מוקד מידרג: 1-700-707-233

החלפת גלגלים לויטרינה

אם הויטרינה שלכם לא זזה בקלות, זה לא בגלל שהיא עצלנית, זה כנראה בגלל שהגלגלים שלה נשחקו, וכדאי להחליף אותם. למרות שהחלפת גלגלים לויטרינה נחשבת לפעולה יחסית פשוטה, כדאי בכל זאת להיעזר במתקן חלונות מיומן, שכן מדובר בחלון כבד במיוחד. במאמר הבא נסביר מתי צריך החלפת גלגלים לויטרינה, איך עובדת ההחלפה וכמה יעלה להיעזר במתקן חלונות.

 


מתי צריך החלפת גלגלים לויטרינה

קחו לכם כלל אצבע לחיים – אם ניסיתם לפתוח או לסגור את חלון הויטרינה (או חלון ההזזה, כל אחד והשם האהוב עליו), וזה לא הלך לכם בקלות, כנראה שיש תקלה בגלגלים. אותם גלגלים הנמצאים בין חיבור חלון הויטרינה למסילה מאפשרים את תנועת הפתיחה והסגירה של החלון, כך שאם יש קושי מסוים בפעולה הזאת - רוב הסיכויים שזה בגלל שחיקה של הגלגלים ויש להחליף אותם. השחיקה יכולה להיגרם משתי סיבות עיקריות:

אחד שחיקה טבעית של גלגלי הויטרינה לאחר כמה שנים טובות כתוצאה מהשימוש הרב ומשקל החלון.

מספר שתיים שחיקה של גלגלי הויטרינה בגלל אבנים קטנות או עצם זר אחר במסילת החלון אשר גורם לשחיקת הגלגלים בכל פעם שפותחים וסוגרים את הויטרינה.

 


למה חשוב להחליף גלגלים לויטרינה

בכל אופן, אם אתם מתקשים לפתוח ולסגור את הויטרינה, עדיף לטפל בבעיה כמה שיותר מוקדם. זה לא שאנחנו רוצים להלחיץ, פשוט אם מדובר באמת באבן או עצם ששוחקים את הגלגלים, בסופו של דבר הגלגלים עשויים לחרוץ את המסילה ולפגוע בה, מה שעשוי להחמיר את התקלה ולהפוך את התיקון ליותר מורכב ויקר.


תהליך החלפת גלגלים לויטרינה

החלפת גלגלים לויטרינה נחשבת לתהליך פשוט למדי, ומתבצעת לפי השלבים הבאים:

אחד פירוק כנף הויטרינה - בשלב הראשון מתקן החלונות ישחרר את המעצור בחלק העליון של כנף הויטרינה (חלון ההזזה) ,ישלוף אותו בזהירות ויניח אותו במקום בטוח.

שתיים הוצאת גלגלי הויטרינה - בשלב השני מפרקים את הפרופיל התחתון של הכנף (מסגרת האלומיניום שלו) על ידי פתיחת הברגים המחברים אותו. בפנים נגלה את גלגלי הויטרינה הסוררים משני צידי החלון, אותם מוציאים בעזרת פירוק בורג אלן קטן אשר מקבע את הגלגלים למקומם. אחרי הפירוק שולפים את הגלגלים הישנים בקלות.

שלוש הכנסת גלגלים חדשים - בשלב השלישי מכניסים את הגלגלים החדשים לאותו המקום ממנו נשלפו הישנים, כשהכיוון הנכון להכנסה הוא שהחיבור של בורג האלן נכנס ראשון אל המסילה בפרופיל. לאחר מכן מחזקים את אותו הבורג על מנת לקבע את הגלגלים למסילה ומחברים בחזרה את הפרופיל שפירקנו.

ארבע החזרת כנף הויטרינה - אחרי שהגלגלים הישנים הוחלפו בחדשים והרכבנו בחזרה את הפרופיל, מחזירים את כנף הויטרינה אל מקומה, וזוכרים לנעול בחזרה את המעצור, כדי למנוע פירוק של הכנף מהמקום.

כוכבית טיפ תחזוקה קטן מאיתנו – כדי להימנע משחיקה מהירה, הקפידו על ניקיון המסילה ועל כך שלא יהיו אבנים ועצמים שיפריעו לגלגלים בתנועתם.


החלפת גלגלים לויטרינה לבד

למרות שהחלפת גלגלים לויטרינה היא לא מדע טילים, עדיף להיעזר בבעל מקצוע מיומן ולא להחליף לבד. זה לא בגלל שאנחנו חושבים שאתם לא יכולים, אלא בגלל שויטרינה היא חלון כבד במיוחד (חלק שוקלים 50 קילו וחלק גם 150 קילו), והפירוק וההרכבה שלו עשויים להיות מורכבים ואפילו מסוכנים אם לא מבצעים אותם כהלכה ובצורה בטיחותית.

בנוסף, קחו בחשבון שאם אתם רוצים להחליף גלגלים לויטרינה לבד, אתם צריכים שיהיו לכם את כל הכלים הנדרשים: החל ממפצחות אלן בקטרים מיוחדים ועד הגלגלים הספציפיים שמתאימים לחלון הויטרינה שלכם, אותם תוכלו לקנות בחנויות אמצעי פרזול (כן כן יש דבר כזה) המתמחות במוצרים מברזל כמו מסילות הזזה, ידיות, צירים וגם גלגלים לויטרינה.

כדי לוודא שאתם אכן קונים את הגלגלים הנכונים, כדאי קודם לפרק את הגלגל הישן ולהביא אותו יחד אתכם לחנות, ולהראות למוכר.

תיקון חלון ויטרינה

 

 


מחיר החלפת גלגלים לויטרינה

מחיר החלפת גלגלים לויטרינה כולל מע"מ נע בין 350-500 ₪ עבור ויטרינה סטנדרטית, כאשר יש חלונות גדולים במיוחד כמו ויטרינה מסוג פרופיל 9,000 שיקפיצו את המחיר גם ל 600-800 ₪.


מתקני חלונות להחלפת גלגלים לוטירינה

כמו כל דבר בחיים, גם חלון ויטרינה צריך תחזוקה, ובעיקר שיחליפו לו את הגלגלים מדי פעם. ואם זה נעשה על ידי מתקן חלונות מומלץ, הרי זה משובח. תוכלו למצוא כאן המלצות על מתקני חלונות המתמחים בהחלפת גלגלים לויטרינה, ומדורגים על ידי לקוחות קודמים. אם תבחרו להיעזר בבעל מקצוע מהאתר, נתקשר אחרי התיקון לבקש חוות דעת, וככה נשמור יחד על הדירוגים מעודכנים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה החלפת גלגלים לויטרינה?

מחיר החלפת גלגלים לויטרינה מתחיל ב-350 ש"ח ויכו ללהגיע עד 600-800 ש"ח במקרים של חלונות ויטרינה גדולים במיוחד.  

איך מחליפים גלגלים לחלון הזזה?

תחילה, מפרקים את כנף הויטרינה מהמסילה, מוציאים אותו ומניחים במקום בטוח. לאחר מכן מפרקים את פרופיל הכנף, מוציאים את הגלגלים הישנים ומכניסים במקומם את החדשים. לסיום, מרכיבים בחזרה את הפרופיל ומחזירים את הכנף למקום. כל זה כמובן רק על רגל אחת, ואתם רוצים לדעת יותר לעומק, כתבנו על זה מאמר שלם, ממש למעלה :)

אפשר להחליף גלגלים לויטרינה לבד?

בגדול כן. תוכלו לעקוב אחרי ההוראות בפסקת תהליך החלפת גלגלים לויטרינה ולעשות זאת לבדכם. אבל, שימו לב שמדובר בחלון כבד במיוחד, ולכן רצוי בכל זאת להיעזר בבעל מקצוע מיומן. בנוסף, תצטרכו להצטייד בכלים וגלגלים מתאימים. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק