מוקד מידרג: 1-700-707-233

החלפת מנגנון תריס גלילה ידני

איך יודעים שבא אביב? מסתכלים סביב סביב. ואך יודעים שצריך החלפת מנגנון תריס גלילה ידני? מושכים את הרצועה, ואם היא בוחרת להישאר איפה שנוח לה ולא להשלים את הפעולה, יש סיכוי שהמנגנון לא מושך את הקפיץ, וכאן הבעיה. במאמר הבא נסביר איך מבצעים החלפת מנגנון תריס גלילה, כמה זה עולה ואפילו נצרף גם המלצות על אנשי תריסים המתמחים בהחלפת מנגנון תריס גלילה.


החלפת מנגנון תריס גלילה ידני

התקלות הנפוצות בתריס גלילה ידני הן רצועה שנקרעה, שלבים שיצאו מהמקום, ובתרחיש הפחות סביר, מנגנון שהתקלקל. אז איך יודעים שהבעיה באמת במנגנון ולא מדובר בעוד רצועה שהלכה לעולמה? אחרי שניסיתם למשוך את הרצועה וראיתם שהיא לא באמת זזה ומסיימת את פעולתה, יש לפתוח את ארגז התריס העליון ולנסות למתוח את הקפיץ. אם הקפיץ לא חוזר בחזרה למקום ממנו מתחתם אותו, כנראה שיש תקלה במנגנון, וצריך להחליף אותו. יש שתי סיבות עיקריות לכך שמנגנון תריס גלילה ידני עשוי להתקלקל:

נקודה בלאי של המנגנון שנגרם עקב השימוש לאורך השנים.

נקודה אם החלפתם רצועה בתריס ומתחתם אותה יותר מדי, יש מצב שהקפיץ הגיע לקצה גבול היכולת שלו, ונשבר זמן קצר לאחר מכן.

מנגנון בתריס גלילה ידני

איך מחליפים מנגנון בתריס גלילה ידני

בכל אופן, מנגנון בתריס גלילה ידני לא מתקנים אלא מחליפים, ותשמחו לשמוע שלא מדובר בפעולה יותר מדי מורכבת, ומתקן תריסים מיומן יבצע אותה בזמן קצר יחסית ובכמה שלבים:

אחד הוצאת הברגים: מתקן התריסים יפתח את ארגז התריס בחלק העליון שלו, ואחרי שיוודא שהבעיה אכן במנגנון, הוא יפרק את הברגים המחזיקים את המנגנון הישן. 

מספר שתיים  התקנת המנגנון: בשלב הבא, הוא יתקין את המנגנון החדש בעזרת ברגים או ניטים לפי החורים הקיימים, וימתח את הקפיץ. 

שלוש  חיבור רצועה חדשה: בשלב הזה כבר יש לכם מנגנון תריס גלילה ידני חדש, אבל כדאי גם להחליף רצועה, כדי להשלים את התהליך. אז אחרי שהמנגנון החדש חובר, מתקן התריסים יקח רצועה חדשה (באורך שווה לרצועה הישנה), יקשור אותה למנגנון וישחיל בפתח התחתון שבארגז התריס, תוך כדי שהוא מסובב את המנגנון שש פעמים. בשלב הבא, הוא יחבר את הרצועה למנגנון, ישחיל אותה דרך מעבר הרצועה העליון, התחתון ובחזרה לארגז, ולסיום ימתח את הקפיץ ויחבר אליו את הרצועה. 

 


החלפת מנגנון לבד

החלפת מנגנון בתריס נחשבת לפעולה מורכבת קצת יותר מהחלפת רצועה בתריס, אבל אם יש לכם חוש טכני והבנה בסיסית בתריס גלילה ידני, תוכלו להחליף את המנגנון בעצמכם, ולחסוך את הטכנאי.

כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להצטייד בארגז כלים, רצועה חדשה והמנגנון המתאים, אותו תוכלו לקנות בחנויות פרזול. בכל אופן, מומלץ לפרק את המנגנון ולהביא אותו לחנות כדי שתוכלו להתייעץ עם המוכר ולוודא שאתם אכן קונים את המנגנון המתאים לתריס שלכם. אופציה נוספת היא להתייעץ עם טכנאי תריסים. אחרי שיש לכם את כל הציוד הנדרש בהתאם למיקום המנגנון בתריס שלכם (בצד ימין או שמאל שלו), עקבו אחרי השלבים שפירטנו למעלה, והרי לכם תריס עם מנגנון חדש. 

 


מחיר החלפת מנגנון תריס גלילה ידני

אם התריס נמצא במקום גבוה ולא נגיש, או לחילופין החוש הטכני שלכם הוא לא החוש המפותח ביותר שלכם ואתם מפחדים לעשות יותר נזק מתועלת - עדיף להיעזר במתקן תריסים. ואל תרגישו רע עם עצמכם - רובנו כנראה לא יודעים להחליף לבד מנגנון בתריס גלילה ידני. 

במקרה הזה, מחיר החלפת מנגנון בתריס גלילה ידני נע בין 300-500 ₪, ומושפע בעיקר מהנגישות לחלון. כלומר אם התריס נמצא במקום גבוה מדי ולא נגיש, העבודה תסתבך ותתארך, וכך המחיר יעלה ויתקרב יותר לטווח המחירים העליון. אבל, הנה בשורה משמחת – רוב מתקני התריסים שיתקנו לכם את המנגנון ויציעו גם להחליף רצועה על הדרך, יעשו זאת ללא תוספת תשלום, אלא רק במחיר של החלפת המנגנון.


מחירים לדוגמא של החלפת מנגנון בתריס גלילה

כדי לתת עוד קצת פרספקטיבה, הנה מחירים אמיתיים ששילמו לקוחות מידרג על החלפת מנגנון תריס גלילה ידני, כולל מע"מ:

נקודה החלפת מנגנון ורצועה בתריס גלילה בהוד השרון עלה כ- 350 ₪.

נקודה החלפת מנגנון תריס גלילה כולל החלפת קפיץ ורצועה בירושלים עלה כ-350 ₪.

נקודה החלפת מנגנון בתריס גלילה ידני ישן בירושלים עלה כ-400 ₪.

נקודה החלפת מנגנון ורצועה בתריס גלילה בפתח תקווה עלה כ-410 ₪.


מתקני תריסים מומלצים

להבדיל מהחלפת רצועה, החלפת מנגנון בתריס גלילה ידני נחשבת לפעולה מורכבת יותר, ודורשת ידע וידיים טובות. אם תרצו להיעזר באיש מקצוע מיומן, תוכלו למצוא כאן המלצות וחוות דעת על מתקני תריסים המתמחים בהחלפת מנגנון בתריס גלילה ידני, ומדורגים על ידי לקוחות קודמים, בדיוק כמוכם.


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך מחליפים מנגנון תריס גלילה ידני?

על רגל אחת: משחררים את הברגים שמחזיקים את המנגנון בתוך ארגז התריס, מתקינים במקומו את המנגנון החדש ומחזקים בעזרת ברגים נוספים. לאחר מכן מומלץ להחליף כבר לרצועה חדשה (באורך מתאים לישנה), אותה קושרים גם כן אל המנגנון ומשחילים בפתח התחתון שבארגז התריס, ומסובבים אותו שש פעמים (או תשע אם מדובר בתריס של דלת). אחרי זה נחבר את הרצועה למנגנון ונשחיל אותה מבעד מעבר הרצועה העליון, התחתון ואז בחזרה לארגז, ולסיום נמתח את הקפיץ ונחבר אליו את הרצועה. 

מה המחיר של החלפת מנגנון תריס גלילה ידני?

בין 300-500 ש"ח, בהתאם לנגישות, כאשר ברוב המקרים המחיר יכלול החלפה לרצועה חדשה.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק