מוקד מידרג: 1-700-707-233

החלפת רצועת תריס

החלפת רצועת תריס יכולה להיות פשוטה למדי אם מדובר בתריס גלילה, וקצת טריקית יותר אם מדובר בתריס חשמלי. אז בין אם אתם רוצים להחליף את הרצועה בתריס לבד או בעזרת בעל מקצוע מיומן, במאמר הבא נגלה מתי צריך להחליף רצועה בכל אחד מהמקרים, איך מחליפים וכמה עולה החלפת רצועת תריס. מוכנים? כי עומד לעוף לכם התריס.


החלפת רצועת תריס גלילה

אחת הסיבות הנפוצות שיצריכו תיקון תריס גלילה היא רצועה שנקרעה:

 

מתי צריך להחליף רצועת תריס גלילה

בדרך כלל רצועה בתריס גלילה תיקרע בגלל בלאי, כתוצאה מהמשקל הרב של התריס או מבעיה בקפיץ. במידה והבחנתם בסיבים וזיפים קטנים שיוצאים מהרצועה, או ששמתם לב שהרצועה כבר עומדת להיקרע – זה הרגע להחליף את הרצועה.

 

איך מחליפים רצועת תריס גלגליה

 זה ממש פשוט ואפילו תוכלו לעשות את זה לבד אחרי שתבקרו בטמבוריה ותקנו רצועה לתריס. רק צריך לעקוב אחר השלבים הבאים:

אחד בשלב הראשון נפתח את ארגז התריס הנמצא בחלק העליון, ונפרק את הרצועה הישנה המחוברת לגלגל המנגנון בעזרת מברג.

מספר שתיים בשלב השני נשים רצועה חדשה, נקשור אותה ונשחיל מחוץ לפתח התחתון שבארגז התריס, נסובב אותה סביב המנגנון ונסובב אותו שש פעמים (ו-9 פעמים אם מדובר בתריס של דלת). לאחר מכן נחבר את הרצועה למנגנון עם בורג.

שלוש לאחר מכן נשחיל את הרצועה דרך מעבר הרצועה העליון, מעבר הרצועה התחתון, ונעלה בחזרה לארגז. לסיום, נמתח את הקפיץ ואז נחבר את הרצועה אליו. זהו, יש לנו רצועה חדשה בתריס הגלילה. 

 

תיקון תריס חשמלי
 
 
 
 

 

 

 


החלפת רצועת תריס חשמלי

אין דבר שמסמל את המודרנה יותר מתריס חשמלי. אבל גם תריס חשמלי דורש תיקון ותחזוקה מדי פעם כמו אחיו תריס הגלילה, והרצועה שלו עשויה מדי פעם להיקרע.

 

מתי צריך להחליף רצועת תריס חשמלי

 כתוצאה מהשימוש לאורך השנים, בכל פעם שמעלים ומורידים את התריס, שתי הרצועות שקושרות את התריס לציר העליון מתבלות ועשויות להיקרע. בנוסף, בכל פעם שמפעילים את התריס הרצועות נכנסות בתוך הסכינים הנמצאים בשלב העליון, ונחתכות כל פעם קצת בזמן שהתריס עולה. ואם כל זה לא מספיק, אם הורדתם את התריס החשמלי ושכחתם את הכדורגל של הילדים מתחת, התריס ירד עד שייעצר על החפץ, ובעוד המנוע ימשיך לעבוד כרגיל, הרצועות עשויות להיחתך.

אז איך תדעו שצריך להחליף את הרצועה ולא מדובר בתקלה אחרת? אם לחצתם על המתג ולמרות ששומעים רעש של מנוע התריס החשמלי לא עולה, רוב הסיכויים שהבעיה ברצועה, ויש להחליף אותה.

 

רצועה בתריס חשמלי

 

איך מחליפים רצועת תריס חשמלי

 אם יש לכם ידיים טובות תוכלו להחליף רצועה בתריס חשמלי לבד, אם תעקבו אחרי השלבים הבאים:

אחד תחילה מנתקים את הזרם החשמלי לתריס, ופותחים את ארגז המנוע הנמצא בחלק העליון.

מספר שתיים גוללים בעדינות את התריס עד למטה ומשחררים את הרצועה הישנה.

שלוש משחילים את הרצועה החדשה שקניתם בטמבוריה (שצריכה להיות באורך זהה לרצועה הישנה כמובן) דרך אותם הפתחים מהם הוצאתם את הרצועה הישנה. שימו לב – אם אתם עושים את זה לבד, חשוב לחבר את הרצועות בצד של המנוע לצילינדר רק באמצעות ניטים ולא ברגים, אחרת ייגרם נזק למנוע.

כוכבית אם החוש הטכני הוא החוש הפחות חזק שלכם ולא התנסיתם עד כה בתיקון תריסים, עדיף אולי להימנע ולהיעזר במתקן תריסים מיומן, בעיקר בשביל שלא תפצעו חס וחלילה או תגרמו נזק מיותר לתריס בגלל חוסר ידע.

 


מחיר החלפת רצועת תריס

מחיר מחיר החלפת רצועת תריס גלילה על ידי מתקן תריסים נע בין 200-250 ₪ לרצועה בחלון סטנדרטי, ועד 350 ₪ אם מדובר בחלון גדול במיוחד או בעל נגישות בעייתית.

מחיר מחיר החלפת רצועת תריס חשמלי נע בין 200-350 ₪ להחלפת שתי הרצועות.


כך תשמרו על רצועת התריס

במקרה של תריס גלילה ידני, אם אתם לא רוצים להחליף רצועה כל חצי שנה בגלל שלא שמרתם עליה כראוי, נסו בכל פעם שאתם מעלים ומורידים את התריס לעשות זאת בעדינות ולא בחוזקה, כדי שהרצועה לא תקרוס תחת הכובד ותיקרע. כמה פשוט – ככה מועיל 😊

במקרה של תריס חשמלי, תוכלו להשתמש בתפסני אוקולון (ניילון שעשוי ממנו חוט דייג) המחוברים לשלב העליון בתריס. הם לא מתבלים מנזקי מזג האוויר ובעלי יחידת מתכת, ויש להם תפקיד חשוב שמירה על רצועת התירס. אז אם אתם כבר מזמינים איש תריסים כדי להחליף את הרצועות בקשו ממנו גם לשים תפסני האוקולון כך שהמפגשים איתו יהיו כל שנתיים שלוש ולא כל חצי שנה.

 

 


מתקני תריסים מומלצים

יש מצב שתוכלו להחליף רצועה בתריס לבד, אבל אם החוש הטכני שלכם לא מאוד חזק או שסתם לא בא לכם להתעסק בזה, תוכלו להיעזר באיש מקצועשגם יחזיר את התריס לשימוש וגם ימנע נזק מיותר. תוכלו למצוא כאן המלצות וחוות דעת על מתקני תריסים מומלצים המתמחים בהחלפת רצועת תריס  גלילה ידני ותריס חשמלי, המדורגים על ידי חוות דעת של לקוחות קודמים. אם תבחרו להיעזר בבעל מקצוע מהאתר, נתקשר אחרי התיקון לבקש חוות דעת וכך נשמור יחד על הדירוגים מעודכנים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך להחליף רצועת תריס גלילה? צירפנו סרטון!

 

 

כמה עולה להחליף רצועת תריס?

מחיר החלפת רצועת תריס גלילה יהיה בין 200-250 ש"ח בממוצע, כשמחיר החלפת רצועת תרס חשמלי יהיה בין 200-350 ש"ח.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק