסתטי יותר מהספרינקלרים הרגילים. הספרינקלרים הסמויים נפוצים יותר בבתי מלון ובתי עסק שרוצים לשמור על מראה אסתטי.

בהתאם לנראות, הם יקרים בערך בכ-200 ש"ח מהספרינקרלים התלויים הרגילים. 

בנוסף לספרינקלרים הסמויים קיימים עוד המון סוגי ספרינקלרים. תציצו למעלה ותקראו על הסוגים הנפוצים שקיימים כיום בשוק. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק