מוקד מידרג: 1-700-707-233

אילוף כלב כנעני מעורב

ממש כמו במבה, דיסק און קי ושקדי מרק, גם כלב כנעני מעורב הוא מקור גאווה ישראלי. ככזה, כלב כנעני מעורב מאופיין בנאמנות, אינטליגנציה גבוהה וחושים חדים אבל גם כבעל נטייה לטריטוריאליות וחשדנות לזרים. מהסיבה הזאת כדאי לאלף כלב כנעני מעורב כמה שיותר מוקדם. אז איך ניגשים לאלף כלב כנעני מעורב ומתי כדאי להיעזר במאלף כלבים? כל התשובות מאלף ועד תו.

 


כלב כנעני מעורב - מי אתה?

אולי תופתעו לשמוע, אבל כשמדברים על כלב כנעני מעורב, לא בהכרח מתכוונים לכלב שיש בו מן הגזע הכנעני, אלא לכלב שמעורבב בגזעים שונים ביניהם גם הכנעני (אם כי גם זה לא תמיד מחייב). כלב כנעני מעורב הוא כלב בר שמקורו במדבר או בצפון הרחוק ונועד לתפקד ככלב שמירה או צאן. מאחר שהוא לא עבר התערבות חיצונית של בני אדם (כמו הכלאה), הוא ניחן בכושר הישרדות גבוה וחושים מחודדים, אבל גם בטריטוריאליות שמתבטאת בנטייה לנבחנות, רכושנות וחשדנות כללית כלפי בני אדם זרים וכלבים אחרים.

 

כלב כנעני מעורב

אילוף כלב כנעני מעורב

כמו שכבר אמרנו, כלבים כנענים מעורבים הם למעשה כלבי בר. בעוד שחלקם עברו חשיפה לבני אדם מגיל צעיר ולמדו לסמוך עליהם, רבים לא עברו חשיפה מוקדמת לבני אדם וגירויים סביבתיים ולכן יתקשו להשתלב בחיים עירוניים ובתוך מסגרת משפחתית. בדרך כלל הדבר יתבטא בחרדות שונות כמו חרדה מכלי רכב, מהולכים על ארבע, מאנשים שבאים ללטף ברחוב או אפילו רתיעה מדברים יומיומיים כמו קערות שתייה. מהסיבה הזאת, כשמאמצים כלב כנעני מעורב מעמותה כדאי לצפות לתקופת הסתגלות ממושכת שיכולה לארוך שבועות בודדים, חודשים ובמקרים מסוימים גם שנים.

אל תיבהלו, כלב כנעני מעורב נאמן מאוד לבעלים שלו, וכשהוא ירגיש בנוח איתכם תקבלו כלב אוהב ומסור שקשור מאוד לבני המשפחה. כדי שתהפכו את החיים שלכם ושלו להרמוניים, מומלץ לעבוד על בניית תקשורת איתו מהרגע הראשון. תוכלו לעבוד איתו באופן עצמאי על פקודות בסיסיות כמו "רגלי", "אליי" ו"למקום" ולמידת שפת גוף כלבית. במקרים בהם הכלב מתחיל להראות סימני תוקפנות, טריטוריאליות או ריאקטיביות (תגובת יתר לגירויים) – חשוב לפנות למאלף כלבים שינחה אתכם בתהליך.

 

כלב כנעני מעורב

טיפים לאילוף כלב כנעני מעורב

בין אם מדובר באילוף גור ובין אם מדובר בכלב בוגר, יש כמה כללי אצבע שחשוב לזכור באילוף כלב כנעני :

 

טביעת רגל של כלב חשפו אותו מוקדם ככל הניתן

מאחר שלכלב הכנעני המעורב יש נטייה טבעית לחשדנות, חשוב לחשוף אותו כמה שיותר מוקדם לגירויים שונים כמו כלבים, מכוניות ועוד. בחודשים הראשונים לחייו של גור כלבים כל דבר אליו הוא ייחשף יחשב לחלק רגיל מהשגרה שלו (כל עוד מדובר בחוויה חיובית). גורים שלא יחשפו לעולם מוקדם או בצורה מבוקרת עלולים לפתח נטייה לחששנות או חרדות.

אז מה עושים אם אימצנו כלב בוגר? בגדול, אין בעיה לאלף כלב בוגר רק חשוב לדעת שמאחר שיש לו היסטוריה קודמת התהליך יכול להיות איטי יותר.

 

 

טביעת רגל של כלבאל תתנו לו להיות סלקטור

 כלב כנעני מעורב שומר בקנאות על הטריטוריה שלו לכן מומלץ להימנע מלהשאיר אותו בחצר שעות ארוכות. בחצר הכלב נחשף לגירויים רבים שעלולים להגביר את הנטייה הטבעית שלו לטריטוריאליות שמתבטאת בין היתר בנבחנות. כדי להפחית נטייה לנבחנות, נעדיף ליצור לכלב איזור שקט בתוך הבית בו אין הרבה גירויים ולווסת את הרעשים בחוץ באמצעות טלוויזיה דולקת/מוזיקה מרגיעה.

 

טביעת רגל של כלב הקפידו לפרוק לו אנרגיה

כנעני מעורב הוא כלב נמרץ ומלא אנרגיה, לכן חשוב לוודא שהוא מוציא אנרגיה באופן קבוע בין אם זה בטיולים ארוכים או במשחקים עם בני הבית. חוץ מפריקת אנרגיה פיזית, כדאי לאתגר אותו מבחינה מנטלית באמצעות חידות אוכל או צעצועי האכלה שיסייעו לו להיות עייף ומרוצה לאורך זמן.

 

כלב כנעני מעורב רץ

 

טביעת רגל של כלב צמצמו הגעה לגינות כלבים

 על פניו, גינת כלבים היא גן עדן לכלבים, אבל האמת היא שהיא יכולה להיות ההפך מזה. גינות כלבים הן מקום רועש, סגור ועמוס בגירויים. בגינות כאלה יש כלבים עם רמות אנרגיה משתנות, וכלבים שלא בהכרח מסתדרים אחד עם השני. תוסיפו לזה גם בעלי כלבים שמכניסים את הכלב לגינה ושוקעים בטלפון בלי להשגיח עליו ותקבלו מתכון לצרות. מכיוון שמדובר במקום סגור, לכלב אין ממש אפשרות להירגע בצד או לברוח מההמולה, מה שעלול להכניס אותו לסטרס שיכול להתבטא בתוקפנות כלפי כלבים אחרים (או שהוא עצמו יהיה מותקף).

 

 

סימן קריאהאם אתם בכל זאת לא רוצים לוותר על גינות כלבים, דאגו לעשות את זה בצורה מבוקרת ולזמן קצר של 20-30 דקות לכל היותר. בכל אופן, אנחנו ממליצים לסדר לכלב שלכם "פליי-דייט" עם כלב אחד או שניים, ברמת אנרגיה דומה, כדי ליצור לו חוויה חיובית עם כלבים.

 

כלב כנעני מעורב משחק עם כלב אחר

שיטות לאילוף כלב כנעני מעורב

בואו נדבר תכל'ס – כלב כנעני מעורב הוא כלב עם אופי, עצמאי, עקשן וצריך להודות – לא מאוד פשוט לאילוף. זה כמובן לא אומר שלא תוכלו לאלף אותו, רק חשוב למצוא את הדרך שהכי מתאימה לו. מאלפי כלבים שונים, עובדים בגישות שונות:

טביעת רגל של כלב הגישה הקלאסית שמבוססת על ההנחה שכלב הוא יצור שחי בלהקה, ועל הבעלים לתפוס את מקומו כראש הלהקה כדי ליצור כלב ממושמע.

טביעת רגל של כלב הגישה החיובית שמתמקדת בחוויה הרגשית שהכלב עובר ומנסה לשנות את הרגש שלו כלפי טריגרים באמצעות חיזוקים חיוביים כמו חטיפים/צעצועים. 

בשנים האחרונות, ניתן למצוא גם מאלפים שמשלבים בין שתי השיטות בהתאם לאופי של הכלב.

סימן קריאה לפני שאתם בוחרים מאלף חשוב שתוודאו שאתם מרגישים בנוח עם גישת האילוף שלו - כי אחרי הכל גם אתם הולכים להיות שותפים מלאים בתהליך האילוף.

 

כלב כנעני מעורב

מחיר אילוף כלב כנעני

מחיר מחיר אילוף כלב כנעני מעורב נע בין 250-400 ₪ למפגש של שעה-שעה וחצי.

באופן כללי, כדאי לדעת שבין אם מדובר בכלב כנעני מעורב, פיטבול או פומרניאן, סוג הכלב לא צפוי להשפיע על מחיר האילוף. לעומת זאת, אם תבחרו באילוף בפנסיון, זה כבר יעלה לכם יותר.

מחיר מחיר אילוף כלב כנעני מעורב בפנסיון נע בין 4,000-6,000 ₪ (אילוף שנמשך בין 3-5 שבועות)

ואם תהיתם אם עדיף לבחור באילוף בבית או בפנסיון אז כדאי שתדעו שתמיד מומלץ לבחור באילוף בבית, כדי שתוכלו לבנות תקשורת נכונה עם הכלב שלכם ולאפשר לכלב ללמוד הרגלים בסביבה הטבעית שלו.


מאלפי כלבים מומלצים

כלבים כנענים מעורבים הם כלבים חכמים ונאמנים שמביאים המון אהבה לבית. מצד שני, מכיוון שרובם מגיעים מעמותות יש להם היסטוריה שיכולה להביא איתה גם לא מעט אתגרים. אז אחרי שהבנו שאילוף הוא עצם העניין, הגיע הזמן למצוא מאלף כלבים שילווה את הכלב שלכם ואתכם בתהליך. כאן תוכלו למצוא רשימה של מאלפי כלבים מומלצים לאילוף כלב כנעני מעורב. כולם מדורגים מעל ציון 9, כך שנשאר לכם רק לבחור את המאלף שלכם ולצאת לדרך.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה המחיר של אילוף כלב כנעני מעורב?

מחיר אילוף כלב כנעני מעורב לא שונה מאילוף כל כלב אחר וינוע בין 250-400 ₪ למפגש.

 

איך כלב כנעני מסתדר עם ילדים?

בגדול, כלב כנעני מעורב הוא כלב מסור ונאמן לבני משפחה כולל ילדים. עם זאת, מכיוון שיש לו נטייה לטריטוריאליות מומלץ לעבוד עם מאלף לפני שנכנס תינוק חדש למשפחה כדי להרגיל אותו לנוכחות שלו.

 

כלב כנעני נובח - מה עושים?

מכיוון שכלבים נובחים מסיבות שונות, אין דרך אחת לטפל בנבחנות. בכל אופן, חשוב להתייעץ עם מאלף כלבים שיוכל לאבחן את המקור לנביחות ולהתאים את הטיפול המתאים. במקביל, כדאי לדאוג להוציא לכלב אנרגיה באופן קבוע באמצעות טיולים ארוכים או משחק, להשתמש בצעצועי האכלה שעוזרים לכלב להירגע ולפרוק אנרגיות (קונג) ולמסך רעשים מבחוץ שעלולים להגביר את הנבחנות (סגירת חלונות, הדלקת טלוויזיה).

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק