עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

שיפוץ אלטרנטור

אם הגעתם לכאן כנראה שיש לכם תקלה באלטרנטור וחשמלאי הרכב הציע לכם לבצע שיפוץ אלטרנטור. ייתכן והגעתם לחשמלאי אחרי שנורת המצבר דלקה בזמן הנסיעה שלכם, יכול להיות שפניתם אליו מסיבות אחרות שנפרט עליהן בהמשך, אבל בסוף היום, אתם זקוקים לשיפוץ אלטרנטור. אז מה זה אלטרנטור, מה שיפוץ אלטרנטור כולל ואיזה אלטרנטיבות קיימות לשיפוץ? הכל כאן למטה במאמר.


מה זה אלטרנטור?

לפני שנצלול לשיפוץ אלטרנטור, בואו נבין קודם מיהו השחקן האלמוני הזה. האלטרנטור הוא גנרטור חשמלי שתפקידו המרכזי הוא להמיר את האנרגיה המכאנית שהמנוע מפיק, לאנרגיה חשמלית, אותה הוא לבסוף יעביר למצבר. המצבר משתמש באנרגיה החשמלית כדי להזרים חשמל במערכת הראשית ברכב. כלומר, האלטרנטור ממיר אנרגיה בעוד המצבר מספק אנרגיה. בפועל, בזכות האלטרנטור אנחנו מסוגלים להדליק את הפנסים, את הרדיו ואת המזגן שבזכותם אנחנו מסוגלים להעביר את הזמן בפקקים בנעימים מחייך.

אלטרנטור משופץ לרכב

שיפוץ אלטרנטור

שיפוץ אלטרנטור, כמו ששמו מרמז, הוא תיקון ושדרוג אלטרנטור תקול. כלומר, במהלך השיפוץ מוציאים את כל החלקים שיש להם את האפשרות להתקלקל ובמקומם מכניסים חלקים חדשים לגוף האלטרנטור. גוף האלטרנטור עצמו נשאר זהה והוא עובר ניקיון והברקה.

כוכבית לרוב, חשמלאי הרכב לא משפצים את האלטרנטור במוסך, אלא הם מפרקים אותו לחלקים ושולחים אותם לבתי מלאכה ייעודיים המשפצים כל חלק בנפרד. לבסוף, חשמלאי הרכב מקבל את כלל החלקים המשופצים, מרכיב אותם חזרה בגוף האלטרנטור ומעביר את האלטרנטור סדרת בדיקות איכות לפני שהוא משחרר אתכם לדרך.

שיפוץ אלטרנטור

 

שימו לב , במקום לשפץ את האלטרנטור תוכלו פשוט להחליף אותו – ועל זה נרחיב בהמשך. הסיבה ששיפוץ אלטרנטור היא עדיין האפשרות המומלצת ביותר קשורה למחיר: במקום להשקיע באלטרנטור חדש במחיר מלא, תוכלו לקבל אלטרנטור משופץ שכל חלקיו הפנימיים חדשים לגמרי ורק גוף האלטרנטור נשאר זהה.

קיימות 2 דרכים לשפץ אלטרנטור: שיפוץ מקומי או שיפוץ כללי. ההחלטה איזה סוג שיפוץ לבצע תלויה בשיקולים הכלכליים שלכם ובשיקולים המקצועיים של חשמלאי הרכב שיקבע אילו חלקים באלטרנטור צריך להחליף.

והנה בהרחבה על סוגי השיפוץ:

 

שיפוץ אלטרנטור כללי

מצב בו לוקחים גוף אלטרנטור ישן ומחליפים את כל חלקיו מלבד השלד עצמו.

יתרונות שיפוץ אלטרנטור כללי:

וי חוסך בזמן - אם יש לכם רכב נפוץ יחסית (כמו מודלים נפוצים של יונדאי או קיה), ייתכן מאוד שלחשמלאי הרכב יש כבר אלטרנטור משופץ שהוא יוכל להתקין לכם על המקום, ואת האלטרנטור שלכם הוא כבר ישפץ לרכב הבא שיגיע אליו. הנחמד בשיטה הזו זה החיסכון בזמן ההמתנה והרכבת האלטרנטור תוך דקות ספורות. יש לכם רכב פחות נפוץ? אל חשש! גם אם אין בשבילכם אלטרנטור מוכן על המדף, הזמן הממוצע לשיפוץ אלטרנטור הוא שלוש שעות, תלוי בסוג הרכב שלכם.

וי על אלטרנטור משופץ תקבלו אחריות מלאה על כל החלקים מטעם החשמלאי המתקן למשך חצי שנה.

חסרונות שיפוץ אלטרנטור כללי:

איקס מחיר שיפוץ אלטרנטור כללי יקר יותר משיפוץ מקומי כי הוא כולל החלפה של כל החלקים הפנימיים. לכן אם אתם מגיעים עם תקציב מסוים לחשמלאי הרכב, שווה לכם להבין מה מצב שאר החלקים באלטרנטור.

אלטרנטור על מדף

 

שיפוץ אלטרנטור מקומי

החלפת החלק התקול בלבד בחלק חדש. האלטרנטור כולל בתוכו חלקים פנימיים רבים ולא תמיד צריך להחליף את כולם, שווה שתוודאו מול חשמלאי הרכב אילו חלקים יש להחליף בדיוק כדי להבין כלכלית מה משתלם לכם יותר.

יתרונות שיפוץ אלטרנטור מקומי:

וי מחיר - מחיר שיפוץ אלטרנטור מקומי זול יותר משיפוץ כללי כי מחליפים בו חלק ספציפי בלבד.

וי זמן השיפוץ קצר ביחס להחלפת אלטרנטור או עבודות חשמל לרכב אחרות.

חסרונות שיפוץ אלטרנטור מקומי:

איקס אחריות חלקית - אמנם האחריות היא לחצי שנה, אבל היא ניתנת רק על החלק שעבר שיפוץ.

 כוכבית תיזהרו מחאפרים! יש חשמלאי רכב שבזמן שיפוץ אלטרנטור מכניסים חלקים לא מקוריים לגוף האלטרנטור. סיטואציה כזאת יכולה להביא לפגיעה במערכות הרכב ובמקרים מסוימים להשבתת הרכב כולו. בקשו מחשמלאי הרכב לראות את החלקים באריזה המקורית וודאו, עוד לפני שמתחיל השיפוץ, שחשמלאי הרכב עומד להכניס רק חלקים מקוריים לגוף האלטרנטור.

מחיר מחיר שיפוץ אלטרנטור נע בין 800-1,100 ₪ וכולל מע"מ, את עלות החלקים ועלות העבודה. המחיר משתנה בהתאם לסוג הרכב, עלות חלקי החילוף שלו והזמינות שלהם.

אם יש לכם טנדר, רכב יוקרה או רכב המונע בדיזל - מחיר שיפוץ אלטרנטור יהיה יקר יותר מכיוון שהחלקים עצמם יקרים יותר ופחות שכיחים.

מחיר מחיר שיפוץ אלטרנטור עבור רכב יוקרה, טנדרים או רכבים המונעים בדיזל נע בין 1,200-1,500 ₪.

 

מוסכניק מסביר על שיפוץ אלטרנטור


אלטרנטיבות לשיפוץ אלטרנטור

החלפת אלטרנטור

כמו שכתבנו למעלה, במקום שיפוץ אלטרנטור תוכלו פשוט להחליף אותו. בתהליך החלפת אלטרנטור חשמלאי הרכב יוציא את האלטרנטור הישן ויתקין אחד חדש במקומו. זהו פתרון אידיאלי בתרחישים בהם השיפוץ מורכב, יקר מאוד, או שקיים קושי בהשגת הרכיבים האלקטרוניים הנדרשים. גם כאן, יש 2 סוגים של אלטרנטורים שאפשר לרכוש:

שלב ראשון אלטרנטור מקורי של בית היצרן- בגלל שמדובר במוצר מקורי, מחירו יהיה גבוה יחסית, אבל מובטחת איכות גבוהה בהתאם.

מחיר מחיר אלטרנטור חדש מיצרן מקורי נע בין 1,600-2,000 ₪.

שלב שני אלטרנטור חלופי - הכוונה היא לאלטרנטור חדש אך לא מקורי, לרוב מייבאים אותו ממדינות מזרח אסיה כמו דרום קוריאה ויפן. שימו לב שבהתאמה למחירו הזול, לעתים האיכות שלו ירודה מזו של המקורי והיא עשויה לזרז את חזרתו של האלטרנטור למוסך.

מחיר מחיר אלטרנטור חדש מיצרן חליפי נע בין 700-1,400 ₪.

החלפת אלטרנטור

 

אלטרנטור מפירוק

זהו למעשה אלטרנטור שהיה ברכב שעבר תאונה, במקרה בו הרכב לא כשיר לשימוש אך האלטרנטור כן. במצב כזה, חשמלאי הרכב ייקח את האלטרנטור, ישפץ אותו מבעוד מועד ויכין אותו להרכבה על הרכב העתידי שיזדקק לכך.

היתרון באלטרנטור מפירוק הוא האפשרות שהאלטרנטור נשאר במצב מעולה גם אחרי התאונה, מה שחוסך את זמן ההמתנה של שיפוץ האלטרנטור של רכבכם האישי. החיסרון הוא שישנם חשמלאים שמוכרים את האלטרנטור כפי שהוא ללא שיפוץ, וזה יכול להביא לכך שתוך חודשים ספורים האלטרנטור יכול להתקלקל והדרך למוסך מכאן קצרה. לכן עדיף שתבקשו מחשמלאי הרכב להראות לכם את האלטרנטור לפני שהוא מבצע בו שימוש.

מחיר מחיר החלפת אלטרנטור מפירוק נע בין 450-800 ₪, לא כולל מע"מ.


החלפה או שיפוץ אלטרנטור?

לרוב, שיפוץ אלטרנטור היא האפשרות העדיפה כיוון שמדובר בפתרון בעלות סבירה עם תוצאות טובות. המוסכים יעדיפו קודם לשפץ את האלטרנטור ורק אם לא ניתן לשפץ אותו הם יחליפו אותו.

שימו לב שלמרות שאנחנו ממליצים על שיפוץ אלטרנטור, אי אפשר להתחייב לכמה שנים הוא יחזיק. העמידות שלו תלויה בגורמים נוספים כמו מצב המצבר ומצב האלטרנטור עצמו, אבל ללא תקלות אין סיבה שהוא לא יחזיק כמה שנים טובות סמיילי.


אחריות על שיפוץ אלטרנטור

ברוב המקרים, על שיפוץ אלטרנטור תקבלו אחריות של חצי שנה, אבל חשוב לדעת שאורך האחריות תלוי גם במצב הרכב לפני שהשיפוץ התבצע, ובתנאי שהמצבר תקין. כדי למנוע מעצמכם הוצאות מיותרות, וודאו שהמצבר שלכם תקין בעת שיפוץ האלטרנטור. כדי לקרוא עוד על מצברים ותקינותם, לחצו כאן.


איך לזהות בעיה באלטרנטור?

כדי שהאלטרנטור ימלא את המצבר, עליו להיות בעל מתח קבוע בין 13.5-14.2 וולט. ברגע שהמתח הוא נמוך או גבוה יותר, עלול להיגרם נזק לאלטרנטור. כנהגים מן המניין, מדובר במידע שלא תוכלו לדעת לבד.

מדידת מתח באלטרנטור

 

איך בכל זאת תוכלו לזהות שיש תקלה באלטרנטור? החיווי המרכזי של תקלה באלטרנטור הוא נורת המצבר האדומה. כשאתם מדליקים את הסוויץ', נורת המצבר אמורה לדלוק לכמה שניות ואז להיכבות. אם הנורה ממשיכה לדלוק גם אחרי שהתנעתם את הרכב, או שהיא לא נדלקה בכלל, רוב הסיכויים שיש לכם תקלה שקשורה באלטרנטור ותצריך בהתאם, שיפוץ אלטרנטור.

במקרים מסוימים תרגישו בפגיעה באלטרנטור עוד לפני שהנורה נדלקת. איך? אם במהלך הנסיעה אתם מרגישים שמערכות החשמל של הרכב, כמו הרדיו והמזגן, מתחילות להשתבש ולפעול בצורה מקרטעת – אתם יכולים להניח שמדובר בבעיה באלטרנטור.

לכן, אם נתקלתם או שלצערנו אתם עכשיו חווים את אחד התרחישים הנ"ל, הדבר הכי חשוב זה לא להמשיך לנסוע! עצרו את הרכב במקום בטוח וקראו לשירותי גרר שיובילו את רכבכם למוסך הקרוב. אם נתקלתם בבעיה במהלך נסיעה בלילה או בחורף, יש לעצור את הרכב בשולי הכביש ולכבות את כל המערכות חוץ מנורות רכב (אנחנו מודעים לאירוניה שבלהשאיר את הנורות דולקות אבל חייכם והבטיחות חשובים יותר).

נורת מצבר דולקת

תקלות שמצריכות שיפוץ אלטרנטור

במוסך עצמו, חשמלאי רכב יכול למדוד את המתח החשמלי באלטרנטור ולקבוע באיזו תקלה מדובר. ריכזנו עבורכם רשימת תקלות נפוצות באלטרנטור:

נקודה רצועת אלטרנטור קרועה

רצועת האלטרנטור היא החלק באמצעותו המנוע מעביר לאלטרנטור אנרגיה מכאנית. אם הרצועה הזאת בלויה, קרועה או לא נמצאת במקומה, היא עלולה לגרום לאלטרנטור להפסיק לתפקד כמו שצריך.

נקודה שחיקה של חלקים פנימיים

לפעמים הגיל עושה את שלו וחלקים מתיישנים, מתבלים ופוגעים בתפקוד התקין של האלטרנטור. אין מה להיבהל, תופעה כזאת עשויה להופיע אחת לכמה שנים וזו למעשה השחיקה הטבעית של האלטרנטור.

נקודה טעינת יתר

 מצב בו האלטרנטור מספק מתח חשמלי בעוצמה גבוהה מדי למצבר, מה שיכול לגרום לו ולמערכות חשמליות אחרות ברכב נזק חמור.

נקודה הטענה שגויה של הרכב

כבלי התנעה יכולים להיות הישועה שלנו כשהרכב לא מתניע, אבל חיבור שגוי של הכבלים יכול להוביל לתקלה באלטרנטור. לרענון אופן השימוש בכבלי התנעה, מוזמנים לקרוא את המאמר על איך להתניע את הרכב כמו שצריך.


חשמלאי רכב מומלצים לשיפוץ אלטרנטור

אם אתם צריכים שיפוץ אלטרנטור, כדאי ללכת לחשמלאי רכב ובפרט לכאלה שמתמחים בשיפוץ אלטרנטור. חלק מהמקומות שולחים את האלטרנטור לשיפוץ בסדנאות חיצוניות, ולכן אתם צריכים להיות בטוחים שכל הנוגעים בדבר יודעים איך לעבוד עם מערכות חשמליות מורכבות כאלו. בדיוק בשביל זה ריכזנו לכם רשימה של חשמלאי רכב מומלצים המומחים לשיפוץ אלטרנטור. שיהיה בהצלחה, סעו בזהירות מחייך


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה שיפוץ אלטרנטור?

שיפוץ אלטרנטור הוא הליך בו לוקחים אלטרנטור לא תקין, מפרקים ממנו את החלקים הפנימיים, מחליפים אותם בחדשים, ומכניסים אותם אל גוף האלטרנטור הקיים אחרי שהוא עבר ניקוי והברקה.

איך יודעים שהאלטרנטור הלך?

סימן שיכול להעיד שהאלטרנטור "הלך" הוא כשנדלקת נורת מצבר אדומה. סימן נוסף יכול להיות כשבמהלך הנסיעה מרגישים שהמצבר נחלש, במיוחד כשנוסעים עם אורות ומזגן ומרגישים איך המערכות החשמליות נחלשות או נכבות לחלוטין.

כמה עולה שיפוץ אלטרנטור?

מחיר שיפוץ אלטרנטור נע בין 800-1,000 ₪, ולרכבי יוקרה או כאלו המונעים בדיזל בין 1,200-1,500 ₪. המחיר תלוי מאוד בסוג הרכב, מצב האלטרנטור והאם מדובר בשיפוץ מקומי או כללי.

אנשים שהתעניינו בשיפוץ אלטרנטור התעניינו גם בזה...

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק