עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

תיקון מחשב רכב


נתחיל מהסוף ונגיד שתיקון מחשב רכב יכול להיגרם מהמון סיבות ואין חוק ברזל מתי תקלה קשורה למחשב רכב ומתי היא קשורה לחלק אחר ברכב, הפתרון היחידי במקרה הזה היא ללכת למכונאי שיבצע בדיקת דיאגנוסטיקה לרכב והוא ייתן את ההכרעה. עם זאת, בזמן שאתם מחכים לתוצאות בדיקת הרכב, תוכלו ללמוד על מחשב הרכב שלכם, ממה תקלות מחשב רכב נגרמות לרוב, וכמה כל העסק צפוי לעלות לכם.

 

מחשב רכב

מחשב רכב – מה זה?

אז לא, לרכב שלכם אין ווינדוס ונכון למועד המאמר Apple עדיין לא הוציאו רכב משל עצמם, אבל בעולם של היום, כמעט לכל מכשיר טכנולוגי יש מחשב שאחראי לכך ששאר מערכות המחשב עובדות בצורה תקינה. כך גם ברכב, לכל רכב יש מחשב הנקרא מחשב ניהול מנוע. מחשב הרכב אחראי על לפקח ולתת פקודות למערכות השונות ברכב, בין אם זה למערכת ה-ABS הקשורה לבלמים, לגיר או לכריות אוויר.

תחשבו על זה כך, מחשב רכב הוא המוח המתפעל את כל המערכות האלקטרוניות ברכב, וברגע שיש תקלה במערכת החשמל ברכב, המחשב הוא זה שמציג את התקלה. למחשב רכב אין מיקום קבוע, לעתים הוא נמצא במנוע ולפעמים הוא ממוקם בכלל הרחק בבגאז'.

מחשב רכב בתא מנוע

סיבות נפוצות לתקלות מחשב רכב

יש שלוש סיבות עיקריות שבגללן תצטרכו תיקון מחשב רכב:

אחד הנעה לא נכונה - הנעה שגויה עם כבלים, חיבור + ל – וההפך. אם אתם לא בטוחים איך מתבצעת הנעה נכונה עם כבלים, מוזמנים ללחוץ כאן.

שתיים חדירת מים למחשב - חדירת מים דרך המגבים למכסה המנוע יכולים להרטיב את המחשב ולהשבית אותו. ברכבים חדשים יש גיבוי למחשב הרכב אבל עדיין קיים סיכוי שיהיה קצר חשמלי.

שלוש קורוזיה - בדומה למים, לחות ומתכת לא הולכים יחד ואפילו אם המחשב לא נרטב אלא בא במגע עם לחות או טיפות מים הן יכולות לגרום לקורוזיה ולפגוע בפעילות שלו.


איך נזהה שמחשב רכב תקול?

האמת היא, שלא תזהו. מחשב רכב הוא חלק שלא נועד לכך שמישהו ללא הכשרה יתעסק איתו. כמו שמחשב מקולקל מצריך טכנאי מחשבים מוסמך, מחשב רכב מצריך בדיקה של מכונאי מוסמך.

כשהגוף של מחשב הרכב מתקלקל, זה יכול להתבטא דרך הרבה תקלות יומיומית, רכב לא מניע לדוגמה יכול להעיד על כך שיש בעיה עם מחשב הרכב. תקלות נוספות כמו רכב מקרטע והדלקת נורות בלוח מחוונים יכולות להיות קשורות גם הן. בסוף, מחשב רכב זאת רק אפשרות אחת לכך שהתקלות האלה נגרמו, כדי לזהות האם תקלה ברכב קשורה למחשב רכב, המכונאי מריץ בדיקת דיאגנוסטיקה, זהו חיבור של מסך מיוחד למחשב הרכב, והוא סורק את המחשב ומוציא ממנו מידע לגבי התקלה.

 

בדיקת דיאגנוסטיקה לרכב

תהליך תיקון מחשב רכב

אז, הרכב לא הניע לכם ולקחתם אותו לבדיקה במוסך, המכונאי ערך דיאגנוסטיקה כדי לבדוק את תקינות מחשב הרכב ומצא שמחשב הרכב תקול.

מה עכשיו?

קיימות שתי אפשרויות לתיקון מחשב רכב: החלפה למחשב רכב משומש או שיפוץ מחשב קיים. ההבדל המהותי ביניהם הוא המחיר.

בהרחבה על כל אחת מהאפשרויות:

אחד החלפת מחשב רכב למחשב רכב משומש - הכוונה היא לקחת מחשב רכב עובד מרכב שיצא משימוש, לחבר ולקודד אותו לרכב שלכם. לכל דגם רכב יש מחשב רכב שמותאם לו, ולכן זה קריטי שגם במצב של החלפה, יחליפו לכם את מחשב הרכב לדגם שמותאם לרכב שלכם במדויק.

שתיים שיפוץ מחשב רכב קיים - שיפוץ רכיב במחשב הרכב הקיים שלכם. במצב כזה המוסך שולח את הרכב שלכם למעבדה ושם מבצעים את השיפוץ.

הרכבת מחשב רכב בלבד יכולה לקחת בין 2-3 שעות, לעומת זאת שליחת מחשב רכב לשיפוץ יכולה לקחת בין יום ליומיים.

כוכבית חשוב לדעת שברוב הפעמים העבודה לא תכלול רק הרכבה וקידוד המחשב המשופץ או החדש, אלא גם תכלול החלפה של רכיבים נוספים כמו כיס ההתנעה ברכב, טבלת פיוזים ומפתח רכב. זאת כדי שתהיה התאמה מלאה של מחשב הרכב החדש לרכב. כל זה יתווסף למחיר הכולל, לכן יש לוודא מול החשמלאי מראש מה כלול בהחלפה.

 

תיקון או החלפה

מעבר להעדפה אישית, שיקול מהותי נוסף הוא מה מצב מחשב הרכב שלכם. השיקול של חשמלאי רכב האם לשלוח מחשב רכב לשיפוץ או להחלפה, לרוב תלויה בשאלה האם האוטו מניע או לא. אם האוטו מניע ומגלים בבדיקת הדיאגנוסטיקה שמחשב הרכב גורם לבעיה פנימית, למשל מזגן לא עובד, העדפה היא לשפץ את מחשב הרכב. למעשה זה מראה שרכיב מסוים במחשב התקלקל ולא המחשב כולו. אבל, אם האוטו לא מניע, כבר תהיה העדפה להחליף את מחשב הרכב כי למעשה זה מעיד שיש בעיה בכל המחשב.

כוכבית חשוב לדעת שיהיו פעמים שחשמלאי הרכב ישלח את מחשב הרכב לשיפוץ במעבדה, ושם במעבדה יוחלט שלא ניתן לתקן את המחשב אלא רק להחליף אותו. למעשה, חשמלאי הרכב הוא רק המתווך במקרה הזה, ומי שנותן את המילה האחרונה היא המעבדה אליה החשמלאי מקושר.

תקריב על ממחשב רכב

איפוס מחשב רכב

איפוס מחשב רכב הוא בדיוק אותו הליך איפוס שעושים למחשב ולפלאפון אחרי שהייתה להם תקלה מסוימת. אחרי שמחשב רכב הוחלף או שהוא עבר שיפוץ, נדרש לעשות לו איפוס כדי שהוא יתחבר מחדש לשאר המערכות במחשב.

כוכבית המחיר לאיפוס לעתים נכנס למחיר תיקון מחשב רכב ולפעמים הוא מתומחר בנפרד, מומלץ לוודא זאת מראש מול חשמלאי הרכב.


מחירים ואחריות

קשה לתת מחיר מדויק של תיקון מחשב רכב, כי כל דגם וכל מחשב מתומחר בצורה מאוד שונה.

לכן, טווח המחירים של תיקון מחשב רכב נע בין 400-4,500, אבל בפועל אנחנו ממליצים להתייעץ עם חשמלאי הרכב שלכם ולהבין ביחד איתו אילו אפשרויות מתאימות לכם בדיוק.

המחירים כוללים את עלות העבודה.

כוכבית אחריות על מחשב רכב ועל החלקים הנלווים אליו היא 3 חודשים.


חשמלאי רכב מומלצים לתיקון מחשב רכב

תיקון מחשב רכב הוא תחום רחב מאוד, והאמת היא שחשוב להכיר מה זה מחשב רכב, המוח הגאוני מאחורי הפלא המכאני שאתם נוהגים בו (וכן גם רכב ששורד על הכביש משנות ה-90 נכלל בהגדרה). חשוב לדעת שאם מכונאי הרכב מצביע על תקלה במחשב הרכב, מדובר בתקלה חמורה שצריך להתייחס אליה ברצינות. לכן, ריכזנו עבורכם רשימה של חשמלאי רכב מומלצים לתיקון מחשב רכב עם חוות דעת מלקוחות קודמים. בהצלחה מחייך.


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך אפשר לדעת שמחשב מנוע תקול?

באמצעות בדיקת דיאגנוסטיקה. ברגע שיש תקלה ברכב, המוך מריץ בדיקת דיאגנוסטיקה ודרכה ניתן לדעת האם הבעיה קשורה למחשב הרכב. 

מחיר איפוס מחשב רכב?

מחיר לאיפוס רכב משתנה, יש מוסכים שכוללים את מחיר האיפוס בתוך עלות תיקון מחשב הרכב עצמו ויש כאלה שגובים בנפרד. עלות איפוס מחשב רכב יכולה לנוע בין 100-1,000 ש"ח, תלוי מאוד בסוג הרכב והתיקון שבוצע. 

אנשים שהתעניינו בתיקון מחשב רכב התעניינו גם בזה...

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק