מוקד מידרג: 1-700-707-233

כלב נובח בלילה

הכלב שלכם חמוד, מתפנק ונותן לכם הרבה נחת. כמובן עד שמגיע הלילה, שם הוא נובח בלי התראה ומחרב לכם את השינה. אומנם כלב נובח לא נושך, אבל זה לא אומר שצריך להשלים עם גזרת הגורל. כאן תוכלו לקרוא מה הסיבות הנפוצות לכך שכלב נובח בלילה, מה כדאי לעשות ובעיקר מה לא לעשות כשזה קורה (רמז: ללטף) וגם למצוא רשימה של מאלפי כלבים מומלצים במקרה שתרצו להיעזר בבעל מקצוע.


למה כלב נובח בלילה

לפני שמתחילים לטפל בבעיה, חשוב לאבחן מתי ואיפה הנביחות בדיוק מתרחשות. האם הן קורות לאורך כל הלילה, האם הן קורות בשעות מסוימות, האם הכלב נובח כתגובה לרעשים בחדר המדרגות, האם הוא נובח בגלל נביחות של כלבים אחרים, האם... בקיצור הבנתם. אגב, הכנו לכם סרטון שמרכז דרכים להרגיע את הכלב כשמגיעים אורחים:

 

הנה כמה מהסיבות הנפוצות לכך שכלב נובח בלילה:

 

טביעת רגל של כלב חוסר פריקת אנרגיה/שעמום: כלל אצבע שכדאי לדעת בנוגע לכלב שנובח בלילה ולכלבים בכלל הוא כלב עייף = בעלים שמחים. ככל שהכלב שלכם יוציא יותר מרץ כך תקבלו כלב רגוע ומותש יותר. כלב שלא פורק אנרגיה כדרך קבע, יהיה יותר מתוסכל ומשועמם מה שיכול להתבטא בין היתר בנביחות.

 

טביעת רגל של כלב פחד: באופן טבעי, כלבים נובחים כלפי גורמים שהם מפרשים כאיום. זה יכול להיות אנשים שמדברים בחדר המדרגות, רעש של רעמים ואפילו רחשים של עלים בחוץ. אם הכלב שלכם רגיש להתרחשויות מחוץ לבית, הטיפול יתמקד בעיקר בהרגלה לרעשים (אל דאגה - ממש בקרוב נדבר על איך עושים את זה)

 

טביעת רגל של כלבתקשורת עם כלבים: מבאס ככל שיהיה, לפעמים הכלב שלכם נובח פשוט כי זה האופן בו הוא מתקשר עם כלבים אחרים. כך שאם ברחוב שלכם יש סרנדת נביחות בלילה, כנראה שגם הכלב שלכם ישמח להצטרף אליה. עוד דקה נדבר על איך אפשר לצמצם את הרעשים אליהם הכלב נחשף.

 

כלב נובח בלילה

מה כדאי לעשות כשכלב נובח בלילה

למרות שאופן הטיפול בכלב נובח משתנה בהתאם לסיבת הנביחה, הנה כמה טיפים שכדאי להתחיל מהם:

 

אחד למסך רעשים

אם גיליתם שהכלב שלכם נובח כתגובה לרעשים מבחוץ, האופציה הכי טובה היא פשוט מניעה. דאגו לסגור תריסים וחלונות במהלך הלילה כדי למסך רעשים מבחוץ. עוד אופציה, אם הכלב ישן בסלון, היא להדליק לו טלוויזיה או לשים מוזיקה מרגיעה בסלון (גם נועה קילר זה בסדר).

 

שתיים לדאוג לפריקת אנרגיה

זוכרים את הכלל כלב עייף = בעלים שמחים? חשוב שתאפשרו לכלב לפרוק מתחים במהלך היום, כדי שיהיה יותר עייף במהלך הלילה. כדאי להוציא את הכלב לשלושה טיולים ביום (ביניהם טיול אחד ארוך) שמשלבים גם משחק. עוד אפשרות היא לדאוג לו לפריקת אנרגיה מנטלית באמצעות חידות האכלה או קונג (צעצוע גומי שמטמינים בו חטיפים).

 

משחק עם כלב לפריקת אנרגיה

 

שלושליצור לו"ז קבוע

לא, אין צורך לשלוח לו זימון במייל אלא רק לדאוג להקנות לו סדר יום שכולל שגרת טיולים בשעות קבועות וזמני משחק מוגדרים. הסיבה לכך היא שכאשר הכלב יודע מה הולך לקרות בכל שלב ביום, הוא יהיה רגוע יותר. לעומת זאת, כשהוא נמצא בתחושה של בלבול או חוסר ידיעה של מה הולך לקרות, התנהגויות לא רצויות מתחילות לצוץ.

 

ארבעליצור התנהגות חלופית 

חשוב לעבוד עם הכלב על הרגלה הדרגתית לרעשים, ויצירת התנהגות חלופית במקום הנביחות. ההרגלה כוללת השמעה של רעשים ברקע בווליום נמוך והעלאת העוצמה בהדרגתיות. בזמן שהכלב נחשף לרעש, יש לעבוד איתו על פוקוס אליכם באמצעות חיזוקים חיוביים ויצירת התנהגות חלופית לנביחות כמו "שב", "אליי" או "למקום". רצוי לעבוד עם מאלף כדי להטמיע את התהליך בצורה נכונה.

 

אילוף כלב לשבת

 

חמשלשלול בעיה רפואית 

זה אולי נשמע קצת תלוש, אבל אולי תופתעו לשמוע שהרבה מבעיות התנהגותיות של כלבים קשורות לבעיות פיזיות. אם עד לאחרונה הכלב שלכם לא נהג לנבוח בלילה, אבל לאחרונה הוא מזמר בלילות – מאוד יכול להיות שזה קשור לכאב פיזי. במקרה כזה, כדאי לפנות לוטרינר ולשלול בעיה רפואית.

 


כלב נובח בלילה – הטעויות הנפוצות

איקס לצעוק על הכלב: אנחנו יודעים, קשה להישאר אדיש לנביחות של הכלב בלי לצעוק "שקט" או "אסור". אבל תנסו לחשוב על זה שניה – מתי זה עזר לכם לאחרונה? הסיבה לכך שעצם היחס לנביחה הוא חיזוק עבור הכלב שמגביר את הנטייה שלו לנבחנות. כשהכלב נובח הפעולה הכי רצויה שתוכלו לעשות היא פשוט להתעלם. במקביל, כאשר הכלב מפסיק לנבוח אפשר לחזק את ההתנהגות באמצעות חטיף או חיזוק חיובי אחר.

 

איקס ללטף את הכלב: כלב הוא יצור שעובד לפי התניות קלאסיות ונוטה לקשר בין שתי פעולות שמופיעות אחרי השנייה. למה זה חשוב? כשהכלב מתחיל לנבוח על טריגר או גירוי מסוים, אנחנו נוטים באינסטינקט שלנו ללטף אותו כדי להרגיע אותו. הבעיה היא שכשהליטוף מופיע בסמוך לנביחה, הוא בעצם מחזק אותה. אם אתם רוצים בכל זאת ללטף את הכלב, חכו שהכלב יירגע או לחילופין דאגו שהוא ישב ורק לאחר מכן לטפו אותו.

 

כלב נובח בלילה

כלב נובח בחצר

אם הכלב שלכם מבלה את הלילות שלו בחצר, חשוב שתדעו שהסיכוי למנוע את הנביחות הוא מועט עד אפסי. הסיבה לכך היא שכלב שחי בחצר נחשף לגירויים ללא הפסקה ובצורה לא מבוקרת. כשהכלב נובח בחצר על גירויים שונים (מכוניות, אנשים, חתולים) כדי להגן על הטריטוריה שלו ובסופו של דבר הגירוי נעלם, הכלב מקשר את זה אליו. הדבר מוביל לחיזוק תחושת ההצלחה של הכלב, מה שמגביר בסופו של דבר את הנבחנות שלו.  

לכן, כשכלב נובח בחצר האפשרות היחידה היא פשוט למנוע ממנו את הסיטואציה בה הוא נמצא בחצר ולתרגל איתו התנהגות חלופית בבית.

 

כלב נובח בחצר

מתי כדאי לקרוא למאלף?

לצערנו, נבחנות זאת בעיה שלא נעלמת מעצמה ואף נוטה להחמיר עם הזמן. אם אתם חמושים במוטיבציה תוכלו ליישם את הטיפים למעלה - ובראשם לדאוג להוציא לכלב מספיק אנרגיה. בנוסף, תוכלו לתרגל עם הכלב תרגילי הירגעות, פוקוס ולימוד פקודת "שקט" באופן עצמאי דרך סרטוני יוטיוב. אם הנביחות לא נפסקות גם לאחר מכן, מומלץ להתייעץ עם מאלף שיוכל לאבחן את מקור הבעיה ולהתאים את הטיפול המתאים ביותר.

מחיר מחיר פגישת אילוף עם מאלף כלבים נע בין 250-400 ₪ למפגש של שעה-שעה וחצי.

 


מאלפי כלבים מומלצים

הכלבים נובחים בלילה וקולם... נשמע גם נשמע, אבל זה לא אומר שזה חייב להימשך. כאן תוכלו למצוא מאלפי כלבים מומלצים לאילוף כלב שנובח בלילה. כל בעל מקצוע שהציון שלו נמוך מ-9 יורד מהאתר, ולכן תמצאו ברשימה רק את המאלפים המומלצים ביותר. כל מה שנשאר לכם רק להיכנס ולבחור את המאלף שיחזיר לכם את שעות השינה. בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה לעשות כשכלב נובח ללא הפסקה? התשובות של מאלפי הכלבים במידרג!

שאלנו את מאלפי הכלבים במידרג מה לעשות כשכלב נובח ללא הפסקה? המאלפים המליצו להיעזר במאלף כלבים כדי לאבחן את הבעיה. בנוסף, הם המליצו לדאוג להוציא לכלב אנרגיה לפני השינה ולסגור חלונות ותריסים. 

למה הכלב נובח בלילה?

אין סיבה אחת לנביחות של כלב במהלך הלילה. הסיבות יכולות להיות משעמום, תסכול, פחד, חוסר הרגלה לרעשים, הרתעה של אנשים מחוץ לבית או תקשורת עם כלבים.

מה עושים כשכלב נובח בלילה?

יש כמה דברים שאפשר לעשות כשכלב נובח בלילה, בראשם לדאוג לפרוק אנרגיה לכלב לפני השינה. בנוסף, כדאי לסגור תריסים וחלונות כדי למנוע חדירה של רעשים מבחוץ. בכל אופן, כדאי להיפגש עם מאלף כלבים לפגישת אבחון כדי להבין מה מקור הבעיה ואיך ניתן לטפל בה.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק